Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa
Se jää usein syömättä. En haluaisi hänen ruokiaan.
En voi sanoa asiasta, koska anoppi on vaikea ihminen ja leikkii helposti marttyyria.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä anopin ruokahygieeniassa on todellakin toivomisen varaa ja siksi en halua sieltä mitään mukaan. Ruoat lojuu pöydällä tuntikausia ja niitä tehdessä tehdään välillä jotain muuta ja käsiä ei pestä kun jatketaan. Kaloja voi kuorruttaa jauhoissa ja laittaa kalaa koskeneet jauhot takaisin kaappiin...
Oma syömiseni siellä on todella valikoivaa ja silti vatsavaivoilta ei olla vältytty. Anoppi tunkee purkkia ja nyssäkkää mukaan ja suurimmaksi osaksi saadaan ne vältettyä. Ruoka on ihan hyvänmakuista mutta ällöttää se tekemisen sotkuisuus.
Herran n tähden, heitä roskiin. Älä raivoa. Ja etenkään täällä se ei auta mitään. Kasva.
Miksei se anoppi kasva?
Voi mummo parkaaa, jos tietäisi tämän haukkumisen, ei varmaan ottaisi enää lapsia hoitoon. Tuohan on kaksinaamaista hyväksikäyttöä... Nyyhhh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa aikuisiksi. En ymmärrä alkuunkaan. Tosin on välimatkaa lapsiini ja vaikkei olisikaan en heidän pensaisiinsa puuttuisi enkä veisi kalliita lihoja tai millään lailla sotkeentuisi heidän asiohinsa. Mutta he ovatkin itsenäistyneet normisti opiskeluvuosina.
Lapsenlapset ovat lomilla joskus pari päivää. Siihen syyllistyn kun vien heidät kotiin, laitan tähteeksi jääneitä, heille maistuvia ruokia mukaan, jonkun avatun myslipaketin ( en itse syö) tai yhdessä leivottuja mokkapaloja tms.
Kyllä viimekskin mulle tarjottiin ruoka kun hetken viivyin lapset palautettuani. He pyysivät niitä tähteitä, ( makaroonilaatikko, porkkanakeitto) me muut syötiin salaattia ja kasvispihvejä ja uusia perunoita.
Niin. Ethän sinä ymmärrä. Vaikka yllä on moneen kertaan kerrottu, mikä siinä tökkii.
No kerropa vielä mikä tökkii. Eiliset ruoat kylmäkassissa tuotuna. Ei näytä ainakaan mun miniääni haittavan koska hänkin on tarkka hävikistä. Eihän makaroonilaatikko nyt mikään huipputerveellinen ole mutta pitää mummolassakin nälän loitolla.
Lue mitä yllä on kerrottu. Miksi sinulle se toisen koti on jokin jäteasema? Miksi sinne pitää raijata mitään kysymättä? Saati tähteitä tai jotain mikä ei itselle kelpaa?
Raijaatko sinne muös huonekalut, verhot jne joita et itse halua?
Lueoa sinä nyt kommenttini ja sitten ajattele. Kunhan vaahtoat. Mitä jätettä on eilen lasten inolla valmistamat mokkapalat joita tahtovat viedä äidille ja isällekin
Pieni vinkki, kirjoitin lapseni ovat itsenäistyneet. Ihan koko kommenttini tarkkaan.
Tähteet, mysli jota et halua jne. Mitä muuta ne on kuin sinulle jätettä?
En syö myslejä ja jos lastenlapsia varten ostan sitä on turha jättää härskiytymään kun se lapsille maistuu kotonakin.
Sama tietysti voisi laatkon lopun laittaa ja keiton pakastimeen mutta kun tiedän että minun miniäni ei niistä suutu vaan syöttää lapsille ne.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan nyt vaan ihan se perus homma, että AP:ta korpee kun lapset söisivät anopin ruokia mieluummin kuin hänen tekemiään. Hei, ei se sen anopin vika ole.
Ja mikä pahinta, jos lapset ovat halunneet syödä tai kehuneet mummon ruokia.
Tuli ihan omakohtaista kokemusta, kun appeni on innokas ruuanlaittaja ja nyt lomalla paistoin Muurikka-pannulla lapsille lettuja ja tein pitsireunat ja kaikki, ja kun kysyin, miten letut maistuvat, tokaisi 5v tyttäreni niiden olevan ihan hyviä, mutta kyllä ukki tekee paljon, paljon parempia lettuja. Ja kyllähän se kirpaisi, kun ehdin jo sovittaa hyvä ruuanlaittaja äidin titteliä pääni päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä ap voisit tehdä sellaisen valinnan, että et ärsyynny ja tee tästä näin sairaan isoa ongelmaa? Jos anopilta tulee ruokaa aina mummola-reissun yhteydessä, niin ehkä voisit huomioida tämän suunnitellessasi niitä 1-2-viikon ruokalistojasi? Vai onko ne mummolareissut jotenkin vaikeasti ennakoitavissa?
Muuten, mikä osaa teistä kommentoijista oikein vaivaa? Joku antaa toiselle ruokaa = henkilö on mielestänne sairas ja itsekäs ihmishirviö? Mitä ihmettä.
Mä olen iloinen, kun isäni on tehnyt hirvenkäristystä ja kysyy, haluanko ottaa siitä jämät kotiin. Vihastuttaa, kun anoppi tunkee meille väkisin pullia mukaan, joka meillä ei kukaan tarvitse. Ja kun kieltäydytään, niin sitten haukutaan ja soitetaan tuttavat läpi. Itketään kuinka miniä on nirso kun mikään ei kelpaa. Näin myös silloin, kun mieheni on kieltäytynyt "ruokalahjasta".
Siis kuka kehtaa tehdä toiselle ruokaa. Aivan siis todella törkeää miten anoppi kehtaa. Mä vähän luulen että vika on nyt ap:ssa. Vihaa anoppiaan selvästi ylikaiken kun luulee jopa että hänen tekemä ruoka on myrkytetty :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä anopin ruokahygieeniassa on todellakin toivomisen varaa ja siksi en halua sieltä mitään mukaan. Ruoat lojuu pöydällä tuntikausia ja niitä tehdessä tehdään välillä jotain muuta ja käsiä ei pestä kun jatketaan. Kaloja voi kuorruttaa jauhoissa ja laittaa kalaa koskeneet jauhot takaisin kaappiin...
Oma syömiseni siellä on todella valikoivaa ja silti vatsavaivoilta ei olla vältytty. Anoppi tunkee purkkia ja nyssäkkää mukaan ja suurimmaksi osaksi saadaan ne vältettyä. Ruoka on ihan hyvänmakuista mutta ällöttää se tekemisen sotkuisuus.
Herran n tähden, heitä roskiin. Älä raivoa. Ja etenkään täällä se ei auta mitään. Kasva.
Miksei se anoppi kasva?
Miksi lapsi perheineen on velvollinen hävittämään anopin jämät? Miksi anoppi tekee ylimääräistä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa"
Miksi Sinun lapsesi ovat mummolassa? Älä vie lapsiasi sinne anoppilaan! Hoida itse lapsesi, niin Sinun ei tarvitse vaivata isovanhempia lastenhoidolla. Mitä enemmän pyydät ja tarvitset appivanhempien apuja lastenhoitoon ja kodinhoitoon, niin sitä enemmän anopilla ja appiukolla on mahdollisuuksia puuttua perheenne asioihin.
Jos omat vanhemmat tai appivanhemmat käyttäytyvät hankalasti ja sekaantuvat jatkuvasti aikuisten lastensa asioihin, niin pitkä välimatka auttaa. On läheisriippuvaisia isovanhempia, joilla on jatkuva tarve puuttua aikuisten lasten asioihin. Toisten asioihin sekaantuminen, ohjailu, komentelu ja määräily aiheuttavat erimielisyyksiä ja riitoja sukupolvien välillä.
Tuskin on pyytänyt vaan anoppi on vaatinut ne lapset sinne.
Eihän niitä lapsia ole pakko laittaa jos anopin ruuatkin on huonoja.
Itse en koskaan pyydä, mutta kyllä niitä tarjotaan viikonloppuina ja lomilla. Otan jos suinkin jaksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa aikuisiksi. En ymmärrä alkuunkaan. Tosin on välimatkaa lapsiini ja vaikkei olisikaan en heidän pensaisiinsa puuttuisi enkä veisi kalliita lihoja tai millään lailla sotkeentuisi heidän asiohinsa. Mutta he ovatkin itsenäistyneet normisti opiskeluvuosina.
Lapsenlapset ovat lomilla joskus pari päivää. Siihen syyllistyn kun vien heidät kotiin, laitan tähteeksi jääneitä, heille maistuvia ruokia mukaan, jonkun avatun myslipaketin ( en itse syö) tai yhdessä leivottuja mokkapaloja tms.
Kyllä viimekskin mulle tarjottiin ruoka kun hetken viivyin lapset palautettuani. He pyysivät niitä tähteitä, ( makaroonilaatikko, porkkanakeitto) me muut syötiin salaattia ja kasvispihvejä ja uusia perunoita.
Niin. Ethän sinä ymmärrä. Vaikka yllä on moneen kertaan kerrottu, mikä siinä tökkii.
No kerropa vielä mikä tökkii. Eiliset ruoat kylmäkassissa tuotuna. Ei näytä ainakaan mun miniääni haittavan koska hänkin on tarkka hävikistä. Eihän makaroonilaatikko nyt mikään huipputerveellinen ole mutta pitää mummolassakin nälän loitolla.
Lue mitä yllä on kerrottu. Miksi sinulle se toisen koti on jokin jäteasema? Miksi sinne pitää raijata mitään kysymättä? Saati tähteitä tai jotain mikä ei itselle kelpaa?
Kuten aina anoppisaagoissa, joku tavanomainen arkipäivän "ongelma" alkaa taas riistäytyä käsistä ja saada yhä hurjemmat mittasuhteet...
- Appivanhemmat eivät hoida lapsenlapsia. Me hoidamme omat lapsemme itse.
- Appivanhemmilla ei ole lupaa kuljettaa lapsiamme autolla. En luota heidän kykyynsä ajaa turvallisesti tieliikenteessä autolla. Myös lääkäri on ottanut heikentyneen ajokyvyn (ikääntyminen ja sairaudet) puheeksi lääkärintarkastuksessa..
- Anopin tai appiukon ei tarvitse tuoda kotiimme valmiita ruokia tai ruoka-aineita. Valmistamme itse kotiruokaa ja teemme ruokaostokset omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää mikä tässä on ongelma. Itse olisin kiitollinen jos joku laittaisi puolestani ruokaa.
Olisiko tämä ongelma sinulle yhtä vakava ja järisyttävä, jos vaikka oma äitisi laittaisi teille ruokaa? Vai onko se ongelma tässä nimenomaan että se on anopin tekemää?
Oman äidin laittama ruoka olisi ihan eri asia.
Eikö sinun anoppi ole miehesi äiti, jos sinun äidin laittama ruoka on ok. miksi samaa oikeutta ei miehellä ole vai onko mies ja lastesi isä tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anoppi tekee meille pyytämättä ruokaa kotiin aina, jos lapset ovat olleet mummolassa"
Miksi Sinun lapsesi ovat mummolassa? Älä vie lapsiasi sinne anoppilaan! Hoida itse lapsesi, niin Sinun ei tarvitse vaivata isovanhempia lastenhoidolla. Mitä enemmän pyydät ja tarvitset appivanhempien apuja lastenhoitoon ja kodinhoitoon, niin sitä enemmän anopilla ja appiukolla on mahdollisuuksia puuttua perheenne asioihin.
Jos omat vanhemmat tai appivanhemmat käyttäytyvät hankalasti ja sekaantuvat jatkuvasti aikuisten lastensa asioihin, niin pitkä välimatka auttaa. On läheisriippuvaisia isovanhempia, joilla on jatkuva tarve puuttua aikuisten lasten asioihin. Toisten asioihin sekaantuminen, ohjailu, komentelu ja määräily aiheuttavat erimielisyyksiä ja riitoja sukupolvien välillä.
Tuskin on pyytänyt vaan anoppi on vaatinut ne lapset sinne.
Eihän niitä lapsia ole pakko laittaa jos anopin ruuatkin on huonoja.
Itse en koskaan pyydä, mutta kyllä niitä tarjotaan viikonloppuina ja lomilla. Otan jos suinkin jaksan.
Ja sitten kun ei suostu, pihalla on itkevä anoppi pullapussin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää mikä tässä on ongelma. Itse olisin kiitollinen jos joku laittaisi puolestani ruokaa.
Olisiko tämä ongelma sinulle yhtä vakava ja järisyttävä, jos vaikka oma äitisi laittaisi teille ruokaa? Vai onko se ongelma tässä nimenomaan että se on anopin tekemää?
Oman äidin käytös on erilaista. Hän kysyy, haluanko jämälihapullat mukaan. Anoppi tunkee ne mukaan väkisin. On kirjaimellisesti piilottanut ruokaa lapsen reppuun. On myös tuonut ruokaa roikkumaan oven ripaan.
Sinä itse jos joku vaikutat erittäinkin hankalalta ihmiseltä xD
Olisi ikionnellinen jos näin olisi meillä.
En ole ikinä nähnytkään anopin tekemää ruokaa, saati että olisi koskaan hoitanut lapsia. Ollut jo 15v mummo, mutta mummous ei ole koskaan kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä ap voisit tehdä sellaisen valinnan, että et ärsyynny ja tee tästä näin sairaan isoa ongelmaa? Jos anopilta tulee ruokaa aina mummola-reissun yhteydessä, niin ehkä voisit huomioida tämän suunnitellessasi niitä 1-2-viikon ruokalistojasi? Vai onko ne mummolareissut jotenkin vaikeasti ennakoitavissa?
Muuten, mikä osaa teistä kommentoijista oikein vaivaa? Joku antaa toiselle ruokaa = henkilö on mielestänne sairas ja itsekäs ihmishirviö? Mitä ihmettä.Eikö se mummo voi muuttaa käytöstään? Sen sijaan että lapsiperhe alkaa säätää elämäänsä sukulaisen mukaan? Miten pitkälle sitä aikuista ihmistä pitää varjella?
Te olette ihan itse syypäitä jos olette riippuvaisia mummosta, ja hänellä kuitenkun lapsia hoidatatte.
En pysty tajuamaan, jotakuta nyt lapsettaa. Ja onko teillä sitä ruokaa kotona, jospa lapset on puhuneet mummolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten aina anoppisaagoissa, joku tavanomainen arkipäivän "ongelma" alkaa taas riistäytyä käsistä ja saada yhä hurjemmat mittasuhteet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten, mikä osaa teistä kommentoijista oikein vaivaa? Joku antaa toiselle ruokaa = henkilö on mielestänne sairas ja itsekäs ihmishirviö? Mitä ihmettä.Eikö se mummo voi muuttaa käytöstään? Sen sijaan että lapsiperhe alkaa säätää elämäänsä sukulaisen mukaan? Miten pitkälle sitä aikuista ihmistä pitää varjella?
Te olette ihan itse syypäitä jos olette riippuvaisia mummosta, ja hänellä kuitenkun lapsia hoidatatte.
En pysty tajuamaan, jotakuta nyt lapsettaa. Ja onko teillä sitä ruokaa kotona, jospa lapset on puhuneet mummolle?
Miten niin "hoidatatte"? Yritetään olla väleissä. Ei se tarkoita, että ollaan kynnysmaton ja jäteaseman risteytys joka päivystää 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun anoppi ole miehesi äiti, jos sinun äidin laittama ruoka on ok. miksi samaa oikeutta ei miehellä ole vai onko mies ja lastesi isä tossun alla.
Tämä kai se miniä jonka mies on täysin vailla ihmisoikeuksia kotonaan.