Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Haluan kaupan alalta hoitoalalle. Mitä tarkoittaa, ettemme halua sellaista elämää? Tai ettei se ole, mitä luulemme?
En minä olisi tähän lähtenyt, jos olisin tiennyt, että kyse on lähinnä potilaiden eritteiden pyyhkimisestä. Paskat, pissat, veret, oksennukset... Niissä liotat käsiäsi päivät pitkät tai joku heittää ne päällesi. Suihkutuksia, vaipan vaihtoa... Loputtomasti tätä. Ihmiset pitävät sinua luuserina. Niin potilaat, hoitajakollegat, lääkärit, omaiset, aivan kaikki. Olet vain kasa paskaa itsekin. Aikaiset aamut. 7 jo pitää olla työpaikalla. Iltavuorosta aamuvuoroon. Hyvä, jos ehdit nukkua välissä. 2 viikossa voi olla yksi vapaapäivä. Joustamista, jatkuvaa joustamista ja aivan laillisesti, koska kaikki vaarantaa hengen ja terveyden. Palkka on erittäin huono. Monessa työssä saman saa helpommalla. Et saa miestä jne. Mielelläni lähtisin kaupan kassalle mieluummin, vaikka sitä jotenkin tunnutaan arkikielessä vähäteltävän.
Tulisivat ne tulokset jo... ARRGGHH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan kaupan alalta hoitoalalle. Mitä tarkoittaa, ettemme halua sellaista elämää? Tai ettei se ole, mitä luulemme?
En minä olisi tähän lähtenyt, jos olisin tiennyt, että kyse on lähinnä potilaiden eritteiden pyyhkimisestä. Paskat, pissat, veret, oksennukset... Niissä liotat käsiäsi päivät pitkät tai joku heittää ne päällesi. Suihkutuksia, vaipan vaihtoa... Loputtomasti tätä. Ihmiset pitävät sinua luuserina. Niin potilaat, hoitajakollegat, lääkärit, omaiset, aivan kaikki. Olet vain kasa paskaa itsekin. Aikaiset aamut. 7 jo pitää olla työpaikalla. Iltavuorosta aamuvuoroon. Hyvä, jos ehdit nukkua välissä. 2 viikossa voi olla yksi vapaapäivä. Joustamista, jatkuvaa joustamista ja aivan laillisesti, koska kaikki vaarantaa hengen ja terveyden. Palkka on erittäin huono. Monessa työssä saman saa helpommalla. Et saa miestä jne. Mielelläni lähtisin kaupan kassalle mieluummin, vaikka sitä jotenkin tunnutaan arkikielessä vähäteltävän.
Eikös hoitoala ole suhteellisen monipuolinen?Avoimissa työpaikoissakin on paljon erilaisia vaihtoehtoja hoitoalalle. Kyllähän ihmiset pitävät sinua luuserina jos olet luuseri.
Itse haen sairaanhoitajaksi ja sitten jatko-opintoihin jokusen työvuoden jälkeen. Tavoitteena psykoterapeutin ammatti/pätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääk. On munkin mielestä hoitoalalla paljon paskaa, mutta tästä tekstistä tulee fiilis että kirjoittaja on löytänyt todella huonoja työpaikkoja tai sitten on elämässä/mielessä moni asia nyt aika kehnosti ja se heijastuu vähän kaikkeen. Toivon paljon voimia kirjoittajalle ja että löytäisi jonkinlaisen väylän pois synkistä vesistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse haen sairaanhoitajaksi ja sitten jatko-opintoihin jokusen työvuoden jälkeen. Tavoitteena psykoterapeutin ammatti/pätevyys.
Näin minäkin ajattelin tehdä, mutta tie on pitkä ja kivinen.
Muistaako kukaan sitä englannin osion tehtävää, mikä liittyi psykologiaan? Oliko yksi vastausvaihtoehdoista not only - but also?
Vierailija kirjoitti:
Tulokset ulkona
Ei ollu pääsykoetuloksia mulla vielä
Vierailija kirjoitti:
Tulokset ulkona
Ei ole höpö höpö...
Joo kannattaa nyt varautua tulevalla viikolla et tulee hyvin paljon trolli viestejä 😅
Minä näin jo unta että tulokset tulivat ja että niistä keskusteltiin täällä :D Kiiruhdin katsomaan ja eihän niitä oltu tietenkään julkaistu.
Millainen ihminen kokee hauskaksi trollata täällä että tulokset olisivat tulleet...Itselleni tämä on todella iso asia, ei naurata yhtään vitsailu aiheesta.
En ole vielä ymmärtänyt trollaamisen iloja. Pidän trolleja vähemmän viisaampina ihmisinä.
Monenko aikaan ne päivittelee (arkisin) opintopolkua? Oliko niin, että aamulla klo 9 ja päivällä klo 14? Tietää, monenko aikoihin huomenna alkaa opintopolkua ränkyttää 😂😂
Ja pakko todeta, että kyllä tämä odottavan aika on niiiiiiiiiiin pitkä ja tuskainen. 🙈🙈
Vierailija kirjoitti:
Monenko aikaan ne päivittelee (arkisin) opintopolkua? Oliko niin, että aamulla klo 9 ja päivällä klo 14? Tietää, monenko aikoihin huomenna alkaa opintopolkua ränkyttää 😂😂
Ja pakko todeta, että kyllä tämä odottavan aika on niiiiiiiiiiin pitkä ja tuskainen. 🙈🙈
Mulle päivitty todistusvalinta pikkasen ennen klo 14. Siis silloin ku ne tuli (ei nyt).
Syy miksi itse haluan hoitoalalle, mieluiten bioanalyytikoksi, on se että työpaikkoja on paljon. Olen kurkkuani myöten täynnä sitä miten melkein mahdotonta on vaihtaa työpaikkaa jollei ole liki täydellinen ihminen. Lisäksi alalla on kuitenkin parempi palkka kuin nykyisessä työssäni. Haaveilen että tekisin osa-aikatyötä joko vakituisena tai keikkatyöläisenä.