Mies kiukuttelee kun en halunnut mökkiviikonloppuna seksiä
Kun illalla en halunnut ja olisin aamulla halunnut nauttia mökkiaamusta niin mies pakkasi tavarat ja sanoi kello 8 että nyt lähdetään sitten kotiin. Automatka oli pelkkää mykkäkoulua. Illalla se meni siihen siis, että mies koitti lääppiä, mutta sanoin että nyt en ole tunnelmissa niin hän vain käänsi selkänsä minulle ja hymähti, että niinpä tietysti. Olen nyt todella surullinen tästä suhteen tilasta.
Kommentit (1990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi kieltäytyä rauhassa ilman mielenosoituksia, eipä sitten tee kyllä mieli myöntyäkkään niin helpolla. Voidakseen vapautua sängyn puolella, pitää aidosti tuntea luottamusta siihen, että toinen kunnioittaa sanaa "EI!". Sitten vaikka hellitään ja halaillaan toista muuten, mikä tapa tuntuukin molemmista hyvältä siinä hetkessä.
Kun toinen suhtautuu empaattisesti ja hellyydellä, eikä seksiobjetina, alkavat halutkin hyrräämään kuin itsestään.
Kirjoitan tähän kommenttiin vastauksena oman vinkkini, joka toimi ainakin meidän parisuhteessa.
Parisuhteessa puolisoilla on todennäköisesti eri tason seksuaalivietti. Normaalisti enemmän haluava vonkaa ja vähemmän haluava antaa pakkeja jos ei tee mieli. Tästä tulee torjutulle erittäin huono fiilis ja ajan myötä lähestymisyritysten taso laskee kun enää ei viitsi panostaa yhtä paljon. Pakit tulee kuitenkin. Kierre on valmis.
Tällaisissa tilanteissa kannattaa sopia että vähemmän haluava on se joka tekee aloitteet. Tällöin todennäköisesti kieltäytymisiä tulee vähemmän. Lisäksi vähemmän haluava ymmärtää tuolloin, millaiselle tuntuisi, jos saisi pakit sen jälkeen kun on yrittänyt parhaansa saada seksiä parisuhteessa rakkaaltaan.
Ehdotuksen jälkeen parisuhdeseksin määrä voi vähentyä merkittävästi. Tuolloin kuitenkin molemmat olisivat haluavia osapuolia. Pahimmillaan seksin hakeminen parisuhteen ulkopuolelta on ehkä myös oikeutettua, mikäli seksin määrä tippuu olemattomiin, koska vähemmän haluava ei halua seksiä puolisonsa kanssa.
Ehdotuksesi ongelma on se että se edelleen menee vain toisen, siis sen vähemmän haluavan, ehdoilla. Parisuhtessa pitäisi aina pyrkiä toimiviin kompromisseihin joissa molemmat pystyvät jonkin verran muuttamaan omaa käytöstään toisen parhaaksi. Tätä ei tapahdu jos seksiä on vain sen haluttomamman halujen mukaan.
Ehdotuksessasi ongelma vain siirtyy asiasta toiseen. Ennen tuli liikaa torjuntoja, nyt tulee liian vähän seksiä.
Ei. Aina mennään sen haluttoman ehdoilla. Tämän pitäisi olla sanomattakin selvää. Jos tämä ei sinulle käy, niin sitten eroat. Mikään ei takaa sinulle loppuelämän päivittäistä tai edes viikottaista seksiä. Sen asian kanssa sinun on vain opittava aikuisena ihmisenä elämään.
Kyllä mutta ei niin että sen haluttoman ei tarvitse tehdä mitään sille haluttomuudelleen. Siinähän on juuri se pointti. Eli kummankin, myös sen haluttoman, pitää pystyä tekemään myös muutoksia omaan käytökseensä ja nimenomaan haluamaan niitä muutoksia jos se on toisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää.
Ei tarvitse tehdä omalle haluttomuudelle mitään. Toinen voi vapaasti lähteä kävelemään jos ei miellytä.
Tai käydä maksullisissa, ero voi tulla monelle miehelle kalliiksi.
Se on ihan oma valinta sekin. Itse pitää sitten ottaa vastuu omista tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi kieltäytyä rauhassa ilman mielenosoituksia, eipä sitten tee kyllä mieli myöntyäkkään niin helpolla. Voidakseen vapautua sängyn puolella, pitää aidosti tuntea luottamusta siihen, että toinen kunnioittaa sanaa "EI!". Sitten vaikka hellitään ja halaillaan toista muuten, mikä tapa tuntuukin molemmista hyvältä siinä hetkessä.
Kun toinen suhtautuu empaattisesti ja hellyydellä, eikä seksiobjetina, alkavat halutkin hyrräämään kuin itsestään.
Kirjoitan tähän kommenttiin vastauksena oman vinkkini, joka toimi ainakin meidän parisuhteessa.
Parisuhteessa puolisoilla on todennäköisesti eri tason seksuaalivietti. Normaalisti enemmän haluava vonkaa ja vähemmän haluava antaa pakkeja jos ei tee mieli. Tästä tulee torjutulle erittäin huono fiilis ja ajan myötä lähestymisyritysten taso laskee kun enää ei viitsi panostaa yhtä paljon. Pakit tulee kuitenkin. Kierre on valmis.
Tällaisissa tilanteissa kannattaa sopia että vähemmän haluava on se joka tekee aloitteet. Tällöin todennäköisesti kieltäytymisiä tulee vähemmän. Lisäksi vähemmän haluava ymmärtää tuolloin, millaiselle tuntuisi, jos saisi pakit sen jälkeen kun on yrittänyt parhaansa saada seksiä parisuhteessa rakkaaltaan.
Ehdotuksen jälkeen parisuhdeseksin määrä voi vähentyä merkittävästi. Tuolloin kuitenkin molemmat olisivat haluavia osapuolia. Pahimmillaan seksin hakeminen parisuhteen ulkopuolelta on ehkä myös oikeutettua, mikäli seksin määrä tippuu olemattomiin, koska vähemmän haluava ei halua seksiä puolisonsa kanssa.
Ehdotuksesi ongelma on se että se edelleen menee vain toisen, siis sen vähemmän haluavan, ehdoilla. Parisuhtessa pitäisi aina pyrkiä toimiviin kompromisseihin joissa molemmat pystyvät jonkin verran muuttamaan omaa käytöstään toisen parhaaksi. Tätä ei tapahdu jos seksiä on vain sen haluttomamman halujen mukaan.
Ehdotuksessasi ongelma vain siirtyy asiasta toiseen. Ennen tuli liikaa torjuntoja, nyt tulee liian vähän seksiä.
Ei. Aina mennään sen haluttoman ehdoilla. Tämän pitäisi olla sanomattakin selvää. Jos tämä ei sinulle käy, niin sitten eroat. Mikään ei takaa sinulle loppuelämän päivittäistä tai edes viikottaista seksiä. Sen asian kanssa sinun on vain opittava aikuisena ihmisenä elämään.
Kyllä mutta ei niin että sen haluttoman ei tarvitse tehdä mitään sille haluttomuudelleen. Siinähän on juuri se pointti. Eli kummankin, myös sen haluttoman, pitää pystyä tekemään myös muutoksia omaan käytökseensä ja nimenomaan haluamaan niitä muutoksia jos se on toisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää.
Ei tarvitse tehdä omalle haluttomuudelle mitään. Toinen voi vapaasti lähteä kävelemään jos ei miellytä.
Ei toki. Mutta silloin tosiaan ei kannata valittaa jos se toinen lähtee hakemaan seksiä muualta. Jokaisen pitää ymmärtää tekojensa seuraukset ja hyväksyä ne.
Ei-tekeminen ei ole teko. Voit erota jos et halua olla suhteessa. Muu on lapsellista kostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin meillä ihmisillä ongelmat vaihtelee, koskaan ei olla tyytyväisiä omaan parisuhteeseen ilmeisesti. Sinä olet todella surullinen parisuhteen tilasta kun mies on sinusta innostunut ja haluaa sinua, minä puolestani olen todella surullinen oman parisuhteeni tilasta kun mies ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta seksielämäämme enää kolmeen vuoteen. Kolmen vuoden ajan siis noin kerran vuodessa ollut seksiä, mitään muitakaan hellyydenosoituksia ei enää ole enkä edes muista milloin mies olisi viimeksi itse tullut minua koskettelemaan, halaamaan tai suukottelemaan. Pohdin eroa vaikka se tuntuu todella kipeältä ja rakastan miestä edelleen, meillä oli ennen ihan täydellinen parisuhde ja suren sitä että tällaiseksi se on mennyt, en haluaisi päästää irti...
Jos minun mieheni olisi jälleen noin innoissaan minusta kuin kuvaat, niin olisin onneni kukkuloilla.
Sinun ongelmasi ei ole apn ongelma. Onko mahdotonta keskustella asiasta yleisellä tasolla. Monet suhteessa olevat ihmiset kuten AP ja miehesi eivät halua seksiä kumppaninsa kanssa. Siihen on syystä ,mutta sitähän sinä et tajua. Viestisi on pelkkää minä minä minää. Katso itse asiaa sen toisen kannalta
No silloin olisi kyllä syytä pohtia, miksi ihmeessä haluaa suhteessa olla ja onko reilua roikottaa toista suhteessa jossa itse on tyytyväinen mutta toinen ei. Vähintäänkin olisi oikein kertoa toiselle rehellisesti että seksiä ei enää tule, jotta toinen voi itse päättää haluaako jäädä munkkina tai nunnana elämään sisaruussuhteeseen. Pahinta on se, kun puoliso päättää omalta osaltaan lopettaa seksielämän kokonaan, eikä anna tälle mitään syytä eikä edes kerro onko asianlaita nyt sitten pysyvästi näin vaiko ei. Toinen saattaa sitten vuosikausia roikkua toivossa, että asiat vielä palautuvat ennalleen ja nyt on vain jokin ohimenevä kuiva kausi. Ei omaa puolisoaan arvostava ja rakastava ihminen toimi näin, se on vain yksinkertaisesti väärin ja satuttaa toista.
Pitäisi antaa toisen joko erota tai sitten etsiä seksinsä vapaasti muualta, mutta se ei ole oikein että vuodesta toiseen toinen elättelee turhaa toivoa ja roikkuu seksittömässä suhteessa.
Se roikkuminen huonossa suhteessa on aina jokaisen oma valinta. Olipa ongelma seksiin pakottaminen tai haluttomuus tai muuten käy tahansa.
No ei nyt ihan niinkään. Suhteet ovat harvoin vain ja ainoastaan hyvä tai vain ja ainostaan huonoja vaan hyvien ja huonojen asioiden summa. Lähtemisen tekee vaikeaksi se että suhteessa voi olla monia erittäin hyviäkin puolia vaikka joku asia olisikin pielessä. Lisäksi lähteminen edellyttää usein paljonkin erilaisia käytännpön toimia ja jopa taloudellisia uhrauksia joten sekin on syy miksi lähteminen ei ole aina ihan yksinkertaista.
Asioita voi kokea vaikeana. Se ei muuta sitä että huonossa suhteessa oleminen on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki jos parisuhde on vain oman navan tuijoittamista varten. Toivottavasti vain useimmiten parisuhtessa ollaan ihan rakaudesta siihen toiseen ja rakastamalleen ihmiselle haluaa yleensä hyvää ja onnea, ei että toinen kärsii ja on onneton.
Seksuaalisuus on henkilökohtainen alue, ja sille saa, tai saa olla tekemättä, ihan niin kuin itse katsoo. Jos tämä ei siunlle sovi, sinun ei tarvitse olla parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on toimiva liitto ja vielä 10 vuoden jälkeen molemmat haluaa päivittäin. Kannattaa etsiä se oikea kumppani eikä roikkua toisessa tavan vuoksi.
Ei auta etsiä oikeaa kumppania. Sinunkin mies/vaimo voi kuolla huomenna. Mistäs sitten uusi pano?
Joillakin on omituinen käsite parisuhteesta, ei se nainen ole mikään prostituoitu jonka pitää aina antaa kun miestä haluaa. Joskus ei vaan oikeasti haluta ja siihen on jokaisella täysi oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on toimiva liitto ja vielä 10 vuoden jälkeen molemmat haluaa päivittäin. Kannattaa etsiä se oikea kumppani eikä roikkua toisessa tavan vuoksi.
Ei auta etsiä oikeaa kumppania. Sinunkin mies/vaimo voi kuolla huomenna. Mistäs sitten uusi pano?
Kyllä panon aina löytää helposti, mutta mistä uusi elämänkumppani?
Reidet auki ja leiki kuollutta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se, että ainoa läheisyys on seksiin kutsu syö halut täydellisesti. Kun kolmen minuutin hyvän keskustelun jälkeen toinen toteaa olipa hyvä keskustelu, siirrytäänpä makkariin. Vie kaiken kunnioituksen toista kohtaan, tuntee itsensä halvaksi, ilmaiseksi. huåraksi. Ja sitten vielä kehdataan mököttää kun ei halua. Erohan siitä tuli.
Niin. Jos ei ole seksiä, muukin läheisyys häviää, kuten olet huomannut.
Meillä ei ole enää vuosiin ollut muuta läheisyyttä kuin se 3 x 3 min / vk pikaseksi, jota mies kuvittelee tyydyttäväksi yhdyselämäksi. Vastavuoroinen rakastelu alkoi hänestä olla liian rasittavaa ja kuluttavaa alkuinnostuksen jälkeen.
Kyllä, olen yrittänyt puhua, ei ymmärrä. Ero tulossa.
Montako kertaa sinä olet ottanut suihin viimeisen 15 vuoden aikana?
Kerropa ensin montako kertaa olet tuotanut naiselle klitorisorgasmin käsin tai suulla? Ihan vaatimatta mitään itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen 49 v jolle olisi kyllä kelvannut mökkiseksi. 30 vuotta kun on tottunut saamaan säännöllisesti niin voi perskules kun vaan voi olla vaikea olla ilman. Miehellä keski-iän kriisi ja voipi olla meikäläisen seksielämä tässä. Huokaus, kesä on ollut aina parasta seksiaikaa ja nyt jo yli 2kk ollut ilman ...... koville ottaa.
Mietippä meitä miehiä jotka ollaan oltu esim 4 vuotta ilman..
Miksi et käy maksullisissa? Jos syy on se, että kaipaat naiselta aitoa halua ja tunnetta sinua kohtaan, ymmärrän. Se on jopa kunnioitettava toive/tarve mieheltä, että ei kaipaa pelkästään aktia vaan jonkinlaista yhteyttä. Toisaalta moni maksullinen suomalainen nainen Suomessa tekee seksityötä omasta halustaan ja osalla on asiakkaita, joiden kanssa seksistä ihan nauttii.
Uskoisin että näin naisena, jolla ei liiemmin ongelmia seksin saannin suhteen ole ollut, kävisin itse joskus maksullisissa/eroottisessa hieronnassa, jos muuten en saisi. Ei siinä ole oikeasti mitään hävettävää (kunhan kyse ei ole pettämisestä), vaikka naisista suurin osa kyseistä ammattia/toimintaa halveksuu. Maksullisissa käyminen ei satuta ketään, mikäli nainen tekee työtä omasta halustaan eikä pakotettuna, eikä asiakas ole parisuhteessa.
Olet aika naiivi ja Ylen juttujen höynäyttämä. Suomessa on valtavasti ihmiskauppaa.
Itse olet ihan v itun pelle. Helppoa rahaa se on. Ja suomityöt ei ainakaan ole minkään ihmiskaupan uhreja. Se että saat mammoilta paljon peukutuksia tarkoittaa, että ne on yhtä pihalla kun sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin meillä ihmisillä ongelmat vaihtelee, koskaan ei olla tyytyväisiä omaan parisuhteeseen ilmeisesti. Sinä olet todella surullinen parisuhteen tilasta kun mies on sinusta innostunut ja haluaa sinua, minä puolestani olen todella surullinen oman parisuhteeni tilasta kun mies ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta seksielämäämme enää kolmeen vuoteen. Kolmen vuoden ajan siis noin kerran vuodessa ollut seksiä, mitään muitakaan hellyydenosoituksia ei enää ole enkä edes muista milloin mies olisi viimeksi itse tullut minua koskettelemaan, halaamaan tai suukottelemaan. Pohdin eroa vaikka se tuntuu todella kipeältä ja rakastan miestä edelleen, meillä oli ennen ihan täydellinen parisuhde ja suren sitä että tällaiseksi se on mennyt, en haluaisi päästää irti...
Jos minun mieheni olisi jälleen noin innoissaan minusta kuin kuvaat, niin olisin onneni kukkuloilla.
Sinun ongelmasi ei ole apn ongelma. Onko mahdotonta keskustella asiasta yleisellä tasolla. Monet suhteessa olevat ihmiset kuten AP ja miehesi eivät halua seksiä kumppaninsa kanssa. Siihen on syystä ,mutta sitähän sinä et tajua. Viestisi on pelkkää minä minä minää. Katso itse asiaa sen toisen kannalta
No silloin olisi kyllä syytä pohtia, miksi ihmeessä haluaa suhteessa olla ja onko reilua roikottaa toista suhteessa jossa itse on tyytyväinen mutta toinen ei. Vähintäänkin olisi oikein kertoa toiselle rehellisesti että seksiä ei enää tule, jotta toinen voi itse päättää haluaako jäädä munkkina tai nunnana elämään sisaruussuhteeseen. Pahinta on se, kun puoliso päättää omalta osaltaan lopettaa seksielämän kokonaan, eikä anna tälle mitään syytä eikä edes kerro onko asianlaita nyt sitten pysyvästi näin vaiko ei. Toinen saattaa sitten vuosikausia roikkua toivossa, että asiat vielä palautuvat ennalleen ja nyt on vain jokin ohimenevä kuiva kausi. Ei omaa puolisoaan arvostava ja rakastava ihminen toimi näin, se on vain yksinkertaisesti väärin ja satuttaa toista.
Pitäisi antaa toisen joko erota tai sitten etsiä seksinsä vapaasti muualta, mutta se ei ole oikein että vuodesta toiseen toinen elättelee turhaa toivoa ja roikkuu seksittömässä suhteessa.
Juuri näin. Iso osa avioliitto-ongelmista korjaantuisi, kun ihmiset viitsisivät puhua ja kuunnella. Jos seksittömyys johtuu esimerkiksi huonoista väleistä tai huonosta seksistä, tilanne on vielä korjattavissa.
Ikävä kyllä liian usein seksittömyys johtuu ennen kaikkea siitä, että toinen osapuoli ei yksinkertaisesti kiinnosta seksimielessä, vaan tuntuu esimerkiksi aivan liian tutulta; ehkä veljeltä/sisarelta.
Tällainen tilanne on mielestäni paljon hankalampi korjata.
Jos "kaikki on hyvin", mutta jommalta kummalta kiinnostus avioseksiin lopahtaa, ei toimiva neuvo todellakaan ole se, että halukkaamman pitäisi silloin jotenkin muuttua tai muuttaa käytöstään. Se ei todennäköisesti ratkaisisi mitään.
Tällaisessa tilanteessa pitäisi ihan oikeasti tarkastella avioeroa varteenotettavana vaihtoehtona, koska siihen suuntaan tilanne saattaa kehittyä joka tapauksessa. Ja jos ero sitten tämän vuoksi tulisikin, se olisi erittäin myönteinen asia, koska tuolloin parhaassa tapauksessa pariskunta eroaisi suhteellisen sopuisasti, eikä esimerkiksi kolmansia osapuolia, rajuja riitoja tai muita isoja ongelmia olisi ehtinyt syntyä.
