Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasukas! Miten aiot tulevana talvena osallistua energiakriisiin?

Vierailija
31.07.2022 |

Sähkön hinta nousemassa ennätyslukemiin ja ehkä jopa sähkökatkoja kovimpina huippuina.

Lasket huoneiston lämpötilaa? Suihkuaika lyhyemmäksi? Sauna kerran viikkoon?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitenkään. 

Vierailija
2/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä tehty kriisi. Suomalaiset ovat niin tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan saunomista vähennä, harvoja elämän iloja ja asia josta saan iloa arkeen.

En pidä ilmalämpöpumppua koko ajan päällä.

Vierailija
4/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran vilukinttu, että patterit on max talvella

Vierailija
5/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Aika paha yli satavuotiaassa kerrostalossa. Eikä ole sitä ilmalämpöpumppua, katossa hyrrä ja pöydällä myös.

Niitä käytän niin paljon kuin haluan! Ja jos alat vouhkata minulle,saat nenusi kip*äksi.

Vierailija
6/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Aika paha yli satavuotiaassa kerrostalossa. Eikä ole sitä ilmalämpöpumppua, katossa hyrrä ja pöydällä myös.

Niitä käytän niin paljon kuin haluan! Ja jos alat vouhkata minulle,saat nenusi kip*äksi.

Vierailija
7/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jo nyt saunaa vain kerran viikossa ja lämmintä suihkua kolmesti joten niistä en todellakaan vähennä. Patteria voin säätää pienemmälle ja laittaa villasukat.

Vierailija
8/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. Mikäli sisälämpötilaa lasketaan niin ostan pari lisälämmitintä kotiin. Muut voivat halutesssaan palella kynttilänvalossa säästölistoja miettien, minä aion elää ja NAUTTIA (kuten päättäjät, Fortumin tj., filmitähdet, varakkaat jne tekevät). Repikää siitä, stna. Terveisin vttuuntunut työssäkäyvä veronmaksaja

Vierailija
9/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voi säätää lämpötilaa itse. Pesen tarpeellisen, en lotraa, enkä pihistä puhtaudesta edelleenkään.

Se josta säästän on TURHA kulutus, kuten jouluvalohulluus. Minulla on joka ikkuna täynnä jouluvaloja ja sen lisäksi vielä joka nurkka. Yht. noin 40 jouluvaloa, josta suurin osa sähköllä. Patterivaloja poltan edelleen, mutta nyt karsin sähköisistä jouluvaloista. En oikeastaan käytä sähklöä turhaan muutenkaa. Valo on vain siinä huoneessa, jossa oleilen, en katso tv:tä jne. Minulla on kännykälle ja tietokoneelle aurinkolaturi, niillä latailen silloin kun valoa on tarpeeksi. Eipä ihmeempiä kun ei ole sähkösaunaa. Jääkaappi on varmaan suurin kuluttaja.

Vierailija
10/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Suihkussa käyn edelleenkin sen 14 kertaa viikossa.

Vierailija
11/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistu. Mikäli sisälämpötilaa lasketaan niin ostan pari lisälämmitintä kotiin. Muut voivat halutesssaan palella kynttilänvalossa säästölistoja miettien, minä aion elää ja NAUTTIA (kuten päättäjät, Fortumin tj., filmitähdet, varakkaat jne tekevät). Repikää siitä, stna. Terveisin vttuuntunut työssäkäyvä veronmaksaja

"Vttuuntunut työssäkäyvä veronmaksaja" maksaa sitten myös melkoisia sähkölaskuja. :D

Vierailija
12/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vaan, maksat sitten vain käyttämästäsi sähköstä oikein olan takaa.

Vierailija
13/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saunonut tänä vuonna toistaiseksi yhden kerran, voin vähentää siitäkin. Helmikuussa jo aloin totutella vähän viileämpään suihkulämpötilaan. Lämpötilaa en mielelläni laskisi. Minulla on nytkin villasukat jalassa. Uunin käytössä aion olla tarkempi vielä. Ostan mahdollisimman vähän mitään ja autoa ei ole koskaan ollutkaan. Asuinneliöitäkin on vähemmän kuin ok-taloissa asuvilla.

Vierailija
14/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyörität hyrriäsi talvella?

Vierailija
15/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähkönkulutus on niin pieni, että en kyllä mitenkään. Esim. viime kuussa energiankulutukseni oli 105 KwH. 

Päättäjät voisivat aloittaa vaikka isoista yrityksistä ja tehtaista ja käskeä ne vähentämään energiakulutustaa.

Vierailija
16/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, tuollaiset hallituksen nuoleskelijat ja höynäytettävät pitäis eristää jonnekin autiolle saarelle,ei mitään mukavuuksia,ei sähköä,ei juoksevaa vettä, ei mitään muuta syömistä kuin puun lehtiä siitä ap:n kaltaiset röllit tykkää! Onpahan "ekologista ja säästeliästä"!

Vierailija
17/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyörität hyrriäsi talvella?

Koska jos ei kirjoita oikeasti omasta elämästään, saattaa loogisuus välillä unohtua lennokkaalla näpyttelijällä.

/sivuhuomio

Vierailija
18/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, olen muutenkin ajatellut mennä vuokralle omakotitaloon kuukauden parin päästä niin pystyn keskittymään paremmin ja tienaamaankin enemmän, kun ei kuulu mitään ylinmääräistä melusaastetta kenenkään toimesta.

Vierailija
19/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään. 

Kun sähköt katkaistaan eikä lämmitys toimi, pakko-osallistut.

Minulla on kaksi takkaa ja puuhella, ei mitään hätää, valot toimii aurinkopaneelien tuottamalla sähköllä.

Vierailija
20/112 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään, tuollaiset hallituksen nuoleskelijat ja höynäytettävät pitäis eristää jonnekin autiolle saarelle,ei mitään mukavuuksia,ei sähköä,ei juoksevaa vettä, ei mitään muuta syömistä kuin puun lehtiä siitä ap:n kaltaiset röllit tykkää! Onpahan "ekologista ja säästeliästä"!

Mieheni puhui juuri eilen vähän  samaa, kun juttelin hänelle niistä "lyhytsuihkutalkoista". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi