Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut kutsua nuoren rippijuhliin

Cxw
01.08.2022 |

Puolisoni järjestää hänen lapsen rippijuhlat. Nuoren toinen vanhempi ei halua osallistua järjestelyihin. Nyt huomaakin että kaikki muut ovat saaneet kutsun. Nuoren molempien puolen suku, äidin ja isän puolelta .Myös toisen vanhemman puoliso ja hänen lapsensa. Minua ja lapsiani ei ole juhliin kutsuttu.

Hämmästyttää. Juhlat järjestetään. Niistä on puhuttu minun ja lasteni läsnäollessa. Juteltu keitä kutsutaan. Ajankohtaa minulle ei ole kerrottu, eikä kutsuttu. Olen hämmentynyt. Tulemme kaikki toimeen keskenämme. Tulen toimeen puolisoni exän kanssa, hänen miehensä, kaikkien sukulaisten....

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole sen lapsen äiti, olet täysin irrelevantti henkilö. Rippijuhla on perhejuhla jossa halutaan juhlia perheen kesken. Rippilapsen vanhemmat ja heidän sukunsa. Ei sun lapsetkaan ole sitä perhettä. Mutta sä taidatkin olla mun veljen vaimo joka on tuppautumassa joka ikiseen juhlaan ärsyttävien tenaviensa kanssa, joihin kukaan ei halua edes tutustua, sinusta nyt puhumattakaan.

Vierailija
2/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostus sinua kohtaan nolla. 

Varmaan ihan hyvä että tuli asia esille, niin osaat tehdä johtopäätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso? Asutte saman katon alla avio- tai avoliitossa ja juhlat teillä kotona? Et ole saanut kutsua omaan kotiisi?

Vierailija
4/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta viestisi on aika sekava. Ymmärränkö oikein? Olet naimisissa A:n kanssa, jolla on edellisestä liitosta lapsi B:n kanssa. B ei halua järjestää juhlia, joten A hoitaa asian. Hän on kutsunut juhliin kaikki muut, myös B:n ja tämän uuden kumppanin, mutta ei sinua.

Jos tilanne on tämä, eiköhän puolisosi automaattisesti oleta teidän olevan juhlissa perheenä?

Ellei asia ole näin, voiko olla että rippilapsi toivoo, ettet osallistu? Asuuko hän kanssanne?

Viimeiseksi muttei vähäisimmäksi asiaksi jää sen selvittäminen, miten puolisosi perustelee asian sinulle. Olettehan jo keskustelleet siitä?

Vierailija
5/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan puolisosi pitää itsestään selvänä, että olet hänen rinnallaan juhlissa etkä minään vieraana.

Vierailija
6/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki keskenämme hyvissä väleissä. Lapset ja nuoret yökyläilevöt siellä täällä ja ovat kaikki kavereita ja hyviä ystäviä jopa syvempiäkin keskenään. Soittelemme silloin tällöin puolisoni exän kanssa. Välit kaikkiin tahoihin kunnossa.

Ajattelen että tämä tilanne kertoo nyt täysin siitä miten puolisoni arvostaa minua. Olen omille lapsilleni opettanut kohteliaat ja oikeudenmukaiset tavat kohdata tässä meidän verkostossamme kaikkia ihmisiä. Ovatkin hyvä käytöksisiä ja muutenkin ollut hienoa huomata miten heidän elämässään ihmissuhteissa toteutuu kunnioitus ja oikeudenmukaisuus

Surullista huomata että nyt minä olen jostain syystä puolisoni toimesta ulkopuolinen

Vierailija
7/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin eilen milloin juhlat ovat. En saanut vastausta.

Vierailija
8/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet puheväleissä kaikkien muiden paitsi puolisosi kanssa. Kiva suhde teillä.

Vierailija
9/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa ketjua on nyt hyvä tilaisuus korjata tämä väärinkäsityksen mahdollisuus:

Onko mahdollista, että puolisosi olettaa sinun osallistuvan automaattisesti eikä sen takia osoita virallista kutsua sinulle ja lapsille?

Vierailija
10/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP... kirjoitti:

Kysyin eilen milloin juhlat ovat. En saanut vastausta.

Ja missä juhlat ovat, jos kodissa, jossa ap asuu, niin odottaako hän tosiaan kutsua juhliin, jotka pidetään hänen kodissaan.

Onko ap siis hullu?

Vierailija
11/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy puolisosi exältä. Tai kai sun lapset tietää, kun kerran ovat ystäviä.

Vierailija
12/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö se ole kiva, ettei tarvitse osallistua rippijuhliin?? 

Vierailija
13/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nuorelle sukua. Miksi sinun pitäisi päästä ja vielä lapsinesi hänen rippijuhlaansa? Olet nuoren toisen vanhemman uusi puoliso, et muuta.

Vierailija
14/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo jo paljon, sinua EI haluta juhliin. Ilmeisesti olet "tilaa vievä" minä minä-henkilö. Älä pilaa nuoren juhlia heittäytymällä marttyyriksi. Nuori haluaa juhlia oman ydinperheen kesken, mihin sinä ET kuulu.

Vierailija
15/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin juuri lapsiltani. Eivät tiedä. Eivät ole edes kuulleet että juhlat ovat tulossa. Kysyin eilen. Myös puolisoltani. En saanut vastausta. Olen nyt kuitenkin ymmärtänyt että juhlat järjestetään. Mutta en tiedä milloin.

Vierailija
16/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä huomasit, että muut ovat saaneet kutsun? Sanoiko ne 'lälläslää, sain kutsun, mutten kerro sulle missä ja milloin juhlat on!'

Vierailija
17/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rippilapsi ei halunnut kutsua sinua? Ne on kuitenkin hänen juhlansa.

Vierailija
18/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP... kirjoitti:

Kysyin juuri lapsiltani. Eivät tiedä. Eivät ole edes kuulleet että juhlat ovat tulossa. Kysyin eilen. Myös puolisoltani. En saanut vastausta. Olen nyt kuitenkin ymmärtänyt että juhlat järjestetään. Mutta en tiedä milloin.

Kouta nyt päättää onko kerrottu vaiko eikö ole. Lainaan tekstiäsi: Niistä on puhuttu minun ja lasteni läsnäollessa. Juteltu keitä kutsutaan. Ajankohtaa minulle ei ole kerrottu, eikä kutsuttu..

Laita korkki kiinni, ei ole fiksua olla noin kännissä ja sekaisin tähän aikaan päivästä.

Vierailija
19/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin ei ole tulossa ydinperhettä vaan laaja suku sekä tuttavapiiri. Sen verran myös itseäni tunnen ja teidän että en "paistattele juhlien sankarina tai syö ilmaa ympärilläni". Kummallinen tilanne tosiaankin. Minun lasten juhlia on suunniteltu koko perheenä yhdessä. Kaikki ovat olleet oma aloitteisesto touhussa mukana. Salaisuuksia ei ole ollut tähän päivään mennessä .

Vierailija
20/74 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, ennenkuin kuvittelet mielessäsi vaikka mitä, otat asian RAUHALLISESTI puheeksi puolison kanssa, ja selvität miten on suunniteltu. Onko juhlat, missä, onko sinut kutsuttu. Hiljaisuus ei riitä vastaukseksi. Tule sitten uudelleen kertomaan missä mennään, kunhan sinulle on PUOLISOSI kertonut mitä aikoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän