Mies kiukuttelee kun en halunnut mökkiviikonloppuna seksiä
Kun illalla en halunnut ja olisin aamulla halunnut nauttia mökkiaamusta niin mies pakkasi tavarat ja sanoi kello 8 että nyt lähdetään sitten kotiin. Automatka oli pelkkää mykkäkoulua. Illalla se meni siihen siis, että mies koitti lääppiä, mutta sanoin että nyt en ole tunnelmissa niin hän vain käänsi selkänsä minulle ja hymähti, että niinpä tietysti. Olen nyt todella surullinen tästä suhteen tilasta.
Kommentit (1990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi kieltäytyä rauhassa ilman mielenosoituksia, eipä sitten tee kyllä mieli myöntyäkkään niin helpolla. Voidakseen vapautua sängyn puolella, pitää aidosti tuntea luottamusta siihen, että toinen kunnioittaa sanaa "EI!". Sitten vaikka hellitään ja halaillaan toista muuten, mikä tapa tuntuukin molemmista hyvältä siinä hetkessä.
Kun toinen suhtautuu empaattisesti ja hellyydellä, eikä seksiobjetina, alkavat halutkin hyrräämään kuin itsestään.
Kirjoitan tähän kommenttiin vastauksena oman vinkkini, joka toimi ainakin meidän parisuhteessa.
Parisuhteessa puolisoilla on todennäköisesti eri tason seksuaalivietti. Normaalisti enemmän haluava vonkaa ja vähemmän haluava antaa pakkeja jos ei tee mieli. Tästä tulee torjutulle erittäin huono fiilis ja ajan myötä lähestymisyritysten taso laskee kun enää ei viitsi panostaa yhtä paljon. Pakit tulee kuitenkin. Kierre on valmis.
Tällaisissa tilanteissa kannattaa sopia että vähemmän haluava on se joka tekee aloitteet. Tällöin todennäköisesti kieltäytymisiä tulee vähemmän. Lisäksi vähemmän haluava ymmärtää tuolloin, millaiselle tuntuisi, jos saisi pakit sen jälkeen kun on yrittänyt parhaansa saada seksiä parisuhteessa rakkaaltaan.
Ehdotuksen jälkeen parisuhdeseksin määrä voi vähentyä merkittävästi. Tuolloin kuitenkin molemmat olisivat haluavia osapuolia. Pahimmillaan seksin hakeminen parisuhteen ulkopuolelta on ehkä myös oikeutettua, mikäli seksin määrä tippuu olemattomiin, koska vähemmän haluava ei halua seksiä puolisonsa kanssa.
Tässä on yksi asia, mitä voi kokeilla. Sen lisäksi ajattelen, että molempien täytyy tehdä asian suhteen kompromisseja.
On aivan utopististä ajatella että kahdella henkilöllä olisi pitkän liiton ajan koko ajan samanlaiset seksihalut. Enemmän haluavan on hyväksyttävä se, että aina ei saa niin paljon kuin haluaisi. Vähemmän haluavan taas on oivallettava, että kuinka paljon seksi merkitsee kumppanilleen ja miten pahalta tästä tuntuu kuivina kausina.
Jos haluton osapuoli on 100 % kuiva eli ajatus seksistä ällöttää, silloin siihen ei voi ryhtyä. Se kääntyy vain itseinhoksi ja inhoksi sitä toista osapuolta kohtaan. Olen kuitenkin törmännyt myös siihen ajatusmalliin että jos nyt ei tee mieli, niin ei kannattaisi suostua ollenkaan - ja siitä olen eri mieltä! Parisuhde voi paremmin silloin kun torjuntoja on vähän ja kumppani ei ikinä joudu "puutteeseen". Jos yleensä annat, mies ei illan päätteeksi katso sinua niin intensiivisesti sieltä sängyn laidalta eikä hän suutu niin paljon kun sanot, että mitä jos tänään mentäisiin ajoissa nukkumaan.
Minun mottoni on: Jos minulle ei ole hyvää syytä kieltäytyä, myönnyn. Jos tänään on sellainen tunne (esim olemme riidelleet) että yhdyntä on liikaa, niin vähän halailemme sängyssä ja hyväilemme ihon päältä. Riitelyn aikana tai heti sen jälkeen minulle tulee tunne, että yhdyntä on liian intiimiä mutta samalla haluan kyllä yhteyden kumppaniini ja huomaan että mies kovasti kaipaa jonkinlaista ihokontaktia näinä aikoina.
