Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasukas! Miten aiot tulevana talvena osallistua energiakriisiin?

Vierailija
31.07.2022 |

Sähkön hinta nousemassa ennätyslukemiin ja ehkä jopa sähkökatkoja kovimpina huippuina.

Lasket huoneiston lämpötilaa? Suihkuaika lyhyemmäksi? Sauna kerran viikkoon?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, taas yksi joukkohysteria johon krampinomaisesti takertua.

Käykö tässä nyt niin, että ne itsensä paremmiksi ihmisiksi tuntevat ihmiset, jotka korona-aikaan öyhöttivät palstoilla ja katsoivat paheksuvasti kaikkia joilla ei ollut paperimaskia naamalla, alkavat nyt mulkoilemaan ja mutisemaan anonyymisti keskustelupalstoilla kaikista vastaantulevista sähköpyöristä ja naapurien jouluvaloista?

ja kellotetaan suihkukäynnit.

Vierailija
102/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on AINA kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella, miten naapurit tuomitsevat, kun laitan lokakuussa kausivalot ikkunaan :D

Laita jo nyt, rajoitukset tulevat vasta syyskuussa :p

Vierailija
104/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanen taloyhtion sauna. Pesen pyykit ilmaiseksi pesutuvassa. Ei ole tiskinpesukonetta. Joku kaksikymppia menee joka kuukausi sahkoa, jossa siirto mukana. Jos se tuosta nousee vaikka 50% kuten pelotellaan, en mene vararikkoon.

Vierailija
105/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska, ja palele ihan ite siellä kylmässä suihkussa jos niin innostaa.

Vierailija
106/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena tyhmille päättäjille...

Kyllä sähkö riittää...ostagee sähköautoja!

En säästä yhtään mitään sähköä..

Pikemminkin päinvastoin!

Vierailija
107/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Lämpimät 15 min suihkut jatkuu edelleen. 😊

Mitä ihmettä sä siellä oikein teet😳 itse en viitsi olla edes viittä minuuttia, kun saan pestyä pitkät hiukset alle sen ajan. Kauheeta ajan tuhlausta ja myös lämpimän veden. Toivottavasti itse maksat omat kulusu ettei mun tartte verkoissa maksaa sun suihkuttelusessioita....

Hah. En ole tuo edellinen. Mutta mistä lähtien suihkun pituuksia on pitänyt hävetä? Itse käyn joskus kahteenkin kertaan 15min suihkussa päivässä. Mieskin käy yleensä ainakin kerran. Siinä mukana 1.5v poika leikkii kylvyn kanssa.

Vierailija
108/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio vähentää mitään kulutustani. Asun pienessä asunnossa, enkä aio palella täällä. Jos taloyhtiö säästää lämmityksessä, lyön sähköpatterin pistokkeen seinään ja lämmitän sillä kämppäni. Käyn myös suihkussa entiseen malliin: Joka toinen päivä nopeammin, joka toinen päivä hiukset pesten. Jos lämmintä vettä ei tule, keitän sen lämpimäksi.

Aion myös saunoa aivan kuten ennenkin. Koskaan en ole sähkösaunoista välittänyt, puusaunaan menen aina kun on tilaisuus.

En aio myöskään säästää valaistuksesta vaan päinvastoin ostaa kaksi uutta valaisinta. Viime talvena nimittäin asunnossani oli liian hämärää. Kynttilöitä ja tuikkuja olen aina tykännyt polttaa, ja kohtahan se on syksy että sen saa jo aloittaa.

Minua ei kiinnosta maailmanpolitiikka ja mielestäni voisimme hyvin ostaa sähköä, öljyä ja maakaasua Venäjältä. On typerää palella Euroopassa, sillä Venäjä saa kyllä energiansa kaupaksi muihin maihin eikä keskeytä sotatoimia vaikka me kuinka kärvisteltäisiin Suomessa. Poliitikkojen on tietysti helppo olla ideologisia, heillä on mukavat tulot ja asunnot. Kansat tässä kärsivät, sekä Ukrainan että Suomen ja koko Euroopan.

Vierailija
109/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä omakotitaloissa asuvat voivat osallistua näihin talkoisiin.

Vierailija
110/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän telkkarin kiinni kun olen vauva palstalla.

Vierailija
111/112 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa on joku yhteiskäytössä oleva pesukone. En ole koskaan käyttänyt sitä mutta nyt on jatkuvasti juttuja lehdissä, että sitä käyttämällä jotenkin säästäisi rahaa / sähköä?

Kuinkahan hygieeninen se on, jos siinä naapurit pesevät ties mitä koiranpeittoja? Pestäänkö sitä koskaan puhtaaksi välillä?

Vierailija
112/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi