Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
261/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Itse olen 34v ja vihaan itseäni että nyt vasta tajusin mitä haluaisin tehdä työkseni.. tähän asti tehny vain hanttihommia paskapalkalla koska en ole uskonut (enkä usko edelleenkään) että pääsisin kunnon kouluun ja sitä kautta kunnon työhön mistä tietää enemmänkin kuin sen 1500-1700€ (bruttona..) Masentavaa kun jos nyt ei pääse niin siirtyy taas eteenpäin ja eteenpäin se haku :(

Olen 33 v ja vähän sama tilanne kuin sinulla. Nyt hain ensimmäisen kerran. Koitan valmistella itseäni pettymykseen ajatellen niin, että minulla olisi työelämää vielä tuplaten ikäni jäljellä, joten muutaman vuoden lykkääntyminen ei siinä suossa iso asia ole. Minulla on myös tuttava joka aloitti hanttihommayrittämisen jälkeen opiskelun yliopistossa nyt 50 vuotiaana, ja korotti lukion arvosanojaan ensin että pääsi sisään. Kaikki on suhteellista :)

Vierailija
262/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Itse olen 34v ja vihaan itseäni että nyt vasta tajusin mitä haluaisin tehdä työkseni.. tähän asti tehny vain hanttihommia paskapalkalla koska en ole uskonut (enkä usko edelleenkään) että pääsisin kunnon kouluun ja sitä kautta kunnon työhön mistä tietää enemmänkin kuin sen 1500-1700€ (bruttona..) Masentavaa kun jos nyt ei pääse niin siirtyy taas eteenpäin ja eteenpäin se haku :(

Olen 33 v ja vähän sama tilanne kuin sinulla. Nyt hain ensimmäisen kerran. Koitan valmistella itseäni pettymykseen ajatellen niin, että minulla olisi työelämää vielä tuplaten ikäni jäljellä, joten muutaman vuoden lykkääntyminen ei siinä suossa iso asia ole. Minulla on myös tuttava joka aloitti hanttihommayrittämisen jälkeen opiskelun yliopistossa nyt 50 vuotiaana, ja korotti lukion arvosanojaan ensin että pääsi sisään. Kaikki on suhteellista :)

Vähän samalla tavalla koitan ajatella.. ei tässä vielä ikäloppuja kuitenkaan olla.. vai ollaanko :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuolta vipusesta pitäisi näkyä?

Vierailija
264/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa teitä että olen 43 vuotias ja hain nyt toista kertaa. Vielä olisi työvuosia edessä toivottavasti paljonkin. Pääsykokeessa näkyi minua huomattavasti vanhempaakin porukkaa.

Vierailija
265/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kevään ja syksyn välillä eroa siinä, onko helpompi tai vaikeampi päästä sisään?

Vierailija
266/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on valituilla ja paikan vastaanottaneilla, kun tarkastelee vipusta?

Vierailija
267/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kevään ja syksyn välillä eroa siinä, onko helpompi tai vaikeampi päästä sisään?

Kevään yhteishaussa taitaa olla enemmän hakijoita verrattuna syksyyn.

Vierailija
268/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevään yhteishaussa taitaa olla enemmän hakijoita verrattuna syksyyn.

Itse sain jostain uutisesta kuvan, että nyt tänä syksynä haki tosi paljon ihmisiä. En kyllä tiedä miten vertautuu kevääseen tai normaaliin syksyyn 🙂

Vierailija
269/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksentekotaidot olivat törkeän vaikeat, en voinut uskoa että jätin 4 tehtävään vastaamatta.

Vierailija
270/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätöksentekotaidot olivat törkeän vaikeat, en voinut uskoa että jätin 4 tehtävään vastaamatta.

Itse en ollut uskoa, että sinne oli ujutettu joku lapsena kuultu logiikkaleikki – jota tietenkään en muistanut, mutulla vain jotain klikkasin itselle miinuksia 😂 Ja joo vaikeita vaikeita, ensimmäinen oli niin pitkä selostus, että annoin olla sen, ehkä ajan kanssa olisin saanut laskelkeltua.

Vierailija
271/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita oli melkein 10 000 enemmän kuin viime syksynä.

Vierailija
272/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin lohduttavaa.. :/

Vierailija
273/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Linkkiä näihin tilastoihin?

Vierailija
274/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. 4000 vähemmän kuin viime syksynä

Vierailija
275/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. 4000 vähemmän kuin viime syksynä

Jos katsotaan Vipusesta Yhteishaussa hakeneet niin viime vuonna hakijoita 34 323 ja tänä vuonna 42 678 hakijaa.

Vierailija
276/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eitulevahoitsusittenkään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa, kuinka monta kertaa olette osallistuneet näihin valintakokeisiin ja olitteko ennen opiskelet ammatti koulussa vai lukiossa ja miten valintakoe meni?

Oon hakenut kolmesti. Ehdottomasti tällä kertaa oli vaikein koe mitä olen koskaan nähnyt. Toivon,että moni muu ajatteli samoin..olisi edes jotain mahkuja.. Hain ensihoitajaksi johon on muutenkin sairaan vaikea päästä.

Olen käynyt lukion mutta siitä ei ole kyllä mitään apua ollut. Haha. Englannin osio oli jotain niin vaikea,että mietin jo olevani kielitaidoton.

Ala pulassa (hoitsu) ja edes kouluun ei pääse lukion papereilla.

Minäkin olen hakenut kolme kertaa. Tällä kertaa Matikka oli vaikein ja jätin ison osan vastaamatta.

Englannin osio oli taas helpompi verrattuna aikaisempiin vuosiin, mutta siltikin jäin miettimään tehtävissä onkohan tuo vastaus nyt oikein ja kaikki tuntui epävarmalta..

Moi,

Älkää turhautuko. Hakekaa polkuopinnot mieluten, ja sitten erillishaun mukaan suoraan sisään.  Nimittäin 3krt yrittänyt  koetta, pienestä jäi kiinni.

PS: Ette menetä mitään jos otatte polkuopinnot, toki maksaa jotakin. 

Tsempiä!

Vierailija
277/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33v. Mä oon ollut samalla alalla n. 16 vuotiaasta asti. Olen pitkään halunnut vaihtaa alaa mutta en ole kokenut ajan olevan sopiva mutta nyt lapseni ovat hieman isompia kuin leikki-ikäisiä niin voisi olla hyvä!

Ystäväni pääsi lääkikseen ollessaan 42v. Koskaan ei ole liian myöhäistä!

Vierailija
278/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jää rannalle 8694/29000 jätän prosenttilaskun kokeen läpäisseille 😄

https://valmennuskeskus.fi/uutiset/suomenkielisten-amk-koulutusten-haki…

Vierailija
279/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen on masentavaa katsottavaa...sieltä voi katsoa paljonko on hakijoita omiin kohteisiin. Eilisen kokeen perusteella en usko pääseväni yhteenkään neljästä hakuvaihtoehdostani :(.

Vierailija
280/1931 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ollut uskoa, että sinne oli ujutettu joku lapsena kuultu logiikkaleikki – jota tietenkään en muistanut, mutulla vain jotain klikkasin itselle miinuksia 😂 Ja joo vaikeita vaikeita, ensimmäinen oli niin pitkä selostus, että annoin olla sen, ehkä ajan kanssa olisin saanut laskelkeltua.

Kävin eilen klo 14 kokeessa ja meinasin tulla hulluksi servetti tehtävän vihreä, pinkki, omena, ruusun vaihtoehtojen kanssa...

Oliko mahdollisesti haamu tehtävä? Ainakin tuhoutui pari aivosolua tätä miettiessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän