Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätän hakematta kaikkiin työpaikkoihin jossa on videohaastattelu

Vierailija
31.07.2022 |

ihan ärseestä tuollainen haastattelu käytäntö

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tekemään näitä videotervehdyksiä, en pidä niistä. Minusta on kovin kummallista tällainen temppuilu työn hakemisessa nykyään. Työnhaku on kuin sirkusta. Kaipaan takaisin 1990-luvulle, todellakin. Maailma oli silloin inhimillisempi ja parempi.

Nainen50

Vierailija
142/143 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö teet, valtava uutinen. Hälytän median.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko siis Teams-videohaastattelua vai niitä hakemusvaiheessa jätettäviä videoklippejä? Itsekään en hae paikkoihin, joissa hakemuksen mukana pitää laittaa jotain videoita, mutta videohaastatteluhan on ihan normikäytäntö nykyään. Ekalla kierroksella Teams/Zoom-haastattelu ja sitten jatkoon päässeet kasvotusten tokalla kierroksella. 

Videohaastattelut ja toka kierroksen nokkakusot jonkun 3 kk:n sijaisuuspestiin. Jep, jep.

Mikä siinä videossa pelottaa? Miksi on parempi mennä paikan päälle hukkaamaan aikaansa?

Myös puhelimella asioiden hoitaminen "pelottaa" toisia. Siinä vain on jotain epäluonnollista puhua toisen kanssa näkemättä naamaa. Ja vaikka videolla näkeekin naaman, niin silti se ei ole sama asia kuin kasvotusten samassa tilassa oleminen. Itse olen päässyt soittokammosta yli, mutta edelleenkin se on epämukavaa. Jos voin, hoidan asiat mieluimmin kasvotusten. Niin me ollaan erilaisia. Minäkin olen muuten ihan normaali ja sosiaalisesti taitava aikuinen henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän