Miniä-kokelaan aivoitukset
Miniän mielestä,meidän pitäisi kesälomalla,hoitaa hänen 2,5v lastaan. Ja ainoa syy,on se,että hän on 4kk raskaana,eikä itse jaksa. Kannattaako hankkiutua raskaaksi,jos ei jaksa hoitaa,ensimmäistäkään? Meidän lomat on pyhitetty,lepäämiseen,työelämästä,joka on hyvin fyysistä. Itse aikoinani hoidin lapset(3) ihan ilman isovanhempia,joten en tällaista ymmärrä,alkuunkaan..
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, siis ap ei ole edes sukua tälle "miniälle" eikä miniän lapselle? Eikö tuolla lapsella ole äidin puolelta biologisia isovanhempia, jotka vois auttaa?
Vähän oudolta kuulostaa. Siis en minäkään omaa 2v esikoista tuputa äitipuoleni hoidettavaksi, vaikka olen nyt viimeiselläni raskaana :D yhden kerran elämässään on esikoinen ollut yökylässä , tänä kesänä, muutoin olen hoitanut lapseni Ihan itse mieheni kanssa. Toki oma äitini, mieheni äiti, isäni ja äitipuoleni välillä kyläilevät ja leikkivät lapsen kanssa, mutta tekevät sen koska tahtovat häntä tavata. Hoitovastuu on silti aina meillä vanhemmilla. (Kaikki isovanhemmat yhä työelämässä) Mikä on ok, näin kuuluu ollakin!
Äitipuoleni siis ihan viihtyy lapseni kanssa, vaikkei edes ole mitään biologista sukua hänelle. Äitipuoli ei kuitenkaan ole se tyyppi, ketä ekana pyytäisin lasta hoitamaan, jos esim itse joutuisin sairaalaan, eikä mies töiden takia voi olla kotona 24/7.
Oletko sinä puolisollesi sukua, biologisesti?
No uuuuuu, joku yrittää olla nokkela 🤣 voi elämä. Tuo kommentoija kaiketi tarkoitti sitä, ettei ap ole edes "miniän" miehen äiti, vaan äitipuoli. Eikä "miniän" vanhin lapsi ole edes ap:n miehen pojan biologinen lapsi.
Ohis ja eri.
Naurattaa vaan nää tahallaan väärinymmärtäjät
Miniä-kokelas on pojan tyttöystävä. Jos poika on naimisissa tai avoliitossa, voi tuon "kokelas" - sanan poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se sinun poikasi?
Ei oo isä.
Kui?
Jos sinä
Olet tuon miniän anoppi?
👀😳
MIniällä on aikaisemmasta suhteesta 2,5v lapsi ja nyt odottaa uuden miehen (=aloittajan pojan) kanssa yhteistä lasta. Missä tuon lapsen isä on? Missä on miniän omat vanhemmat / lapsen isän vanhemmat? Jos aikaisempi lapsi on nyt 2,5v ja miniä on jo 4kk raskaana niin hän on tavannut uuden miehen kun lapsi alle 2 vuotias? Miksi pitää heti vääntää uusia lapsia
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?
Kyseessä puolisoni poika,jonka omakaan äiti,ei lasta hoida,vaikka sairaseläkkeellä.
Tuohon kohtaan ei kuulu pilkkua.
Isovanhempien tehtävä on auttaa lastenlasten hoidossa, huonot isovanhemmat jos eivät auta.
Ei muuten ole. On ihanaa jos isovanhemmat ovat mukana arjessa ja auttavat omien voimavarojensa mukaan tukemaan lapsen turvallista kasvua ja kehitystä, mutta heitä ei voi pakottaa olemaan lapsen elämässä vetoamalla "tehtävään" tai "velvollisuuteen". Eikä isovanhempi voi vaatia "isovanhemman oikeutta" jos lapsenlapset kiinnostaa vain silloin kun siitä on itselle jotain hyötyä.
Työssäkäyvänä ymmärrän täysin, että vapailla ja lomalla haluaa tehdä omia juttujaan, mitä ei välttämättä ehdi tehdä työpäivinä. Vanhempana ei kuitenkaan voi laiminlyödä lasta omilla vapailla. Vanhemmat ovat itse päättäneet lapsen/lapset tehdä. Jos puoliso saikuttaa paljon ja jaksamisen kanssa on ongelmaa niin silloin pitäisi ohjata puoliso avunpiiriin eikä vaan kitistä et "yhyy, teen kahta duunia, en jaksa". Sekin kahden duunin tekeminen on ihan oma valinta. Ja kyllä, minäkin olen painanut hervottomia tunteja, en paina enää ku ei siitä loppupeleissä saa yhtään sen kirkkaampaa kruunua.
Ei pidä lasta hankittaman,jos on jo nuorena noin heikko ja huonokuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mummu67 kirjoitti:
Kyllä,subjektiivinen hoito-oikeus,vaikka äiti olisi kotona,kun ei jaksa. Mutta lisää lapsia,pitää tehdä.
Eikö se sinun poikasi nyt paremmankin olisi saanut, no olisi! Puhu järkeä hänelle!!
Tuollainen "järjen puhuminen" todennäköisesti vain etäännyttää sitä poikaa vanhemmistaan (luen myös äiti- ja isäpuolet vanhemmiksi). Jos pojalla on yhtään selkärankaa, niin ei kyllä anna kenenkään puhua törkeästi puolisostaan. Poika on valinnut puolison itselleen eikä vanhemmilleen tai sukulaisilleen.
Lähetä mulle hoidettavaksi. Itse jo mummo iässä ja lapsenlapsia ei ole enkä tiedä tuleeko edes. Voi olla vaikka pari päivääkin. Lettutaikina pian valmiina. Saan jotain kerrottavaa ystäville myös jotka puhuvat lastenlapsistaan. Ja tykkään lapsista, lasten ilo ja optimismi pidentävät mummojen ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, kun lapsi syntyy tuommosen piiloagressiivisen sonnan keskelle. Sääli. Toivottavasti pää ei sekoa. Hoitopaikkoja mt-osastoilla ei ole.
Kyllä on surullista,että pienen lapsen äiti,on niin väsynyt lapseensa,ettei häntä,raskauteen vedoten,jaksa hoitaa.
Surullista, että poikasi ei jaksa hoitaa omaa lastaan. Kuka kasvatti noin vetelän nahjuksen?
Kuulepa " nahjus ", lapsi on MINIÄN, isä on joku muu kuin kirjoittajan poika, tai kirjoittajan miehen poika
Eikö ihmiset ymmärrä lukemaansa ? ?
Onko tässä nyt kysymys koko kesäloman uhraamisesta vai yhdestä päivästä? Onko oikeasti vaadittu vai kerran kohteliaasti kysytty? Jotenkin vaikuttaa siltä, että tästä tarinasta on tarkoituksella jätetty jotain pois.
Kyllä mun raskaudet ovat olleet sen verran vaikeita, että isovanhempien apu on ollut tosi ihana juttu. Ja ihan muakin ovat mummot ja papat hoitaneet. Ei se tukiverkkoihin turvautuminen ole mikään nykypäivän vanhempien häpeä. Jos joku on joutunut kaiken tekemään nuoruudessaan yksin, niin se on kamalaa ja väärin, eikä mikään sankariteko mihin kaikkien pitäisi hampaat irvessä pyrkiä.
Mutta tietenkään en koskaan antaisi lasta hoitajalle, joka ei ole innoissaan asiasta. Se ei ole hyvä ilmapiiri lapselle, eikä kenenkään velvollisuus ole tietenkään hoitaa. Ja se tuo taas esiin alun kysymyksen: Oliko se vaatimus vai kohtelias pyyntö?
Siis ap:n miniällä on 2,5kk ikäinen lapsi ex-miehen kanssa ja jo nyt on 5. Kuulla raskaana eri miehelle.
Vähän sekavaa ja väärinkäsityksiä on. Tämä 2,5 v. lapsi on ketjun aloittajan nykyisen miehen aikuisen pojan nykyisen naisystävän (eli miniäkokelaan) aiemmasta suhteesta syntynyt.
Muuten, minusta on typerää jankuttaa täällä ap:n kirjoitusvirheistä tai pilkuista. Pysytään asiassa, pliis.
Mitens miniäkokelaan omat vanhemmat tai lapsen isän vanhemmat? Eikö sieltä löytyisi hoitoapua myös?
Onko miniäkokelaan esikoisen isä tekemisissä lapsensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, kun lapsi syntyy tuommosen piiloagressiivisen sonnan keskelle. Sääli. Toivottavasti pää ei sekoa. Hoitopaikkoja mt-osastoilla ei ole.
Kyllä on surullista,että pienen lapsen äiti,on niin väsynyt lapseensa,ettei häntä,raskauteen vedoten,jaksa hoitaa.
Surullista, että poikasi ei jaksa hoitaa omaa lastaan. Kuka kasvatti noin vetelän nahjuksen?
Kuulepa " nahjus ", lapsi on MINIÄN, isä on joku muu kuin kirjoittajan poika, tai kirjoittajan miehen poika
Eikö ihmiset ymmärrä lukemaansa ? ?
No jos se mies(siis tämän ap:n poikapuoli) on tietoisesti mennyt naimisiin naisen kanssa, jolla on jo lapsi, niin kyllä hänenkin pitää lapsen hoitoon osallistua. Ei pidä mennä naimisiin naisen kanssa, jolla on lapsi valmiina, jos sitten pitää tätä lasta huonosti/huononpana , kuin yhteisiä lapsia.
Perhe-elämä ei tule kukoistamaan, jos perheen sisällä on tuollainen jako. Ymmärrän tilanteen vielä, jos lapset ovat lähes täysi-ikäisiä, mutta kun kyseessä on noin pieni lapsi on siihen helppo kiintyä ja pitää sitä "omana"lapsenaan.
Meidän naapurissa asuu perhe, jossa naisella oli yksi pieni lapsi, kun ovat menneet naimisiin. Yhteisiä nyt jo montakin ja lapset jo nuoria aikuisia. Koskaan ei minkäänlaista eroa ole mies lapsiin nähden tehnyt, vaikka yksi ei biologisesti oma olekaan.
En edes tietäsi koko asiaa, ellei eräs toinen naapuri olisi minua asiasta valistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sekavaa ja väärinkäsityksiä on. Tämä 2,5 v. lapsi on ketjun aloittajan nykyisen miehen aikuisen pojan nykyisen naisystävän (eli miniäkokelaan) aiemmasta suhteesta syntynyt.
Muuten, minusta on typerää jankuttaa täällä ap:n kirjoitusvirheistä tai pilkuista. Pysytään asiassa, pliis.
Minustakin on typerää jankuttaa/valittaa jostain yhdestä lyöntivirheestä tai jonkun käyttämästä murresanasta, mutta tämän ap:n kommentit on oikeasti todella onnetonta luettavaa, kun pilkku on joka toisen sanan jälkeen.
Ei ole liikaa vaadittu, että aikuinen ihminen vähän mietii miten äidinkieltään kirjoittaa.
Tunnen erään mummoikäisen naisen, jonka pojalla on vaimo ja vaimolla lapsi edellisestä suhteesta sekä toinen tämän pojan kanssa. Mummo ei tee mitään eroa lapsenlapsipuolen eikä biologisen lapsenlapsen välillä. Samalla innolla puhuu molemmista ja odottaa aina, milloin saa lapset luokseen. On muutenkin ihmisenä todella ihana ja ihailtava, ei tietenkään täydellinen. Kunnioitan ja arvostan häntä valtavasti. Tuolla lapsenlapsipuolella on väkivaltainen isä, joka ei missään nimessä saa lasta nähdä eikä hänen vanhempansakaan (koska siellä ovat syyt väkivallalle ja pershäiriölle).
Omia lapsipuoliani rakastan ja jos he joskus tekevät lapsia, ovat tervetulleita meille ihan minunkin puolestani.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?
Ymmärsin kyllä aloituksesta että lapsi on miniän, ei pojan. En minäkään hoitaisi. Vieköön omille vanhemmilleen tai lapsen isän vanhemmille.
Sorry,en ilmaissut itseäni,riittävän selkeästi,lapsi on mieheni pojan. Mutta poika käy töissä ja elättää perheen,kun puolisonsa lähinnä saikuttaa.
Sinähän olet IHAN JÄRKYTTÄVÄ ihminen! Raskaana olevalla miniällä on sairaslomaa vaativa raskauspahoinvointi ja SINÄ vetoat siihen, että poikapuolesi (sikiön isä) käy töissä (vau) ja tuo kultamussukkasi tai sinä ja miehesi että todellakaan aio millään muotoa auttaa taaperon hoidossa edes yhtenä päivänä. Miksi, jos saa kysyä?
Onko miniän vanhemmat elossa? Asuvatko niin lähellä, että taapero on helppo toimittaa heille muutamaksi tunniksi hoitoon? Vaaditko "isoäidin oikeuksia", kun vauva on syntynyt, vai vedätkö herneen nenään kun sinut ja miehesi pudotetaan tuon lapsiperheen läheisistä pois, koska sinä olet noin sydämetön ihminen?
Eihän sinulla ole miniäkokelasta, jos se on sinun miesystäväsi pojan tyttöystävä. Miniä tarkoittaa oman pojan tai oman tyttären naispuolista puolisoa.
En ymmärrä tästä ketjusta yhtään mitään mutta olen sitä mieltä, että jokainen hoitakoon itse lapsensa ja jos ei voi, niin hommatkoon itse hoitopaikan. Töissä käyvät isovanhemmat ovat lomansa ansainneet.