Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko viisikymppinen 20 vuotta kotitinä ollut päästä mihinkään töihin, edes siivoojaksi tai

Vierailija
25.07.2022 |

tiskaajaksi?

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa hetki realisteja: Viisikymppisen yhtään missään elämäntilanteessa on nykyisin aika vaikea työllistyä. Puhumattakaan nyt viisikymppisestä, jolla on työkokemusta käytännössä olemattomasti. 

Riippuu työstä, johonkin vaativaan asiantuntijahommaan tms. on juu aika mahdoton päästä. Mutta juurikin täällä mainittuihin siivooja, tiskari, henkoht avustaja yms. pääsee kyllä, näissä on pulaa tekijöistä, etenkin osa-aikaisina.

Vierailija
22/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän aina 50+ ihmiset vinkuu, kun mihinkään ei palkata. Ja nyt yhtäkkiä 50v onkin joku superihminen, jonka kaikki ovat valmiita ottamaan töihin. Ihan en nyt usko näitä "kyllä varmasti pääset" juttuja, koska kokemukset in real life tukevat myös tuota ei niin positiivista vaihtoehtoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahdollista! Vaatii vain rekrytoijan, joka uskoo sinuun ja että uskot itse itseesi. Kaveri sai töitä (aluksi äitiysloman sijaisuus ja sitten vakipaikka myöhemmin) 18 vuoden kotiäitiyden jälkeen. Hänellä oli kyllä yliopistotutkinto, mutta ei yhtään oman alan työkokemusta.

Vierailija
24/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa hetki realisteja: Viisikymppisen yhtään missään elämäntilanteessa on nykyisin aika vaikea työllistyä. Puhumattakaan nyt viisikymppisestä, jolla on työkokemusta käytännössä olemattomasti. 

Riippuu työstä, johonkin vaativaan asiantuntijahommaan tms. on juu aika mahdoton päästä. Mutta juurikin täällä mainittuihin siivooja, tiskari, henkoht avustaja yms. pääsee kyllä, näissä on pulaa tekijöistä, etenkin osa-aikaisina.

NIin, mutta riittääkö ap:lle joku 30h/kk työ? Sellaisia esim. avustajan työt yleensä ovat. 

t. alalla toiminut

Vierailija
25/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän aina 50+ ihmiset vinkuu, kun mihinkään ei palkata. Ja nyt yhtäkkiä 50v onkin joku superihminen, jonka kaikki ovat valmiita ottamaan töihin. Ihan en nyt usko näitä "kyllä varmasti pääset" juttuja, koska kokemukset in real life tukevat myös tuota ei niin positiivista vaihtoehtoa. 

Riippuu ihan siitä minkälaista työtä etsii.

Vierailija
26/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös mistä päin ap niitä töitä etsii. Ei kaikilla paikkakunnilla ole työvoimapula.

Vierailija
27/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ollut kotiäiti vasta kolmekymppisestä alkaen ja ehtinyt sitä ennen olla töissä ehkä yli vuosikymmenen. Ei siis mikään "olen aina ollut kotona" -tapaus.

Ihan taatusti pääset töihin! Osaamisesi vaatii tietysti päivittämistä ja voi olla, että et omalle alallesi ainakaan heti pysty palaamaan. Mutta täällä on jo lueteltu paljon hommia, joihin pääsee kun kävelee sisään.

Jaa, no minä tein yli 15 vuotta töitä, mutta äidiksi tulemisen jälkeen en ole päässyt töihin. Minulla on kolme koulutusta hyvin arvosanoin ja tuorein niistä on v.2017. Olen 42-vuotias ja työttömänä valmistumisesta lähtien.

ei AP

Vierailija
28/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riipu. Olen nyt 2,5v hakenut kaikkia mahdollisia avoimia työpaikkoja, joihin edes teoriassa voisin olla sopiva. Ei edes yhtään haastattelukutsua. 

N52, ikänsä perusduunarihommissa ollut

Vierailija
29/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIin, mutta riittääkö ap:lle joku 30h/kk työ? Sellaisia esim. avustajan työt yleensä ovat. 

t. alalla toiminut

Tein joskus noita avustajan töitä ja mulla oli useampi paikka päivässä, niistä koostui kyllä tunteja ihan kokopäivä hommaksi asti ja lisäksi jos teki viikonloppuna niin se lisäs palkkaa.

Vierailija
30/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. alalla toiminut

Tein joskus noita avustajan töitä ja mulla oli useampi paikka päivässä, niistä koostui kyllä tunteja ihan kokopäivä hommaksi asti ja lisäksi jos teki viikonloppuna niin se lisäs palkkaa.

Menee hankalaksi. Mitäs sitten, kun kahdella avustettavalla on samaan aikaan pakollinen lääkärimeno tms. johon tarvitsee avustajaa? 

t. toinen alalla ollut ja juuri tuon hankaluuden takia lopettanut

Vierailija
31/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu lähihoitajaksi, ehdit hyvin ja työpaikkoja riittää. Mukavia asiakkaita työssä.

Vierailija
32/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja nyt kysyi VOIKO päästä enää mihinkään, ja esimerkiksi minä vastasin, että avustajaksi voi päästä. Ei todellakaan ollut kyse siitä, että kaikki haluavat viisikymppisiä töihin, se on ihan tosiasia, että tuossa iässä on vaikea työllistyä, mutta hoitoala ja henkilökohtaisen avustajan työ ovat niitä joihin vielä vanhempiakin otetaan. Molemmissa on myös hirveä työvoimapula. Hoitoalan koulutusta aloittajalla ei ilmeisesti ole kun ei hän sellaisesta ainakaan mitään maininnut, joten hoitajaksi ei tietenkään voi päästä ilman koulutusta, mutta avustajaksi voi. Ja jos on oikeasti vastuuntuntoinen, luotettava ja yhteistyökykyinen, niin aika hyvät mahdollisuudet on päästä, koska tähän työhön pyrkii paljon mitä kummallisinta porukkaa ilman minkäänlaista käsitystä työnteosta. Avustajan työtä ei arvosteta, ja se näkyy myös siinä millaisella hälläväliä-asenteella tätä työtä haetaan.

T. Se avustaja

Vierailija
33/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Kohta pääset nauttimaan kansaneläkettä.

Vierailija
34/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pääsee töihin. Koulutuksestakin tietenkin riippuu. Minulla on kaupallisen alan koulutus. Olin 16 vuotta kotiäitinä ja jo muutaman viikon päästä, kun aloin hakemaan monikanavaisesti töitä, tärppäsi. Kaiken lisäksi on tuövoimapula tällä hetkellä. Olet vaan reipas ja aktiivinen, niin kyllä löytyy. Aluksi voi hakea myös vähän vaatimattomampia töitä ja kun pääsee työn imuun, niin sitten vaativampaa. Tältä palstalta älä jatkossa kysy mitään. Täällä on paljon ilkeitä ja pahantahtoisia ihmisiä.

Vierailija
35/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoon firmaan pääsee aina siivoojaksi.

Vierailija
36/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikkea riippuu siitä, millainen ihminen on koulutuksineen, kokemuksineen ja persoonana. Lisäksi vaikuttaa alan tilanne, miltä töitä hakee.

Vierailija
37/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pääsee töihin. Koulutuksestakin tietenkin riippuu. Minulla on kaupallisen alan koulutus. Olin 16 vuotta kotiäitinä ja jo muutaman viikon päästä, kun aloin hakemaan monikanavaisesti töitä, tärppäsi. Kaiken lisäksi on tuövoimapula tällä hetkellä. Olet vaan reipas ja aktiivinen, niin kyllä löytyy. Aluksi voi hakea myös vähän vaatimattomampia töitä ja kun pääsee työn imuun, niin sitten vaativampaa. Tältä palstalta älä jatkossa kysy mitään. Täällä on paljon ilkeitä ja pahantahtoisia ihmisiä.

Mikä työvoimapula se sellainen on, että ei kuitenkaan oteta ihmisiä töihin? Ei edes päteviä ja kokeita, jotka eivät nirsoile perustason hommienkaan suhteen. 

t. aiempi N52

Vierailija
38/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojilla on hillitön vaihtuvuus,sinne pääsee kaikki.Pidän osa-aikatyöstä joka ei muualla onnistuisi.

Vierailija
39/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta realismi ei ole ilkeyttä. Minulle on hoettu tuota reipasta ja aktiivista vuosia, mutta silti olen edelleen työtön. Reippaudesta ja aktiivisuudesta huolimatta. Ikinä ei tule edes perusteluja, miksi ei palkata. Joko täysi hiljaisuus tai automaattiviesti "tällä kertaa valintamme ei osunut sinuun". Ja olen huomattavasti nuorempikin kuin ap. 

Vierailija
40/155 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä voi tuntematta ap:ta ja hänen taustojaan luvata, että totta kai pääsee töihin? Sinäkö hänet palkkaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi