Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa
Se jää usein syömättä. En haluaisi hänen ruokiaan.
En voi sanoa asiasta, koska anoppi on vaikea ihminen ja leikkii helposti marttyyria.
Kommentit (223)
Ap taitaa olla se palstan äitihullu. Tuo jankkaaminen ei ole tervettä, eikä se, että vihastuu ruokatuliaisista. Myös se, ettäap syyttää (ihan kormaalisti toimivaa) anoppia rajattomuudesta alkaa jo tässä kohtaaketjua vaikuttaa projosoinnilta. Se taitaa olla ap, joka on rajaton ja haluaa saada määrätä, mitä muut perheenjäsenet syövät. Pers häiriöltä vähän vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla se palstan äitihullu. Tuo jankkaaminen ei ole tervettä, eikä se, että vihastuu ruokatuliaisista. Myös se, ettäap syyttää (ihan kormaalisti toimivaa) anoppia rajattomuudesta alkaa jo tässä kohtaaketjua vaikuttaa projosoinnilta. Se taitaa olla ap, joka on rajaton ja haluaa saada määrätä, mitä muut perheenjäsenet syövät. Pers häiriöltä vähän vaikuttaa.
Tietenkin pwrheen vanhempi päättää perheen syömisistä😂😂😂
Hakemasi sivistyssana on projisointi.
Kannattaa hankkia itsetunto, ap. Toi suhtautumisesi ei ole ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä ap voisit tehdä sellaisen valinnan, että et ärsyynny ja tee tästä näin sairaan isoa ongelmaa? Jos anopilta tulee ruokaa aina mummola-reissun yhteydessä, niin ehkä voisit huomioida tämän suunnitellessasi niitä 1-2-viikon ruokalistojasi? Vai onko ne mummolareissut jotenkin vaikeasti ennakoitavissa?
Muuten, mikä osaa teistä kommentoijista oikein vaivaa? Joku antaa toiselle ruokaa = henkilö on mielestänne sairas ja itsekäs ihmishirviö? Mitä ihmettä.Eikö se mummo voi muuttaa käytöstään? Sen sijaan että lapsiperhe alkaa säätää elämäänsä sukulaisen mukaan? Miten pitkälle sitä aikuista ihmistä pitää varjella?
Onpas nyt dramaattista. Minusta tässä ei kyllä jouduttaisi säätämään elämää paljoakaan saati mentäisi kovin pitkälle kenenkään varjelemisemiseksi :D Eihän siitä elämästä tule yhdenkään sukulaisen kanssa yhtään mitään, jos perhe-elämä ja perheen itsemääräämisoikeus joutuvat näin vähästä vaakalaudalle.
Ja miten näiden parisuhteet voivat toimia, jos parista mummon ruokarasiasta on elämä pilalla.
Ja miksiköhän monessa perheessä naisten harteilla on edelleen ruuanlaitto, kotityöt ja lastenhoito? Olisiko ihan itseaiheutettu.
Meillä mies on aina huolehtinut ruuanlaitosta ja kauppaostoksista ja puolisona ja naisena olisin hulluuden partaalla, jos mies olisi noin tiukkapipoinen ja kaikki olisi yhtä tarkkaan suunniteltu, jos mummon pari ruokarasiaa pilaa ruokasuunnuttelut, kun kylmätilat ja pakasteet keksitty.
Miksi mun pakastin olisi anopin kokkailuidwn kaatopaikka?
Harvoin vaan se rajattomuus rajoittuu vain yhteen asiaan, tässä ruokaan. Meillä anoppi on vuosia ollut katkera, kun ei laitettu lasta kyläkouluun, jossa olisi ollut tasan ainut ekaluokkalainen. Suvun perinteet velvoittaa, järkeä ei ole syytä käyttää. Lisäksi tuotu koriste-esineitä ja muuta sisustuskrääsää, vaihdettu verhoja oman maun mukaisiksi ja roudattu kasseittain vaatteita, jotka eivät käy yhdellekään meidän talossa asuvalle.
Sori off topic
Jos ikinä haluan ruveta hirviöanopiksi, niin se on kyllä naurettavan helppoa:
"Annanpa tästä vähän lapsenlapsille ruokaa mukaan kotiin viemisiksi, hähhähhää..."
"Vienpä miniälle tuliaisiksi tämän posliiniesineen, kjehkjeh..."
"Tarjoanpa miniän taloon näitä vanhoja huonekaluja, muahahaa..."
Vierailija kirjoitti:
Jos ikinä haluan ruveta hirviöanopiksi, niin se on kyllä naurettavan helppoa:
"Annanpa tästä vähän lapsenlapsille ruokaa mukaan kotiin viemisiksi, hähhähhää..."
"Vienpä miniälle tuliaisiksi tämän posliiniesineen, kjehkjeh..."
"Tarjoanpa miniän taloon näitä vanhoja huonekaluja, muahahaa..."
Niin. Sitten kun elät sitä lapsiperheen arkea ja joku koko ajan häiriköi ei paljon enää naurata.
Tykkäätkö itse siitä että menetät yksityisyytesi kokonaan ja kotiisi kannetaan koko ajan jotain?
Onko anoppi kauhean epähygieeninen yleisilmeeltään? Oletko nähnyt hänen laittavan ruokaa? Jos olisi saastainen keittiö, en haluaisi häneltä ruokaa.
Jos nyt joku rajoitetietoinen miniä voisi kertoa, mitä mummot, vaarit, kummit ja muut sukulaiset voisi antaa lapsellenne lahjaksi tai tuliaiseksi kotiin, kun pari ruokarasiaa aiheuttaa maailmanlaajuisen katasrofin ja täällä se on tuomittu jyrkästi ja kodin muuttuvan 2x 2dl ruokarasiasta jäteasemaksi.
Nyt kesällä moni lapsi viettää aikaansa mummilassa, kummien luona, mökillä, retkellä jne. jolloin lapselle halutaan antaa lahjoja ja tuliaisia kotiin.
Tavaralahjat ovat kielletty jo kauan sitten ja ovat vain krääsää. Sama elämyslahjoilla, joku kylpylä tai kalareissu isovanhempien kanssa voi aiheuttaa lapselle elinikäiset traumat ja pelkotilat.
Ei edes raha ole ratkaisu, jos eri ikäisiä lapsia, kun ne ovat epäoikeudenmukaisia ja epäarvostavat lapset, jos lahjanantaja antaa vaikka 500€ kesä, niin nuoremmat eivät ehdi kasvattaa samaa pottia, jos isovanhemmat/lahjanantavat kuolevat tai rahat loppuvat kesken rahoitussuunnitelman, kuten kävi minulle, kun isovanhemmat elivät vain 2v syntymäni jälkeen ja isoveljet keräsi tikkareita ja rahaa yli 10v ja minun osakseni oli saada vain 2tikkaria.
Näin epäoikeuden mukaisesti isovanhemmat voi kohdella lastenlapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt joku rajoitetietoinen miniä voisi kertoa, mitä mummot, vaarit, kummit ja muut sukulaiset voisi antaa lapsellenne lahjaksi tai tuliaiseksi kotiin, kun pari ruokarasiaa aiheuttaa maailmanlaajuisen katasrofin ja täällä se on tuomittu jyrkästi ja kodin muuttuvan 2x 2dl ruokarasiasta jäteasemaksi.
Nyt kesällä moni lapsi viettää aikaansa mummilassa, kummien luona, mökillä, retkellä jne. jolloin lapselle halutaan antaa lahjoja ja tuliaisia kotiin.
Tavaralahjat ovat kielletty jo kauan sitten ja ovat vain krääsää. Sama elämyslahjoilla, joku kylpylä tai kalareissu isovanhempien kanssa voi aiheuttaa lapselle elinikäiset traumat ja pelkotilat.
Ei edes raha ole ratkaisu, jos eri ikäisiä lapsia, kun ne ovat epäoikeudenmukaisia ja epäarvostavat lapset, jos lahjanantaja antaa vaikka 500€ kesä, niin nuoremmat eivät ehdi kasvattaa samaa pottia, jos isovanhemmat/lahjanantavat kuolevat tai rahat loppuvat kesken rahoitussuunnitelman, kuten kävi minulle, kun isovanhemmat elivät vain 2v syntymäni jälkeen ja isoveljet keräsi tikkareita ja rahaa yli 10v ja minun osakseni oli saada vain 2tikkaria.
Näin epäoikeuden mukaisesti isovanhemmat voi kohdella lastenlapsiaan.
Onko mahdoton ajatus olla aikuinen ja ottaa yhteyttä sen lapsenlapsen vanhempaan ja kysyä aikuisesti ja asiallisesti?
Sen sijaan että tuputetaan salaa, uhriudutaan stratosfääreihin ja ruikutetaan loputtomiin selän takana?
Ja mikä ihmeen lahjasesonki kesä muka on?
Reviiritietoinen miniä ja koulutus 😌
https://www.hankikoira.fi/koiratietoa/koiran-kayttaytyminen/aggressiivi…
Tuossahan ap.llä olisi ihan suuremman luokan bisnekset ainekset, jos mummon parista muovirasiasta syntyy jäteasema ja varma rahoitus ja firma tuottaa suuret osingot, kun pyytää anoppia hoitamaan kerran kesässä lapsia ja itselle muhkeat verovapaat osingot.
Ainakin Eu:sta tulisi muutama miljoona, samoin valtio tukee uusia yrityksiä, on jos jonkin sortin Businesia ja Kelyä
Ja uusia innovaatioita syntyy lisää, kun pyöräyttää lapsen, jonka vie anopille hoitoon, niin tuotanto on valmis ja vuosittainen voiton maksimointi.
Ja siitä rajattomasti anopista tulee rajaton rahasampo.
Se on niiiiin tavattoman helppo irviä, kun tämän ongelman kanssa ei ole joutunut elämään.
Vierailija kirjoitti:
Se on niiiiin tavattoman helppo irviä, kun tämän ongelman kanssa ei ole joutunut elämään.
Aloituksen tyyli oli vain niin rasittavan vihamielinen
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän apta. Tosin meillä se ongelma on se että kukaan meillä ei pysty syömään niitä ruokia. Miehellä on yliherkkyyksiä ja noudattaa aika tiukasti terveydelleen sopivaa ruokavaliota - jota äitinsä "Ei muista" eli ei kiinnosta huomioida. Minä ja lapset taas ei voida syödä ruokaa jossa on aivan liikaa suolaa (3-4 kertainen määrä), sekä rasvassa uivaa.
Periaatteessa inhottaa heittää ruokaa biojätteeseen suoraan, mutta sanominen ei toimi ja helpompi heittää tuoreena kuin jääkaapissa homehtuneena (koska sinne ne jää mun
riesaksi).
Tästä tuli mieleeni ex-avokin äiti, joka "sääli nälkäistä" poikaansa. Ruokaa tungettiin väkisin mukaan, mm.lenkkimakkaraa, jossa oli sentin valkoinen limakerros päällä. Reikäleipä, joka oli homeessa, homeinen Edam-juusto. Saimme kahvipaketin. Ihmettelin kahvin kauheaan makua, paketti oli mennyt vanhaksi viisi vuotta aiemmin.
Ex-anoppi pääsi kouluun siivojaksi. Roskista sitten kaivettiin kaikkea kivaa, mm.kirvoja kuhiseva viherkasvi. Ruokalasta varastettiin näkkileipää ja tungettiin avustuspakettiin...
Emme syöneet näitä herkkuruokia, vaan heitimme suoraan biojätteisiin. Ärsytti vaan turhaan pestä astioita ja sitten palautella niitä.
Eron jälkeen sain raivoa tihkuvan puhelun, jossa minut haukuttiin yleisesti muutenkin, mutta asian ydin oli kiittämättömyyteni ruokalähetyksistä. Pojalle ne oli tarkoitettu, eikä minulle.
Saman haukkumispuhelyn sai äitinikin, joka kahden tunnin viharyöpyn kohdalla haistatteli ex-anopille ja löi luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen tyyli oli vain niin rasittavan vihamielinen
Ja arvatenkin ihan hyvästä syystä.
Anoppi tarkoittaa vain hyvää tuolla ruualla. Mun äiti oli samanlainen, nyt vanha ja dementoitunut. Ainakin mun arkea helpotti ne ruokalahjat ja lastenhoito. Onko teidän arki niin tarkkaan suunniteltua, ettei siitä voi poiketa yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tarkoittaa vain hyvää tuolla ruualla. Mun äiti oli samanlainen, nyt vanha ja dementoitunut. Ainakin mun arkea helpotti ne ruokalahjat ja lastenhoito. Onko teidän arki niin tarkkaan suunniteltua, ettei siitä voi poiketa yhtään?
Mistä ihmeestä sinä sen tiedät? Jos joku tarkoittaa hyvää, eikö siitä pitäisi tulla muillekin kuin hänelle hyvä, eikä vittuuntunut, mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä sinä sen tiedät? Jos joku tarkoittaa hyvää, eikö siitä pitäisi tulla muillekin kuin hänelle hyvä, eikä vittuuntunut, mieli?
Täällä on ihan valtavia latauksia näissä ketjun vastauksissa.
Osassa anoppi kuulostaa lähinnä yrittäneen myrkyttään jonkun joko tahallaan tai tahattomasti.
Sitten on anoppeja, jotka laittavat ihan normaalia hyvää ruokaa.
Anoppi tekee pyytämättä ruokaa ja valtava kriisi päällä ei oikein aukene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihan valtavia latauksia näissä ketjun vastauksissa.
Osassa anoppi kuulostaa lähinnä yrittäneen myrkyttään jonkun joko tahallaan tai tahattomasti.
Sitten on anoppeja, jotka laittavat ihan normaalia hyvää ruokaa.
Anoppi tekee pyytämättä ruokaa ja valtava kriisi päällä ei oikein aukene.
Mistä sinä tiedät että mikä joku ventovieras tarkoittaa? Mistä?
Näinhän ei ole mutta huomattavasti terveempää se on kuin ulkopuolinen päsmäröijä.