Jätän hakematta kaikkiin työpaikkoihin jossa on videohaastattelu
Kommentit (143)
Hyvä niin, ärsyttää palavereissa kun pitää erikseen pyytää että laittakaa kamera päälle.
Etähaastattelu Teamsissa sopii enenmmän kuin hyvin.
Sen sijaan "jätä meille 2 minuutin videotervehdys" ei käy. Se ei ole mikään kahden minuutin juttu, vaan siihen menee tuntikausia aikaa, että saa julkaisukelpoisen jutun.
Työnantajaa varmasti harmittaa, kun menettää kaltaisesi helmen.
Tarkoitatko siis Teams-videohaastattelua vai niitä hakemusvaiheessa jätettäviä videoklippejä? Itsekään en hae paikkoihin, joissa hakemuksen mukana pitää laittaa jotain videoita, mutta videohaastatteluhan on ihan normikäytäntö nykyään. Ekalla kierroksella Teams/Zoom-haastattelu ja sitten jatkoon päässeet kasvotusten tokalla kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Kiipeäppä takaisin kotipuuhusi heittelemään kakkaa ohikulkijoiden niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan "jätä meille 2 minuutin videotervehdys" ei käy. Se ei ole mikään kahden minuutin juttu, vaan siihen menee tuntikausia aikaa, että saa julkaisukelpoisen jutun.
Ei haittaa. Sä oot niitä jotka haaskaa kaikkien aikaa kun ennen palaveria tehdään esittelykierros.
Eli valtaosa asiantuntijatyöstä jää sinulta väliin. Mutta pidä toki linjasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiipeäppä takaisin kotipuuhusi heittelemään kakkaa ohikulkijoiden niskaan.
Ihanaa kun todistit sen
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis Teams-videohaastattelua vai niitä hakemusvaiheessa jätettäviä videoklippejä? Itsekään en hae paikkoihin, joissa hakemuksen mukana pitää laittaa jotain videoita, mutta videohaastatteluhan on ihan normikäytäntö nykyään. Ekalla kierroksella Teams/Zoom-haastattelu ja sitten jatkoon päässeet kasvotusten tokalla kierroksella.
Mä en suostu mihinkään Teams tai Zoom haastatteluihin. Näytän järkyttävältä videolla enkä osaa puhua yhtään mistään. Enkä tiedä mihin edes pitää katsoa.
Mieluummin olen työtön kun suostun tuollaiseen nöyryytykseen.
Tämähän on hyvää karsintaa työnantajan näkökulmasta :) Videohaastattelu mahdollistaa suuremmalle joukolle tulla nähdyksi ja poimituksi jatkohaastatteluun vs. että rekrytoiva taho arpoo 10 parasta cv:ta tai jopa 5, jotka haastatellaan. Jos et kykene nauhoittamaan pientä videoterveyhdystä ja vastaamaan muutamaan kysymykseen, niin se kertoo jo riittämin sun työelämätaidoista tai niiden puutteesta. Videohaastattelu ei ole mikään missikisakierros ennen kun joku siihen alkaa vetoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä onnistut tuossa? Ei niihin tervehdyksiin kuvausvalaistusta ja tuotantotiimiä tarvita.
Huvittavinta on, että näitä videotervehdyksiä pyydetään yleensä paikoissa, joissa työpaikkailmoituksen vaatimusten perusteella pitäisi olla oman alansa ehdoton huippu. Itse olen valehtelematta aika hyvä omalla alallani, ja rekrykonsultinnyhteydenottoja tulee viikoittain. En voisi kuvitellakaan, että käyttäisin kallista aikaani jonkun naurettavan videon nauhoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on, että näitä videotervehdyksiä pyydetään yleensä paikoissa, joissa työpaikkailmoituksen vaatimusten perusteella pitäisi olla oman alansa ehdoton huippu. Itse olen valehtelematta aika hyvä omalla alallani, ja rekrykonsultinnyhteydenottoja tulee viikoittain. En voisi kuvitellakaan, että käyttäisin kallista aikaani jonkun naurettavan videon nauhoittamiseen.
Meillä pyydettiin kesäduunareilta.
Vierailija kirjoitti:
Sun asiantuntemus koskee ainoastaan doorista, jormaa, valdemaria, gambinaa ja marabelloa. 😂
Minä sain vakityön, kun osallistuin ensin videoklippihaastatteluun, jonka jälkeen oli virallinen haastattelu.
En ensin pitänyt tästä yhtään, mutta koska halusin työllistyä, rohkenin yrittämään.
Jos kovasti tätä vastustaa ja lapsellisesti kieltäytyy kaikesta uudesta, ei varmasti työpaikan saaminenkaan ole niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan jää. Kaikilla aloilla ei asiantuntijoiden tarvitse tuohon leikkiin lähteä. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Sä oot niitä jotka haaskaa kaikkien aikaa kun ennen palaveria tehdään esittelykierros.
En todellakaan ole!! :DDD
Minä osaan lukea Teamsin osallistujalistasta keitä siellä on paikalla. Se myös ystävällisesti kertoo ihmisten tittelit. En kertakaikkisesti ymmärrä, miksi pitäisi ääneen kertoa samat asiat.
Aivan sama on niissä videotervehdyksissä. Ne kaikki samat asiat lukevat CV:ssä ja hakemuksessa. Niissä kerrotaan mikä olen koulutukseltani, mitä olen tehnyt työkseni, millainen olen työkaverina ja millaiset asiat minua motivoivat.
Jos haluaa vastauksen johonkin tiettyyn lisäkysymykseen, sen voi oheistaa siihen rekryyn. Vastaathan hakemuksessasi myös tähän kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyydettiin kesäduunareilta.
Pääsääntöisesti nämä ovatkin alemman tason töiden juttuja. Oikeasti kilpailluilla aloilla ei suostuta tällaiseen, eikä ole mitään tarvetta suostua. Töitä saa aina kilpailijalta, eikä iso osa ole edes vaihtohalukkaita.
Itse en juttele ihmiselle, jolla on keltaista päällä.
Kannattaa olla sattumanvaraisia periaatteita!