Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tytön äitinä suhtaudut siihen että media normalisoi hyvin pitkälle isoja ikäerosuhteita. Esim Harlinit esittää ikäeron jotenkin hienona asiana.

Vierailija
25.07.2022 |

Minusta olisi parempi ettei tätä tehtäisi

Kommentit (424)

Vierailija
261/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännön syistä en suosi suurta ikäeroa, se alkaa näkymään jo tuossa 50-60-kymppisinä kun toinen köpöttää kepeillä kakan haju housuissa tekarit lonksuen.

"Hyvässä" lykyssä joutuu ennen aikojaan omahoitajaksi kun laitoksiinkaan ei enää voi tuupata.

Voi käydä rankaksi kun saattaa olla neljäkin sukupolvea tarvitsemassa apua ja jos puolisosta ei siihen ole,

niin voi olla ihan hullun hommaa pyörittää yksin arkea.

Normaali 50-60v ei köpötä keppien kanssa kakan haju housuissa ja tekarit lonksuen. Nyt vähän realismia kehiin kiitos.

Vierailija
262/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh no aivan sama minulle mitä realityja pyörii. Ei se mediasta johdu jos joku tyttö on niin rikki, että menee isänsä tai isoisänsä ikäisen miehen kanssa naimisiin ja tekee papalle lapsia.

Jos vaimo on kovin nuori saa vaihtaa aikanaan siippansa vaippoja. -Sopivasti sattuessa myös kaksia vaippoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että tyttäreni, 23 v, löytäisi suunnilleen ikäisensä miehen tai korkeintaan n 10 vuotta vanhemman. Kovasti on hänen ympärillään pyörinyt vanhempia, nelikymppisiä ja risat miehiä. Kaunis tyttö, joten en ihmettele. 

Vierailija
264/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh no aivan sama minulle mitä realityja pyörii. Ei se mediasta johdu jos joku tyttö on niin rikki, että menee isänsä tai isoisänsä ikäisen miehen kanssa naimisiin ja tekee papalle lapsia.

Jos vaimo on kovin nuori saa vaihtaa aikanaan siippansa vaippoja. -Sopivasti sattuessa myös kaksia vaippoja.

Taidatte olla aika nuoria ja elämää kokemattomia jos se vaippojen vaihto noin suuri mörkö on. Minä vaihdoin edesmenneen vaimoni vaipat viimeiset vuodet, viisikymppisenä lähti, eikä siitä elämäni pilalle mennyt. Ja eläisin saman elämän saman naisen kanssa uudestaan, vaippojen vaihdosta huolimatta, jos siihen olisi tilaisuus.

Vierailija
265/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä "jos nainen alkaa seurustella itseään vanhemman miehen kanssa, hän joutuu vaihtamaan tälle vaippoja" -höperyyksiä. Totuus on, että se ei takaa mitään, että alkaa seurustella itsensä kanssa samanikäisen kanssa. Se ei takaa onnellista, tervettä, yhteistä vanhuutta. Minä tiedän avioparin, joka oli saman ikäinen. Olivat myös samassa työpaikassa töissä vuosikausia. Muutamaa vuotta ennen eläkeikää nainen sairastui. Mies oli hänen omaishoitajansa vuosikausia, aina naisen kuolemaan asti.

Tarinan opetus: puolison ikä ei takaa sitä, ettei tulisi vastoinkäymisiä. Kaikenikäinen voi sairastua, loukkaantua, joutua onnettomuuteen tai kuolla. Parasta siis seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jonka seurassa viihtyy. Meidän aikamme tällä pallolla on joka tapauksessa hyvin rajallinen. Jos voi tarrata kiinni onneen, edes hetkeksi, se kannattaa tehdä, sillä toista tilaisuutta ei välttämättä tule. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa seurustella itseäni 20 vuotta nuoremman naisen kanssa.

Vierailija
266/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että tyttäreni, 23 v, löytäisi suunnilleen ikäisensä miehen tai korkeintaan n 10 vuotta vanhemman. Kovasti on hänen ympärillään pyörinyt vanhempia, nelikymppisiä ja risat miehiä. Kaunis tyttö, joten en ihmettele. 

Hyi onneks mun ympärillä ei ole ikinä pyörinyt vanhempia miehiä. Ei kiinnosta yhtään.

Ehkä tytärtäsi sitten kiinnostaa vanhemmat miehet, kerta sellaisia ympärillä pyörii?

Minua kiinnostaa suunnilleen ikäiseni (plus-miinus pari vuotta) ja hieman nuoremmat, ja sen ikäiset onneksi lähestyykin.

Ahdistaisi, jos jotkut 40+ miehet yrittäisivät ja pyörisivät ympärillä..

No, makuja on monia enkä sinänsä paheksu, jokaisen oma asia. Vaikuttaisi siltä, että ihminen vetää puoleensa sitä mitä haluaa, eli kun minua ei kiinnosta vanhemmat miehet niin ei ne minua lähestykään.

Vierailija
267/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa uutisissa voitais keskustella myös hedelmällisyydestä ihmisen vanhetessa, esim. sperman laadusta miehen ikääntyessä. Ei kiinnosta tämmönen jatkuva seksualisointi ja onlyfans- pakotus. Jeejee, nainen esineellistää itsensä ja saa rahaa, ihanko totta? Ja vielä "onlyfans- tähti" ei, vaan seksityöntekijä.

Vierailija
268/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä "jos nainen alkaa seurustella itseään vanhemman miehen kanssa, hän joutuu vaihtamaan tälle vaippoja" -höperyyksiä. Totuus on, että se ei takaa mitään, että alkaa seurustella itsensä kanssa samanikäisen kanssa. Se ei takaa onnellista, tervettä, yhteistä vanhuutta. Minä tiedän avioparin, joka oli saman ikäinen. Olivat myös samassa työpaikassa töissä vuosikausia. Muutamaa vuotta ennen eläkeikää nainen sairastui. Mies oli hänen omaishoitajansa vuosikausia, aina naisen kuolemaan asti.

Tarinan opetus: puolison ikä ei takaa sitä, ettei tulisi vastoinkäymisiä. Kaikenikäinen voi sairastua, loukkaantua, joutua onnettomuuteen tai kuolla. Parasta siis seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jonka seurassa viihtyy. Meidän aikamme tällä pallolla on joka tapauksessa hyvin rajallinen. Jos voi tarrata kiinni onneen, edes hetkeksi, se kannattaa tehdä, sillä toista tilaisuutta ei välttämättä tule. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa seurustella itseäni 20 vuotta nuoremman naisen kanssa.

Hahhahaa! Ei varmaan, mutta seurustelisitko itseäsi 20 vuotta vanhemman naisen kanssa?

Tarinan opetuksesta sanoisin, että todennäköisyyksiä voi aina arvioida. Kahden samanikäisen liiton muuttuminen nuorella iällä omaishoitosuhteeksi on erittäin epätodennäköistä. Se on kuitenkin satavarmaa, että hyväkuntoinenkin kasikymppinen on melkoinen köpöke kuusikymppisen rinnalla.

Vierailija
269/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen n. 4v ikäero oli sopivaa.  

Vierailija
270/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee Rennyyn ja Johannaan niin en ymmärrä miksi tätä pariskuntaa haukutaan. Vaikuttavat symppiksiltä molemmat ja taiteilijasieluja! Luonteet vaikuttaa myös hyvin yhteensopivilta (puhuu sen puolesta että ovat löytäneet toisissaan tosissaan sielunkumppanin) ja Renny on nuorekas, erittäin komea ikäisekseen ja voi pysyä vielä hyväkuntoisena vuosia, joten Rennyllä ja Johannalla voi olla useita loistavia vuosia edessä. Johanna on myös fiksu, kouluttautunut nainen. Kummatkaan ei ole mitään päihteissä örveltäjiä tai rikollisia, joten en ymmärrä miksi tämä pariskunta herättää paheksuntaa. TAI MIKSI YLIPÄÄTÄÄN PITÄÄ PAHEKSUA JOTAIN ERILAISTA, EIKÖ SE RIITÄ ETTÄ JOKAINEN ELÄÄ TAVALLAAN JA ON HYVÄ OLLA...?

