Nainen, miksi et lähesty miestä, josta olet kiinnostunut?
Ja tässä ei tarkoiteta nyt parisuhteessa olevia, silloin ei ole tarkoituskaan lähestyä romanttisessa mielessä muita, vaan sinkkua, joka on kiinnostunut jostakusta, mutta ei kuitenkaan tätä lähesty.
Nykyään harvempi taitaa halutakaan löytää elämänkumppanin-itse haluaisin, mutta en toki huutele siitä ympäriinsä. Ihan olisi mukava ensi alkuun treffata niitä, joista kiinnostuu (aika harvassa tosin ovat), mutta nämä eivät sitten ole innostuneita minusta, hankalahkoa on.
Kommentit (1220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei rakettitiedettä kirjoitti:
Jos mies olisi minusta kiinnostunut, hän olisi jo tehnyt minulle aloitteen. Koska aloitetta ei ole kuulunut, mies ei ole minusta kiinnostunut. En siis lähesty miestä joka ei ole minusta kiinnostunut. Niin yksinkertaista se on.
Saman voi kääntää toisinkin päin. Ei naiselta tullut aloitetta, niin oletan, että hän ei ole kiinnostunut.
Voihan sen argumentin vuoksi kääntää toisinpäin, jos ei tiedä mitään nisäkkäiden biologiasta, antropologiasta tai sosiologiasta.
Nykypäivänä ei olla sokeasti vaistojen varassa olevia eläimiä, vaan olemme tasa-arvoisia ja kognitiivisesti ajattelevia. Siten myös pariutumisen ja aloitteiden teon voisi tapahtua yhtä aktiivisesti puolin ja toisin. Mitään estettähän sille ei ole, paitsi omat pelot ja ujous.
Monelle naiselle ei ole este omat pelot tai ujous. Vaan se on se tunne. Tuntuu vaan paljon kivemmalta kun mies osoittaa itse sen kiinnostuksensa. Siinä voi hiukan nähdä jo sitäkin millainen mies on mahdollisessa parisuhteessa. Onko aikaansaapa ja aloitteellinen vai odottaako, että nainen hoitaa asiat ja myöntelee ja seuraa perässä.
En ole itse yhtään justiinatyyppiä. Jotkut miehet juuri haluavat itselleen justiinan. Ja justiinat heille sopivan miehen.
Se ei oikein tunnu miltaan jos joutuu itse tekemään aloitteen. Näin on varmaan monella naisella, siksi eivät tee aloitetta.Sama naistentansseissa. Ei tunnu miltään kun hakee miehiä tanssimaan. Tanssin idea on, että miehet hakevat ja ovat aktiivisia. Jotkut naiset ovat hulluina naistentansseihin. Itse en hae kuin ihan tuttuja joiden kanssa ei ole mitään vipinää. Haen kohteliaisuudesta ja harvoin.
Samaa mieltä siitä, että on varmasti mukavaa ja helppoa olla passiivinen, ja antaa muiden tehdä työt ja pistää itsensä likoon.
Vierailija kirjoitti:
Mies, miksi sinä et lähesty naista josta olet kiinnostunut? Koska olet perässävedettävä lapatossu jonka mielestä naisen kuuluu hoitaa parisuhteessa ihan kaikki, jopa miehen ensitreffeille pyytäminen. Mies ei ota mitään riskiä, sen kun odottaa valmista, ei tarvi eväänsä väräyttää.
Minä treffailen mielelläni miehiä joille naiselle luontevasti jutteleminen ei ole elämää suurempi kynnyskysymys. Joten sori, et ole minun tyyppiäni tippaakaan. En tarvitse itseään säälivää kivirekeä elämääni hankaloittamaan.
Voisihan se olla turvallista valita tällainen mies, ei se ainakaan tee aloitteita vasemmalle ja oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
Miehenkö sitten pitää ottaa se riski että naiselta tulee selvät pakit tai täydellinen mykistyminen?
Ei pidä. Ole toki yksin loppuikäsi jos torjunta on pahinta mitä tapahtua voi.
Se ei pelaa joka pelkää. Seurustelevat ihmiset eivät ole pelkureita eikä tuttavuutta tarvitse tehdä muna sojossa ja sormus kourassa.
Normaalien ihmisten tuttavuus alkaa tervehtimällä ja luontevasti niitä näitä juttelemalla. Siitä se vähitellen syvenee jos kiinnostusta on.
Mutta jos miehen fiksu ja selvinpäin tapahtuva lähestyminen torpataan ennen kuin hän on päässyt edes minkälaisiin puheväleihin, niin se tekee vaikeaksi luontevan juttelun.
Tuollaisessa tilanteessa hän on todennäköisesti lähestynyt naista, joka ei ole millään tavalla ilmaissut toivovansa lähestymistä tai on jopa yrittänyt nonverbaalisesti viestittää, ettei halua sellaista.
Ja jos naisena lähestyt miestä, niin tällaisesta sinun ei tarvitse olla huolissasi. Mies ei lähettele signaaleja, vaan lähestyä voi milloin vain, koska ei siihen mitenkään liikaa aikaa kulu, kun numeroita vaihdetaan.
Kuinka paljon sinulla on kokemusta tuosta? Itselläni paljon. Paitsi etten ole mennyt tyrkyttämään seuraani, numerostani puhumattakaan, kun olen nähnyt ettei mies katsokaan minun suuntaani vaan hänellä on tähtäimessä joku ihan muu nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
Miehenkö sitten pitää ottaa se riski että naiselta tulee selvät pakit tai täydellinen mykistyminen?
Se ei pelaa joka pelkää. Seurustelevat ihmiset eivät ole pelkureita eikä tuttavuutta tarvitse tehdä muna sojossa ja sormus kourassa.
Normaalien ihmisten tuttavuus alkaa tervehtimällä ja luontevasti niitä näitä juttelemalla. Siitä se vähitellen syvenee jos kiinnostusta on.
Mutta jos miehen fiksu ja selvinpäin tapahtuva lähestyminen torpataan ennen kuin hän on päässyt edes minkälaisiin puheväleihin, niin se tekee vaikeaksi luontevan juttelun.
Tuollaisessa tilanteessa hän on todennäköisesti lähestynyt naista, joka ei ole millään tavalla ilmaissut toivovansa lähestymistä tai on jopa yrittänyt nonverbaalisesti viestittää, ettei halua sellaista.
... ainakaan kyseiseltä mieheltä.
Itsekin olen tuohon tyyliin torpannut monta miestä, johtuen siitä että olen heti ensisekunnilla huomannut, etteivät kiinnosta minua yhtään. Vastaanottoni olisi todellakin toisenlainen, jos lähestyvä mies olisi mun tyyppiä.
Eli lähesty itse niitä miehiä, jotka ovat tyyppiäsi (Tummat hiukset täydellisellä hiusrajalla, rasvaprosentti 8-12 jne...). Varmasti tuottaa enemmän tulosta.
Kirjoitin ketjuun aiemmin että lähestyisin, jos sopiva tilaisuus tulisi. Mutta satun kiinnostumaan tosi harvoista ja silloin harvoin tilanne on aina sellainen, ettei lähestyminen onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
Itsekin olen tuohon tyyliin torpannut monta miestä, johtuen siitä että olen heti ensisekunnilla huomannut, etteivät kiinnosta minua yhtään. Vastaanottoni olisi todellakin toisenlainen, jos lähestyvä mies olisi mun tyyppiä.
Eli lähesty itse niitä miehiä, jotka ovat tyyppiäsi (Tummat hiukset täydellisellä hiusrajalla, rasvaprosentti 8-12 jne...). Varmasti tuottaa enemmän tulosta.
Kirjoitin ketjuun aiemmin että lähestyisin, jos sopiva tilaisuus tulisi. Mutta satun kiinnostumaan tosi harvoista ja silloin harvoin tilanne on aina sellainen, ettei lähestyminen onnistu.
No toivon, että vielä löydät sopivan hetken jo oman valokuvamallisi kainaloon <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
Ja jos naisena lähestyt miestä, niin tällaisesta sinun ei tarvitse olla huolissasi. Mies ei lähettele signaaleja, vaan lähestyä voi milloin vain, koska ei siihen mitenkään liikaa aikaa kulu, kun numeroita vaihdetaan.
Kuinka paljon sinulla on kokemusta tuosta? Itselläni paljon. Paitsi etten ole mennyt tyrkyttämään seuraani, numerostani puhumattakaan, kun olen nähnyt ettei mies katsokaan minun suuntaani vaan hänellä on tähtäimessä joku ihan muu nainen.
Sitten voit mennä Tinderiin, niin tuota ei tarvitse enää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele naisen tekemään aloitetta. Ei missään tapauksessa ainakaan suoraan treffejä ehdottelemaan eikä kännykkä numeroa pyytämään...
Loppujen lopuksi, MIES haluaa olla se jahtaaja !
Ystäväni muutamia vuosia sitten teki aloitteen kiinnostuksensa kohteelle.
Alku oli yhtä siirappia.
Parin vuoden kuluttua , kun huuma oli ohitse, riitojen aikana mies sanoi aina : " mitäs tyrkyrit ittees" 😱.
!!!
Siis mies piti lopulta naista TYRKKYNÄ.
Ja p * skat haluaa , ainakaan kaikki.
Aikoinani ns.iskin sen jonka halusin, aina ei onnistunut, mutta en mä siitä kaunaa kantanut tai lannistunut. Aviomiehen suhteen toimin samoin, ei siitä olisi mitään syntynyt jollen olisi ottanut mitä halusin ja olisin loppuelämäni katunut niin syvästi olin siihen mieheen ihastunut jopa rakastunut ja olen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
Eiköhän ihan jokainen itsensä kohdalla punnitse onko se riski vai mikä ja mitä tekee.
Miten jollekin se että toinen mykistyy olla riski? Mitä sinulle siinä tapahtuu että kutsut vastaamattomuutta riskiksi?
1. Koska meidän asetelma nyt on sellainen ettei ihan puskista kehtaa
2. Koska kyseessä keski-iässä oleva koulutettu, fiksu ja hyvännäköinen mies, joka kuitenkin ilmeisesti vapaa ja ehdottomasti perheetön, on vähän hälytysmerkki mun korviin. Lisään että someseuraajina lähinnä naisia ja 🏳🌈- porukkaa ilman perinteistä äijäjengiä.
No sanotaanko että välttelen kiusallisia tilanteita muutenkin elämässäni.
Oon hulluna tähän tyyppiin, mutta ilmeisesti pysyn tällä päiväuniasteella tulevaisuudessakin.
Miehet on helppoja. Ne tottelee aina puhetta.
Vierailija kirjoitti:
2. Koska kyseessä keski-iässä oleva koulutettu, fiksu ja hyvännäköinen mies, joka kuitenkin ilmeisesti vapaa ja ehdottomasti perheetön, on vähän hälytysmerkki mun korviin. Lisään että someseuraajina lähinnä naisia ja 🏳🌈- porukkaa ilman perinteistä äijäjengiä.
Oon hulluna tähän tyyppiin, mutta ilmeisesti pysyn tällä päiväuniasteella tulevaisuudessakin.
Loistava 2020-luvun naisen logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei rakettitiedettä kirjoitti:
Jos mies olisi minusta kiinnostunut, hän olisi jo tehnyt minulle aloitteen. Koska aloitetta ei ole kuulunut, mies ei ole minusta kiinnostunut. En siis lähesty miestä joka ei ole minusta kiinnostunut. Niin yksinkertaista se on.
Saman voi kääntää toisinkin päin. Ei naiselta tullut aloitetta, niin oletan, että hän ei ole kiinnostunut.
Voihan sen argumentin vuoksi kääntää toisinpäin, jos ei tiedä mitään nisäkkäiden biologiasta, antropologiasta tai sosiologiasta.
Nykypäivänä ei olla sokeasti vaistojen varassa olevia eläimiä, vaan olemme tasa-arvoisia ja kognitiivisesti ajattelevia. Siten myös pariutumisen ja aloitteiden teon voisi tapahtua yhtä aktiivisesti puolin ja toisin. Mitään estettähän sille ei ole, paitsi omat pelot ja ujous.
Monelle naiselle ei ole este omat pelot tai ujous. Vaan se on se tunne. Tuntuu vaan paljon kivemmalta kun mies osoittaa itse sen kiinnostuksensa. Siinä voi hiukan nähdä jo sitäkin millainen mies on mahdollisessa parisuhteessa. Onko aikaansaapa ja aloitteellinen vai odottaako, että nainen hoitaa asiat ja myöntelee ja seuraa perässä.
En ole itse yhtään justiinatyyppiä. Jotkut miehet juuri haluavat itselleen justiinan. Ja justiinat heille sopivan miehen.
Se ei oikein tunnu miltaan jos joutuu itse tekemään aloitteen. Näin on varmaan monella naisella, siksi eivät tee aloitetta.Sama naistentansseissa. Ei tunnu miltään kun hakee miehiä tanssimaan. Tanssin idea on, että miehet hakevat ja ovat aktiivisia. Jotkut naiset ovat hulluina naistentansseihin. Itse en hae kuin ihan tuttuja joiden kanssa ei ole mitään vipinää. Haen kohteliaisuudesta ja harvoin.
Samaa mieltä siitä, että on varmasti mukavaa ja helppoa olla passiivinen, ja antaa muiden tehdä työt ja pistää itsensä likoon.
No sehän kertoo jotain miehestä, että pistää itsensä likoon. On plussaa. Silloin minäkin laitan itseni likoon täysillä jos tämänkaltaisen miehen kanssa suhde syntyy.
Mutta en kysele kaikilta potentiaalisilta miehiltä, että aletaanks olla. Luotan siihen, että kyllä joku mies minusta on niin kiinmostunut, että tekee aloitteen. Jos ei sellaista löydy niin en edelleenkään ala itse tehdä alotteita.
Paljon juuri siksi, kuten joku jo sanoikin, että kun nainen tekee aloitteen mies voi silloin olla kanssani kerran kaksi kokeeksi saisiko seksiä. Vaikka ei olisi muuten katsonutkaan puoleeni tai ollut pahemmin kiinnostunut.
"No, kun nyt kerran olet noin innokas niin menköön".
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö edes kuvittelemaan tilannetta, että mies ei bähempää välittäisi facebookista, vaan käy siellä kerran puoleen vuoteen ja ne naiset ketä on lisätty kavereiksi, ei liity mitenkään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tutustu, niin ei voi tietää miksi hän on perheetön. Toki, se on jokaisen oikeus vain harrastaa päiväunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
No toivon, että vielä löydät sopivan hetken jo oman valokuvamallisi kainaloon <3
Oi, niin minäkin toivon <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa riskiä.
Se toinen ei halunnut jutella kanssasi. Eikö se ole selvää? Anna kun veikkaan, se oli vielä joku jota et tunne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele naisen tekemään aloitetta. Ei missään tapauksessa ainakaan suoraan treffejä ehdottelemaan eikä kännykkä numeroa pyytämään...
Loppujen lopuksi, MIES haluaa olla se jahtaaja !
Ystäväni muutamia vuosia sitten teki aloitteen kiinnostuksensa kohteelle.
Alku oli yhtä siirappia.
Parin vuoden kuluttua , kun huuma oli ohitse, riitojen aikana mies sanoi aina : " mitäs tyrkyrit ittees" 😱.
!!!
Siis mies piti lopulta naista TYRKKYNÄ.Ja p * skat haluaa , ainakaan kaikki.
Aikoinani ns.iskin sen jonka halusin, aina ei onnistunut, mutta en mä siitä kaunaa kantanut tai lannistunut. Aviomiehen suhteen toimin samoin, ei siitä olisi mitään syntynyt jollen olisi ottanut mitä halusin ja olisin loppuelämäni katunut niin syvästi olin siihen mieheen ihastunut jopa rakastunut ja olen edelleen.
