Murteela
Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.
Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.
Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.
Kommentit (2482)
Heipat kaikille
Olipas haikean hauska päivä eilen. Kerroinkin varmaan jo ystäväparista, joka erosi. Hankala tilanne, kun ystäviä ovat molemmat, haluan säilyttää niin. Moni on valinnut 'puolensa', se tuo vähän eripuraa ystävien kesken. No, toinen asuu 180km päässä ja käy toisinaan täällä, toinen asuu. No, talvilomalla oli tuo kaukana asuva, yöpyi ystävänsä luona. Tarvi eilen kyytiä pysäkille, kun lähti kotiinsa. Käytiin ekana kyläkuppilassa kahvilla (reilu tunti) ja vein hänet pysäkille. Suunniteltiin kuukauden päähän seuraavaa tuloaan. Hän sanoi fiksusti, että puolisosta erosta hän selviäisi kyllä, mutta kun joutuu olemaan erossa ystävistä :(... sanoi miettivänsä siellä kaukana, mitä kaikkea kivaa me täällä porukalla tehdään...
Kysyi sitten, mitä kyyti maksaa. Minä: yksi iso halaus. Ja sitten kostui molempien silmäkulma. Sanoin hälle, että se ikävähän just osoittaa ystävien tärkeyden. Jos olis hälläväliä olo, ei oikeata ystävyyttä olisi ollutkaan.
Että muistakaa sanoa ystävillenne, miten tärkeitä ovat :)
Ureavoide, olen kahdesti laittanut koppurakantapäihin, milloin alkaa toimia kysyy nimimerkki 'Malttamaton'
Se poliisi/ambulanssi mistä kirjoitin. Auto oli ajanut jalankulkijan päälle ja paennut paikalta!!! Netissä oli uutinen. Törkeää
Pirteätä perjantaita
Doris
Huomenia.
Yöllä mietin, että miten me suomalaiset ja eurooppalaiset jaksaisimme pysyä myönteisinä ja luottavaisina siitä, että olemme turvassa, vaikka miesyhdistelmä Trumputin ja kumppanit järkyttävät kylmyydellään ja ahneudellaan ihmisiä ympäri maailman.
Tulin siihen tulokseen, että ei kannata katsoa tai lukea liikaa uutisia, vaan on viisasta toimia niin, että elämä olisi mahdollisimman myönteistä ja hyvää. Hyvyyden lisääminen maailmaan on tärkeää. Ja sitä voi tehdä monella tavalla, ihan vaikka kirjoittamalla, juttelemalla, toimimalla myönteisesti läheisten, ystävien, tuttavien ja tuntemattomienkin kanssa eri tilanteissa. Kaikki myönteisyys on hyväksi. :)
Olen niin iloinen uusista villasukistani. Pesin ne 40 asteessa eivätkä menneet miksikään - pesen aina uudetkin sukat ennen käyttöä. Joskus villasukat ovat vanuttuneet 40 asteen pesussa. Laitan villasukat pesun ajaksi pesupussiin. Sukat on kudottu karkealla langalla enkä tiedä, mitä lankaa ne ovat. Pesun jälkeen sukista tuli vähän pehmeämmät. Käytän huuhteluaineena etikkaa, johon olen lisännyt tuoksuksi pari pisaraa eucalyptusta.
Saiko, onko sinun miehesi yleensä itse asentanut lieden sähköpiuhat? Hella vai liesikö, mitä nimeä te kirjoituskaverit käytätte?
Nenä on tukkonen ja yskittää. Yritin eilen pysytellä kaukana ihmisistä enkä mennyt edes kassajonoon ennen kuin muut asiakkaat olivat siitä lähteneet. Valitettavasti kassaneiti ei osannut yskiä hihaansa. Luultavasti nämä "flunssaoireet" johtuvat siitä, kun selailin niitä vaatehengareita, sillä tekstiilipöly, kuten paperipölykin aiheuttavat minulle näitä oireita. Illalla tilanne on varmaan jo parempi. Ehkä otan allergialääkkeen.
Nyt yritän keksiä tällekin päivälle jotain kivaa tekemistä. Mitä te aiotte touhuilla?
Iloa päiväänne! :) Sofia
https://img.goodfon.com/wallpaper/big/f/e8/beautiful-landscape-les.webp
Doris, kirjoitimme osin samaan aikaan. :) Oletpa ihanasti auttanut ystävääsi. Isot halaukset ovat ihania. Sama "laskutusmenetelmä" on itsellänikin käytössä ystäväpalvelusten suhteen. :)
Kantapäistä. Jos ne ovat kovin korppuna, niin ensin kannattaa pehmentää jalat liottamalla ne lämpimässä vedessä, johon voi laittaa sekaan vähän merisuolaa - tavallinenkin käy. Sitten jalat/kantapäät raspaamalla mahdollisimman sileäksi, jonka jälkeen voi laittaa sitä urea-voidetta, jota olisi hyvä laittaa aina illalla ennen nukkumaanmenoa, aluksi ehkä päivälläkin. Näin toimin itse silloin vuosia sitten eikä sen jälkeen ole tarvinnut enää jalkoja raspata. Joka ilta on tuo urea-voide minulla käytössä.
Uskotaan, että saat pehmeät kantapäät. :)
Surullinen tilanne tuo onnettomuus, mistä kerroit. Toivottavasti jalankulkija paranee täysin. Pidän peukkuja.
Nyt toinen kupillinen teetä ja sitten vähän siivousta ja mitähän muuta keksisin, hmm... :) Sofia
Sofia,
Kiitos kantapääohjeista, kokeillaan
Mulla toinen kuppi kahvia menossa... tästä taitaa tulla laiska päivä.
Halaukset! Ihana kun voi halata, korona-aikaan unohtui tämä jalo taito.
Annoin myös ison lohtuhalauksen toiselle ystävälle, jonka pojalla vakava terveyshaaste. Kertoo myöhemmin tarkemmin...
Hassusti meni viestit meillä
Doris
Sofiaa ajattelin. Kyl mei isäntä on asentant itse ja laittant aikanaa sähköjohotkii itse pitki seinii ja jotkut vanhat on pitänt uusii ja ne hää laitto näkyvii eli listan siihe päälle. Jos on olt jotakii tarkastusta vaativaa tekemistä, ni sit asianmukasest on "viranomainen" käynt tarkastamas liitännät tai liittänt. Ei ne pelkät johot oo mitekää vaikiat kiinnittää. Uunin hää asensi myös, siin on tavalliset keittolevyt päällä. Miu tehtävä ol raahata uun (mahottoma painava) tänne kolmantee kerroksee, no käin läheiseltä rakennustyömaalta pyytämässä appuu - isäntä ei sellasta appuu ois pyytänt. Miu mies laittaa viemärputket ja vesijohot myös itse. Hää on nii mahottoma kätevä, et naapurit käyvvät kysymässä neuvoa. Meil on muute jatkuvast jotakii korjattavvaa tai parannettavvaa täs vanhassa talossa. Oon vissii kertont, et hää harrastaa syvämmestää kaikkee korjaamista ja uuvven suunnittelluu.
Meil on nii, et isäntä ei mainittavast tarvitse seurustelluu, hää on omis oloissaa nii mielellää. Miulle on tärkeetä, et voin käyvvä välillä tuulettumassa ja ihmisten ilmoilla. Täällä mei palstalla on myös mukava käyvvä kirjottamassa ja lukemassa toisii kirjotuksii.
T. Saiko
Doris mainitsi laiskasta päivästä. Usseimmin käyp nii, et ku oon olt kaupoilla muutaman tunnin ja tuun kottii, ni juon ison kupin kahvii ja syön voileipää. Sen jälkee ajattelen tehneeni tarpeeks sille päivälle ja laiskottelen eli leppään lopun päivää. Vähä kauhistuttaa kevvään pihatyöt, viime syksyyn jäi nii huonolle tekemiselle. Onha kaikest ennekii selvitty.
On selvitty suruista ja isommista suruista ja iloisista asioista ja kaikkein iloisimmista asioista.
Ilo on kevään odotus ja valosat päivät.
T. Saiko uuvvestaa
Se näissä eläkepäivissä on parasta, että kovin harvoin on mitään pakollista tehtävää: jossei hotsita siivota tänään, ni sitten huomenna. Joskus saattaa ihan innostua moiseen, ni olishan se harmi, että olis väkisin aiemmin tehny:) ja suihku: joskus vaan ei viitti, no sitaisee nutturan tai laittaa hatun/huivin päähän, jos pittää ihmisten ilmoille mennä...
Onpas hupaisa sanonta: ihmisten ilmoille
Sen kaupunkilaisen ystävän kanssa just asiasta puhuttiin: siel isoll kirkolla on ihmiset aina 'pyhävaatteissa', niinkuin joku Värttinä-yhtyeen jälkeläinen sanoi. Täällä maalla mennään verkkareissa ja kumisaappaissa, maalisessa takissa rautakauppaan ja kylille. Se on yllättävän rentouttavaa. Peiliin ei tartte vilkaista päiväkausiin, saati kammata hiuksia.
Äiti aikoinaan ihmetteli, kun aikuiset tyttäret tuli maalle ja tahtoivat luhnustella kumisaappaissa, röntsövaatteissa lomallaan. No, kun töissä piti olla aina siisti!
Kattelin tossa kalenteria eteenpäin: kylän hiihto-laskiaistapahtuma, pilkkikisat, sit toiset pilkkikisat, jos jäitä piisaa. Yritän pitää kalenterin mahdollisimman tyhjänä, tärkeät menot laitan ajoissa. Kesätyöt alkaa toukokuulla, kestää syyskuulle. Vain perjantaisin. Ennen juhannusta on siskon pyöreät synttärit, karjalaiset kesäjuhlat ja Soankylän elokuvajuhlat.
Tässähän saa pituutta viestiin, kun laskee kuulumisiin kaikkea tulevaakin tapahtumaa, hah.
Mitäs teillä on suunnitelmia kevääseen, kesään?
No. Nyt mie hörppään toisen kupin kohvia ja mietin päivän ohjelmaa
Leppoisaa lauantaita
Doris
Kunhan minnuu ei taas alkais vetämää tuonne kauppoloihe. Tikusta asjaa. Sit taas jäävät kottyöt tekemättä. Jauheliahasta teen pihvejä ja kärytän vähä keittiössä. Siin sitä viikonlopuks on syötävää kerraksee.
Ohjelmaa ei näi talviaikaan oikei piisaa, miun pitäis itseksee lähtee ja oon kaikkee jo nähnt. Pelottaa korona ja influenssa ja kulen maskin kanssa muutekii. Enne jouluu sain kauppareissulta nii mahottoman yskän, ettei meinant heretä ollenkaa. En oo kymmenää vuotee olt nuhissa, oon säästynt, ku ei oo pakko olla suurissa ihmismäärissä. Koronaa oikeestaa syytän kaikesta aktiivisuuvvesta.
Työ taijjatta kaik olla hyvi ajallaa toimivia ja siivootta säännölliset ja perusteelliset?
Hyvvää lauvvantaita.
T. Saiko
Vierailija kirjoitti:
Kunhan minnuu ei taas alkais vetämää tuonne kauppoloihe. Tikusta asjaa. Sit taas jäävät kottyöt tekemättä. Jauheliahasta teen pihvejä ja kärytän vähä keittiössä. Siin sitä viikonlopuks on syötävää kerraksee.
Ohjelmaa ei näi talviaikaan oikei piisaa, miun pitäis itseksee lähtee ja oon kaikkee jo nähnt. Pelottaa korona ja influenssa ja kulen maskin kanssa muutekii. Enne jouluu sain kauppareissulta nii mahottoman yskän, ettei meinant heretä ollenkaa. En oo kymmenää vuotee olt nuhissa, oon säästynt, ku ei oo pakko olla suurissa ihmismäärissä. Koronaa oikeestaa syytän kaikesta aktiivisuuvvesta.
Työ taijjatta kaik olla hyvi ajallaa toimivia ja siivootta säännölliset ja perusteelliset?
Hyvvää lauvvantaita.
T. Saiko
Kuule Saiko
Siivous on niin karseeta, keksin ain vaik mitä (teko)syytä, ettei tarttis. Kuvon niin paljon, ni pölyy tullee. Just ko on saanu imuroituu, ni sängyn alla on uus villakoirapesue!!! Arrrggghh
Tännäänki olis ollu oiva siivouspäivä, muttei sentään. Kävinki suihkus ja nyt liotan jalkoja merisuolaveessä - kauankohan pittää liottaa? Sit raspaus ja sit urearasvaus js sit sukat
Otin tohon hollille kutomuksen ja lasillisen viiniä : voila, näin se minun siivouspäivä etenee.
Mitäs työ ootta mieltä sanonnasta: Kukas sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?
Kerron oman tuumauksen, koha on kuult teiltä ajatuksii.
Nyt siemaisen sofistikoituneesti 'apina'viiniä ja rentoudun jalka-spassani :)
Heips pitkästä aikaa!
Doris varmaankin kirjoitti tuon edellisen viestin... meillekin on villakoirat hyvin kotiutuneet! Ei malta niin usein niitä pois hätistellä, kun on neulominen niin mielenkiintoista.
Arvatkaapas millaisen jalkakylvyn minä aamupäivällä tein?
Netistä löysin "ohjeen" ja pitihän sitä kokeilla. Lämmitin litran täysmaitoa, kaadoin sen vatiin. Liuotin siihen 3 teelusikallista ruokasoodaa ja pidin jalkoja maidossa 10 min.
Kyllä kovettumat pehmeni, jos on paljon kovettumia, niin pitäisi toistaa muutaman kerran viikossa.
Tällä hetkellä tuntuu ihan oudolta, kun ei ole sukkien neulominen menossa enkä edes seuraavien mallia ole suunnitellut.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terveisin Emmastiina
Vierailija kirjoitti:
Heips pitkästä aikaa!
Doris varmaankin kirjoitti tuon edellisen viestin... meillekin on villakoirat hyvin kotiutuneet! Ei malta niin usein niitä pois hätistellä, kun on neulominen niin mielenkiintoista.
Arvatkaapas millaisen jalkakylvyn minä aamupäivällä tein?
Netistä löysin "ohjeen" ja pitihän sitä kokeilla. Lämmitin litran täysmaitoa, kaadoin sen vatiin. Liuotin siihen 3 teelusikallista ruokasoodaa ja pidin jalkoja maidossa 10 min.
Kyllä kovettumat pehmeni, jos on paljon kovettumia, niin pitäisi toistaa muutaman kerran viikossa.
Tällä hetkellä tuntuu ihan oudolta, kun ei ole sukkien neulominen menossa enkä edes seuraavien mallia ole suunnitellut.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terveisin Emmastiina
Emmastiina, mistäs arvasit? Huonomuistinen Doris unohti nimesä alta pois, mut hyvin tunnistettu siivouskammosta ja apinaviinistä :)
Minä liotin puolisen tuntia merisuolaveessä. En ehkä raaskisi maitoa käyttää, lypsytilan lapsena. En oo kyllä koskaan tuommosta ohjetta kuullutkaan.
Siitä yllätyin, kuin hyvälle ureavoide tuoksuu, pelkäsin pahempaa
Viikonlopun jatkoja
Doris
Täs ois teille ahkerille neulojille: Pysytään langoilla, sanoi sukkapuikko.
Tykkäättekö makiasta viinistä? Doriksen mainitsema viini on kyllä makiaa. Mie oon tykänt vaa kuivasta viinistä ja skumpasta ja joskus snapsista, nyt ei ennää oo oikei maistunt. Nuoreen vein isälle ain hyvvää prosenttipitoista juotavaa ulkomaanmatkoilta,
Sit tulin siihe vaiheesee, et miul ol appiukko. Häne kanssaan ol helppo tulla toimee. Ain ku käytii heillä kylässä, ni appiukko sano miulle, et tulepas tuonne olohuoneen puolelle ni otetaa pienet snapsit. Se ol mukavaa aikaa ja meil ol oikei paljo juteltavvaa ain keskenää.
Mie kysyisin teilt, et mite työ saatta sormet pysymää pehmeinä. Miul kovettuut kynsinauhat ja leikkelen saksilla ihoa. Ei se oo hyvä keino, ku kerra sain verenmyrkytyksen, ku lipsahti sakset. Millasella aineella kynsinauhoja voip hoitaa? En oo millokaa käynt kynsihoijjossa ja tuskin meenkään ku tuntuu, ettei kaikil oo hygienia hallinnassa. Miu tutuilla, miun ikäsillä, on tekokynnet ja kynsihoitajat laittaat heille lakkaa ja kuvioita kynsiin. En mie kykenis mittää sellasilla käsillä ees tekemää. Miu sormet on nii koppuraisiks tulleet ja haittaavat jo ulkonäkköö.
T. Saiko
Nykyisin ei suositella raspaamaan jalkojen kovettumia vaan vain rasvaamaan. Apteekeissa osaavat neuvoa hyvät voiteet. Viimeksi keskiviikkona terveydenhoitaja opasti asiassa.
Tilo
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei suositella raspaamaan jalkojen kovettumia vaan vain rasvaamaan. Apteekeissa osaavat neuvoa hyvät voiteet. Viimeksi keskiviikkona terveydenhoitaja opasti asiassa.
Tilo
Ups. Just ko miul ol tää tunnin merivesi/raspi/apinaviini/rasvaus-sessio. Mites miun jalkaparoill/kantapäill nyt käypi?
Tekis mieli laittaa tuota ureavoidetta käsiinkin, haittaakohan?
Doris
Näin on ettei enää suositella jalkojen raspausta mutta jos kovettumat ovat niin pahat, ettei apteekistakaan löydy voidetta joka ne pehmentää, on siinä tilanteessa aiheellista pehmentää jalat vedessä, raspata kovettumat varovaisesti ihoa rikkomatta pois ja sen jälkeen käyttää säännöllisesti voidetta, jottei raspaamista tarvitse tehdä enää jatkossa.
Huomenta ja hui!
Ehän minä tiennykkään, ettei raspausta ennää suositella, joten pahottelen Doris antamiani ohojeita. Onneksi TIlo mainittit asiasta, kiitos. Toisaalta seki, jos on niin kovat kantapäät, että ne alakaa jo halakeilla, niin siinäki on riski, että pöpöjä pääsee halkeimista kehhoon. Oon ite aina raspannu hellävarasesti, nii ei oo menny iho rikki. Ei kai sullakaan Doris menny? En tienny, että urea-voidettaki suositellaan kuuriluontosesti, mutta niihän soon karbamidi-voiteenki kans, jota saa apteekista. Molempia voi laittaa kässiinki.
Tuo kannattaa lukia:
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/terveys/kantapaat-kun…
Toisaalta netisä vaihtuu aika ussein ohojeet, joten en sitte tiiä, onko tosiaan myös jalakojen liottaminen haitallista, kuten tuosa annetaan ymmärtää. Iän ajan siton käytetty jalakahoidoisaki: Tuosa siihen kotiohojeet:
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/jalkahoito-kotona-onnistuu-nailla-v…
Semmostaki on suositeltu, että voi laittaa mahollisimman rasvasta voidetta tai vaikka urea-voidetta kantapäihin ja laittaa yöksi niitten ympärille tuorekelmua ja sukat jalkaan, niin alkaa pehmetä kovettumat, mutta nyt en sitä uskalla suositella enkä oo sitä ite kokkeillu, mutta tuota asiaa voi googlettaa, jos jotakuta se vaihtoehto kiinnostaa, eli kannattaa selvittää ensin, ettei siinoo riskejä.
Eilen meillä kävi ihana vieras. Siinä meni päivä rattosasti. Tännään oli tarkotus silittää vaatteita, mutta en tiiä jaksanko. Heräsin jo kuuelta ja vieläki on aina väsy päällänsä. Pitänee ottaa toinen kupillinen teetä.
Lepposaa pyhäpäivää kaikille! :) Sofia https://backend.jotpa.fi/sites/default/files/styles/news_image/public/i…
Täältä vielä muutama rivi, ku en malta olla kirjottamatta, mitä ajatuksia nousi, ku luin teiän viestejä.
Saiko, oiskohan meijän miehillä keskenään juteltavvaa ja kokemuksista kerrottavvaa, ku ovat niin samantyylisiä noisa askareissaan. Mittään hommaa ei näytä olevan, mitä eivät ossais ite tehä. :) Välillä ihan hirvittääki kattua sivusta, mutta aina on mies onnistunu. Osti hitsausvehkeetki aikonaan ja alako vaan hitsaileen, ku ensin tutki asiaa netistä. Siitäki taiosta on ollu palijo apua. Ja siinäki hää on samanlainen, ettei kaipaa juttuseuraa nii palijo ku minä.
Kiva, ku sinäki Emmastiina kävit kirjottamasa. Neulotko/kujotko vällillä myös poloviin asti ulottuvia sukkia? Mullei oo semmosia ollu koskaan, mutta välillä haaveilen semmoset ostavani, ku oon vähä vilukissa. Tuo maito jalakojen hoijosa oli mullekki ihan uus tieto. Oikein mielenkiintone, ja kiva ku autto. Auttoko Doris sulla merivesisessio, raspaus ja urea-voide?
Ja siivouksesta. Kyllä itekki mielellään jättäsin välillä viikkosiivouksen välliin, mutta mulla mennee sekä nenä että keuhkot "tukkoon" vähistäki villakoirista, joten ei oo vaihtoehtoja. Joskus imurointi on jopa mukavaa. Meillon keskuspölynimuri, nii käy heleposti. Jotku tykkää enemmän normi-imurista.
