Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki lamaannuttaa, kun ei voi olla säästöjä. Linkki

Vierailija
26.07.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12538175

Tuo on aivan totta ja väärin.

Toimeentulotuki oli tarkoitettu sitä paitsi väliaikaiseksi, ettei ihminen kuole nälkään. Nyt monet saa sitä vuosikymmeniä.

Joka tapauksessa järkyttävää, että säästöt menettää enne kuin saa tt-tukea. Eli menee elämässä taakse päin. Sieltä pohjalta ei enää kaikki jaksa ylös ponnistaa.

Ei pitäisi säästämisestä rangaista, kun tuhlannutta palkitaan. Tuhlannut saa palkinnoksi lisää rahaa. Säästäen elänyt menettää säästönsä. Eli lopputuloksena tuhlaaja saa enemmän.

Kommentit (695)

Vierailija
261/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua surettaa se ettei voi pitää 12v ja 14v omia tilejä koska toimeentulotuki tsekkaa ne. Lapset eivät voi säästää saati, että sukulaiset tai kummit laittaisivat lasten tileille rahaa sukanvarten tulevaisuutta varten.  Koska toimeentulotuki edellyttää, että ne tileillä olevat rahat pitää käyttää elämiseen. 

Isovanhemmat laittavat toisille lastenlapsille säännöllisesti ne maksimirahat mitä voi laittaa. Meidän lapsille ei voi laittaa, koska toimeentulotuki. Tämä eriarvoistaa serkkuja vain sen vuoksi, että toimeentulotuki. 

Ei tuollaista "maksimirahaa mitä voi laittaa" olekaan. Isovanhemmat voivat laittaa vaikka 100 000 euroa päivittäin jos siltä tuntuu.

Tarkoittaa varmaan maksimimäärää mitä saa siirtää ilman lahjaveroa, katsos kun nämä elätit tekee kaikkensa jotta eivät valtiolle joudu maksamaan latin latia vaikka itse käyttävät koko elämänsä kupatakseen mahdollisimman paljon toisten verorahoja.

Onko se mielestäsi oikein, että lapsen tililtä pitäisi ottaa elämiseen rahat?  No periaatteessa säästöjä nekin olisivat. Mutta onko se lapsen edun mukaista, että hän ei saa säästää tulevaisuutta varten esim opiskeluita varten, koska pitää alaikäisenä kantaa huolta perheen taloustilanteesta ja näin ollen säästöistä maksaa omat perus kuukausimenonsa?

Ei tietenkään ole oikein, mutta se on vanhempien vika jos he eivät pysty turvaamaan perheensä toimeentuloa, ei yhteiskunnan.

Jos sinut nyt talvella irtisanotaan niin se on oma vikasi, että otit asuntolainaa etkä saa toimeentulotukea ruokaan ja lapsesi joutuu olemaan syömättä. Miksi valitsit kaupan alan työpaikan?

Vierailija
262/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki vosii olla 1200 ja toimeentulotuki pois kokonaan.

Samoin muut ihmisen perustuet 1200 euroon.

Tällöin tosin on poistettava katenssi työttömiltä.

Mieluummin kaikki muut tuet pois kuin toimeentulotuki. Näin varmistetaan köyhimpien toimeentulo ja estetään varakkaiden (puolisoiden) tukien nosto.

Eli tehdään aikuisista ihmisistä toisten aikuisten huoltajia? Jos esim. oma pitkäaikaistyötön puolisoni joutuisi toimeentulotuen varaan niin minä joutuisin elättämään hänet pienestä palkastani. Tällöin voisin yhtä hyvin lopettaa työt ja alkaisimme molemmat nostaa toimeentulotukea ja asumistukea. Jäisi ihan yhtä paljon rahaa käteen tai itseasiassa huomattavasti enemmän kunnei joutuisi maksamaan työmatka kustannuksia enää.

Tää puolison elatusvelvollisuus on tosiaan todella vanhanaikainen systeemi. Puoliso voi olla pienituloinen jolloin on kohtuutonta että perhe joutuu todella tiukille toisen jäätyä työttömäksi tai sairastuessa. Tällöin olisi kannattavampaa työssä käyvän muuttaa vaikka poste restanteen niin tuet juoksee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua surettaa se ettei voi pitää 12v ja 14v omia tilejä koska toimeentulotuki tsekkaa ne. Lapset eivät voi säästää saati, että sukulaiset tai kummit laittaisivat lasten tileille rahaa sukanvarten tulevaisuutta varten.  Koska toimeentulotuki edellyttää, että ne tileillä olevat rahat pitää käyttää elämiseen. 

Isovanhemmat laittavat toisille lastenlapsille säännöllisesti ne maksimirahat mitä voi laittaa. Meidän lapsille ei voi laittaa, koska toimeentulotuki. Tämä eriarvoistaa serkkuja vain sen vuoksi, että toimeentulotuki. 

Ei tuollaista "maksimirahaa mitä voi laittaa" olekaan. Isovanhemmat voivat laittaa vaikka 100 000 euroa päivittäin jos siltä tuntuu.

Tarkoittaa varmaan maksimimäärää mitä saa siirtää ilman lahjaveroa, katsos kun nämä elätit tekee kaikkensa jotta eivät valtiolle joudu maksamaan latin latia vaikka itse käyttävät koko elämänsä kupatakseen mahdollisimman paljon toisten verorahoja.

Onko se mielestäsi oikein, että lapsen tililtä pitäisi ottaa elämiseen rahat?  No periaatteessa säästöjä nekin olisivat. Mutta onko se lapsen edun mukaista, että hän ei saa säästää tulevaisuutta varten esim opiskeluita varten, koska pitää alaikäisenä kantaa huolta perheen taloustilanteesta ja näin ollen säästöistä maksaa omat perus kuukausimenonsa?

Ei tietenkään ole oikein, mutta se on vanhempien vika jos he eivät pysty turvaamaan perheensä toimeentuloa, ei yhteiskunnan.

Jos sinut nyt talvella irtisanotaan niin se on oma vikasi, että otit asuntolainaa etkä saa toimeentulotukea ruokaan ja lapsesi joutuu olemaan syömättä. Miksi valitsit kaupan alan työpaikan?

Häh? Minulla ei ole lasta enkä ole kaupan alalla töissä. Asuntolainakin on jo lähes maksettu.

Vierailija
264/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2200 bruttopalkalla ansiosidonnainen 1000 netto 2 lapsikorotuksella

Se on aika paljon enemmän kuin toimeentulotuki kuitenkin. Lisäksi siihen päälle saa asumistukea. Ei se nyt hyvä raha ole mutta en ymmärrä kuka haluaisi toimeentulotuen ennemmin. 

Ei välttämättä saa asumistukea. Ei ainakaan, jos on asuntovelkaa.

Yksin asuva ei saa asumistukea, jos saa ansiosidonnaista. Työmarkkinatuki on 540 netto, siihen voi saada 200 ansiosidonnaista.

Siis voi saada 200 asumistukea

Jos on asuntovelkaa niin pitää pärjätä 700 ja maksaa siitä kaikki. Vuokralla asuva saa tuohon toimeentulotukea, kun koko vuokra on lasku.

Omistusasuntoon saa asumistukea. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5caf3bca-1dfc-407c-aac4-3f8f16191…

Niin tuossa sanottiinkin, mutta toimeentulotuessa yhtiölaina ei ole lasku eli et saa ruokarahaa etkä maksusitoumusta apteekkiin. Saat työmarkkinatuen 540 ja noin 200 asumistukea, et muuta.

Yhä edelleen on lasku. Niin muuten on luottokorttilaskukin lasku. ja siihenkään ei saa toimeentulotukea. Koittakaa nyt edes perus termit opetella oikein.

Koittaisit itse ymmärtää lukemaasi. Tuossa sanottiin, ettei yhtiölaina ole lasku toimeentulotuessa. Siinä ei sanottu, ettei se muuten tai yleisesti ottaen ole lasku.

On se siinä toimeentulotuessakin. Se vain maksetaan siitä 500 euron perusosasta ja siihen ei saa erikseen rahaa.

Vierailija
265/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se minusta on lapsen edun mukaista ettei nää nälkää. Ja lapsen rahat vähentää vain sitä lapsen osuutta toimeentulotuesta, ei koko perheen. Eli lapsi ei kanna huolta PERHEEN taloustilanteesta vain OMASTA osuudestaan.

Vierailija
266/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kaikki muut tuet pois kuin toimeentulotuki. Näin varmistetaan köyhimpien toimeentulo ja estetään varakkaiden (puolisoiden) tukien nosto.

Eli tehdään aikuisista ihmisistä toisten aikuisten huoltajia? Jos esim. oma pitkäaikaistyötön puolisoni joutuisi toimeentulotuen varaan niin minä joutuisin elättämään hänet pienestä palkastani. Tällöin voisin yhtä hyvin lopettaa työt ja alkaisimme molemmat nostaa toimeentulotukea ja asumistukea. Jäisi ihan yhtä paljon rahaa käteen tai itseasiassa huomattavasti enemmän kunnei joutuisi maksamaan työmatka kustannuksia enää.

Minun mieheni on työtön. Se työttömyyskorvaus ei mitenkään riitä hänen osuuteensa asuntolainasta, yhtiövastikkeesta, elinkustannuksista, huvitteluista, matkusteluista jne. Minä tietenkin maksan enemmän omista palkkatuloistani, tienaan keskituloisesti. En minä hänen huoltajansa tietenkään ole, aikuisen miehen. En käsitä koko ajatusta. 

Vierailija
267/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kontrollointi lamaannuttaa, sen sijaan säästöjen menettämisen ymmärtää jokainen ja nykysysteemissä on aivan oikein että yhteiskunta kannustaa työkykyiset tulemaan toimeen omillaan kun kuitenkin vielä tarvitaan yksilöiden työpanosta hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. 

Vierailija
268/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen ollut toimeentulotuen piirissä nyt kaksi vuotta ja käteisenähän se on säästettävä jos aikoo. 514e/kk jää käteen vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen. Tuosta summasta minulla menee vain puhelinlasku 20e/kk. Elokuussa tulee ylimääräinen indeksikorotus joten yksinasuvalle jää 530e/kk asumiskulujen jälkeen. Syön viikottain kalaa, riistaa/kanaa ja vain kotimaisia kasviksia/vihanneksia enkä osta turhaa. En juo enkä polta. Sukkalaatikkoon olen laittanut käteistä 150-300e/kk ja nyt siellä on n.4000e pahan päivän varalle. Väärin tai ei mutta kun saan terveyteni kuntoon, minun on mahdollista ostaa joku pieni purkki jolla pääsen täältä peräkyliltä töihin.

Et ole sitten varmaankaan työtön? Nimittäin jos on ollut yli vuoden työttömänä, niin tuota 514 euroa ei oikeasti jää käteen tai ei ainakaan kuuluisi jäädä, koska Kela alkaa laskea tt-tuen käyttämällä 21,5 kerrointa sen jälkeen, kun on saanut vuoden sisään 13 kertaa työttömyyskorvauksen. Kertoimen käyttö vähentää tt-tukea useammalla kympillä.

Toki siitä "ylimääräisestä" työttömyysrahasta voi säästää niin, että jakaa sen rahan 12 seuraavalle kuukaudelle, ja tämä kai on tarkoituskin (käytännössä en usko monienkaan näin tekevän). Mutta tt-tuesta sitä rahaa ei saa.

Olen työtön työnhakija mutta saan toimeentulotuen enkä työmarkkinatukea. Sairaspäiväraha on hylätty kelan toimesta enkä saa myöskään kuntoutustukea, sillä kelan mukaan olen työkykyinen. Työmarkkinatukea en taas saa siksi koska olen työkyvytön. Hauska ralli näiden virastojen kanssa, mutta aivan sama millä nimikkeellä se raha tulee kun käteen jäävä raha on sama kuin työmarkkinatuella.

Lisään vielä tähän sen että sitä leikkuria ei tule jos ei ole saanut työmarkkinatukea. Tiedän itsekin tuon 21.5 kertoimen. Tässä vielä oma datani Kelan sivuilta, vuokra, sähkö ja vesi yht. 371e ja kotivakutuslaskun laitan suoraan kelaan. 532,97e jää minulla indeksikorotuksen jälkeen.

1.8.2022 664,77 euroa

Etuus: Perustoimeentulotuki

Maksu on ajalta: 1.8.2022 - 31.8.2022

1.8.2022 239,20 euroa

Etuus: Yleinen asumistuki

Maksu on ajalta: 1.8.2022 - 31.8.2022

Niin ja sitten lisäksi saat maksusitoumuksen apteekkiin, lääkkeet ja terveydenhuoltomenot maksetaan sinulle myös. Ei saatana näköjään kannata töissä käydä pienellä palkalla.

Vierailija
269/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tukiloiset ovat unohtaneet kasvaa aikuisiksi ja ottaa vastuun OMASTA elämästään. Tottakai kaikki tulot vähentävät toimeentulotukea, ja niin pitääkin olla. Ei pidä ajatella että toimeentulotuki "kuuluu" henkilölle vaan se on oikeasti tuki, avustus, viimeinen oljenkorsi. Ja kun on siinä pisteessä että muilla tuloilla saadaan saman verran kuin toimeentulotuella niin sitten ollaan ns nollapisteessä.

Menepä itse jonnekin kasvamaan aikuiseksi, oman kuplasi ulkopuolelle. Toimeentulotuki on nimenomaan se viimeinen oljenkorsi- miksi olet niin vihamielinen heitä kohtaan, jotka todella olosuhteiden pakosta joutuvat turvautumaan tuohon viimeiseen vaihtoehtoon? Juuri sinun kaltaistesi itseään täynnä olevien tietämättömien m..kkujen vuoksi moni ihminen kokee täysin suotta syyllisyyttä, häpeää ja voimattomuutta oman elämänsä kamppailuiden edessä. Miten kuvittelet kommenttisi auttavan yhtäkään työtöntä työllistymään? Voin kertoa: et auta asenteellasi ketään, vaan päinvastoin. Jopa työvoimatoimiston työntekijät käsittävät työttömien moninaisista, usein hyvin vaikeistakin elämäntilanteista paljon enemmän kuin sinä, joten miksi vaivaudut aukomaan päästäsi sellaisesta ulottuvuudesta jota et millään tasolla voi ymmärtää? 

Onhan se täälläkin moneen kertaan nähty ja näkyi siinä ylen kirjoituksessakin.

"ei kannata tehdä töitä kun tuet menee"

"kuinka huijaan varallisuuteni pienemmäksi kuin se on että saisin maksimi toimeentulotuen"

"en saa käyttää veronpalautusta miten haluan kun se vähentää toimeentulotukea" jne.

Näin se vain meillä aikuisilla on että ihan itse ne kaikki menot pitää maksaa. Jos ne menee perusjuttuihin niin ne menee, eikä sitä jää sitten "luksukseen".

Vierailija
270/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tukiloiset ovat unohtaneet kasvaa aikuisiksi ja ottaa vastuun OMASTA elämästään. Tottakai kaikki tulot vähentävät toimeentulotukea, ja niin pitääkin olla. Ei pidä ajatella että toimeentulotuki "kuuluu" henkilölle vaan se on oikeasti tuki, avustus, viimeinen oljenkorsi. Ja kun on siinä pisteessä että muilla tuloilla saadaan saman verran kuin toimeentulotuella niin sitten ollaan ns nollapisteessä.

