Perintövero on varastamista
Kyllä. Suomi on ainoita maita maailmassa jossa peritään perintövero. Suomessa valtio pitää tarkoituksenmukaisesti huolta siitä ettei kansalaiset vaurastu. Kaikesta verotetaan mistä mahdollista ja rahaa pumpataan mitä älyttömimpiin kohteisiin. Miksi kansa meillä hyväksyy tämän?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella korkea verotusprosentti, joka ei perustu mihinkään, koska pienemmälläkin verotusprosentilla Suomen yhteiskunta pyörisi suomalaisille, mikäli täällä käsitettäisiin, ettei Suomen ole tarkoitus olla koko muulle maailmalle pankkina - varsinkaan, kun Suomella on tajuttomasti ainoastaan vain velkaa.
Mistä palstapersu säästäisi, kuinka paljon sillä säästäisi?
Ihan turhaan koetat saada tästä maalailtua mitään persut vs. muut-asetelmaa kun kaikki tietävät, että kyseessä on lähinnä aatteelliset yhden muotin woke-vasurit vs. muut-asetelma.
No kerro sitten, mitä tarkoittaa, ettei Suomen pitäisi olla pankkina koko muulle maailmalle. Eihän se ole sitä ollutkaan, ja käytännössä Suomen talouspolitiikasta on päätetty viime vuosikymmenet hyvin paljon Kokoomus- ja Keskustavetoisesti.
Henkilökohtaisia ei-arvokkaita esineitä lukuunottamatta kaikki omaisuus pitäisi siirtää ihmisen kuoltua valtiolla ja yhteiseen hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjoittaa seurakunnalle tai organisaatioille, ei perintöveroa mene. Se on kannattavampaa antaa rahat sinne. Siellä on todellinen tarve rahalle.
Köyhät ja keskituloiset ne lähinnä näille lahjoittaa varansa. Harvoin hyvätuloiset tai miljonäärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella ihmisiä ylipäätään verotetaan?
Kuka sen on alun perin päättänyt?
Ihminen, joka kiroaa veroja vain sitä varten, että maksaa niitä itse kieltää oikeutensa järjestäytyneen yhteiskunnan jäsenenä
Tein viime syksynä 2 kk +60h duunipäivää, 60h viikkoja. Sain siitä muhevan palkankorotuksen josta 55% menee veroihin.
Kuka olikaan se, joka kanssani venyi iltamyöhään testilabrassa "säätämässä"? Ei näkynyt kollegoita saati niitä järjestäytyneen yhteiskunnan jäseniä, joille minun pitää joka liksasta luovuttaa tuosta korotuksesta yli puolet.
Turha vedota poliisin (18 min vasteaika), terveydenhuollon yms rahoittamisen puolesta - ajan mieluummin 25 km yksityiselle kuin 3 km kunnalliselle, ihan kokemuksen ohjaamana.
Voi sinua... Olisitko kaivannut mitalin työn sankaruudestasi, muttet saanut?
Yleensä vanhemmat ajattelee lastaan..
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenelläkään pitäisi olla oikeus periä ketään? Et sä olet tehnyt yhtään mitään ansaitaksesi ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vanhemmat ajattelee lastaan..
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenelläkään pitäisi olla oikeus periä ketään? Et sä olet tehnyt yhtään mitään ansaitaksesi ne rahat.
Suvut ajattelee sukujaan, klaanit ajattelee klaanejaan, heimot ajattelee heimojaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulovero on vielä enemmän varastamista. Raadat itse ja joku ottaa väkisin siitä osan.
Rahat menee loispaskojen elättämiseen. Ottaa päästä elättää turhakkeita.
Vaihtoehto on luovutusvoittojen verottaminen ja oman asunnon myynnin verovapauden poistaminen. Suurimmalle osalle paljon kovempi Paukku kuin perintövero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella korkea verotusprosentti, joka ei perustu mihinkään, koska pienemmälläkin verotusprosentilla Suomen yhteiskunta pyörisi suomalaisille, mikäli täällä käsitettäisiin, ettei Suomen ole tarkoitus olla koko muulle maailmalle pankkina - varsinkaan, kun Suomella on tajuttomasti ainoastaan vain velkaa.
Ihan turhaan koetat saada tästä maalailtua mitään persut vs. muut-asetelmaa kun kaikki tietävät, että kyseessä on lähinnä aatteelliset yhden muotin woke-vasurit vs. muut-asetelma.