Saiko, viineistä ym. Oon yhesti nauttinu punaviiniä puoli lasillista elämäni aikana. Siitä tuli järistyttävä migreeni. Joskus lasillinen lonkerua aiheutti tosi pahan allergiakohtauksen. Senki maistelu jäi siihen. Olut on mielestäni pahanmakusta ja pahanhajustaki, skumppaakaan en oo koskaan ees maistanu. Pommacci-limsaa oon ottanu sen korvikkeeksi. En myöskään oo yhtään nauttinu siitä pienestäkkään humalatilasta, mitä muutaman kerran koin. Mullon onneksi tämä syntymähumala. Se tullee halavaksi eikä aiheuta kankkusta. Kerranki olin kuskina ystävilleni, niin ravintolasa yks mua tanssittava mies luuli, että minä olin ystäväjoukostamme humalaisin, ku meillä oli "tyttöjen" kans niin hauskaa, että nauraa rätkätin kai huomattavan palijo. :) Doris, mitä on apinaviini?
Sitte sormista ja kynsinauhoista. Iltasin, ku istun telkun ääresä, niin laitan joskus jottain rasvasta voijetta, välillä myös urea-voidetta kynsinauhoihin ja sormenpäihin ja siinä niitä sitten pyörittelen, jotta pehemenevät. Joskus oon laittanu voiteen kässiin ja vinyylihanskat päälle ja antanu olla muutaman tunnin, mutta en tiiä, onko se turvallista, vai voisko hanskoista liueta jottain haitallista kässiin.
Niistä kevvään ja kesän suunnitelmista. Pihatöitä, siivousta, ikkunoiden ja verhojen pesua. Toivottavasti muutto pienempään talloon. Pieniä matkoja lähikuntiin ehkä kesällä. Mies lähtee pitemmälle matkalle yksin sukulaisiaan tapaamaan. Mitähän sitä keksis sille viikolle itellesä ilua. :)
Vettä sattaa ja räystäät tippasee, lumet lähtee. Alanpa kattoon jottain digiboxin nauhotuksista. Eurooppa ylhäältä on hyvä ohelmasarja, mutta Teho-osasto vie nyt huomioni. :) Sofia
Tuohon unohin vastata: "Kukas sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?"
Aattelen, että joskus on tarpeellista kehua ite ittiäsä joko itelleen tai "tarvittaesa" ääneen jollekki muillekki. Mutta jos sitä ittesä arvostamista/kehumista palijo osottas muille, nii sen vois tulkita monella tavalla, esim. että on jo epätoivone, ku ei saa arvostusta muilta, ku pittää sitä ite alakaa "toitottaan".
Tuo on siis vaan yks tapa ajatella asiaa, mutta mielenkiinnolla ootan, mitä te muut tuosta aattelette.
Joitaki ihimisä voi ärsyttää, jos joku nostaa ite häntääsä, ku pitäs aina vaan jaksaa olla vaatimaton, vaikka kuinka ansaittis jo muittenki arvostusta jostain.
Ja nyt alloin miettimään, että oonko ymmärtäny tuon sanonnan oikein. Oikasettehan, jos en oo. :) Sofia
Sofia
Apinaviini on semmonen pahvitötsä, 8% mitä saa ihan ruokakaupasta, siin on vekkuleita piirrettyjä apinankuvia, en koskaan muista viinin oikeaa nimeä. Olistko Three Monkeys? Siitä jäi jalkaspan jälkeen tämän päivän broileripastan seuraksi. Punaviini <-> migreeni, ei hyvä yhdistelmä, ehkä siķsikin ei maistu.
No, parani kantapäät, mut rasvausta vaatii... raspasin hellästi. Metka, miten nuokii ohjeet muuttuu.
Hmmm kissatarina, odotan mielenkiinnolla muiden kommentteja.
Radiossa soi lepposaa Tapio Rautavaara-musiikkia, Radio Suomessa tulee ohjelmaa minun makuuni, Kansanradio :)
Leppoisaa lepopäivää
Täällä paistaa aurinko
Doris
Siis haasteita voi tulla liikaa lyhyesä ajassa, ei elämiä. :)
En tarkistanut kirjoitustani ennen lähettämistä. :) Sofia