Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murteela

Vierailija
02.08.2022 |

Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.

Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.

Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.

Kommentit (2476)

Vierailija
1061/2476 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ruoka resepteihin en pääse tällä koneella. Mite se teilt käyp? Meillä mantelikrokantti tehhää vaa laittamalla pannulle mantelirouhe, voi ja soker ja koko aja käännellää ettei pala, mut saap tummuu sopivast. Rouhe sit käytetää kakkuihe tai jälkiruokii. Isäntä samalla mallilla laittaa kaurahiutaleista ja syöp maijjon kanssa.

Oot Sofia kirjottant hyvvii apuja ja huomioita. Luulen, et miulla hias syöminen johtaa loppusuoralla nopeaan lusikoimiseen ja saattaa olla, et otan viel lissää. Kesällä käytii ahkeraa lounaspöydässä syömässä ja miulla ruokahalut kasvo hyvästä ruuvvasta. Miulta puuttuu kylläisyyvven tunne elimistöstä ja syön enemmä ku on tarpeen. Kyl tää täst sopivoituu, onneks muutama kilo. Ruokahalluu ovat tutkineet ja ovat päätyneet leptiini-intoleranssiin.

Uni ois tärkeää, et elimistö uuvvistuis, mut miulla on huonot unilahjat, jos muitakii lahjoja puuttuu, mut uni ois tärkein. Sofia,  siulla on tosi säännölliset ruoka-ajat ja sehä on kaikessa tärkiää. Mite saat nykyää nukuttuu? Entä Tilo, millaset unenlahjat silla on? Nii ja kaikilla muillakii.

Onneks en oo etsimässä autoo, lomamatkaa suunnittelemaasa. Toivon, et ois rauhalline aika nyt ainakii, no seuraavaan suureen  projektiin. Mitehä on, rakentaatko ihmiset oman tarpeen mukkaa vai sen mukkaa, mite on mahtavan suur ja moderni talo. Pienii taloja ei oikei ennää tehhä. Suuret ikkunat alhaalt ylös kauhistuttaat minnuu. Mahtavan modernit ja kalliit keittiöt ja sit niitä ei käytetä, ku ruoka tilataa valmiina tai sit vaa mikroo laitetaa, myös varakkaissa perheissä, joita luulen isoissa taloissa asuvan.

On siin vähä tiukkaa saaha 90 m sopimaa monta huonetta. Jos ei keittiötä ja vierasvessaa oo, ni saattaa käyvvä jotekii.

Monet ostaneet asunnon ajattelematta ommii tarpeita. Siulla on omat vaatimukset millane uuvven asunnon pittää olla. Samoin miekii katselen asuntoja. Oon ihastunt rintamamiestalon olosii kiinteistöihin. Ei meil olis voimii kunnostaa ennää vanhaa. Täs ollaa muutekii jo iäkkäämmän rakennuksen kanssa ylityöllistettyjä. Mut hyvä on, ku on ain joku työtehtävä meneillään.

Joskus ajattelin, et vieraihe varalle pitäis olla huone, mut kaik on omassa käytössä. Nii, enne ol enemmä kanssakäymistä ja tuttuja ja sukulaisii käi tihheemmi. Myökii tullaa illalla ain kottii jos jossakii satutaa käymää. Ja tähä pimiään ja kylmään aikaan vuodesta ollaa kotona.

Päivittäin tuon joulukoristeita valmiiksi. Milloin laitatte ikkunoihin riippumaan lumitähtiä tai muuta? Viime vuonna ostin lumitähtiä ja ajattelin laittaa ne ensinnä roikkumaa.

Varustauvvun tv katsomissee ja jos se ei riitä, ni täs konneella räpläilen.

T. Saiko

Vierailija
1062/2476 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia.

En minäkään pääse K-ruoan reseptiosastolle, ellen vahavista rastilla sitä, ettoon ihimine, mutten vahavista, ku ei mun tarvi päästä just K-ruoan reseptitietoihin, ku muitaki on netistä riittävästi. Oon kai ylivarovainen kaikkien "rastitusten" kans. :)

Se leptiini-intoleranssi on kyllä haasteellinen juttu, mutta toivotaan, ettei sitä sulla ois. Jotku on luullu, että heillois se, mutta myöhemmin issoilla elämäntapamuutoksilla ovatki pysyvästi laihtuneet ja huomanneet, ettei sitä ookkaan . Tuosa asiaa intoleranssista: https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/leptiiniresistenssi

Kiitos ku kerroit tuosta toisesta tavasta tehä mantelikrokantti.

Sen jäläkeen ku kelloja siirrettiin, oon ollu väsyneempi päivällä ja onneksi myös yöllä, eli oon nukkunu sikiämmin ja herräilly vähemmän. Ainut herättäjä on ollu tuo selekä välillä. Viime yönä nukuin yhteesä 6,5 tuntia parilla pikku havahtumisella, eli pääsin pian takas unneen. On ollu kyllä kiva nukkua hyvin. Meillon tuttavapiirisä muitaki, jotka kertoo, että kellojensiirron jäläkeen heiton kovasti väsyttäny yötäpäivää, vaikkei muina vuonna oo. Onko teillä tullu tuosta "oireita"?

Jatkuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2476 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuista talojen ja muittenki asuntojen rakentamisesta. Kyllä niitä pieniäki taloja rakennettaan, mutta novat ussein epäkäytännöllisiä, esim. voi olla 75 m2 kolmio, joson tosi vähä säilytystillaa. Valtava olohuone-keittiö ja pienet makuuhuoneet ja ne isot ikkunat. Kyllä moni tarvis vaatehuoneen tai lämpimän varaston. Pelekät kaapit ei riitä. Meilloli entisesä talosa alle 120 m2 ja silti 6h+k ja siihen mahtu kaks veskiä, kaks aika tilavaa vaatehuonetta ja lisäksi kaapit nelijäsä makkarisa. Oli tosi harkitusti käytetty neliöt ja hyvä huonejärjestys. Ei ois pitäny siitä luopua, mutta semmosta se elämä on, että välillä tullee tehtyä vääriä ratkasuja.

Oon laitellu jo vähä joulukoristeita, parriin ikkunaanki. Mullon yhteesä 14 huonetta/tillaa, jotka koristelen jouluksi, eli koristelen veskit, etteiset/aulat jne. Taijan olla aika innostunu joulusta. Ja pihalle laitan vielä lyhyt. Muuta sielä jo onki. Kerrään ensin kaikki joulukoristeet yhen huoneen pöyälle ja siihen viereen ison pahavilaatikon, johon laitan ne esineet ja taulut, jotka pääse joulusta tauolle ja sitte laitan paikalleen joulutaulut ja esineet. Tammikuusa sitten vaihan laatikon sisällön toisinpäin. :)

Oon miettiny tuota kiitos-sanan jäläkeen sanottavvaa, eli jotku sannoo: "Ole hvvä", "Ollos hyvä", "Kiiitos", "Kiitos, kiitos", "Eipä kestä", "Eipä mittään", "Mitä turhia". Enkun kielellä "You are welcome". Mikkään ei tunnu nuista minusta oikein luontevalta, vaikka toki jottain nuista vaihtelevasti käytänki. :) Mitä muita sanontoja teillä on?

Jahas, päivän työt odottaa.

Iloa ja terveyttä päiväänne ja koko elämäänne. :) Sofia https://kaikkeakaunista.fi/cdn/shop/files/korttiihanavalo.jpg?v=1710598…

Vierailija
1064/2476 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihimeellisiä viivoja jäi viestiini. :) S

Vierailija
1065/2476 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miekää oo yhen firman ruoka-ohjeiden tarpeessa, pitäköö k-ruoka ohjeese. Harvoin  tulee kokkeiltuu uusii reseptejä. Ei meil oo suuresti  tarvetta uutuksiin. Tavanomaset ruoka-aineet vaa käytössä. Oon kyent jättämää makiat imeskeltävät kokonaa, justii maistoin suklaata, eikä se olt mikkää elämys, eli poissuljettu. Monet sokerii sisältävät hedelmät ja juurekset oon jättänt minimii. No tää jatkuu nyt ilman keto-dieettiä, mut alkuu pääsin sen avulla.

Mite on tykkäättekö avokadosta? Sitä suositellaa, mut miul on olt ain iha kova ja myöhemmi ruskea sisältä. Oisko Sofia siulle hyvä? Entäs viherkaali. Muistaisinpa ostaa ja tehhä keittoo.

Sain jo tuotuu kaik joulukoristeet ja kyntteliköt keittiöön. Voi mahoto, on niissä levittelemistä.  Sit taas poisviemistä. No kyl tää täst. Sofia siulla täytyy olla laatikoittain koristeita. Nii miullakii ja siihe kuuluu ulkokoristeet myös. Naapur on laittant suuren joulukuusen, metallikehikko, lamput loistaat meille. Kuusen oon jo ruiskuttant runsaalla veellä, huomenna isäntä toivottavast laittaa sen jalkaan ja saan kantaa sen sisälle. Jaksan hyvi, se ei oo liian suuri.

Muute eile kirjotin oikei pitkän viestin ja mite sattukkii, olin unohtant hernekeiton  liedelle. Paksu palant pohjakerros ja mahoto palaneen käry koko illan keittiössä. Ei siin olt ku yhe päivän annokset meille.

Kiitokset ja olehyvät taitaat olla vähä vanhahtavvii. Ussei evät sano mittää, ku tönniit vastaatullessa tai muute. Ei pelkää kosketusta, mut tönimine ei miulle ennää käy.

Sanon mielellää kiitos ja ole hyvä kaupassa ja vaikka missä. Tai yllättävästä palvelusta, joka minnuu miellyttää. Vast käi nii, et olin huomaamatta puottant pyöränavvaimen kavulle ja ohikulkija vinkkas miulle ku olin jo lähtent ajamaa. Kiitin nii mahottomast ja kaikin parhain tavoin. Uuvven lukon oisin joutunt ostamaa.

Sanon usein "kitoss" ja "tässä ole hyvä". Ootan, et miulle vastataa ja muistan aina, iha aina hymyillä ja tärkeintä katsoa silmiin.  Saksalaiset taitaat olla ylpeitä   bitte ja danke aina ja ikuisesti. Filmeissä näitä kuulee ja ne ei tunnu ollenkaa kuluvan käytössä.  Aina hokkeet näitä sanoja.  Monessa Euroopan maassa on tärkiää pittää kohteliaisuudesta kiinni.

Entäpä tervehtiminen, jotenkii myös vähä kärsineet klassiset suomalaiset sanonnat. On kaikkee ulkomaista otettu käyttöön. Eri puolilla Suomee saattais olla eri sanontoja.  Mite ois?

T. Saiko

Vierailija
1066/2476 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita, ja kiitos Saiko viestistä.

Kirjotan myöhemmin enemmän, ku nyt on hommaa ja väsy - flunssa ehkä tulosa. Miehellä on lähes 38 kuumetta ja kova yskä ja nuha. Otin c-vitamiinia ja sinkkiä, jos sillä vähentäs oireita. Mieski otti niitä jo usiampana päivänä.

Lumet suli kaikki pois. On niin mahottoman pimiää ja märkää. Nuo kostiat tiet syövät sen vähäsenki valon, mikä katulampuista näkys. En kyllä täsä hetkesä  nää järkiä siinä, että pittää kelloja siirtää, ku syksy- ja talaviaamusin on joka tappauksesa pimiää, niin ois kiva, että ees iltapäivästä ois tunti valosampaa, ja pienet koululaisekki sais mennä kottiin valosammasa kelisä.

Täsä lumista maisemaa pimiää korvaamaan. https://www.hyvantuulenpuoti.fi/joulukortti-vintage-heinkuorma-p-38777…

Voimia ja terveyttä kaikille! :) Sofia

Vierailija
1067/2476 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1068/2476 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan sammaa mieltä tuon kellon siirron kanssa. Meiltä viijjään tunti iltapäivästä. Valo on meille talvella niin tärkiää. Sitä tuntia ei aamulla tarvita, mutta kun muuvvallakin, vaan meillä se on se talviaika erilaista kuin eteläisissä maissa.

Voi sentää, pitäkää huolta toisistanna. Kuumetauvvit ei oo helppoja, ne vievät voimat iha kokonaa. Mie oon alkant pitämää maskia, mut isäntä ei suostu.

Yritettää pittää ajatukset valosina, onha ensimmäine atventti huomenna ja siit on jouluun ennää muutama viikko. Joulukuusi on  sisällä ja siin on pihkan tuoksuu, joten tuuletan ylimääräisesti.

Hyvvää vointii ja parantumista.

T. Saiko

Vierailija
1069/2476 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Saiko. 

Koronahan se tuli talloon. Tehtiin miehelle kotitesti. Eiköhän tästä selevitä, ku on jo kahesti aiemminki selevitty. Miehellä ei oo nyt nii pahat oireet ku aiemmin. Mullon kurkku vähä kipiä ja vähä väsyttää. Hyvä ois maskia pittää. Mies kävi viikon aikana vaan kaks kertaa lyhyesti liikenteesä, paketin hakemasa ja auton lampun ostamasa, niin sai tartunnan.

Kiva, että ootta saanu jo kuusenki sisälle. Ohan siinä aiosa kuusesa tunnelmaa, mutta toki muovikuusetki on nykyään kauniita, niisei vaan oo kuusentuoksua.

Eipä täsä muuta. Palataan asiaan myöhemmin.

Toivottavasti pysytte kaikki terveenä. :) Sofia https://www.hyvantuulenpuoti.fi/joulukortti-joulupentu-metsss-p-37823.h…

Vierailija
1070/2476 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohan, ku kirjotan paljo sanoja peräkkäin. Ootteko avokadon  syöjiä, mikä mahtaa olla sen paras puoli? En oikei piä sen

miedosta ja rasvaisesta mausta. Sitä tuskin oon ees ostant, mut vasta tuli kokeiltua, ei se miulle oikei mallaa.

Tää päivä on kulunt ikkunoita koristaissa ja ruokia laittaissa. Ruuat ovat ihan tavallissii, makaroonilaatikkoo, kanakeittoo ja pitsaa uunissa. Pitsassa kaikkea mitä kotonta löytyi. On syömistä pitkäks aikaa. Mitätekemistä siivoomisen lisäks  keksin arkipäiviksi,  kun ruokaa on koko viikoksi.

Miten on joululaulujen kuunteleminen? Tänään ensimmäinen kynttilä syttyi ja TVstä Enkeli taivaan ja Hoosianna. Mie kyllä herkistyin iha kerta kaikkiaa.

Hyvvää olloo vaa jokahissee kottiin.

T. Saiko

Vierailija
1071/2476 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai-iltaa,

Niin on hämärää aamusta iltaan, ettei kellonsiirtoa paljon huomaa. Saiko, nukun yleensä hyvin. Välillä on tietenkin kipuja, joiden kanssa asento täytyy ensin löytää. Tosin selkäleikkauksen ansiosta nyt on parempi tilanne. Päikkäritkin  onnistuvat tarvittaessa oikein hyvin. Jotenkin vain tämä märkä pimeys tekee apeaksi.

Avokadosta luin hiljan jostakin lehdestä. Sen suosio on noussut. Se on kuitenkin juoppo kasvi, jota viljellään etupäässä maissa, joissa on ennestäänkin vesipula. Söin niitä aiemmin juuri hyvän rasvan vuoksi, mutta olen lopettanut. Tykkäsin kyllä mausta. Kasvatin siemenestä parvekkeella yhtä. Taisin kertoakin, kuinka orava napsaisi taimen poikki ja kaivoi siemenen herkutellakseen. Siihen loppui se kokeilu. Tuskin olisin hedelmiä saanut.

Tervehtiessä varmaan harvemmin enää toivotetaan hyvää päivää tai näkemiin. Kyllä tulee hei, terve, moi, lähtiessä heippa tai hei, kotoa poistuessa vain tsao.  Kiitoksen jälkeen minulta tulee automaattisesti ole hyvä, kiitos ei, vaikka se on yleistynyt. 

Joulun valmistelu ei vain ota kiinnostaakseen. Ennen vaihdoin jopa jouluverhot keittiöön, muusta puhumattakaan. Katselin äsken keittiön ikkunaa. Sen ovat kasvit vallanneet. Siinä on punainen flamingonkukka, kapinitulehti, häntämaksaruoho, amppeleissa pikkuposliinikukka Hoya bella ja korallikaktus. Vaikea olisi siihen koristeita laittaa. Muissa huoneissa on vähän sama tilanne. Olisi noita jouluvaloja kyllä, mutta aika vähän otan esille. Ikkunoilla on valot kasveille. Kuustakaan en halua, vihreyttä on ihan riittävästi. Kerran koristeltiin appelsiinipuu, nyt ei sopivaa "varakuusta" ole. Enää ei saisi laittaa oven ulkopuolelle mitään palavaa. Meillä on aina ollut tähkistä  tehty koristeellinen hevosenkenkä, jonka meinaan kuitenkin laittaa.  

Paranemista sairaille! Koetetaan pärjäillä.

T. Tilo 

Vierailija
1072/2476 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellää kyselen, mite sairastavaiset jaksaat? Oottaks ennemminkii toipumaa päi? Voip olla nii, et jouluun saap olla terveen, ku täs vaihees sairastaapi.

Onko pikkujouluja vietetty, ja mihi ovat kadonneet mei kirjottajat? Oikei mukava se on teijjän toisiinkii kirjotuksii lukkee, myö ollaa kaks ässää kovast mukana, eli Sofia ja Saiko. Pikkujouluja ei meillä ennää oo vietetty. Töissä ollessa joka vuos käytii jossakii pitemmällä tutustumisreissulla koko työporukan kanssa. Joskus iha ulkomailla.

Ootko Sofia miettint mist alun perin siu mieheis sai koronan ja sie sit sen perrää? Mietin itämisaikaa ja tauvvin puhkeamista, ossaatko kertoo  tarkempaa? Mite lie käsihygienian kanssa, myö ollaa unohettu  se kokonaa. Tavallisest het autoo päästyä desinfioitii käet. Täytyis muistaa sekkii asia.

Eipä oo pitkää aikaa itsenäisyyspäivään. Veteraanit ja Lotat viettiin etukättee itsenäisyyspäivää ja ol hyvä, ku Niinistö ol vaimoose kanssa mukana. No, Pirkko Mannola sukulaine ku on. 

Itsenäisyyspäivän ootteluu ahkerille lukijoille.

T. Saiko

Vierailija
1073/2476 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tilo ja Saiko. Tutkimusten mukaan koronavirus leviää tehokkaasti ilmassa leijuen. Virus lähtee leviämään myös puhuessa, ei vain yskiessä tai aivastellessa. Yskiessä ja aivastaessa syntyy pisaroita, jotka tippuvat onneksi suht pian alas, mutta esim. laulaessa, puhuessa ja keskustellessä syntyy aerosoleja, jotka leviävät ympäristöön laajemmin ja saattavat olla ilmassa tuntikausia.

Tuohon edelliseen liittyen luulen, että mieheni on menny esim. postiin tai kauppaan sillon, ku joku, jollon ollu korona, on sinne ilmaan jättäny virusta. Meillon ollu jo vuosikausia autosa käsidesi, jota laitetaan aina ja ympäri vuojen, ku tullaan jostain autoon takas ja kotiin palattuamme pestään heti kädet hyvin. Ohan tämä viheliäinen tauti, mutta näyttää siltä, ettei kuumetta tuu olemaan kuitenkaan kahta viikkua, kuten oli viime kerralla. Tänä aamuna oli vaan 37.7 astetta. Eilen aamulla 38,3. Otin parasetamolia ku alako yöllä  mennä yli 38,5, ku keholle on rasitus sitä kovempi kuume. Kovasti on ollu erilaisia kipuja ja limasuutta, yskää ja nuhhaa. Nukkuminen on ollu heikkua.

Kirjottelen lissää joku toinen päivä. Nyt ei jaksa enempää. Iloa päiväänne ja terveyttä kaikille! https://www.hyvantuulenpuoti.fi/joulukortti-joulupentu-metsss-p-37823.h…

Vierailija
1074/2476 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! <3 Sofia

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcST2PzopMfEjUkRs9y…

Vierailija
1075/2476 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Itsenäisyyspäivää!

T. Saiko

Vierailija
1076/2476 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikolta terveiset, pitäkää itseenne lämpimänä. Pimiää ja pimiääkin pimiämpää viel pari viikkoo, sit alkaa taas käymää valosammaks. Ain valloo on alkant pilkkimää joulun jälkee. Kaik kyntteliköt ovat ahkerassa käytössä ja joulun värit tuovat hyvvää mieltä.

Ulkoon tuuli pyörittel kuusenkoristeita ja niitä kerräilin sit ympäristöstä, mut ripustan uuvvestaa kirkkaat pallot tuijan oksille ja jos viel tuuli riepottaa, ni sittekii ripustan takasii. Periksi en anna.

Terveyttä!

T. Saiko

Vierailija
1077/2476 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivää, ja kiitos Saiko.

Nyt onki helepompi pittää ittesä lämpimänä, ku ulukonaki on +4 lämmintä.

Kehoki on ollu lämpimänä, eli kuumeesa jo 8 päivää putkeen. Kuume uuvuttaa, mutta sen jaksaa. Se, mitä ei jaksais, on tämä hirvittävä selekä- ja lonkkakipu, joka sätteilee reisiin asti. Selekäni ku ei kestä pitkäaikasta makkuuta tai istumista, mutta kuumeesa ei jaksa liikkua. Yskä ja nuha ovat kans kovat. Pääkipu onneksi lakkas. Vielä on tosi uupunu olo. Kunpa jouluksi paranisin. Miehellän kuume kesti alle puoli viikkua.

Miten te muut jakselette?

Ois kiva viettää joulu maalla ja olla rekijajelulla. Oottako te olleet?

Kaikenlaista hyvvää teille toivotellen! :) Sofia

https://webshopimages.imt.fi/wp-content/uploads/2021/11/08113427/001-lu…

Vierailija
1078/2476 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoiltaa,

Sofia, toivottavasti olosi alkaa parantua ja kuume loppua. Selkäkivut voivat olla kovin erilaisia. Varmaan riippuu siitä, mistä ne  johtuvat. Minulle pitkään paikallaan istuminen ei sovi, mutta maata voin kauankin. Siksi nukkuminen onnistuu nykyisin hyvin, kun vertaan leikkausta edeltäneeseen aikaan. Potilaskertomuksessa sanottiin, että pakarakivut saattavat jatkua lannerangan suoristumisesta johtuen ja onhan siellä muutakin vikaa, jota ei voitu leikata, vaikka selkärangan kanavaa avarrettiinkin. Sain ajan tammikuulle lannerangan röntgeniin, jonka jälkeen leikannut kirurgi soittaa. Ihan hyvä saada lisätietoa. Eilen olin taas fysioterapeutilla, jolla käyn noin kerran kuussa.

Rekiajelulla olin alle parikymppisenä useinkin. Se oli kylläkin hyötyajelua, kun esim. haettiin heiniä jostakin kauempana olleesta ladosta. Olin välillä itse ohjaksissa. Silloin myös ratsastelin työruunalla, joka oli rauhallinen hevonen. Joskus on käynyt  mielessä, että on ollut tuuria, kun en kertaakaan pudonnut. Päästelin välillä täyttä laukkaa paljaan hevosen selässä.  Eivätkä vanhempani kieltäneet moista huvia talvellakaan.

Itsenäisyyspäivä meni. Katselin vain kättelyt ja huvittavan valssin. Tuli siinä alkukuvion jälkeen mieleen, että olihan se vähän kuin "sahavalssi", askeleet eestaas, eestaas. No, yritys hyvä, eikä mikään tärkeä asia. 

Nyt tuntuu olevan tautinen aika. Yritin eilen varata ajan tukanleikkuuseen. Kampaaja oli flunssassa ja saanut jo antibioottikuurinkin. Ei siis ollut koronaa hänellä.

Koetetaan jaksella parhaamme mukaan.

T. Tilo

Vierailija
1079/2476 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat toivotukset tervehtymisseen. Nii, meil ol tosiaa hiustenlähtö päivällä. Leikattii taas itse hiukset. On vähä siistimmän olosta, ettei tukka roiku miellä kummallakaan.

T. Saiko

PS aika loppuu

Vierailija
1080/2476 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänkä jänkä lauananthaiilthoo