Kohtuulliset elatusmaksut?
Ex miehelle ei sovi, että laitetaan kaikki puoliksi. Ennen ei ollut mitään ongelmaa, mutta kun rupesin seurustelemaan uudelleen niin alkoi kaikenlainen vastaan vänkääminen. Tähän mennessä ollaan maksettu isommat hankinnat ja ulkovaatteet puoliksi. Mitään varsinaisia elatusmaksuja ei ole ollut, lapset ovat olleet 50-50.
Nyt eksä vaatii, että minä maksan kaiken koska aloin seurustelemaan, eikä halua enää 50-50 tavata lapsia vaan joka toinen vkl. No, käy se minulle mutta sitten haluan elatusmaksut.
Paljonko te saatte kahdesta 10-17 vuotiaasta lapsesta? Ex tienaa n. 3900€/kk brutto ja minä n. 4000€/brutto.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ole rahanahneita. :) M27
Miten se on ahneutta, jos vaatii isää huolehtimaan osaltaan omista lapsistaan?
Lueppa näitä naisten kommentteja... :) Annetaan neuvoja kuinka mieheltä pystyy saamaan enemmän rahaa kuin olisi tarve. :) M27
Sitähän ap ei kysynyt, minkä hän vastauksille voi. Mutta jos oikeasti tuo huolestuttaa sinua, niin älä tee lapsia. Kaikki pääsevät vähemmällä.
Niin. :) Minkäpäs naiset kommenteilleen voi. :) Ne vain ilmestyy kuin tyhjästä. Ja sellaisesta naisten ei tarvitse ottaa vastuuta. Joten, naiset eivät olekkaan rahanahneita. :) Ehei! :) M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miestä tuntuu kiinnostavan vain ap:n seksuaalisuuden kontrollointi ja siihen hän käyttää välineenä omia lapsia (siirtää elatus- ja hoitovastuun lähes kokonaan ap:lle kontrollointihimossaan).
Oksettavaa.
Mulla just tällainen mies.
Nyky-yhteiskunnassa ei ole mahdollisuutta muuta kuin tyytyä osaansa, hoitaa lapset ja olla välittämättä isän yrityksestä hallita meidän elämää.
Ota vastuu teoistasi. Itseppähän valitsit miehesi. Ja päätit tulla raskaaksi hänelle. Etkä suostunut aborttiin. Turhaan haukut miehiä. Syy on sinussa, naisessa.
Kyllä.
Muistakaa naiset, että otatte vastuun myös miestenne tekemisistä.
Koska he eivät aivottomina vastuunkantoon pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppa näitä naisten kommentteja... :) Annetaan neuvoja kuinka mieheltä pystyy saamaan enemmän rahaa kuin olisi tarve. :) M27
Mistä sinä tiedät kenen näppikseltä mikäkin kommentti lähtee. Itse uskon että osa on elatushaluttomilta miehiltä. Niin paljon olen luullut katkeraa tilitystä siitä kuinka se ex on ostellut uudet autot ja rakentanut uudet talot niillä miehen maksamalla elatusmaksuilla. Yeah right, se sun hikinen satanen kuussahan ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Elatuksen voi maksaa myös suoraan lapselle.
Siinä tapauksessa, että lapsi on muuttanut jo pois kotoa. Muussa tapauksessa lähivanhemmalle.
Minulla ex ei halunnut tavata lapsia, ei tullut lastenvalvojalle, ei maksanut kertaakaan (minimi) elareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Inhottavaa. Tahdot vain rahastaa ex-miestäsi.
Vain raha kiinnostaa. Alhaista.Tottakai kiinnostaa, eihän se nyt jumaliste niin mene että minä kannan yksin hoitovastuun ja taloudellisen vastuun. Ennen ollaan hoidettu kaikki puoliksi, nyt hän ei halua enää tätä. Osuutensa joutuu hoitamaan kun lapsia kerran halusi, vaikka sitten tuomioistuimen kautta. Mitään ongelmaa ei ollut, ennenkuin sai tietää että minulla on uusi suhde.
-apPitkä prosessi oikeudessa ja lopputuloksesta ei takeita. Meillä ex pitkitti prossia 1,5 vuotta, enkä senttiäkään saanut ja nyt elarit tulee kelalta. Osaa karhuan ulosotot kautta.
Lol mitä pjaskaa. Elarit joutuu aina maksamaan. Eri asia jos alat vaatimaan enemmän kuin mitä on laissa määritelty. Joo voi tulla lopulta Kelalta, mutta sitten on ukko varaton.
Nollasopimus on sopimus, joka tehdään, jos elatusvelvollinen ei voi taloudellisista syistä maksaa ollenkaan elatusapua. Lähivanhempi saa toki kelalta takautuvasti 3 kuukaudelta, mutta koko parin vuoden prosessin ajan hän vastaa yksin elatuksesta koska sopimusta ei ole, joten ei ole maksu perustettakaan ja saa ns vain osan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ex ei halunnut tavata lapsia, ei tullut lastenvalvojalle, ei maksanut kertaakaan (minimi) elareita.
Miksi valitsit tuollaisen miehen? Oma vikasi.
Meillä tulot ja menot suht saman verran. Tai eksällä isommat tulot mit myös isommat menot. Elarit 220 e kk per lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon voi tietää etukäteen?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vain raha kiinnostaa. Alhaista.Tottakai kiinnostaa, eihän se nyt jumaliste niin mene että minä kannan yksin hoitovastuun ja taloudellisen vastuun. Ennen ollaan hoidettu kaikki puoliksi, nyt hän ei halua enää tätä. Osuutensa joutuu hoitamaan kun lapsia kerran halusi, vaikka sitten tuomioistuimen kautta. Mitään ongelmaa ei ollut, ennenkuin sai tietää että minulla on uusi suhde.
-apPitkä prosessi oikeudessa ja lopputuloksesta ei takeita. Meillä ex pitkitti prossia 1,5 vuotta, enkä senttiäkään saanut ja nyt elarit tulee kelalta. Osaa karhuan ulosotot kautta.
Lol mitä pjaskaa. Elarit joutuu aina maksamaan. Eri asia jos alat vaatimaan enemmän kuin mitä on laissa määritelty. Joo voi tulla lopulta Kelalta, mutta sitten on ukko varaton.
Nollasopimus on sopimus, joka tehdään, jos elatusvelvollinen ei voi taloudellisista syistä maksaa ollenkaan elatusapua. Lähivanhempi saa toki kelalta takautuvasti 3 kuukaudelta, mutta koko parin vuoden prosessin ajan hän vastaa yksin elatuksesta koska sopimusta ei ole, joten ei ole maksu perustettakaan ja saa ns vain osan takaisin.
Ap:n exä ansaitsee 3900 euroa kuussa eli ei ole varaton vaan yrittää kostaa ex-vaimonsa uuden suhteen omien lastensa kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehessä ei ole mitään vikaa?
Kohtuulliset elarit teidän tapauksessa olis 150€/kk/lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Siinä on oma elämä muutenkin vähän jäähyllä pari vuotta. Ei kannata esim muuttaa uuden miehen kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän ap ei kysynyt, minkä hän vastauksille voi. Mutta jos oikeasti tuo huolestuttaa sinua, niin älä tee lapsia. Kaikki pääsevät vähemmällä.
Niin. :) Minkäpäs naiset kommenteilleen voi. :) Ne vain ilmestyy kuin tyhjästä. Ja sellaisesta naisten ei tarvitse ottaa vastuuta. Joten, naiset eivät olekkaan rahanahneita. :) Ehei! :) M27
Jos luit alkuperäisen viestin, niin siinähän selvästi kerrottiin, että aikaisemmin homma oli toiminut hyvin. Hoitovastuu ja kulut jaettiin puoliksi. Nyt kuitenkin mies oli yksipuoleisesti päättänyt, ettei halua enää hoitaa omaa puoltaan hoitovastuusta, joten ap luonnollisesti pyytää elareita ja kysymys koski, mitkä ovat kohtuulliset elatusmaksut. Jos joku tässä on rahan ahne, niin ap:n ex-mies. Hänhän ei halua hoitaa omaa osuuttaan omista lapsistaan.
Jos joku mies sattuu lukemaan tätä, ja on joutumassa elättäjäksi, niin kannattaa muistaa että laskurit ja lastenvalvojat eivät ole mitään virallisia määrääviä tahoja. Niissä molemmissa suositaan äitiä.
Normi elatus, jos tulot suunnilleen tasan, on noin 150€ per lapsi, siinä on huomioitu sillon se että se äiti saa jo kaikenlisäksi ne lapsilisät.
Kaikenmailman sepustukset kuinka lapseen menee 300-500€ kuussa on täyttä paskaa j hullu se mies joka maksaa yli 200 kuussa. Sillon elättää lapsen lisäksi jo exäänsäkin 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Siinä on oma elämä muutenkin vähän jäähyllä pari vuotta. Ei kannata esim muuttaa uuden miehen kanssa yhteen.
Saatiinko me ap:n ex-mies linjoille?
Täysi luuseri koko mies. Jos olisin hänen lapsi niin en todellakaan haluaisi ikinä nähdä isää joka ei halua elättää lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Ap:n exä ansaitsee 3900 euroa kuussa eli ei ole varaton vaan yrittää kostaa ex-vaimonsa uuden suhteen omien lastensa kustannuksella.
Niin ansaitsi munkin ex, mutta aina voi sairastua. Hän saikutti mielenterveyttään ja pitkitti sitä kunnes sai työkyvyttömyyseläkkeen. Nyt hän kivasti eläkettä sekä työtuloja ja taskussa on nollaelatussoppari ja sitä on kiva ilkkua minulle kuinka kusetti kaikkia.
Kun se lapsi on täyttänyt 15 vuotta.