HUS:n päivystyksessä on katastrofaalinen tilanne. Hoitajia ei ole ja aivoverenvuotopotilaatkin joutuvat odottamaan puoli päivää. Mutta miksi ihmiset tunkevat julkiselle, kun on yksityisiäkin lääkäriasemia?? Käytkö yksityisellä??
Minä käyn aina yksityisellä. On kiva mennä siistiin ja rauhalliseen lääkäritaloon, jossa pääsee heti lääkärille ja lääkärillä on aikaa ja kaikki hoidetaan loppuun asti hyvin. Sitä tuntee itsensä kuninkaalliseksi. Työnantaja maksaa.
Kommentit (191)
Samoin yksityisellä aina kun voi. Valitettavasti kaikkea ei yksityiseltä saa.
Aina yksityisellä. Olen työtön, mutta vakuutus korvaa.
En käy yksityisellä. Maksan veroja, joilla tulee taata julkiset palvelut.
Keskituloinen tai jopa parempituloinen. Miksi maksat veroja?
En käy lääkärillä ollenkaan, vain hammalääkärillä, sekin yksityinen.
Oletko hieman yksinkertainen? Aivoverenvuotoja ei hoideta yksityisellä. Vähänkin vaativampi leikkaus, niin tarvitsee teho-osastohoitoa. Ei sellaista ole yksityisellä.
Suomessa on täysin kestämätön terveydenhuolto, julkinen, yksityinen ja työterveyshuolto ja kaikkea rahoitetaan verovaroin.
Onhan se kun vaalikauden lopussa tilanne on pahempi kuin alussa vaikka eräs Sanna kovasti asiassa profiloitui. Ennen vaaleja siis.
Vierailija kirjoitti:
Saisko vähän selitystä alapeukuille?
No kun ei ole varaa käydä yksityisellä. Kela maksaa mun julkisen puolen lääkäri jne käynnit
Yksityisen tarjonta on todella suppea Suomessa. Ei sieltä saa apua vähänkään vakavampaan vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska se pakolla ryöstetään. En ymmärrä mihin ne kymmenet tuhannet eurot joita vuosittain maksan menevät.
-terveydenhuolto kuralla
-maantiet huonoimmassa jamassa vuosikymmeniin.
-oppimistulokset laskee kuin lehmän häntä peruskouluissa.
....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "aina". Sulla ei selvästi ole ollut mitään pahempaa vaivaa.
Helsinkiin ei saa hoitajia, koska asuntojen hinnat korkealla ja vuokrat kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen luullut, että on pakko.
Helsingissä on kuulemma 26 asiakasta kodinhoitajalla 8 tunnin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "aina". Sulla ei selvästi ole ollut mitään pahempaa vaivaa.
No syöpä on kyllä ollut, hoidettu yksityisessä sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
En käy yksityisellä. Maksan veroja, joilla tulee taata julkiset palvelut.
Huolimatta maksamistani veroistani - 6728€/ kk - ajan mieluummin 25 km yksityiselle kuin 3 km paikaliseen terveyskeskukseen. Koska TK tarjoaa buranaa ja lepoa, yksityinen sitten jotain kattavampaa.
Käyn aina yksityisellä ja omalla lääkärillään ja maksan itse. Koskaan en ole käynyt päivystyksessä, kun ei ole ollut mitään sinne kuuluvaa vaivaa. No kerran tikattiin kättä yksityisellä, se oli päivystysluontoinen asia.
Eipä taideta sydäninfarkteja ja aivoverenvuotoja vielä yksityisellä hoitaa, vaikka sieltä moneen asiaan apua saakin.
...kaikilla työnantaja ei maksa.