Minä ainakin vetoan jokaiseen, joka huomaa halujensa hiipuneen avioliitossa, mutta ei itse näe sitä ongelmana: olkaa kuitenkin lojaaleja, empaattisia ja aktiivisia - kertokaa asiasta avoimesti kumppanillenne, keskustelkaa yhdessä tai hankkikaa keskusteluapua. Vältätte isot riidat, onnettomat tilanteet, surut ja huolet, jos keskustelette asiasta avoimesti. Se on myös teidän etunne mukaista.
Huono seksi on sellaista missä mies ei ole kiinnostunut minusta haluttavana naisena, vaan vakiopanona, eli tyhjennysmielessä. Tätä EI VOI KORJATA. Se ei auta että mies alkaa narraamaan että näkee minut sellaisena.
Eikä tule koskaan kiinnostumaankaan, koska et voi panostaa yhtään seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se, että ainoa läheisyys on seksiin kutsu syö halut täydellisesti. Kun kolmen minuutin hyvän keskustelun jälkeen toinen toteaa olipa hyvä keskustelu, siirrytäänpä makkariin. Vie kaiken kunnioituksen toista kohtaan, tuntee itsensä halvaksi, ilmaiseksi. huåraksi. Ja sitten vielä kehdataan mököttää kun ei halua. Erohan siitä tuli.
Meillä ei ole enää vuosiin ollut muuta läheisyyttä kuin se 3 x 3 min / vk pikaseksi, jota mies kuvittelee tyydyttäväksi yhdyselämäksi. Vastavuoroinen rakastelu alkoi hänestä olla liian rasittavaa ja kuluttavaa alkuinnostuksen jälkeen.
Kerropa ensin montako kertaa olet tuotanut naiselle klitorisorgasmin käsin tai suulla? Ihan vaatimatta mitään itsellesi?
2-3 kertaa viikossa
T:eri
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on omituinen käsite parisuhteesta, ei se nainen ole mikään prostituoitu jonka pitää aina antaa kun miestä haluaa. Joskus ei vaan oikeasti haluta ja siihen on jokaisella täysi oikeus!
No toisia ei haluta juuri koskaan. Niin kuin esim sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa
T:eri
Suuseksiä antaisin enemmänkin, mutta vaimo ei niin välitä
T:sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Iso osa avioliitto-ongelmista korjaantuisi, kun ihmiset viitsisivät puhua ja kuunnella. Jos seksittömyys johtuu esimerkiksi huonoista väleistä tai huonosta seksistä, tilanne on vielä korjattavissa.
Ikävä kyllä liian usein seksittömyys johtuu ennen kaikkea siitä, että toinen osapuoli ei yksinkertaisesti kiinnosta seksimielessä, vaan tuntuu esimerkiksi aivan liian tutulta; ehkä veljeltä/sisarelta.
Tällainen tilanne on mielestäni paljon hankalampi korjata.
Jos "kaikki on hyvin", mutta jommalta kummalta kiinnostus avioseksiin lopahtaa, ei toimiva neuvo todellakaan ole se, että halukkaamman pitäisi silloin jotenkin muuttua tai muuttaa käytöstään. Se ei todennäköisesti ratkaisisi mitään.
Tällaisessa tilanteessa pitäisi ihan oikeasti tarkastella avioeroa varteenotettavana vaihtoehtona, koska siihen suuntaan tilanne saattaa kehittyä joka tapauksessa. Ja jos ero sitten tämän vuoksi tulisikin, se olisi erittäin myönteinen asia, koska tuolloin parhaassa tapauksessa pariskunta eroaisi suhteellisen sopuisasti, eikä esimerkiksi kolmansia osapuolia, rajuja riitoja tai muita isoja ongelmia olisi ehtinyt syntyä.
Minä ainakin vetoan jokaiseen, joka huomaa halujensa hiipuneen avioliitossa, mutta ei itse näe sitä ongelmana: olkaa kuitenkin lojaaleja, empaattisia ja aktiivisia - kertokaa asiasta avoimesti kumppanillenne, keskustelkaa yhdessä tai hankkikaa keskusteluapua. Vältätte isot riidat, onnettomat tilanteet, surut ja huolet, jos keskustelette asiasta avoimesti. Se on myös teidän etunne mukaista.