Omasta puolestani saavat olla kuin haluavat ja onhan se nyt mahtavaa jos noin kaikki esteet tieltään voittava jumalainen rakkaus iskee ja se elämän ihanin asia kävelee vastaan. 

Mutta on minusta aika outoa, että noin lyhyen yhteiselon jälkeen tehdään oikein tv-sarja, missä annetaan ihan kaikki kansalle, siis ihan kaikki, niinkin yksityinen asia kuin tuo kosintakin!

On kuitenkin täysin mahdotonta, että vuosia kestäisi noin tajuttoman siirappinen ja euforinen olotila, kyllä ihan varmasti alkaa niitä rajujakin riitoja tulla, niin yksi yhteen ei kukaan toisen kanssa ole. Lisäksi heillä nyt valitettavasti on tuo sukupolvien välinen kuilu mörkönä liitossa. 

Olisi siis pitänyt miettiä, ainakin Rennyn, vanhan konkarin, kuinka vieläkin, lukuisten naisten, niiden "elämääkin suurempien rakkauksien" jälkeen viitsii edelleen toistella tuota samaa lemmen lurinaansa, joka ihan jokainen kerta on saanut tylyn lopun.

Kun jokainen nainen on ollut se tähtitaivaallisen upea ja henkeäsalpaavan ja suorastaan tajunnan lamauttava jumalatar, ja "tämä rakkaus" on aina kestänyt...sen hetken, vaikka on jo avaruus ja jopa ikuisuuskin mainittu, sataan kertaan. Ei ole siis yhtään outoa olla skeptinen. On aika myötähäpeällistä lukea lehdistä parin vuoden päästä erosta, ja entäs nuo kaksi itse sitten, lemmenohjelma tulee kenties uusintana ja nämä taistelevat jostain huoltajuudesta asianajajiensa välityksellä.

Parahinta onnea parille, ja onnittelut etenkin vauvan johdosta. Toivottavasti tämä rakkaus nyt kestää! Ja joo, ei kuulu kenellekään ja ei saa maalata piruja seinille jne jne. mutta kun tämä nyt täällä sattuu puheenaiheena olemaan... 

Vierailija
271/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen n. 4v ikäero oli sopivaa.  

Kukas sellaisen ikäeron sopivaksi on julistanut?

Vierailija
272/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Renny olisi joku tavallinen 63-vuotias autonkuljettaja tai peruskoulun opettaja, niin ei kukaan alle 30-vuotias nainen olisi hänen kanssaan. Sama koskee myös Saulin ja Jennin suhdetta. Ei Jennille olisi mennyt naimisiin 25 vuotta itseään vanhemman sähkömiehen kanssa, mutta julkisuudessa esiintyvä poliitikko kelpaa.

Kyllä Rennyn näköinen nuorekas hopsis saisi nuoren naisen vaikka olisi pitkäaikaistyötön

Nuorekas ? ! Aika riutuneen näköinen naama on 

Vierailija
273/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhahaa! Ei varmaan, mutta seurustelisitko itseäsi 20 vuotta vanhemman naisen kanssa?

Tarinan opetuksesta sanoisin, että todennäköisyyksiä voi aina arvioida. Kahden samanikäisen liiton muuttuminen nuorella iällä omaishoitosuhteeksi on erittäin epätodennäköistä. Se on kuitenkin satavarmaa, että hyväkuntoinenkin kasikymppinen on melkoinen köpöke kuusikymppisen rinnalla.

