HUS:n päivystyksessä on katastrofaalinen tilanne. Hoitajia ei ole ja aivoverenvuotopotilaatkin joutuvat odottamaan puoli päivää. Mutta miksi ihmiset tunkevat julkiselle, kun on yksityisiäkin lääkäriasemia?? Käytkö yksityisellä??
Minä käyn aina yksityisellä. On kiva mennä siistiin ja rauhalliseen lääkäritaloon, jossa pääsee heti lääkärille ja lääkärillä on aikaa ja kaikki hoidetaan loppuun asti hyvin. Sitä tuntee itsensä kuninkaalliseksi. Työnantaja maksaa.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Millainen vakuutus täytyy ottaa että korvaa yksityisen lääkärikäynnin? Ja täytyykö se ensin maksaa itse ja sitten hakea vakuutusyhtiöltä summa takaisin? Kiitos neuvoista.
Eikö kukaan osaisi neuvoa..?
Joku helvetin typerys kirjoittelee täällä, että työterveyshuollon maksaa KELA
Kela ei maksa työterveyshuoltoa.
Työterveyshuollon maksaa työnantaja, täysi ja kokonasn ja suoraan omasta pussistaan.
Juuri siksi työterveyspalvelut ovat erilaisia eri työnantajilla.
Jotkut työnantavat järjestävät vain sen minimin, eli pakollisen työterveyshuollon.
Toisilla työnantajilla työterveyspalvelut ovat erittäin laajat.
Laki velvoittaa ja määrää työnantajan järjestämään työyerveyshuollon.
Se on pakollinen, jo silloin, jos työnantajalla on vaikkapa vain yksi palkattu työntekijä.
Xv kirjoitti:
HUS on aivan helvetin paska työnantaja.
HUS:n leivissä ei kenenkään ole pakko työskennellä.
Alalta löytyy työpaikkoja ympäri Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vakuutus täytyy ottaa että korvaa yksityisen lääkärikäynnin? Ja täytyykö se ensin maksaa itse ja sitten hakea vakuutusyhtiöltä summa takaisin? Kiitos neuvoista.
Kuule, miksi sulle pitäs tieto ojentaa tarjottimella.
Olet sitä tyyppiä, että heti nyt kaikki mulle tässä ja nyt.
Netti,on pullollaan tietoa yksityisen ihmisen henkivakuutuksistamja sairaskulu vakuutuksista.
Etsi sieltä tietoa. Niin me muutkin olemme tehneet.
Käyn yksityisellä. Maksan itse.
Vierailija kirjoitti:
Xv kirjoitti:
HUS on aivan helvetin paska työnantaja.
HUS:n leivissä ei kenenkään ole pakko työskennellä.
Alalta löytyy työpaikkoja ympäri Suomen.
Ei kohta työskentelekään. Kauhulla katselen kun yksi toisensa jälkeen irtisanoutuu. Kun aloitin nykyisessä työpaikassa viisi vuotta sitten oli tilanne vielä kohtalaisen hyvä, vaikka silloinkin oli aina joku paikka auki. Nyt ollaan tilanteessa että meitä on enää muutama oikeasti pätevä sairaanhoitaja, ja loput koostuu sekalaisesta sakista opiskelijoita ja lähäreitä. Ei kai tässä oikein ole enää muuta vaihtoehtoa kuin itsekin laittaa pillit pussiin.
Työnantaja maksaa vain työperäiset sairaudet. Ei ole varaa yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op terveysvakuutus ja terveysmestari.
Näin niinkuin teoriassa ei tartte itse maksaa.
Kertaakaan en ole tosin päässyt testaamaan, kun ei sitä faking terveysmestaria saa kiinni silloin kun on hätä kädessä.
Miten voi olla mahdollista, että Italiassa, johon me juuri annoimme 6 miljardia euroa, perhelääkäri tulee suoraan kotiin, tuo mukanaan peruslääkkeet ja tämä on maksutonta? Myös peruslääkkeet apteekista ovat maksuttomia.
Me, pääministeri mukaan vauras maa, olemme banaanivaltion tasolla ja silti lähetämme miljardeja Italiaan?
Olen tietojenkäsittelytieteen maisteri, voidakseni ostaa yhden tunnin hammaslääketieteellisen käyneen hammaslääkärin palveluja paikatakseni 2 hammasta minun pitäisi tehdä 60 tuntia töitä pystyäkseni maksamaan sen laskun (pyysin hinta-arvion pörriäisestä) tai vaihtoehtoisesti jättää yhden kuukauden asuntolaina maksamatta. Pelkkä puudutus maksaisi 4 kertaa enemmän kuin kaupungin hammaslääkärillä. Nyt sitten on jonotettava julkiselle 2 kuukautta vaikka aika akuutti juttu olisi. Yksin asuvalle kaiken itse maksavalle tämä inflaatio puree aika kovaa.
Perseestähän tämä suomalainen terveydenhoito on. Ensin maksat veroina palveluista joita et saa ja ne jotka ei maksa mitään menee jonoissa edelle. Sitten vasemmisto vittuilee niille jotka eniten maksaa että niiden ei kuuluisi etukäteen maksamiaan palveluita edes käyttää.
Vitutti kyllä kaupungin ajanvarauksenkin kuittailu että miksi et mene yksityiselle? Vois kyllä siirtyä maksamaan sellaiseen kuntaan veronsa jossa niistä nauttijat ymmärtäisivät olla edes hieman kiitollisia palkkojensa maksajilleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tietojenkäsittelytieteen maisteri, voidakseni ostaa yhden tunnin hammaslääketieteellisen käyneen hammaslääkärin palveluja paikatakseni 2 hammasta minun pitäisi tehdä 60 tuntia töitä pystyäkseni maksamaan sen laskun (pyysin hinta-arvion pörriäisestä) tai vaihtoehtoisesti jättää yhden kuukauden asuntolaina maksamatta. Pelkkä puudutus maksaisi 4 kertaa enemmän kuin kaupungin hammaslääkärillä. Nyt sitten on jonotettava julkiselle 2 kuukautta vaikka aika akuutti juttu olisi. Yksin asuvalle kaiken itse maksavalle tämä inflaatio puree aika kovaa.
Perseestähän tämä suomalainen terveydenhoito on. Ensin maksat veroina palveluista joita et saa ja ne jotka ei maksa mitään menee jonoissa edelle. Sitten vasemmisto vittuilee niille jotka eniten maksaa että niiden ei kuuluisi etukäteen maksamiaan palveluita edes käyttää.
Vitutti kyllä kaupungin ajanvarauksenkin kuittailu että miksi et mene yksityiselle? Vois kyllä siirtyä maksamaan sellaiseen kuntaan veronsa jossa niistä nauttijat ymmärtäisivät olla edes hieman kiitollisia palkkojensa maksajilleen.
Hei
Johtuu hoitajapulasta. Hoitajat eivät halua työskennellä enää alalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, että Italiassa, johon me juuri annoimme 6 miljardia euroa, perhelääkäri tulee suoraan kotiin, tuo mukanaan peruslääkkeet ja tämä on maksutonta? Myös peruslääkkeet apteekista ovat maksuttomia.
Me, pääministeri mukaan vauras maa, olemme banaanivaltion tasolla ja silti lähetämme miljardeja Italiaan?
Hoitajat lähtevät alalta, eivät halua olla enää alalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on kuulemma 26 asiakasta kodinhoitajalla 8 tunnin aikana.
Kodinhoitajia ei ole ollu vuosiin. Tarkoitat varmaan kotihoitajia, jotka eivät hoida kotia vaan asiakasta.
Ennen oli tosiaan kodinhoitajia, jotka olivat koulutettuja ja menivät hätätilanteessa olevien lapsiperheiden kotiin auttamaan. Meillä oli kodinhoitaja silloin, kun olin keuhkokuumeessa. Kodinhoitaja vei lapsen kouluun ekaluokalle ensimmäisenä koulupäivänä. Kouluun oli pitkä kävelymatka. Oltiin juuri muutettu paikkakunnalle. Eli lapseni ei tuntenut ketään ennestään eikä ollut koskaan tavannut opettajaansa. Kodinhoitaja oli luokassa lapsen tukena sen päivän ja muilla lapsilla oli äiti tai isä mukana. Hän oli tosiaan suuri apu ja tuki siinä tilanteessa. On vahinko, että yhteiskunta on luopunut heistä.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op terveysvakuutus ja terveysmestari.
Näin niinkuin teoriassa ei tartte itse maksaa.Kertaakaan en ole tosin päässyt testaamaan, kun ei sitä faking terveysmestaria saa kiinni silloin kun on hätä kädessä.
Siellä jossain papereissa on lueteltu missä paikoissa vakuutus käy. Itse käyn Terveystalolla, maksan itse ja haen vakuutusyhtiöltä rahat takaisin. 100€/v omavastuu.
Miksi veroilla saadun hoitotakuun lisäksi pitäisi maksaa yksityisiä vakuutuksia tai mennä yksityiselle. Saako nuo kulut sitten vähentää verotuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy yksityisellä. Maksan veroja, joilla tulee taata julkiset palvelut.
Huolimatta maksamistani veroistani - 6728€/ kk - ajan mieluummin 25 km yksityiselle kuin 3 km paikaliseen terveyskeskukseen. Koska TK tarjoaa buranaa ja lepoa, yksityinen sitten jotain kattavampaa.
Aivan saman koulutuksen ne lääkärit ovat saaneet, olivatpa sitten töissä yksityisellä puolella tai julkisella.
Se yksityisen puolen pelkkä yleislääkäri, ei ole ammattitaidoltaan yhtään osaavampi eikä pätevämpi kuin terveyskeskuksen yleislääkäri.
Päinvastoin.
Terveyskeskuslääkäri näkee, kokee ja hoitaa työssään valtavan erilaisia ja eri ikäisiä potilaita.
Joten hänelle kehittyy laaja ja monipuolinen kokemus.Bullllllllshit. Viimeisimmän käyntini hoiti "LT, (kurkku-, nenä- ja korvalääkäri). Sitä edellisen tyttären kohdalla hoiti "keuhkosairauksien erikoislääkäri".
4/5 käynnistämme hoitaa aina tarpeen mukaa alan erikoislääkäri eikä mikään yleislääkäri.
Luepa tarkemmin. Kirjoittaja kertoi yleislääkäristä (voi olla koulutukseltaan yleislääketieteen erikoislääkäri).
Yleislääkäri on erikoistumaton lääkäri. Yleislääketieteen erikoislääkäri on yleislääketieteeseen erikoistunut lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Lue ap. aloituksesi uudestaan
Minä käyn aina yksityisellä..
Anteeksi, missä yksityisellä, kun työterv.hoito maksaa Kela.
Ei Kela työterveyshuoltoa maksa vaan potilaan oma työnantaja. Ja eri työnantajilla on eri kriteerit, millaisia tutkimuksia kustantavat. Joku kustantaa pelkät terveystarkastukset eikä ollenkaan sairauden hoitoa.
Minä käyn yksityisellä ja maksan itse, kun työnantajalla ei ole sopparia.
eipä maksa.