Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa
Se jää usein syömättä. En haluaisi hänen ruokiaan.
En voi sanoa asiasta, koska anoppi on vaikea ihminen ja leikkii helposti marttyyria.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa aikuisiksi. En ymmärrä alkuunkaan. Tosin on välimatkaa lapsiini ja vaikkei olisikaan en heidän pensaisiinsa puuttuisi enkä veisi kalliita lihoja tai millään lailla sotkeentuisi heidän asiohinsa. Mutta he ovatkin itsenäistyneet normisti opiskeluvuosina.
Lapsenlapset ovat lomilla joskus pari päivää. Siihen syyllistyn kun vien heidät kotiin, laitan tähteeksi jääneitä, heille maistuvia ruokia mukaan, jonkun avatun myslipaketin ( en itse syö) tai yhdessä leivottuja mokkapaloja tms.
Kyllä viimekskin mulle tarjottiin ruoka kun hetken viivyin lapset palautettuani. He pyysivät niitä tähteitä, ( makaroonilaatikko, porkkanakeitto) me muut syötiin salaattia ja kasvispihvejä ja uusia perunoita.
Niin. Ethän sinä ymmärrä. Vaikka yllä on moneen kertaan kerrottu, mikä siinä tökkii.
No kerropa vielä mikä tökkii. Eiliset ruoat kylmäkassissa tuotuna. Ei näytä ainakaan mun miniääni haittavan koska hänkin on tarkka hävikistä. Eihän makaroonilaatikko nyt mikään huipputerveellinen ole mutta pitää mummolassakin nälän loitolla.
Lue mitä yllä on kerrottu. Miksi sinulle se toisen koti on jokin jäteasema? Miksi sinne pitää raijata mitään kysymättä? Saati tähteitä tai jotain mikä ei itselle kelpaa?
Raijaatko sinne muös huonekalut, verhot jne joita et itse halua?
Kuten aina anoppisaagoissa, joku tavanomainen arkipäivän "ongelma" alkaa taas riistäytyä käsistä ja saada yhä hurjemmat mittasuhteet...
Ei ala, vaan kysyin, että kunnioitatko noin muuten niitä sukulaisesi rajoja? Vai tiedätkö siinäkin kaiken paremmin ja päätät puolesta? Se kun on sataprosenttisesti samaa juurta kuin tuo ruoan rajaton tunkeminenkin. Meillekin tuotu mm kangaspuut kysymättä.
Jos olet tahdoton hissukka ja alistuva nössö, niin opettele sanomaan EI itsekkään ja narsistisen anopin ja appiukon vaatimuksiin". SANO EI!
Anopilla ja appiukolla ei ole mitään oikeutta "vaatia" lapsenlapsia kotiinsa. Anoppi ei ole lastenlasten äiti ja huoltaja. Appiukko ei ole lastenlasten isä ja huoltaja. Äiti ja isä ovat lastensa vanhempia ja huoltajia ja päättävät lastensa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa"
Miksi Sinun lapsesi ovat mummolassa? Älä vie lapsiasi sinne anoppilaan! Hoida itse lapsesi, niin Sinun ei tarvitse vaivata isovanhempia lastenhoidolla. Mitä enemmän pyydät ja tarvitset appivanhempien apuja lastenhoitoon ja kodinhoitoon, niin sitä enemmän anopilla ja appiukolla on mahdollisuuksia puuttua perheenne asioihin.
Jos omat vanhemmat tai appivanhemmat käyttäytyvät hankalasti ja sekaantuvat jatkuvasti aikuisten lastensa asioihin, niin pitkä välimatka auttaa. On läheisriippuvaisia isovanhempia, joilla on jatkuva tarve puuttua aikuisten lasten asioihin. Toisten asioihin sekaantuminen, ohjailu, komentelu ja määräily aiheuttavat erimielisyyksiä ja riitoja sukupolvien välillä.
Tuskin on pyytänyt vaan anoppi on vaatinut ne lapset sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä ap voisit tehdä sellaisen valinnan, että et ärsyynny ja tee tästä näin sairaan isoa ongelmaa? Jos anopilta tulee ruokaa aina mummola-reissun yhteydessä, niin ehkä voisit huomioida tämän suunnitellessasi niitä 1-2-viikon ruokalistojasi? Vai onko ne mummolareissut jotenkin vaikeasti ennakoitavissa?
Muuten, mikä osaa teistä kommentoijista oikein vaivaa? Joku antaa toiselle ruokaa = henkilö on mielestänne sairas ja itsekäs ihmishirviö? Mitä ihmettä.Eikö se mummo voi muuttaa käytöstään? Sen sijaan että lapsiperhe alkaa säätää elämäänsä sukulaisen mukaan? Miten pitkälle sitä aikuista ihmistä pitää varjella?
Onpas nyt dramaattista. Minusta tässä ei kyllä jouduttaisi säätämään elämää paljoakaan saati mentäisi kovin pitkälle kenenkään varjelemisemiseksi :D Eihän siitä elämästä tule yhdenkään sukulaisen kanssa yhtään mitään, jos perhe-elämä ja perheen itsemääräämisoikeus joutuvat näin vähästä vaakalaudalle.
Eihän se mummo joutuisi säätämään yhtään. Jättäisi vain tekemättä. Miksi sen lapsiperheen pitää kasvun nimeässä säätää yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tahdoton hissukka ja alistuva nössö, niin opettele sanomaan EI itsekkään ja narsistisen anopin ja appiukon vaatimuksiin". SANO EI!
Anopilla ja appiukolla ei ole mitään oikeutta "vaatia" lapsenlapsia kotiinsa. Anoppi ei ole lastenlasten äiti ja huoltaja. Appiukko ei ole lastenlasten isä ja huoltaja. Äiti ja isä ovat lastensa vanhempia ja huoltajia ja päättävät lastensa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa"
Miksi Sinun lapsesi ovat mummolassa? Älä vie lapsiasi sinne anoppilaan! Hoida itse lapsesi, niin Sinun ei tarvitse vaivata isovanhempia lastenhoidolla. Mitä enemmän pyydät ja tarvitset appivanhempien apuja lastenhoitoon ja kodinhoitoon, niin sitä enemmän anopilla ja appiukolla on mahdollisuuksia puuttua perheenne asioihin.
Jos omat vanhemmat tai appivanhemmat käyttäytyvät hankalasti ja sekaantuvat jatkuvasti aikuisten lastensa asioihin, niin pitkä välimatka auttaa. On läheisriippuvaisia isovanhempia, joilla on jatkuva tarve puuttua aikuisten lasten asioihin. Toisten asioihin sekaantuminen, ohjailu, komentelu ja määräily aiheuttavat erimielisyyksiä ja riitoja sukupolvien välillä.
Tuskin on pyytänyt vaan anoppi on vaatinut ne lapset sinne.
Niin. Vaihtoehtoja on tasan kaksi. Joko ei olla ollenkaan tekemisissä tai sitten yrittää tulla toimeen ja lopputulos on tämä ylikävely. Sitten vaan on turha täällä kitistä, miksei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä ap voisit tehdä sellaisen valinnan, että et ärsyynny ja tee tästä näin sairaan isoa ongelmaa? Jos anopilta tulee ruokaa aina mummola-reissun yhteydessä, niin ehkä voisit huomioida tämän suunnitellessasi niitä 1-2-viikon ruokalistojasi? Vai onko ne mummolareissut jotenkin vaikeasti ennakoitavissa?
Muuten, mikä osaa teistä kommentoijista oikein vaivaa? Joku antaa toiselle ruokaa = henkilö on mielestänne sairas ja itsekäs ihmishirviö? Mitä ihmettä.Eikö se mummo voi muuttaa käytöstään? Sen sijaan että lapsiperhe alkaa säätää elämäänsä sukulaisen mukaan? Miten pitkälle sitä aikuista ihmistä pitää varjella?
Te olette ihan itse syypäitä jos olette riippuvaisia mummosta, ja hänellä kuitenkun lapsia hoidatatte.
En pysty tajuamaan, jotakuta nyt lapsettaa. Ja onko teillä sitä ruokaa kotona, jospa lapset on puhuneet mummolle?Miten niin "hoidatatte"? Yritetään olla väleissä. Ei se tarkoita, että ollaan kynnysmaton ja jäteaseman risteytys joka päivystää 24/7.
No johan teillä on paha riippuvuussuhde. Näen miniöitäni ( ja poikiani) 3- 5 kertaa vuodessa, yhtä monta kertaa voi lastenlapset vuoden aikana olla sen muutamat päivät.
Ei ainakaan ole haittaa ollut vaikka ne mieluisten ruokien jämät olen vienyt.
Huom. Minä haen ja palautan lapset, ei miniän tarvitse siitäkään kiukutella että mies olisi kotoa pois ilman häntä. Kuten teillä se jonkun anopin poika tossun alla.
Mikä siinä on vialla? Vai ootko sellainen pahan pullan äiti tai perunahullu?
Meillä äiti oli molempia, joka lauantai leipoi talon täyteen pullaa, joka oli pahaa terveyspullaa. Haukkui aina mummon pullia, jotka oli hyviä epäterveyspullia.
Mikään muu kuin keitetyt perunat ei ollut "oikeaa" ruokaa ja sitähän sitten oli joka ikinen päivä. Myös silloin harvoin kun oli jotain muuta niin kylkeen keitetyt perunat. Pakko oli syödä perunaa ja makaronilaatikkoa, perunaa ja pitsaa, perunaa ja lasagnea...
Arvannette, etten itse keitä perunoita IKINÄ!
Joten joo, paasaa vaan roskiin ne ruoat, joista lapset tykkää ja tee jotain pahaa. Voit olla varma, että lapsesi ei syö sitä enää aikuisena.
Mikä ihmeen järki on pullassa ellei se ole hyvää?! Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te olette ihan itse syypäitä jos olette riippuvaisia mummosta, ja hänellä kuitenkun lapsia hoidatatte.
En pysty tajuamaan, jotakuta nyt lapsettaa. Ja onko teillä sitä ruokaa kotona, jospa lapset on puhuneet mummolle?Miten niin "hoidatatte"? Yritetään olla väleissä. Ei se tarkoita, että ollaan kynnysmaton ja jäteaseman risteytys joka päivystää 24/7.
No johan teillä on paha riippuvuussuhde. Näen miniöitäni ( ja poikiani) 3- 5 kertaa vuodessa, yhtä monta kertaa voi lastenlapset vuoden aikana olla sen muutamat päivät.
Huom. Minä haen ja palautan lapset, ei miniän tarvitse siitäkään kiukutella että mies olisi kotoa pois ilman häntä. Kuten teillä se jonkun anopin poika tossun alla.
Rajattomien isovanhempien kanssa on helisemässä.
Tässä on taas ihan minimaalisen pienestä asiasta saatu iso ongelma. Mun mielestä elämä on liian lyhyt, että tällaisesta pitäisi mielensä pahoittaa. Anoppi ei kuitenkaan tarkoita pahaa. Ratkaisu on yksinkertainen: jos et voi syödä etkä tarjota muille, heitä pois.
Olet kiittämätön tyyppi, häpeä!Lapset varmaan syövät mummolassa mielellään ja inhoavat sinun sössöjäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rajattomalla mummolla ole mitään riippuvuutta, vaan se on vain rajaton. Ei hahmota missä oma perhe loppuu ja missä toisen perhe alkaa. Siksi se ylittelee rajoja kuten venäläistankki Ukrainassa. Kysymättä, miettimättä, koskaan kyseenalaistamatta omaa toimintaansa.
Voisithan sinäkin laittaa miniälle viestin, että haluaako se sun makaroonilaatikkosi jämät tai pahaa mysliä paketillisen. Mutta ei, sinä vain päätät puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa aikuisiksi. En ymmärrä alkuunkaan. Tosin on välimatkaa lapsiini ja vaikkei olisikaan en heidän pensaisiinsa puuttuisi enkä veisi kalliita lihoja tai millään lailla sotkeentuisi heidän asiohinsa. Mutta he ovatkin itsenäistyneet normisti opiskeluvuosina.
Lapsenlapset ovat lomilla joskus pari päivää. Siihen syyllistyn kun vien heidät kotiin, laitan tähteeksi jääneitä, heille maistuvia ruokia mukaan, jonkun avatun myslipaketin ( en itse syö) tai yhdessä leivottuja mokkapaloja tms.
Kyllä viimekskin mulle tarjottiin ruoka kun hetken viivyin lapset palautettuani. He pyysivät niitä tähteitä, ( makaroonilaatikko, porkkanakeitto) me muut syötiin salaattia ja kasvispihvejä ja uusia perunoita.
Niin. Ethän sinä ymmärrä. Vaikka yllä on moneen kertaan kerrottu, mikä siinä tökkii.
No kerropa vielä mikä tökkii. Eiliset ruoat kylmäkassissa tuotuna. Ei näytä ainakaan mun miniääni haittavan koska hänkin on tarkka hävikistä. Eihän makaroonilaatikko nyt mikään huipputerveellinen ole mutta pitää mummolassakin nälän loitolla.
Lue mitä yllä on kerrottu. Miksi sinulle se toisen koti on jokin jäteasema? Miksi sinne pitää raijata mitään kysymättä? Saati tähteitä tai jotain mikä ei itselle kelpaa?
Ainakin meillä lapset pyytävät isovanhemmilta kotiin vietäväksi lempiruokiaan. Eikä isovanhemmat henno kieltäytyä lapsen pyynnöstä.
Viimeiksi kun lapset oli mummolassa, tuliaisena oli makaronilaatikkoa, parsaa, pannukakkua ja puutarhasta herneitä ja mansikoita ja kuukauden päästä tulee kasseittain hedelmiä ja kasviksia.
Ja tämä kaikki lastemme aloitteesta.
Meitä perheenä se ei haittaa, päinvastoin mies on otettu, kun ei tarvitse tehdä ruokaa vaan syömme anopin jämijä.
Ja näin säästetään satasia kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
- Appivanhemmat eivät hoida lapsenlapsia. Me hoidamme omat lapsemme itse.
- Appivanhemmilla ei ole lupaa kuljettaa lapsiamme autolla. En luota heidän kykyynsä ajaa turvallisesti tieliikenteessä autolla. Myös lääkäri on ottanut heikentyneen ajokyvyn (ikääntyminen ja sairaudet) puheeksi lääkärintarkastuksessa..
- Anopin tai appiukon ei tarvitse tuoda kotiimme valmiita ruokia tai ruoka-aineita. Valmistamme itse kotiruokaa ja teemme ruokaostokset omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä tunget mukaan appivanhempiesi lääkäritarkastuksiin? Teillä on tosi kiero riippuvuussuhde keskenänne. En tommosta ole nähnyt, mulla kuitenkin 7 sisarusta joilla miniät ja vävyt ja miehellä pari sisarusta , joiden lapset ovat myös aikuisia, itsenäisä ihmisiä vähintääb 100 kilometrin päässä lapsuuskodistaan.
Jäi mieleen yksi kommentti, jossa henkilö kertoi anoppinsa keränneen heidän omien pensaidensa marjat ja jättäneen ne roskaisina ovelle. Tuo on minusta tyypillistä vanhan ikäpolven passiivis-aggressiivisuutta. "Etkö ole edes marjojasi poiminut. Tässä, perkaa!" Minusta aivan törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas ihan minimaalisen pienestä asiasta saatu iso ongelma. Mun mielestä elämä on liian lyhyt, että tällaisesta pitäisi mielensä pahoittaa. Anoppi ei kuitenkaan tarkoita pahaa. Ratkaisu on yksinkertainen: jos et voi syödä etkä tarjota muille, heitä pois.
Mistähän ihmeestä sinä tiedät mitä sulle tuntematon ihminen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä lapset pyytävät isovanhemmilta kotiin vietäväksi lempiruokiaan. Eikä isovanhemmat henno kieltäytyä lapsen pyynnöstä.
Viimeiksi kun lapset oli mummolassa, tuliaisena oli makaronilaatikkoa, parsaa, pannukakkua ja puutarhasta herneitä ja mansikoita ja kuukauden päästä tulee kasseittain hedelmiä ja kasviksia.
Ja tämä kaikki lastemme aloitteesta.
Meitä perheenä se ei haittaa, päinvastoin mies on otettu, kun ei tarvitse tehdä ruokaa vaan syömme anopin jämijä.
Ja näin säästetään satasia kuukaudessa.
Semmonen satu siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Appivanhemmat eivät hoida lapsenlapsia. Me hoidamme omat lapsemme itse.
- Appivanhemmilla ei ole lupaa kuljettaa lapsiamme autolla. En luota heidän kykyynsä ajaa turvallisesti tieliikenteessä autolla. Myös lääkäri on ottanut heikentyneen ajokyvyn (ikääntyminen ja sairaudet) puheeksi lääkärintarkastuksessa..
- Anopin tai appiukon ei tarvitse tuoda kotiimme valmiita ruokia tai ruoka-aineita. Valmistamme itse kotiruokaa ja teemme ruokaostokset omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä tunget mukaan appivanhempiesi lääkäritarkastuksiin? Teillä on tosi kiero riippuvuussuhde keskenänne. En tommosta ole nähnyt, mulla kuitenkin 7 sisarusta joilla miniät ja vävyt ja miehellä pari sisarusta , joiden lapset ovat myös aikuisia, itsenäisä ihmisiä vähintääb 100 kilometrin päässä lapsuuskodistaan.
Sinä ja sun riippuvuussuhteesi. Luuletko ettei nuo hölötä muuten kaikkia terveystietojaan taksikuskista lähtien kaikille?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom. Minä haen ja palautan lapset, ei miniän tarvitse siitäkään kiukutella että mies olisi kotoa pois ilman häntä. Kuten teillä se jonkun anopin poika tossun alla.Ei rajattomalla mummolla ole mitään riippuvuutta, vaan se on vain rajaton. Ei hahmota missä oma perhe loppuu ja missä toisen perhe alkaa. Siksi se ylittelee rajoja kuten venäläistankki Ukrainassa. Kysymättä, miettimättä, koskaan kyseenalaistamatta omaa toimintaansa.
Voisithan sinäkin laittaa miniälle viestin, että haluaako se sun makaroonilaatikkosi jämät tai pahaa mysliä paketillisen. Mutta ei, sinä vain päätät puolesta.
Miksi juuri miniå yksin päättäå näistä asioista tai hänelle pitäisi lähettää viesti?
Monessa perheessä ruokahuolto on miehen vastuulla, ja jos perhe tasa-arvoinen, niin yhtälailla miehellä oikeus päättää ja kyllä myös lapsilla on oikeus päättäå perheessä, syödä isovanhempien valmistamaan ruokaa, niin halutessaan.
Kommentissa leivot naisesta jotakin pirttihirmua, nyrkin ja helan väliin, joka päättåå yksin perheen ruokahuollosta. Pakko kysyä, toimiiko tuollainen parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää mikä tässä on ongelma. Itse olisin kiitollinen jos joku laittaisi puolestani ruokaa.
Olisiko tämä ongelma sinulle yhtä vakava ja järisyttävä, jos vaikka oma äitisi laittaisi teille ruokaa? Vai onko se ongelma tässä nimenomaan että se on anopin tekemää?
Tämä on anopinhaukkumisprovo.
Tämä on mukava asia. Äitini tekee hyvää ruokaa, laittaa useasti mukaan meille loput. Anopilla laskupalat, joskus kyllä sieltäkin saatu mukaan. Kiitollisia ollaan. Just toi ajan ja rahansäästö ja tietty mummojen tekemää.
Ap, syötä miehellesi ja lapsillesi. En näe ongelmaa, vai tekeekö mummo tosi pahaa ruokaa?
Onpas nyt dramaattista. Minusta tässä ei kyllä jouduttaisi säätämään elämää paljoakaan saati mentäisi kovin pitkälle kenenkään varjelemisemiseksi :D Eihän siitä elämästä tule yhdenkään sukulaisen kanssa yhtään mitään, jos perhe-elämä ja perheen itsemääräämisoikeus joutuvat näin vähästä vaakalaudalle.