En saanut kutsua nuoren rippijuhliin
Puolisoni järjestää hänen lapsen rippijuhlat. Nuoren toinen vanhempi ei halua osallistua järjestelyihin. Nyt huomaakin että kaikki muut ovat saaneet kutsun. Nuoren molempien puolen suku, äidin ja isän puolelta .Myös toisen vanhemman puoliso ja hänen lapsensa. Minua ja lapsiani ei ole juhliin kutsuttu.
Hämmästyttää. Juhlat järjestetään. Niistä on puhuttu minun ja lasteni läsnäollessa. Juteltu keitä kutsutaan. Ajankohtaa minulle ei ole kerrottu, eikä kutsuttu. Olen hämmentynyt. Tulemme kaikki toimeen keskenämme. Tulen toimeen puolisoni exän kanssa, hänen miehensä, kaikkien sukulaisten....
Kommentit (74)
Nyt on yritystä.
Selkeästi olet puolisolta kysynyt, mutta tänne et osaa yhtäkään selkeää viestiä kirjoittaa millään nikillä. :D
5/5
Vierailija kirjoitti:
AP... kirjoitti:
Kysyin juuri lapsiltani. Eivät tiedä. Eivät ole edes kuulleet että juhlat ovat tulossa. Kysyin eilen. Myös puolisoltani. En saanut vastausta. Olen nyt kuitenkin ymmärtänyt että juhlat järjestetään. Mutta en tiedä milloin.
Miksi et saanut vastausta? Kysyitkö ihan selkeästi, että milloin ne rippijuhlat on?
Sen pitää selvitä ensin, että voi selkeästi kysyä.
Pitääkö sitä joka paikkaan tunkea. Näköjään ei katsottu tarpeelliseksi kutsua. Mee leffaan.
Onko puolisosi edes puolisosi kun ette edes yhdessä asu? Muuta kuin mielikuvituksessa
Vierailija kirjoitti:
Puoliso? Asutte saman katon alla avio- tai avoliitossa ja juhlat teillä kotona? Et ole saanut kutsua omaan kotiisi?
Oman kotiin ei edes asujat saa kutsua? Siis mitä se aloiteen tekijä kirjoitaa? Ei sinne kulu kutsua lapsen isä tai äiti puolet koskaan!Joku raja pitää sentään vetää tapa kulturissakin.
Nyt on harvinaisen sekavaa settiä.
AP.. kirjoitti:
Juhliin on kutsuttu myös naapurimme, mutta puolisoni ei ole hänellekään kertonut päivämäärää.
No eihän miehillä se järki juokse. Hän ei varmaankaan ymmärrä mitä päivämäärät ovat. Onko kalju plösö.
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla aloituksen tuota sukupuoletonta "puoliso"-höpötystä, kun kuitenkin kerrotaan, että puolison exän puoliso on mies. Kirjoita nyt ihan kunnolla:
"Mieheni/avomieheni järjestää lapselleen rippijuhlat. Ex-vaimo ei osallistu järjestelyihin. Minua tai lapsiani ei ole kutsuttu, vaikka tulwn toimeen ex-vaimon ja hänen nykyisen miehensä kanssa."
Ihmeellistä, kun ei yksinkertaisia asioita kyetä kirjoittamaan vaan hoetaan jotain sielutonta roskaa: puoliso, vanhempi, sisarus tms.
Ja siis asutko sinä tämän miehen kanssa vai seurusteletko vaan?
Ei kuulu tapoihini kirjoittaa kansankielisesti. Asumme samassa taloudessa puolisoni kanssa, joten voisi siis sanoa että asumme yhdessä. Tästä ei kuitenkaan ole varmuutta.
Puoliso on aiemmin halunnut keskustella siitä, minkälaisen asun laitan juhliin. Hän sanoi, että kysyi vain keskustellakseen, mutta koin sen loukkaavana. Koska eihän hän kysyisi samaa muilta vierailta. Enkä siis tiedä olenko kutsuttu.
Ei pidä hienostella, kun vaan susipari asumassa "puolisonsa" kanssa. Plus siinä vaiheessa, kun on kaikilla e xiä, ny xiä ja muutama äpä rä juoksentelemassa ympäriinsä ja kokemassa jotain "yståvyyttä syvempää" keskenään, kannattaa harhat yläluokkaisuudesta ihan unohtaa. Aviomies on ihan se oikea termi, ei mitään kansanomaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla aloituksen tuota sukupuoletonta "puoliso"-höpötystä, kun kuitenkin kerrotaan, että puolison exän puoliso on mies. Kirjoita nyt ihan kunnolla:
"Mieheni/avomieheni järjestää lapselleen rippijuhlat. Ex-vaimo ei osallistu järjestelyihin. Minua tai lapsiani ei ole kutsuttu, vaikka tulwn toimeen ex-vaimon ja hänen nykyisen miehensä kanssa."
Ihmeellistä, kun ei yksinkertaisia asioita kyetä kirjoittamaan vaan hoetaan jotain sielutonta roskaa: puoliso, vanhempi, sisarus tms.
Ei kuulu tapoihini kirjoittaa kansankielisesti. Asumme samassa taloudessa puolisoni kanssa, joten voisi siis sanoa että asumme yhdessä. Tästä ei kuitenkaan ole varmuutta.
Puoliso on aiemmin halunnut keskustella siitä, minkälaisen asun laitan juhliin. Hän sanoi, että kysyi vain keskustellakseen, mutta koin sen loukkaavana. Koska eihän hän kysyisi samaa muilta vierailta. Enkä siis tiedä olenko kutsuttu.
Ei pidä hienostella, kun vaan susipari asumassa "puolisonsa" kanssa. Plus siinä vaiheessa, kun on kaikilla e xiä, ny xiä ja muutama äpä rä juoksentelemassa ympäriinsä ja kokemassa jotain "yståvyyttä syvempää" keskenään, kannattaa harhat yläluokkaisuudesta ihan unohtaa. Aviomies on ihan se oikea termi, ei mitään kansanomaisuutta.
Kiinnostavaa, että sensuu ri nappasi kiinni joko "eksästä" tai "nyksästä". Eivät kovinkaan arvolatautuneita sanoja.
Ap on luultavasti se nainen, joka pakkosyöttää kisśanlihakeittoa vieraille kaikissa juhlissa.
Oikea AP... kirjoitti:
Nämä viimeiset AP nimimerkillä kirjoitetut eivät ole minun, eli alkuperäisen keskustelun aloittajan viestejä. Joten täällä ketjussa on nyt henkilö joka hauskuutta itseään sekoittamalla totuutta keksityillä viesteillään. Kiva että edes hänellä on hauskaa.
No mutta joka tapauksessa. Olen tällä hetkellä todella ahdistunut ja surullinen tilanteesta. Selkeästi olen asiaa kysynyt puolisoltani. Vastausta en ole saanut. Tiedän myös että lapseni tulee pettymään tämän tilanteen johdosta. Monet juhlat olemme yhdessä viettääneet ja mukavia hetkiä yhdessä kokeneet. Tämä tilanne on nyt surullinen ja valitettava.
Aivan. Sun lastasi varmasti kiinnostaa ihan hirveästi äidin uuden ukon jälkikasvun rippijuhlat. :)
Kaikesta muusta keskustelette avoimesti, juupa juu..
Oikea AP... kirjoitti:
Nämä viimeiset AP nimimerkillä kirjoitetut eivät ole minun, eli alkuperäisen keskustelun aloittajan viestejä. Joten täällä ketjussa on nyt henkilö joka hauskuutta itseään sekoittamalla totuutta keksityillä viesteillään. Kiva että edes hänellä on hauskaa.
No mutta joka tapauksessa. Olen tällä hetkellä todella ahdistunut ja surullinen tilanteesta. Selkeästi olen asiaa kysynyt puolisoltani. Vastausta en ole saanut. Tiedän myös että lapseni tulee pettymään tämän tilanteen johdosta. Monet juhlat olemme yhdessä viettääneet ja mukavia hetkiä yhdessä kokeneet. Tämä tilanne on nyt surullinen ja valitettava.
Ei kyllä viesteistä erota, että kyseessä ei olisi sama henkilö. Sen verran.... persoonallista menoa.
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole varma, asutko yhdessä puolisosi kanssa vai et? No siinä tapauksessa en ihmettele, jos et ole varma siitäkään, onko sinut kutsuttu vai ei.
Tää on niin mystinen keissi, että haluan tietää lisää!
Äiti järjesti rippijuhlat lapsellemme. Sain kuulla asiasta kun lapsi tuli vuorollaan minulle. Mielenkiintoista.
T:Isä.
Musta tuntuu että mitään rippijuhlia ei vaan ole. Olet luultavasti kuvitellut puolisot, exät ja lapset sun muut. Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Äiti järjesti rippijuhlat lapsellemme. Sain kuulla asiasta kun lapsi tuli vuorollaan minulle. Mielenkiintoista.
T:Isä.
Et ole kovin hyvissä puheväleissä oman lapsesi kanssa?