Huono seksi on sellaista missä mies ei ole kiinnostunut minusta haluttavana naisena, vaan vakiopanona, eli tyhjennysmielessä. Tätä EI VOI KORJATA. Se ei auta että mies alkaa narraamaan että näkee minut sellaisena.
Ei, voi ei. Se on joku asennevamma.
Ätmit taas alapeukuttelemassa ja sutjauttelemassa "vitsikkäitä" heittoja. Hei neitsyet, oikeissa aikuisten parisuhteissa ei jyystetä kuin teinit joka päivä ja haluttomuutta löytyy molemmilta. That´s life.
Jos väsyttää tai on muuten nuutunut olo niin pitäisi alkaa punnertamaan ja hikoilemaan kun miestä haluttaa? Ei kiitos..eikä se siellä toosassa aina niin kivalle tunnu toisin kuin neitsytmiehet luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna seksiä ihan kokonaista yksi kerta. Ja nyt rouvalla tuli yllärinä kun kerroin suoraan että tämä ei tule jatkumaan näin. Seksi kuuluu normaalin parisuhteeseen ja normaalin ihmisen tarpeisiin.
Sinä et määrää mitä kuuluu normaaliin parisuhteeseen. Mikäli et pysty eläimellisiä viettejäsi hallitsemaan niin suosittelen eroa.
Alkaa ymmärtää miksi vaimo on haluton. Ukko on itsekeskeinen määräilijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisia ei haluta juuri koskaan. Niin kuin esim sinua.
Kuulehan ipana, kun sinulla on tarpeeksi ikää ja olet ehkä saanut parisuhteen huomaat ettei se elämä olekaan samanlaista kuin leffoissa tai u lilaudan poikien tarinoissa;)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja. Suostun joskus seksiin vain miehen mieliksi, ettei hän jätä minua. Kuvittelen olevani jossain muualla ja pidätän itkuni hänen nauttiessa.
Kamalaa. Tuollaisesta jää sellaiset arvet mieleen, ettei varmaan seksi tuon miehen kanssa onnistu pidemmän päälle. Miten teillä voi olla läheisyyttä, mutta mies ei edes havaitse tai, vielä pahempaa, edes välitä, että tilanne on sinulle järkyttävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää olla läheisyyttä muuten ei ole seksiäkään. Ei se läheisyys voi olla jälkikäteen saatu palkinto siitä että "antaa".
Läheisyys on sen suhteen perusta. Muutenhan ollaan ihan vieraita ja etäisiä, ei siinä seksi kiinnosta muita kuin niitä joille partneri on vain ja ainoastaan kohde, pelkkä patja. Eikä ketään kiinnosta olla toisen patja.
Eihän tuossa sanottukaan, että läheisyys olisi jälkikäteen annettu palkinto seksistä. Hyvässä suhteessa on molempia spontaanisti ja kummankin toiveesta. Mutta jos toinen yksipuolisesti lopettaa toisen, niin kyllä se hyvin nopeasti johtaa toisenkin häviämiseen. Ei minua ainakaan innosta läheisyys ihmisen kanssa joka torjuu minut ja viestittää minun olevan huono ja epähaluttava. Ihan kuin sinuakaan tuskin kiinnostaa seksi henkilön kanssa joka ei tunnu arvostavan sinua.
Ihmisillä on tarvitsevat suhteelta erilaisia asioita. Jostain syystä tarve kokea itsensä arvostetuksi ja välitetyksi koetaan universaaliksi ja ymmärrettäväksi, mutta tarve kokea itsensä halutuksi ja fyysisesti hyväksytyksi ei saisi merkitä mitään. Minusta on aina surkea lähtökohta parisuhteelle, että vain omat tarpeet koetaan tärkeinä mutta kumppanin tarpeet on ällöjä ja turhia.
Lukemisen ymmärryksessä ongelmia?
- Eri