Siis mitä ihmettä. Johnny Deppin "maalauksista" maksettu 3 miljoonaa
Siis Johnny maalaa kuvan perusteella yhden värin tietokoneella tehtyyn printin päälle ja tienaa noilla miljoonia. Hulluksi mennyt tämä maailma.
https://www.instagram.com/p/CgjUZtYMFN4/
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli pohjana on valokuva, jota on muokattu jollain kuvankäsittelyohjelmalla tai päälle sutimalla, alkuperäisellä tekijällä/ kuvaajalla on materiaaliin ansionsa ja oikeutensa. Sinällään kyllä nuo tekeleet Warholin marilynit ja tomaattipurkit päihittää. Mutta älytöntä.
Varmasti näihin on palkattu valokuuvaaja ottamaan kuva tai maksettu oikeuksita käyttää valmista kuvaa pohjana jottei tule jälkikäteen syytöksiä oikeuksista. Warhol kuitenkin loi itse oman tyylinsä ja teki sen ennen tietokoneaikaa. Siitä hänelle kunnia.
Jos valokuvan pohjalta tehdään uusi teos, valokuvan ottajalla ei ole tekijänoikeutta siihen uuteen teokseen.
Gooletuksen perustella tekniikka on ollut se, että Depp on olemassaolevien valokuvien pohjalta tehnyt piirroksen. Piirroksesta on tehty tulostamalla kopioita, joihin hän sitten on lisännyt värejä ja yksityiskohtia.
Värittäminen on tietysti kiva aktiviteetti ihan kaikenikäisille.
Ja piirtäminen. Toisilta se sitten onnistuu paremmin kuin toisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli pohjana on valokuva, jota on muokattu jollain kuvankäsittelyohjelmalla tai päälle sutimalla, alkuperäisellä tekijällä/ kuvaajalla on materiaaliin ansionsa ja oikeutensa. Sinällään kyllä nuo tekeleet Warholin marilynit ja tomaattipurkit päihittää. Mutta älytöntä.
Varmasti näihin on palkattu valokuuvaaja ottamaan kuva tai maksettu oikeuksita käyttää valmista kuvaa pohjana jottei tule jälkikäteen syytöksiä oikeuksista. Warhol kuitenkin loi itse oman tyylinsä ja teki sen ennen tietokoneaikaa. Siitä hänelle kunnia.
Jos valokuvan pohjalta tehdään uusi teos, valokuvan ottajalla ei ole tekijänoikeutta siihen uuteen teokseen.
Gooletuksen perustella tekniikka on ollut se, että Depp on olemassaolevien valokuvien pohjalta tehnyt piirroksen. Piirroksesta on tehty tulostamalla kopioita, joihin hän sitten on lisännyt värejä ja yksityiskohtia.
Värittäminen on tietysti kiva aktiviteetti ihan kaikenikäisille.
Ja piirtäminen. Toisilta se sitten onnistuu paremmin kuin toisilta.
Totta. Jotkut taiteiljoiden piirrokset ja luonnokset ovat aivan uskomattomia. En ymmärrä miten joillain on sellaista visuaalista silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuosta kuvasta näkyy, että se on "tietokoneella tehty printti"?
Aika sokea pitää olla jos sitä ei näe.
Yhtä hyvin voi olla serigrafia. Joka tapauksessa Johnnylla itsellään ei ole mitään tekemistä näiden "maalausten" kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nimi maksaa? Ainakin osan tuotoista antoi hyväntekeväisyyteen.
Kuin myös Amber aikoinaan Deppiltä saamistaan korvauksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voi olla serigrafia. Joka tapauksessa Johnnylla itsellään ei ole mitään tekemistä näiden "maalausten" kanssa.
Kai sillä nyt jotain tekemistä niiden kanssa on, kun se kerran on piirtänyt ne alkuperäiset kuvat ja lisäksi "koristellut" niistä tehdyt printit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä nyt jotain tekemistä niiden kanssa on, kun se kerran on piirtänyt ne alkuperäiset kuvat ja lisäksi "koristellut" niistä tehdyt printit.
Jos Johnny Depp on piirtänyt alkuperäiset kuvat, niin minä olen Amber Heard!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Johnny Depp on piirtänyt alkuperäiset kuvat, niin minä olen Amber Heard!
Moi Amber. Miten menee, ja vituttaako?
Johnny Depp on tosi sympaattinen ja ihana. Mutta nuo maalaukset ovat kyllä aika noloja.
Vierailija kirjoitti:
Johnny Depp on tosi sympaattinen ja ihana. Mutta nuo maalaukset ovat kyllä aika noloja.
Ei ole ihana mutta malaukset ovat kyllä noloja
Vierailija kirjoitti:
Nimi maksaa ei mikään muu. Miettikää Michel Basquatin tauluja. Sai nimen, koska joku rikas näki jotain. Sen työt on yhtä hyviä, kun mun ekaluokkalaisen tyttären. Sen taulu myytiin 100milj. Sit se on jumala tosssa touhusssa. Tosin arvo isompi, kun kuollut, mutta oli sen taulut elossakin olleena aina älyttömiä. Sit kaikki on ok huhhuh kuin mieletöntä. Jos mä tekisin täysin saman, niin se ei olis mieletöntä yhtään. Kaikki olis mitä sontaa tää nyt on.
Niin ja nimen takana on elämän mittainen taiteilijaura. Siksi se nimi maksaa. Ei siksi että on vain joku julkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimi maksaa ei mikään muu. Miettikää Michel Basquatin tauluja. Sai nimen, koska joku rikas näki jotain. Sen työt on yhtä hyviä, kun mun ekaluokkalaisen tyttären. Sen taulu myytiin 100milj. Sit se on jumala tosssa touhusssa. Tosin arvo isompi, kun kuollut, mutta oli sen taulut elossakin olleena aina älyttömiä. Sit kaikki on ok huhhuh kuin mieletöntä. Jos mä tekisin täysin saman, niin se ei olis mieletöntä yhtään. Kaikki olis mitä sontaa tää nyt on.
Niin ja nimen takana on elämän mittainen taiteilijaura. Siksi se nimi maksaa. Ei siksi että on vain joku julkkis.
Taiteilijaura? Näytellyt merirosvoa, vinguttanut komppikitaraa. Mikä taiteilija! Kyllä nyt täytyy töherryskopio ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan helvetin hienoja.
Voin tehdä sulle tuollaisen ensi viikonloppuna puhdetyönä, jos hinnasta sovitaan.
Toiset maalaa puhdetöinään, toiset tekee taidetta. Taiteesta maksetaan, ei puhdetöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tämän hepun päälle. Maneerinen lastenelokuvanäyttelijä, keskinkertainen muusikko, rasvainen ja turvonnut kyyninen elostelija ja tekotaiteellinen sisustustaulujen kyhääjä.
Hän oli nuorena melko komea ja hengaili "oikeassa" porukassa ja oli riittävän cool ja charmikas näyttelemään pääosarooleja keskivertoa paremmissa Hollywood elokuvissa.
Kyllä Depp osaa oikeasti näytellä ja on siinä luonnonlahjakkuus. Kertoo enemmän näiden kommenttien kirjoittajista, kun pitää ilmiselvää asiaa vähätellä kuin Johnny Deppistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijaura? Näytellyt merirosvoa, vinguttanut komppikitaraa. Mikä taiteilija! Kyllä nyt täytyy töherryskopio ostaa.
Onko näytteleminen ja musiikin soittaminen sinusta jotain insinööritieteitä? Kyllä ne on ihan taiteen kovinta yhdintä.
Piirsihän se upeita piirroksia siellä oikeudenkäynnissäkin, sen aikana. On taiteellisesti hyvin lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Piirsihän se upeita piirroksia siellä oikeudenkäynnissäkin, sen aikana. On taiteellisesti hyvin lahjakas.
Linkki näihin piirroksiin?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siellä oikeussalissa ole ihan muut ihmiset jotka piirtää. Palkatut ammattilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andy Warhol:
https://www.qart.com/product/224022/andy-warhol-classic-marilyn-portfol…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tämän hepun päälle. Maneerinen lastenelokuvanäyttelijä, keskinkertainen muusikko, rasvainen ja turvonnut kyyninen elostelija ja tekotaiteellinen sisustustaulujen kyhääjä.
Hän oli nuorena melko komea ja hengaili "oikeassa" porukassa ja oli riittävän cool ja charmikas näyttelemään pääosarooleja keskivertoa paremmissa Hollywood elokuvissa.
Kyllä Depp osaa oikeasti näytellä ja on siinä luonnonlahjakkuus. Kertoo enemmän näiden kommenttien kirjoittajista, kun pitää ilmiselvää asiaa vähätellä kuin Johnny Deppistä.
Suomalaisilta sujuu halveeraaminen ja nimittely. Heittakaa tahan keskusteluun muutama maailmankuulu suomalainen taiteilija niin voidaan keskustella.
🤦