Tuo on ihan täyttä p*skapuhetta. Ehkä 5-10% miehistä haluaa jahdata. Ja siinä joukossa on sitten paljon pelimiehiä.
Suurin osa opettelee jahtaamaan koska on pakko. On todella yleistä että (nuorena) tutustuminen on naiselle ihana kokemus, miehelle suoritus. Vanhempana tilanne tasoittuu,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hulluna tähän tyyppiin, mutta ilmeisesti pysyn tällä päiväuniasteella tulevaisuudessakin.Pystytkö edes kuvittelemaan tilannetta, että mies ei bähempää välittäisi facebookista, vaan käy siellä kerran puoleen vuoteen ja ne naiset ketä on lisätty kavereiksi, ei liity mitenkään mihinkään?
No puolet onkin jotain tissibotteja ig:s.
Tää onkin ihan aktiivinen ja en tiedä, joku vaisto sanoo että näin on. Vaikka jopa olin keväällä kuvittelevinani meidän välilä jotain sähköä ja tilanteita.
Silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähestynyt jokaista, josta olen ollut kiinnostunut. 🤷🏻 Toki monien kanssa olen ensin vain rupatellut tai on ollut jonkinnäköistä flirttailua ennen kuin olen tehnyt mitään liikkeitä.
Kerrohan toki avuttomalle naiselle, miten miehiä lähestytään esim kahvilassa tai baarissa? "lähdetkö kahville?" vai?
Minä voin kertoa sinulle, miten miestä lähestytään kohta kohdalta (Huom miehet, älkää lähestykö naista näin):
1. Näet kiinnostavan miehen, ihan missä tahansa, paitsi ehkä naisen seurassa.
2. Lähesty miestä suoraan, tervehdi, hymyile.
3. Mies todennäköisesti hämmästyy ja saattaa kuulostaa töykeältä, mutta ei ole sitä.
4. Sano miehelle seuraavat sanat: "Katselin sua hetken ja olet tosi kivannäköinen, lähtisitkö joku päivä kahville mun kanssa, jos vaihdetaan numeroita?"
5. Ole hyvä.
KIITOS!!! terkuin avuton nainen
Minä voisin jatkaa advanced-tason miehenlähestymiskurssilla.
Teillä naisilla on tuhatkertainen etu lähestymisessä.
Relevanttia lähestymistaktiikan kannalta on se, ettei naiselta odoteta itsevarmuutta/määrätietoisuutta/heti nokkelaa supliikkia, samoin kuin te odotatte miehiltä. Miehille lähestyminen ei ole elokuvan kohtaus jossa tapahtui ensin sitä ja tätä. Väärä tapahtuma, fiilis piloilla, game over. Me emme välitä siitä mitä tapahtui ja missä järjestyksessä. Voit siis mokailla kunnolla ja sanoa hymyillen "anteeksi, olen vähän hermostunut" ja se on fine.
Sinulta ei odoteta sirkustemppuja tai suurta viihdyttävyyttä, kunhan saat homman jotenkin alkuun.
Jos mies ei yksinkertaisesti kiinnostu, sitten ei tietysti voi mitään. Meille miehille tuo on arkipäivää, pakkeja on koettu tusinoittain. vrt. "lähestyin 18-vuotiaana kahta poikaa (niitä komeita ja karismaattisia joita muutkin halusivat) ja sain pakit, never again!!!1".
Minun ensimmäinen parisuhteeni sai alkunsa kun nuori nainen lähestyi minua ja saman tien yrjösi raflan käytävälle. Tilanne jännitti. Eipä tuo haitannut kun kiva ja nätti tyttö oli kyseessä. Ilta meni lohdutellessa, mutta treffit sovittiin ja oltiin yhdessä kymmenisen vuotta.
Et olisi voinut paremmin tekstiäni jatkaa. Itseasiassa se on vain parempi, jos nainen sanoo, että häntä jännittää. Mies saa tuossa tilaisuuden tuntea olonsa miehekkääksi ja hieman kannustaa/lohduttaa. Samalla saadaan keskustelu hyvin käyntiin, eikä enää tarvitse jännittää. Kummankaan osapuolen.