Jonkunlainen realismi pitää kuitenkin säilyttää halujen eriparisuudesta. Jos mies haluaa 3 kertaa päivässä ja sinä korkeintaan kerran viikossa, ette todennäköisesti koskaan pääse molempia tyydyttävään kompromissiin. Myös siitä, että milloin "saa" kieltäytyä seksistä pitää olla yhteisymmärrys. Minä olen miehelleni sanonut ihan suhteen alkuvaiheilla, että 1-3 kertaa viikossa olisi minulle ideaali mutta haluan oikeuden kieltäytyä milloin vaan, mistä tahansa syystä ilman että minuun kohdistuu painostusta tai rankaisutoimenpiteitä. Miehellä on tottakai samat oikeudet. Ja kuitenkin molemmat ymmärtää, että seksi lähentää parisuhdetta ja jos se jäisi pois pitkäksi aikaa niin se on parisuhteelle kriisi, josta voi ja pitää keskustella toisen osapuolen kanssa. Kuitenkin esim sairaudesta johtuvat kuivat kaudet eivät oikeuta pettämiseen vaan molemmilla täytyy olla kyky hoitaa pahimmat paineet pois itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et enää halua miestäsi niin miksi et eroa? Vai putoaako elintaso ja asuntoa ei ole vielä miehen toimesta maksettu kokonaan?
Kyllähän se elintaso ihan samalla tavalla mieheltäkin putoaa, kun taloudesta lähtee toinen maksaja. Siksipä ne taitaa niissä huonoissa liitoissaan roikkua, vaikkei seksiä tulisikaan aina kun itseä panettaa.
Ps. Tuo miehen toimesta maksamisesta jankuttaminen on niin vanhaa ja väsynyttä, että et tee sillä muuta kuin itsestäsi säälittävän.
Ei sitten jankuteta myöskään naisten keskimääräistä pienemmistä tuloista.
t. Eri
Nainen elää ihan mainiosti omilla pienemmillä tuloillaan, kun se yksi iso rahareikä, mies, on ulkoistettu huushollista.
Nimin. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta, että seksittömissä suhteissa alkaa suhde tulla tiensä päähän.
Ei kuitenkaan siitä seksittömyydestä johtuen, vaan niistä syistä, jotka ovat johtaneet siihen seksittömyyteen.
Haluton osapuoli on muuttunut haluttomasti jostain syystä, se toinen on luultavastoi lopettanut jo pitkän aikaa sitten antamasta sitä, mitä se toinen tarvitsee ollakseen onnellinen parisuhteessa. Se näkyy lopulta siten, että häntä enää kiinnosta seksikään. Nuo valittavat miehet ovat täysin kyvyttömiä tarkastelemaan omaa osuuttaan sen seksittömän suhteen syntymisessä.
Tiensä päähän joo, vanhuksilla kun se ome tie on muutenkin jo loppusuoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi kieltäytyä rauhassa ilman mielenosoituksia, eipä sitten tee kyllä mieli myöntyäkkään niin helpolla. Voidakseen vapautua sängyn puolella, pitää aidosti tuntea luottamusta siihen, että toinen kunnioittaa sanaa "EI!". Sitten vaikka hellitään ja halaillaan toista muuten, mikä tapa tuntuukin molemmista hyvältä siinä hetkessä.
Kun toinen suhtautuu empaattisesti ja hellyydellä, eikä seksiobjetina, alkavat halutkin hyrräämään kuin itsestään.
Kirjoitan tähän kommenttiin vastauksena oman vinkkini, joka toimi ainakin meidän parisuhteessa.
Parisuhteessa puolisoilla on todennäköisesti eri tason seksuaalivietti. Normaalisti enemmän haluava vonkaa ja vähemmän haluava antaa pakkeja jos ei tee mieli. Tästä tulee torjutulle erittäin huono fiilis ja ajan myötä lähestymisyritysten taso laskee kun enää ei viitsi panostaa yhtä paljon. Pakit tulee kuitenkin. Kierre on valmis.
Tällaisissa tilanteissa kannattaa sopia että vähemmän haluava on se joka tekee aloitteet. Tällöin todennäköisesti kieltäytymisiä tulee vähemmän. Lisäksi vähemmän haluava ymmärtää tuolloin, millaiselle tuntuisi, jos saisi pakit sen jälkeen kun on yrittänyt parhaansa saada seksiä parisuhteessa rakkaaltaan.
Ehdotuksen jälkeen parisuhdeseksin määrä voi vähentyä merkittävästi. Tuolloin kuitenkin molemmat olisivat haluavia osapuolia. Pahimmillaan seksin hakeminen parisuhteen ulkopuolelta on ehkä myös oikeutettua, mikäli seksin määrä tippuu olemattomiin, koska vähemmän haluava ei halua seksiä puolisonsa kanssa.
Tässä on yksi asia, mitä voi kokeilla. Sen lisäksi ajattelen, että molempien täytyy tehdä asian suhteen kompromisseja.
On aivan utopististä ajatella että kahdella henkilöllä olisi pitkän liiton ajan koko ajan samanlaiset seksihalut. Enemmän haluavan on hyväksyttävä se, että aina ei saa niin paljon kuin haluaisi. Vähemmän haluavan taas on oivallettava, että kuinka paljon seksi merkitsee kumppanilleen ja miten pahalta tästä tuntuu kuivina kausina.
Jos haluton osapuoli on 100 % kuiva eli ajatus seksistä ällöttää, silloin siihen ei voi ryhtyä. Se kääntyy vain itseinhoksi ja inhoksi sitä toista osapuolta kohtaan. Olen kuitenkin törmännyt myös siihen ajatusmalliin että jos nyt ei tee mieli, niin ei kannattaisi suostua ollenkaan - ja siitä olen eri mieltä! Parisuhde voi paremmin silloin kun torjuntoja on vähän ja kumppani ei ikinä joudu "puutteeseen". Jos yleensä annat, mies ei illan päätteeksi katso sinua niin intensiivisesti sieltä sängyn laidalta eikä hän suutu niin paljon kun sanot, että mitä jos tänään mentäisiin ajoissa nukkumaan.
Minun mottoni on: Jos minulle ei ole hyvää syytä kieltäytyä, myönnyn. Jos tänään on sellainen tunne (esim olemme riidelleet) että yhdyntä on liikaa, niin vähän halailemme sängyssä ja hyväilemme ihon päältä. Riitelyn aikana tai heti sen jälkeen minulle tulee tunne, että yhdyntä on liian intiimiä mutta samalla haluan kyllä yhteyden kumppaniini ja huomaan että mies kovasti kaipaa jonkinlaista ihokontaktia näinä aikoina.
Jonkunlainen realismi pitää kuitenkin säilyttää halujen eriparisuudesta. Jos mies haluaa 3 kertaa päivässä ja sinä korkeintaan kerran viikossa, ette todennäköisesti koskaan pääse molempia tyydyttävään kompromissiin. Myös siitä, että milloin "saa" kieltäytyä seksistä pitää olla yhteisymmärrys. Minä olen miehelleni sanonut ihan suhteen alkuvaiheilla, että 1-3 kertaa viikossa olisi minulle ideaali mutta haluan oikeuden kieltäytyä milloin vaan, mistä tahansa syystä ilman että minuun kohdistuu painostusta tai rankaisutoimenpiteitä. Miehellä on tottakai samat oikeudet. Ja kuitenkin molemmat ymmärtää, että seksi lähentää parisuhdetta ja jos se jäisi pois pitkäksi aikaa niin se on parisuhteelle kriisi, josta voi ja pitää keskustella toisen osapuolen kanssa. Kuitenkin esim sairaudesta johtuvat kuivat kaudet eivät oikeuta pettämiseen vaan molemmilla täytyy olla kyky hoitaa pahimmat paineet pois itsenäisesti.
Kiitos järkevästä näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s. Tuo miehen toimesta maksamisesta jankuttaminen on niin vanhaa ja väsynyttä, että et tee sillä muuta kuin itsestäsi säälittävän.
Tai sitten on lukenut Nordean tutkimuksen?
"Mies ansaitsee puolisoaan enemmän kolmessa taloudessa neljästä. Nainen yhdessä neljästä"
Toki ei kerro kuinka paljon enemmän miehet tienaavat
Ei kerro. Eikä kerro sitäkään, minkä verran mies käyttää tuloistaan perheen hyväksi, ja minkä verran nainen. Omien havaintojen mukaan nainen usein käyttää kaikki tulonsa perheen hyväksi, mies vain osan (nykyään niin suosittu 50-50-systeemi ja miehen isommat tulot usemmiten johtavat tähän).
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen 49 v jolle olisi kyllä kelvannut mökkiseksi. 30 vuotta kun on tottunut saamaan säännöllisesti niin voi perskules kun vaan voi olla vaikea olla ilman. Miehellä keski-iän kriisi ja voipi olla meikäläisen seksielämä tässä. Huokaus, kesä on ollut aina parasta seksiaikaa ja nyt jo yli 2kk ollut ilman ...... koville ottaa.
Minulla sama ikävä tilanne. Ollaan molemmat 55v, mutta miestä seksi kiinnostaa erittäin harvoin. Joudun aina tekemään itse aloitteen, ehkä kerran viikossa onnistuu.
Mieheni haluaa seksiä, ei minua. Satun vain olemaan lähettyvillä kun yhdessä asutaan.
Tämä on välineellistämistä korkeimmillaan.
Mikä vika vanhassa kunnon käteenvetämisessä on?
Ketjun perusteella pitänee olla tyytyväinen että 20 vuoden jälkeen seksiä on lähes päivittäin, toki minun aloitteestani.
Teen suurimman osan kotitöistä, hoidan perheen elatuksen ja ruoan laiton, jotta toinen voi yrittää unelma alallaan. Samanlaista venymistä oli toisen puolelta kun itse hakeuduin turvallisista päivätöistä unelma ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on huonoa, se on monen naisen mielestä merkki huonosta suhteesta. Miksi sitten ei olla valmiita myöntämään sitä, ja yrittämään ratkaista suhteen ongelmia? Jos ei muulla, niin eroamalla. Nykyisinhän joka toisessa ketjussa naista kehotetaan eroamaan; miksi naiset eivät sitten viitsi erota tai yrittää korjata suhdetta, jos kerran suhteessa on vika?
Järkevät naiset toki tekevät näin, mutta ilmeisesti kanssasisariaan typerämmät alkavat mieluummin pihtaamaan paitsi seksiä, myös keskustelua. Tiedättekö, että mykkäkouluttavan tapahaluttoman kanssa on äärimmäisen raskasta elää. Jos kysyy, missä mättää, niin "kaikki on hyvin, ei johdu sinusta".
Vai olisiko sittenkin niin, että moni nainen ei enää muutaman vuoden päästä halua eikä viitsi harrastaa seksiä "liian tutuksi" käyneen miehen kanssa? Pitäisi saada uusi äijä koukkuun, ja sen jälkeen sitä nssimista riittääkin jälleen siihen asti, kunnes nainen kyllästyy taas.
Jos nainen on kyllästynyt mieheensä seksuaalisesti, vaikka suhteessa on "muuten kaikki hyvin", miksi ihmeessä naiset eivät voi myöntää sitä, ja kertoa asiaa miehelle? Jotta mies voisi omalta osaltaan päättää, viitsiikö jatkaa kuolleessa suhteessa, vai siirtyykö eteenpäin.
Mies saa päättää suhteen omasta puolestaan. Noin, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s. Tuo miehen toimesta maksamisesta jankuttaminen on niin vanhaa ja väsynyttä, että et tee sillä muuta kuin itsestäsi säälittävän.
"Mies ansaitsee puolisoaan enemmän kolmessa taloudessa neljästä. Nainen yhdessä neljästä"
Toki ei kerro kuinka paljon enemmän miehet tienaavatEi kerro. Eikä kerro sitäkään, minkä verran mies käyttää tuloistaan perheen hyväksi, ja minkä verran nainen. Omien havaintojen mukaan nainen usein käyttää kaikki tulonsa perheen hyväksi, mies vain osan (nykyään niin suosittu 50-50-systeemi ja miehen isommat tulot usemmiten johtavat tähän).
Samojen luetattavien "omien havaintojen" mukaan nainen käyttää omat rahansa itseensä ja miehen rahat lapsiin ja itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ei kerro kuinka paljon enemmän miehet tienaavatEi kerro. Eikä kerro sitäkään, minkä verran mies käyttää tuloistaan perheen hyväksi, ja minkä verran nainen. Omien havaintojen mukaan nainen usein käyttää kaikki tulonsa perheen hyväksi, mies vain osan (nykyään niin suosittu 50-50-systeemi ja miehen isommat tulot usemmiten johtavat tähän).
Miehet ovat tunnetusti lompakkoloisia, jotka ilman tunnonvaivoja olisivat pienituloisimmat kumppaninsa lompakolla ja elätuttävät vielä kakaransakun tällä.
Säälin miehiä, jotka ovat näiden pihtarien kanssa. Ansaitsevat toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ämpäriin kylmää vettä ja jääpaloja. Sano sitten ukollesi, että liota tuolla sitä ruumiinosaasi, mitä kuumottaa niin loppuu se väninä.
Jos vaimo tekisi noin, printtaisin eropaperit alta sekunnin murto-osan.
Tosin ei hänellä olisi mitään syytä tehdäkään noin, koska a) en vänise; ja b) olen tehnyt edellisen kerran aloitteen seksiin viimeksi joskus viime maaliskuussa (muistaakseni).
OT: en ymmärrä, kuinka lapasia miehet ovat erotilanteissa - naiset ottavat (ymmärrettävistä syistä) eron sellaisissa parisuhteissa, joissa ovat tulleet kohdelluksi huonosti.
Sen sijaan monet miehet sietävät huonosti käyttäytyvää naista usein AIVAN liian pitkään, vaikka 110% varmuudella heidän elämänsä sinkkuna olisi laadullisesti monin verroin parempaa.
Tieteekkisten tutkimusten mukaan olet kuitenkin väärässä. Mies elää pitemmän ja terveemmän elämän naimisissa, nainen taas sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ämpäriin kylmää vettä ja jääpaloja. Sano sitten ukollesi, että liota tuolla sitä ruumiinosaasi, mitä kuumottaa niin loppuu se väninä.
Tosin ei hänellä olisi mitään syytä tehdäkään noin, koska a) en vänise; ja b) olen tehnyt edellisen kerran aloitteen seksiin viimeksi joskus viime maaliskuussa (muistaakseni).
OT: en ymmärrä, kuinka lapasia miehet ovat erotilanteissa - naiset ottavat (ymmärrettävistä syistä) eron sellaisissa parisuhteissa, joissa ovat tulleet kohdelluksi huonosti.
Sen sijaan monet miehet sietävät huonosti käyttäytyvää naista usein AIVAN liian pitkään, vaikka 110% varmuudella heidän elämänsä sinkkuna olisi laadullisesti monin verroin parempaa.
Tieteekkisten tutkimusten mukaan olet kuitenkin väärässä. Mies elää pitemmän ja terveemmän elämän naimisissa, nainen taas sinkkuna.
Pitkä ja terve kituminen
Vierailija kirjoitti:
Säälin miehiä, jotka ovat näiden pihtarien kanssa. Ansaitsevat toisensa.
Aina pihtarit eivät ymmärrä kuinka pahasti se toista loukkaa. Osa taas on feministi-hulluja, joista kaikkien tervejärkisten pitäisi pysyä erossa. Ehkä joku vaimonhakkaaja niille löytyy, jolloin he pääsevät myös tuosta uhriutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et enää halua miestäsi niin miksi et eroa? Vai putoaako elintaso ja asuntoa ei ole vielä miehen toimesta maksettu kokonaan?
Sehän se syy on miksi naiset jatkavat vaikkei seksi ukon kanssa enää maistu. Elintaso laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa tapauksissa saa enemmän seksiä. Nainen sinkkuna ja mies parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut mies joka tienasi vähän enemmän ja nyt mies (ja lapsia) ja mies tienaa jonkin verran vähemmän kuin minä. Molempia yhdisti piirre, että asumista lukuun ottamatta (josta siis sovittu jako) mies käytti vapaa-aikansa ja rahansa miten lystäsi, edellinen jopa sanoi että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä koska tienaa mua enemmän, ei silti maksanut enemmän. Käytti rahansa bilettääkseen kavereidensa kanssa, oltiin kuitenkin yli 30v molemmat. Nykyinen lokkeilee myös ihan kylmästi, ei osallistu lasten kuluihin mitenkään. Ei osallistunut mihinkään kuluihin edes kun olin äitiyslomalla. Eli usein miehellä on kalliit golfvälineet tms. ja nainen maksaa juoksevat /lasten kulut. Tämä on niin nähty juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se, että ainoa läheisyys on seksiin kutsu syö halut täydellisesti. Kun kolmen minuutin hyvän keskustelun jälkeen toinen toteaa olipa hyvä keskustelu, siirrytäänpä makkariin. Vie kaiken kunnioituksen toista kohtaan, tuntee itsensä halvaksi, ilmaiseksi. huåraksi. Ja sitten vielä kehdataan mököttää kun ei halua. Erohan siitä tuli.
Niin. Jos ei ole seksiä, muukin läheisyys häviää, kuten olet huomannut.
Meillä ei ole enää vuosiin ollut muuta läheisyyttä kuin se 3 x 3 min / vk pikaseksi, jota mies kuvittelee tyydyttäväksi yhdyselämäksi. Vastavuoroinen rakastelu alkoi hänestä olla liian rasittavaa ja kuluttavaa alkuinnostuksen jälkeen.
Kyllä, olen yrittänyt puhua, ei ymmärrä. Ero tulossa.
Montako kertaa sinä olet ottanut suihin viimeisen 15 vuoden aikana?
Meillä ei ole enää vuosiin ollut muuta läheisyyttä kuin se 3 x 3 min / vk pikaseksi, jota mies kuvittelee tyydyttäväksi yhdyselämäksi. Vastavuoroinen rakastelu alkoi hänestä olla liian rasittavaa ja kuluttavaa alkuinnostuksen jälkeen.
Kyllä, olen yrittänyt puhua, ei ymmärrä. Ero tulossa.