No kerro sitten, mitä tarkoittaa, ettei Suomen pitäisi olla pankkina koko muulle maailmalle. Eihän se ole sitä ollutkaan, ja käytännössä Suomen talouspolitiikasta on päätetty viime vuosikymmenet hyvin paljon Kokoomus- ja Keskustavetoisesti.
Ei ollut minun vastauksestani poimittua, mutta todellakin: Suomi voisi enemmän pitää huolta omistansa.
Halonen oli oikeassa kun hän jo 1970-luvulla vappuna esitti Suomen liittämistä Neuvostoliittoon.
Jos se olisi toteutunut niin nyt meillä olisi kollektiiviset turvatakuut YYA:n hengessä.
Silakkaretardit vallanneet keskustelun. Aatteelliset ovat aina kaikkein pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut minun vastauksestani poimittua, mutta todellakin: Suomi voisi enemmän pitää huolta omistansa.
Kuinka? Sehän vaan lisää veromenoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka kiroaa veroja vain sitä varten, että maksaa niitä itse kieltää oikeutensa järjestäytyneen yhteiskunnan jäsenenä
Tein viime syksynä 2 kk +60h duunipäivää, 60h viikkoja. Sain siitä muhevan palkankorotuksen josta 55% menee veroihin.
Kuka olikaan se, joka kanssani venyi iltamyöhään testilabrassa "säätämässä"? Ei näkynyt kollegoita saati niitä järjestäytyneen yhteiskunnan jäseniä, joille minun pitää joka liksasta luovuttaa tuosta korotuksesta yli puolet.
Turha vedota poliisin (18 min vasteaika), terveydenhuollon yms rahoittamisen puolesta - ajan mieluummin 25 km yksityiselle kuin 3 km kunnalliselle, ihan kokemuksen ohjaamana.
En, vaan 70% korotuksesta omaan taskuuni, sen sijaan että ansiottomat pääsisivät loisimaan tekemisistäni.
Tässä kun on ollut ainakin 15 vuitta ns nettomaksaja, niin alkaa olla huumorintaju vähissä ns julkisen ryöstämisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan 70% korotuksesta omaan taskuuni, sen sijaan että ansiottomat pääsisivät loisimaan tekemisistäni.
Tässä kun on ollut ainakin 15 vuitta ns nettomaksaja, niin alkaa olla huumorintaju vähissä ns julkisen ryöstämisen suhteen.
15 vuotta vasta? Et ole maksanut edes omia koulu- ja opiskelumaksujasi vielä. Nettomaksaja my ass. :D
No minua ei perintövero haitannut yhtään, kun pistin myyntiin perimäni kiinteistöt samantien. Tuli vähemmän maksettavaa veroa kuin ei olisi ollut perintöveroa jolloin olisin joutunut maksamaan 30 prossan myyntiveron voitosta. Hinta laitettiin kohdilleen perunkirjoituksessa ja maksoin veroa vain perintöveron verran.
SannaMarinin turvonnut byrokraattiarmeija kaipaa veroja. Koko Helsinki elää muita verottaen.
Perintöveron puolustajat eivät omista mitään eivätkä tule perimään mitään.
Suomi on rikas valtio jossa on käyhä kansa. Korkeammalla veroasteella lahjoitamme matalamman veroasteen maihin rahaa.
Hyvinvointiyhteiskunnan puolustaminen ei ole mikään puolustus järjettömään verotukseen. Suomen julkinen sektori on aivan järjettömän kokoinen.
Halonen oli oikeassa kirjoitti:
Halonen oli oikeassa kun hän jo 1970-luvulla vappuna esitti Suomen liittämistä Neuvostoliittoon.
Jos se olisi toteutunut niin nyt meillä olisi kollektiiviset turvatakuut YYA:n hengessä.
Kertoo sun älykkyydestä, kun toistelet aprillipilaa totuutena. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Perintöveron puolustajat eivät omista mitään eivätkä tule perimään mitään.
Suomi on rikas valtio jossa on käyhä kansa. Korkeammalla veroasteella lahjoitamme matalamman veroasteen maihin rahaa.
Hyvinvointiyhteiskunnan puolustaminen ei ole mikään puolustus järjettömään verotukseen. Suomen julkinen sektori on aivan järjettömän kokoinen.
Minä olen perinyt omaisuutta, jonka laitoin samantien myyntiin ja kyllä se perintövero tuli edullisemmaksi kuin myyntiverovoitto olisi tullut. Tietysti eri asia, jos sitä omaisuutta ei olisi myynyt, mutta kuinka moni haluaa pitää perimiään kiinteistöjä itsellään, jos ei ole tarvetta muuttaa niihin?