Menepä itse jonnekin kasvamaan aikuiseksi, oman kuplasi ulkopuolelle. Toimeentulotuki on nimenomaan se viimeinen oljenkorsi- miksi olet niin vihamielinen heitä kohtaan, jotka todella olosuhteiden pakosta joutuvat turvautumaan tuohon viimeiseen vaihtoehtoon? Juuri sinun kaltaistesi itseään täynnä olevien tietämättömien m..kkujen vuoksi moni ihminen kokee täysin suotta syyllisyyttä, häpeää ja voimattomuutta oman elämänsä kamppailuiden edessä. Miten kuvittelet kommenttisi auttavan yhtäkään työtöntä työllistymään? Voin kertoa: et auta asenteellasi ketään, vaan päinvastoin. Jopa työvoimatoimiston työntekijät käsittävät työttömien moninaisista, usein hyvin vaikeistakin elämäntilanteista paljon enemmän kuin sinä, joten miksi vaivaudut aukomaan päästäsi sellaisesta ulottuvuudesta jota et millään tasolla voi ymmärtää? 

Onhan se täälläkin moneen kertaan nähty ja näkyi siinä ylen kirjoituksessakin.

"ei kannata tehdä töitä kun tuet menee"

"kuinka huijaan varallisuuteni pienemmäksi kuin se on että saisin maksimi toimeentulotuen"

"en saa käyttää veronpalautusta miten haluan kun se vähentää toimeentulotukea" jne.

Näin se vain meillä aikuisilla on että ihan itse ne kaikki menot pitää maksaa. Jos ne menee perusjuttuihin niin ne menee, eikä sitä jää sitten "luksukseen".

Eläkkeitä maksetaan 25 miljardia palkoista. Minun sukulainen oli ulkomaanmatkalla keväällä, kesän mökkeilee ja syksyllä taas ulkomaille, kun on eläkkeellä.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyystukia 4,9 miljardia ja sossutukia 800 ja niistäkin osa menee eläkeläisille.

Vierailija
271/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kontrollointi lamaannuttaa, sen sijaan säästöjen menettämisen ymmärtää jokainen ja nykysysteemissä on aivan oikein että yhteiskunta kannustaa työkykyiset tulemaan toimeen omillaan kun kuitenkin vielä tarvitaan yksilöiden työpanosta hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. 

Talvella irtisanotaan porukkaa. On ihan oikein että heidän lapset jää ilman ruokaa, koska asuntovelkaa ottavat on tyhmiä.

Vierailija
272/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika paljon enemmän kuin toimeentulotuki kuitenkin. Lisäksi siihen päälle saa asumistukea. Ei se nyt hyvä raha ole mutta en ymmärrä kuka haluaisi toimeentulotuen ennemmin. 

Yksin asuva ei saa asumistukea, jos saa ansiosidonnaista. Työmarkkinatuki on 540 netto, siihen voi saada 200 ansiosidonnaista.

Jos on asuntovelkaa niin pitää pärjätä 700 ja maksaa siitä kaikki. Vuokralla asuva saa tuohon toimeentulotukea, kun koko vuokra on lasku.

Niin tuossa sanottiinkin, mutta toimeentulotuessa yhtiölaina ei ole lasku eli et saa ruokarahaa etkä maksusitoumusta apteekkiin. Saat työmarkkinatuen 540 ja noin 200 asumistukea, et muuta.

Yhä edelleen on lasku. Niin muuten on luottokorttilaskukin lasku. ja siihenkään ei saa toimeentulotukea. Koittakaa nyt edes perus termit opetella oikein.

Koittaisit itse ymmärtää lukemaasi. Tuossa sanottiin, ettei yhtiölaina ole lasku toimeentulotuessa. Siinä ei sanottu, ettei se muuten tai yleisesti ottaen ole lasku.

On se siinä toimeentulotuessakin. Se vain maksetaan siitä 500 euron perusosasta ja siihen ei saa erikseen rahaa.

Mutta kun et saa sitä 500 perusosaa. Toimeentulotukesi on 0 euroa

Vierailija
273/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis taas täällä joku hohlä luulee, että hän saa toimeentulotuen 500 perusosan tilille ja maksaa siitä yhtiölainan. Kuinka tyhmiä te olette?

Vierailija
274/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinulla on se 500 MUISTA TULOISTA saatuna, eihän sitä silloin tietenkään täydennetä... Kuinka vaikeeta se on ymmärtää. Sillä 500 asumiskulujen jälkeen maksat kaikki muut menosi.

Vierailija
275/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis taas täällä joku hohlä luulee, että hän saa toimeentulotuen 500 perusosan tilille ja maksaa siitä yhtiölainan. Kuinka tyhmiä te olette?

no voi vtu että oot HÖNÖ

Vierailija
276/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinulla on se 500 MUISTA TULOISTA saatuna, eihän sitä silloin tietenkään täydennetä... Kuinka vaikeeta se on ymmärtää. Sillä 500 asumiskulujen jälkeen maksat kaikki muut menosi.

Hän saa työmarkkinatuen 540 netto ja 200 asumistukea ja maksaa kaikki kulut. Ei hän toimeentulotukea tilille saa.

Vierailija
277/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän saa työmarkkinatuen 540 netto ja 200 asumistukea ja maksaa kaikki kulut. Ei hän toimeentulotukea tilille saa.

700 eurolla hän maksaa asuntolainan, yhtiölainan, yhtiövastikkeen, sähkön, vedet, ruoat, vaatteet, puhelinlaskun ja mökin kulut.

Mutta turha selittää, ei se ymmärrä ettei saa tilille mitään toimeentulotukea.

Vierailija
278/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

700 eurolla hän maksaa asuntolainan, yhtiölainan, yhtiövastikkeen, sähkön, vedet, ruoat, vaatteet, puhelinlaskun ja mökin kulut.

Mutta turha selittää, ei se ymmärrä ettei saa tilille mitään toimeentulotukea.

Kyllä se sitten ymmärtää, kun saa vastauksen ettei toimeentulotukea myönnetä. Ja tilille tulee 0 euroa.

Vierailija
279/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

usko jo et Hönö ei tajuu

kun Hönön haavemaailmassa kaikki asuntovelalliset joutuu työttömiksi ja joutuvat hakemaan sitä keleen tt-tukea

mut Hönön haaveissa eivät, ähäskutti, saakaan

kun nillä on se omistusasunto

josta HÖNÖ on niiiiiiiiiiin kade

ettei se saa henkeä

ellei kuvittele näitä asunnonomistajia (tai MÖKIN) persaukisina hakemassa tt-tukea

Vierailija
280/695 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on työtön. Se työttömyyskorvaus ei mitenkään riitä hänen osuuteensa asuntolainasta, yhtiövastikkeesta, elinkustannuksista, huvitteluista, matkusteluista jne. Minä tietenkin maksan enemmän omista palkkatuloistani, tienaan keskituloisesti. En minä hänen huoltajansa tietenkään ole, aikuisen miehen. En käsitä koko ajatusta. 

No et tunnu käsittävän. Tottakai minäkin maksan huomattavasti enemmän kuin työtön puolisoni tällä hetkellä mutta jos työttömyyskorvaus poistettaisiin niin en maksaisi vain enemmän vaan kaiken. Ja lisäksi meidän taloudella olisi vähemmän rahaa käytössä kuin silloin jos minäkin olisin työtön. Kunnei ole edes omaisuutta jonka joutuisi myymään että pääsee tt-tuen piiriin. Minä en käsitä sitä miksi minun pitäisi olla elatusvelvollinen toisesta aikuisesta ihmisestä. Maksanhan nytkin käytännössä kaikki asumiskulumme, ei työttömyyskorvaus riitä kuin juuri puolison ruoka, vaate, hygienia lääke ym. kuluihin.