Perintövero on varastamista
Kyllä. Suomi on ainoita maita maailmassa jossa peritään perintövero. Suomessa valtio pitää tarkoituksenmukaisesti huolta siitä ettei kansalaiset vaurastu. Kaikesta verotetaan mistä mahdollista ja rahaa pumpataan mitä älyttömimpiin kohteisiin. Miksi kansa meillä hyväksyy tämän?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Perintövero saisi olla 100%. Jokainen olkoot itse hyödyllinen. Ei tarvita mitään aatelisia jotka sattuivat syntymään rikkaaseen sukuun.
Itse asiassa hyvin varakkailla on yleensä käsitys että varallisuus on heillä vain lainassa. Siitä pidetään huolta ja ehkä kartutetaan lisää, mutta lopulta se siirtyy eteenpäin seuraavalle sukupolvelle.
Tarkoitus ei ole pistää sitä sileäksi vaikka siihen mahdollisuus saattaisi ollakin. Huomaa että yleensä vain valtion yritykset näyttää menevän kovalla riskillä - ei omilla rahoilla pelaavat.
Olisi paljon parempi, jos kukaan ei perisi mitään vaan perittävät varat ja omaisuus menisivät suoraan valtiolle. Jäisivät perintöä kyttäävät haaskalinnut nuolemaan näppejään. Ja motivoisi hankkimaan itse oman elantonsa.
Onko täällä taas jokin kiertävien silakoiden armeija plussaamassa perintöverojen puolesta?
Suomessa on todella korkea verotusprosentti, joka ei perustu mihinkään, koska pienemmälläkin verotusprosentilla Suomen yhteiskunta pyörisi suomalaisille, mikäli täällä käsitettäisiin, ettei Suomen ole tarkoitus olla koko muulle maailmalle pankkina - varsinkaan, kun Suomella on tajuttomasti ainoastaan vain velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella korkea verotusprosentti, joka ei perustu mihinkään, koska pienemmälläkin verotusprosentilla Suomen yhteiskunta pyörisi suomalaisille, mikäli täällä käsitettäisiin, ettei Suomen ole tarkoitus olla koko muulle maailmalle pankkina - varsinkaan, kun Suomella on tajuttomasti ainoastaan vain velkaa.
Mistä palstapersu säästäisi, kuinka paljon sillä säästäisi?
Miksi kenelläkään pitäisi olla oikeus periä ketään? Et sä olet tehnyt yhtään mitään ansaitaksesi ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan siivoojalle palkan omista palkkarahoistani, joista on verot maksettu. Pitäisikö siivoojan saada palkkansa verottomana, koska minä jo maksoin verot? Tätä logiikkaa käyttävät nämä, jotka vastustavat perintöveroa.
Joo, ihan hyvää logiikkaa taas. Toki verot pitää maksaa jos lapsi tekee vanhemmalle töitä.
Miksi muka työtä on ok verottaa, mutta ei perintöjä?
Se onkin sitten ihan oma kysymyksensä se.
Oon kyllä katkera että piti maksaa aikoinaan perintövero lesken asumisoikeuden alaisesta talosta, kun äiti kuoli työikäisenä. En oke katkera isän oikeudesta, vaan siitä että piti maksaa. Nyt talo on purkukuntoinen eikä sillä alueella kukaan saa myytyä vanhoja taloja tai tontteja. Eli veroa omaisuudesta, josta on pelkkiä kuluja. En voinut luopua perinnöstä kun lapsiakin oli, eli se ero olisi vain siirtynyt heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan siivoojalle palkan omista palkkarahoistani, joista on verot maksettu. Pitäisikö siivoojan saada palkkansa verottomana, koska minä jo maksoin verot? Tätä logiikkaa käyttävät nämä, jotka vastustavat perintöveroa.
Joo, ihan hyvää logiikkaa taas. Toki verot pitää maksaa jos lapsi tekee vanhemmalle töitä.
Täytyy kai sen verottamisenkin nyt jossain kohtaa ketjua hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella ihmisiä ylipäätään verotetaan?
Kuka sen on alun perin päättänyt?
Ihminen, joka kiroaa veroja vain sitä varten, että maksaa niitä itse kieltää oikeutensa järjestäytyneen yhteiskunnan jäsenenä
Eikä kiellä vaan haluaa edes jotain rajaa verottajan ja vassarien ahneudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu persu mussuti mussuti persu mussuti mussuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintövero saisi olla 100%. Jokainen olkoot itse hyödyllinen. Ei tarvita mitään aatelisia jotka sattuivat syntymään rikkaaseen sukuun.
Saako vanhempi jättää tavaran lapselleen vai pitääkö sekin luovuttaa Bolshevikeille?
Vasurikollektivistien ihanne on, että kaikki elävät kasvukeskuksien betonikopeissa, eivät omista mitään ja lainaavat kaiken tarvitsemansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Tuliko suoraan puolueohjelmasta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenelläkään pitäisi olla oikeus periä ketään? Et sä olet tehnyt yhtään mitään ansaitaksesi ne rahat.
Ihmisellä tulisi olla oikeus jättää perintönsä ilman mitään valtion välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan koetat saada tästä maalailtua mitään persut vs. muut-asetelmaa kun kaikki tietävät, että kyseessä on lähinnä aatteelliset yhden muotin woke-vasurit vs. muut-asetelma.
Vierailija kirjoitti:
Menee viimeinenkin moti työntekoon jos ei edes omille lapsilleen voi jättää mitään, vaan kaikki menee johonkin pohjattomaan kitaan. Ja aika vanha perinne, luontaista ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hyvin varakkailla on yleensä käsitys että varallisuus on heillä vain lainassa. Siitä pidetään huolta ja ehkä kartutetaan lisää, mutta lopulta se siirtyy eteenpäin seuraavalle sukupolvelle.
Tarkoitus ei ole pistää sitä sileäksi vaikka siihen mahdollisuus saattaisi ollakin. Huomaa että yleensä vain valtion yritykset näyttää menevän kovalla riskillä - ei omilla rahoilla pelaavat.
Mulla on kans se käsitys, että jos oon periny ite jotain, se on vaan mulla lainassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Tuliko suoraan puolueohjelmasta?
Teillä woke-vasureillahan kaikki tulee yhden muotin mukaan, mutta ei niinkään meillä muilla. Tiedän, voi olla hankala hahmottaa kun elää suljetussa kuplassa.
Minkä ihmeen takia rikkaiden sukujen rahojen pitäisi pysyä heillä sukupolvesta toiseen. Parempi verottaa ne pois ja jakaa tasapuolisesti kaikille.