Jos se omaishoitosuhde niin kauheasti pelottaa niin sittenhä pitäisi naisten katsella tuollaisia vähintään 5-10 vuotta itseään nuorempia. 7 vuottako se ero keskimääräisessä eliniänodotteessa nykyisin oli? Samanikäisen jos ottaa niin siinä on itse vielä sen verran sirkeä ettei tohdi muidenkaan kontolle laittaa ja sitten kun ukko viimein kuukahtaa niin alkaa itse olla hoitajaa vailla. Ehkä varuilta ottaisin vähintään 15v nuoremman niin jaksaisi minut hautaan hoidella ennenkuin käy liian raihnaiseksi itse.

Vierailija
274/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Renny olisi joku tavallinen 63-vuotias autonkuljettaja tai peruskoulun opettaja, niin ei kukaan alle 30-vuotias nainen olisi hänen kanssaan. Sama koskee myös Saulin ja Jennin suhdetta. Ei Jennille olisi mennyt naimisiin 25 vuotta itseään vanhemman sähkömiehen kanssa, mutta julkisuudessa esiintyvä poliitikko kelpaa.

Kyllä Rennyn näköinen nuorekas hopsis saisi nuoren naisen vaikka olisi pitkäaikaistyötön

Nuorekas ? ! Aika riutuneen näköinen naama on 

Ihmisen nuorekkuus ei riipu naamasta, vaan mielestä! Jokaisella kroppa rapistuu, mutta joillain ei vanhuus iske ajatuksiin, vaan nuorekkuus, elämänilo ja spontaanius säilyvät. Ollaan aina hermolla ja kiinnostuneita kaikesta uudesta. Opiskellaan ja harrastetaan, tehdään jopa töitäkin pitkään, pää toimii. Sen näkee jo esim. vaatetuksesta ja sisustuksestakin.

Ulkonäöstä et pysty kenenkään nuorekkuutta päättelemään.

Vierailija
275/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Tyttäreni seurustelee yli 10 vuotta vanhemman afrikkalaisen miehen kanssa.

En ole rasisti ja olen ylpeä tyttärestäni!

Vierailija
276/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 10 vuotta itseäni vanhempi. Jos totta puhutaan, niin 20 vuotta olis katastrofi. Nyt jo ikäero välillä tuntuu. Jos 30 vuotias poika toisi näytille 65 vuotiaan morsiamen, niin en kyllä hyvällä katsoisi.

Vierailija
277/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se omaishoitosuhde niin kauheasti pelottaa niin sittenhä pitäisi naisten katsella tuollaisia vähintään 5-10 vuotta itseään nuorempia. 7 vuottako se ero keskimääräisessä eliniänodotteessa nykyisin oli? Samanikäisen jos ottaa niin siinä on itse vielä sen verran sirkeä ettei tohdi muidenkaan kontolle laittaa ja sitten kun ukko viimein kuukahtaa niin alkaa itse olla hoitajaa vailla. Ehkä varuilta ottaisin vähintään 15v nuoremman niin jaksaisi minut hautaan hoidella ennenkuin käy liian raihnaiseksi itse.

Hyvä että sinäkin hoksasit! Näin on toimittu.

Vierailija
278/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sinäkin hoksasit! Näin on toimittu.

Ei sulla oo miestä. Olet vain katkera nainen joka vastakkain asettelee. Antaa kaikkien hakea kumppaninsa mistä haluaa ja minkäikäisen sitten kukin haluaa.

Vierailija
279/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Tyttäreni seurustelee yli 10 vuotta vanhemman afrikkalaisen miehen kanssa.

En ole rasisti ja olen ylpeä tyttärestäni!

Se on kuitenkin vähemmän kuin tällä pariskunnalla, 35 vuotta. Renny voisi olla Johannan isä, toisin kuin sinun tyttäresi mies.

Vierailija
280/424 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ikis. Hakisit apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi