Miniä-kokelaan aivoitukset
Miniän mielestä,meidän pitäisi kesälomalla,hoitaa hänen 2,5v lastaan. Ja ainoa syy,on se,että hän on 4kk raskaana,eikä itse jaksa. Kannattaako hankkiutua raskaaksi,jos ei jaksa hoitaa,ensimmäistäkään? Meidän lomat on pyhitetty,lepäämiseen,työelämästä,joka on hyvin fyysistä. Itse aikoinani hoidin lapset(3) ihan ilman isovanhempia,joten en tällaista ymmärrä,alkuunkaan..
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?
Kyseessä puolisoni poika,jonka omakaan äiti,ei lasta hoida,vaikka sairaseläkkeellä.
Tuohon kohtaan ei kuulu pilkkua.
Isovanhempien tehtävä on auttaa lastenlasten hoidossa, huonot isovanhemmat jos eivät auta.
Paskanmarjat. Isovanhempien tehtävä ei ole auttaa, vanhempien pitää tehdä sen verran penikoita, että pystyy itse hoitamaan.
Olen jo 70 v, meillä miniä kans vaatii, että pitäisi lapsia hoitaa, olen hänelle ja pojalleni sanonut, että tehkää se määrä, että itse jaksatte hoitaa ja kasvattaa.
Pääsin eläkkeelle kolmisen vuotta sitten, nyt lepään ja nautin elämästäni jäljellä olevan ajan.Ei sitten kannata vinkua apua miniältä tai pojalta kun kroppa alkaa pettämään.
Eli mielestäsi isovanhemman kuuluu hoitaa omien lasten lisäksi lapsenlapsetkin ansaitakseen apua lapsiltaan?
Omien alaikäisten lasten hoito on vähän niinkuin välttämätöntä, jos lapsia tekee. Vanhenevien vanhempien hoito taas on ihan vapaaehtoista siinä missä lapsenlapsien hoitokin. Jos lapset eivät saa apua sitä tarvitessaan, miksi heidän pitäisi auttaa vanhempaansa? Lapsuusaikaa ei tosiaankaan lasketa, lapset eivät pyytäneet syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon näyttää olevan väärinymmärryksiä tässä ketjussa.Lapsen hoitohan on vapaaehtoista,paitsi vanhemmille.Hyvää tahtoa tässä tarvitaan ja kompromisseja.Työelämä varmaan jo aloittajalla käy voimille.Päivä tai kaksi lapsen hoitoa voi virkistääkin,mutta pidemmät ajat???
Pilkkujen käyttö paljastaa että olet aloittaja itse tsemppaamassa itseäsi 😅
Nyt kun vielä kuultaisiin miniän versio tapahtuneesta. Saattaisi olla aika toisen kuuloinen.
Ei ole yleispätevää sääntöä. Jokainen tilanne on yksilöllinen. Se ettet ole verisukulainen ja et halua hoitaa lasta, kallistavat vaakaa siihen, ettet hoida. 2,5-vuotias on sitäpaitsi helkkarin työläs hoidettava! En itse lomallani haluaisi sellaiseen ryhtyä, jos olisi eläkkeellä tai työtön, ehkä vähän eri asia.
Täällä jotkut halveksivat miniää koska pieni lapsi entuudestaan. Panettaa itseään jatkuvasti, kaikille, vaarallinen? Umpiluupäille ei tule mieleen että voihan se lapsen isä ollakin osoittautunut epäkelvoksi, pelehtinyt toisen naisen kanssa välittämättä perheestään, jatkanut baarissa ravaamista kavereidensa kanssa. Voi olla kuollut. Hlv tyhmien mielestä ainut syypää on se heikkokuntoinen miniä kenellä lapsi ennestään. Haistakaa pska. Ei-sukuun-kuuluva miehensä pojan vaimoa ja lasta sortava ap saattaa itse lentää pihalle. Vähemmänhän hänellä on verisiteitä sukuun kuin tällä miehensä pojan vaimolla, jos sitä pitää kytätä. Ei minkäänlaista verisidettä. Alapas ap hommaamaan omaa yksiötä.
Täällä hirmu hanakasti ollaan arvioimassa aloituksia provoksi. Miksi ihmeessä??
Eri. Kiinnostaa tämä väite vaarallisuudesta. Voitko tarkentaa? Tuskin nyt sentään ekalle vastaantulijalle raskaaksi tullut. Vai tiedätkö taustat? Asenteet näköjään samalaiset kuin 1980-luvulla, hyvinkin ahtaat.