En saanut kutsua nuoren rippijuhliin
Puolisoni järjestää hänen lapsen rippijuhlat. Nuoren toinen vanhempi ei halua osallistua järjestelyihin. Nyt huomaakin että kaikki muut ovat saaneet kutsun. Nuoren molempien puolen suku, äidin ja isän puolelta .Myös toisen vanhemman puoliso ja hänen lapsensa. Minua ja lapsiani ei ole juhliin kutsuttu.
Hämmästyttää. Juhlat järjestetään. Niistä on puhuttu minun ja lasteni läsnäollessa. Juteltu keitä kutsutaan. Ajankohtaa minulle ei ole kerrottu, eikä kutsuttu. Olen hämmentynyt. Tulemme kaikki toimeen keskenämme. Tulen toimeen puolisoni exän kanssa, hänen miehensä, kaikkien sukulaisten....
Kommentit (74)
Jätät nyt jotain kertomatta. Ehkä sulla ei pysy korkki kiinni ja siks ei haluta mokailemaan nuoren juhliin tms.?
AP... kirjoitti:
Kysyin juuri lapsiltani. Eivät tiedä. Eivät ole edes kuulleet että juhlat ovat tulossa. Kysyin eilen. Myös puolisoltani. En saanut vastausta. Olen nyt kuitenkin ymmärtänyt että juhlat järjestetään. Mutta en tiedä milloin.
Miksi et saanut vastausta? Kysyitkö ihan selkeästi, että milloin ne rippijuhlat on?
Mitä puoliso siis ihan konkreettisesti sanoi, kun kysyit, milloin ne Hessun (tai Hennan) juhlat nyt siis onkaan ja missä ne pidetään?
Sanoiko hän tosiaan en kerro?
Puolisosi suunnittelee eroa, eikä siksi halua sinua enää mukaan sukujuhliin.
Ilmeisesti juhlat järjestetään jossain ulkopuolisessa tilassa, ei teidän yhteisessä kodissanne? Koska ehkä tietäisit milloin ne ovat, jos ovat teillä?
No et ole sitten velvoitettu muistamaankaan millään tavalla juhlakalua. Eli "unohda" kortit, kukat ja lahjat hyvällä omallatunnolla. Voitte käydä sillä rahalla vaikka omien lapsiesi kanssa jossain kahvilla tms.
Puolisosi häpeää sinua, olet lihonut 30kg ja otit sen ruman tatuoinnin
Kysyin, että onko tietoa juhlista, puoliso vastasi mistä juhlista? Eli selkeästi välttelee kysymystäni. Oli pakko mennä toiseen huoneeseen keräämään itseni.
Meillä on hyvät välit ja voimme jutella kaikesta, mutta emme tästä. Äsken soitin pitopalveluun, eivät voi antaa tietoja.
EN, minäkään saanut kutsua en korttiakaan tiennyt, ostaa!
Kuulin vasta muutaman päivän päästä, ! , että Oma Sukulaiseni poika on päässyt Rippikoulussa.
Eikä kutsuttu ylioppilasjuhliin!
Sanotaan niihin ei kutsuta Saatana !
Kun jotkut ovat olevinaan VIISAAMPIA!
Tässäkin asiassa ei ollut edes lehdessä ilmoitusta .
Vain sen lukion yleinen ,
luettelo, .
Juhliin on kutsuttu myös naapurimme, mutta puolisoni ei ole hänellekään kertonut päivämäärää.
Vierailija kirjoitti:
EN, minäkään saanut kutsua en korttiakaan tiennyt, ostaa!
Kuulin vasta muutaman päivän päästä, ! , että Oma Sukulaiseni poika on päässyt Rippikoulussa.
Eikä kutsuttu ylioppilasjuhliin!
Sanotaan niihin ei kutsuta Saatana !
Kun jotkut ovat olevinaan VIISAAMPIA!
Tässäkin asiassa ei ollut edes lehdessä ilmoitusta .
Vain sen lukion yleinen ,
luettelo, .
Eikö ole ihan hyvä, että rippi- tai ylioppilasjuhliin ei ole Saatanaa kutsuttu?
Siinähän se selviää, kun kysyt suoraan, että onko sinut kutsuttu vai ei. Johtopäätökset vastauksen perusteella. Ei siitä kai tarvitse sen enempää keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla aloituksen tuota sukupuoletonta "puoliso"-höpötystä, kun kuitenkin kerrotaan, että puolison exän puoliso on mies. Kirjoita nyt ihan kunnolla:
"Mieheni/avomieheni järjestää lapselleen rippijuhlat. Ex-vaimo ei osallistu järjestelyihin. Minua tai lapsiani ei ole kutsuttu, vaikka tulwn toimeen ex-vaimon ja hänen nykyisen miehensä kanssa."
Ihmeellistä, kun ei yksinkertaisia asioita kyetä kirjoittamaan vaan hoetaan jotain sielutonta roskaa: puoliso, vanhempi, sisarus tms.
Ja siis asutko sinä tämän miehen kanssa vai seurusteletko vaan?
Ei kuulu tapoihini kirjoittaa kansankielisesti. Asumme samassa taloudessa puolisoni kanssa, joten voisi siis sanoa että asumme yhdessä. Tästä ei kuitenkaan ole varmuutta.
Puoliso on aiemmin halunnut keskustella siitä, minkälaisen asun laitan juhliin. Hän sanoi, että kysyi vain keskustellakseen, mutta koin sen loukkaavana. Koska eihän hän kysyisi samaa muilta vierailta. Enkä siis tiedä olenko kutsuttu.
Ap on joko ihan sekopää tai sitten vaan provoilee, ei noissa jutuissa oo mitään tolkkua
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla aloituksen tuota sukupuoletonta "puoliso"-höpötystä, kun kuitenkin kerrotaan, että puolison exän puoliso on mies. Kirjoita nyt ihan kunnolla:
"Mieheni/avomieheni järjestää lapselleen rippijuhlat. Ex-vaimo ei osallistu järjestelyihin. Minua tai lapsiani ei ole kutsuttu, vaikka tulwn toimeen ex-vaimon ja hänen nykyisen miehensä kanssa."
Ihmeellistä, kun ei yksinkertaisia asioita kyetä kirjoittamaan vaan hoetaan jotain sielutonta roskaa: puoliso, vanhempi, sisarus tms.
Ei kuulu tapoihini kirjoittaa kansankielisesti. Asumme samassa taloudessa puolisoni kanssa, joten voisi siis sanoa että asumme yhdessä. Tästä ei kuitenkaan ole varmuutta.
Puoliso on aiemmin halunnut keskustella siitä, minkälaisen asun laitan juhliin. Hän sanoi, että kysyi vain keskustellakseen, mutta koin sen loukkaavana. Koska eihän hän kysyisi samaa muilta vierailta. Enkä siis tiedä olenko kutsuttu.
No nyt meni vielä sekavammaksi. Asutte samassa taloudessa mutta ei ole varmaa, asutteko yhdessä.
Puoliso kysyi, miten pukeudut juhliin, joihin sinua ei ole kutsuttu. Siis whaaattt?!
No kuule, kyllä sä huomaat kun alkaa tapahtua.
Kun se "puoliso" panee kahvin tippumaan, kattaa pöytään ne paremmat kupit ja tällää niiden viereen pullavadin ja vielä kaneliässiä, niin sun on aika mennä vaihtamaan ylle paras kolttusi. RIPPIJUHLAT ALKAMASSA!
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt meni vielä sekavammaksi. Asutte samassa taloudessa mutta ei ole varmaa, asutteko yhdessä.
Puoliso kysyi, miten pukeudut juhliin, joihin sinua ei ole kutsuttu. Siis whaaattt?!Siitä ei siis ole tehty virallista päätöstä. Ja kun sanon, ettei ole kutsuttu, tarkoitan ettei ole tullut kutsukorttia sähköisesti tai postissa.
Tarviiko samassa taloudessa asuvalle lähettää erikseen kutsu :O Missä ne bileet pidetään?
Siis ap asuu saman katon alla "puolison" kanssa, mutta ei oikeastaan asukaan, koska siitä ei ole tehty "virallista päätöstä"?
Mä alan ymmärtää, miksi "puoliso" yrittää pitää ap:n mahdollisimman kaukana rippibileistä.
Minä taas olen surkeissa väleissä suvun tietyn haaran kanssa mutta he suorastaan pakottavat minut juhliinsa joita on vähän väliä. Olen yrittänyt jättää väliin. Ei onnistu ilman suurta draamaa.