Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?

Vierailija
27.07.2022 |

Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)

Kommentit (252)

Vierailija
101/252 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu kultainen kaulaketju.

Vierailija
102/252 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.

Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:

https://t.ly/csik

Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)

Mihin se rodinointi kuluu? Aika kovaa saa hinkata, että irtoaa. Kaikkia hopeakoruja ei edes rodinoida. Silloin niitä pitää kiillottaa vähän useammin, mutta ei se erityisen kova vaiva ole.

:DDD Se kuluu vähitellen pois, jos käytät korua. Eri asia on sitten, jos pidät sitä ainoastaan korurasian somisteena. Rodinoimaton hopeakoru puolestaan tummuu, vaikkei sitä käyttäisikään. Kiillotus on tosi hankalaa, jos koru sisältää helmen tai kiven.

Kultaseppä rodinoi korun uudelleen. Minunkin sormukseni on rodinoitu jo kolmesti.

Siinä tulee parin kympin hopeasormukselle hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

satisfyer pro 

Vierailija
104/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

semmone tilto jossa on sitä bling blinkiä ja muista paristot

itse suosin sellaista mustaa isoa keppiä t. persu

Vierailija
105/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pk-seudulla, käy katsomassa Helsingin pantin myyntivalikoima. Kiillotetut käytetyt korut uudenveroina, murto-osalla uuden hinnasta. Jos siis haluat ostaa kaupasta korun 200 e, sillä saa käytettynä korun jonka arvo uutena kaupassa n. 1000 e. Heidän huutokaupoista saa vieläkin edullisemmin, mutta eivät ole kiillotettuja, tosin se maksaa vain kympin pari/koru.

Ehkä joku ohut kultainen kaulaketju, kelta- tai valkokultaisena. Siihen voi sitten vaihdella riipuksia.

Hyvä ostaa jotkut käytetyt korvikset ja sitten saada niistä hepatiitti a ja b sekä kuppa. Pelkkä ajatuskin käytetyn ostamisesta oksettaa minua, siksi suosinkin vain cuccin ja lv:n lux koruja

Vierailija
106/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkkaketju, jossa pataässä

Vierailija
107/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermes luxbäg

Vierailija
108/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pk-seudulla, käy katsomassa Helsingin pantin myyntivalikoima. Kiillotetut käytetyt korut uudenveroina, murto-osalla uuden hinnasta. Jos siis haluat ostaa kaupasta korun 200 e, sillä saa käytettynä korun jonka arvo uutena kaupassa n. 1000 e. Heidän huutokaupoista saa vieläkin edullisemmin, mutta eivät ole kiillotettuja, tosin se maksaa vain kympin pari/koru.

Ehkä joku ohut kultainen kaulaketju, kelta- tai valkokultaisena. Siihen voi sitten vaihdella riipuksia.

Hyvä ostaa jotkut käytetyt korvikset ja sitten saada niistä hepatiitti a ja b sekä kuppa. Pelkkä ajatuskin käytetyn ostamisesta oksettaa minua, siksi suosinkin vain cuccin ja lv:n lux koruja

Cuccin:DDDDD

Vierailija
109/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cuccin:DDDDD

Cucci on italialainen muotitalo, johon ei valitettavasti pääse muut kuin rikkaat.

Vierailija
110/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nomination, on maailmallakin suurta huutoa tällä hetkellä:

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008971392.html

111/252 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruja saa myös second hand -versioina. Itse tilasin viime syksynä Kultatukusta kauniin ja näyttävän kivellisen kultasormuksen, hinta 155 euroa ja täysin uutta vastaava! Uutena se olisi maksanut 400-500 euroa. Täysin uutta vastaava, edullinen ja ekologinen vaihtoehto. Valikoimaa riittää myös!

Vierailija
112/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nilkkaketju on alistuneisuuden symboli

Vierailija
113/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka joku hieno choker koru!

Vierailija
114/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timanttisormus

Vierailija
115/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.

Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:

https://t.ly/csik

Hieno! Ostaisin itse tuon, jos olisin nainen.

Vierailija
116/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tukisin kotimaista, ja ostaisin joltain pieneltä suomalaiselta suunnitelijalta. Näitä on oikeasti paljon, korut tehty tietysti käsityönä ja ovat suht edullisia. Esim Me & Martina, LIIA, Tytti Lidström.. valitsee vain jonkun ajattoman, yksinkertaisen ja kauniin. Luulisi sopivan myös monen nuoren arvoihin.

Vierailija
117/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin omalle 19v kummitytölle lakkiaislahjaksi 100e lahjakortin Kalevala-korulle. Tykkäsi kovasti, löysi mieleisen. Oli helppo netistä tilata, olisi voitu toimittaa jopa suoraan saajalle

Vierailija
118/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nilkkaketju on alistuneisuuden symboli

No arvaas mitä se pataässä siinä meinaa ;)

Vierailija
119/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamakoru.

120/252 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy päivänsankarin kanssa kiertelemässä korukauppoja jolloin selviää millaisista koruista pitää. Älä osta korua vielä kun sankari on mukana vaan käy myöhemmin liikkeessä uudestaan. Näin yllätysmomentti säilyy mutta koru on kuitenkin mieluinen.

Omalta kohdalta voin sanoa että lahjaksi saadut korut ovat jääneet käyttämättä koska eivät ile olleet omanäköisiä ja mieluisia. Sellaiset korut joihin olen itse "vaikuttanut" taas ovat käytössä.