Ahdistaa jo syksy, koska meidän kirjakerho alkaa!
Kirjakerhon puuhanainen laittoi tänään viestiä, että sinähän voit laittaa jotain pientä herkkua kirjan teemaan sopivasti. Joku kiva antipasti-lautanen, itsetehtyä leipää juureen ja jälkkäriksi tiramisut. Nuo ainakin teet ihan käden käänteessä.
Minua ihan vatsassa vääntää kun ajattelen, että joudun taas tuonne noiden pompoteltavaksi.
Ja minun on vähän pakko osallistua työni puolesta. Joo, näitä pikkupaikkakunnan iloja.
Kommentit (63)
Onko teillä joka kerta jotain kirjaan sopivaa syötävää? Ja kunta maksaa, niinkö? Et kai itse noit maksa?
Muista, leivälle oliiviöljyä eikä levitettä.
Montako kertaa syksyssä kokoonnutte?
Ensimmäiselle kerralle mahatauti. Ilmoitat aamulla, niin puuhanainen ehtii hakea naksuja kunnan tiloihin.
Toiselle kerralle reissu hädänalaisen sukulaisen luo tai ihan minne tahansa muualle.
Kolmannella kerralla olet flunssassa.
Tuossa ajassa ovat itse jo ehtineet vispata villihiivajuuren leipäänsä. Voit välillä pistäytyä ja jos ikinä joudut muonavuoroon, hommaat niin paskat eväät, etteivät enää pyydä sinua. Olet äkkiä gluteeniton vegaani suolistovaivojen takia ja tuot vain suolatonta maissikakkua.
Kuka noi ruuat maksaa? Tietääkö kuntalaiset, että rahaa menee tuollaiseen? Puhumattakaan työntekijän työajasta?
Haet niille Lidlin paistopisteestä nakkiroisantteja.
Kannattaisiko ottaa tavaksi, että tarjolla on vain:
kahvi ja keksi
tee ja keksi
Tai vaihtoehtoisesti sillä periaatteella tarjoilut, että jokainen tuo omalla vuorollansa jotakin.
Voisiko kahvin/teenkeitto vastuu olla sinulla?
EI kuulosta sopivalta, että koko vastuu tarjoiluista on sinulla.
Jos et kerran osaa tai halua kieltäytyä, niin kestitse sitten heitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä joka kerta jotain kirjaan sopivaa syötävää? Ja kunta maksaa, niinkö? Et kai itse noit maksa?
Muista, leivälle oliiviöljyä eikä levitettä.
Ei kun meillä on oma kassa. Jäseniltä kerätään rahaa, ollaan mukana myyjäisissä, ym.
Ja joka kerta on syötävää. En ihan aina tee ruokia, mutta noin 75%:sti
Ap
Vie paketti Marie keksejä ja keitä vettä. Anna jokaiselle oma teepussi.
Minä leipoisin niin kaameat tarjottavat ettei tosikaan ja iloisesti kertoisin siskon kaiman serkun vatsataudista. Hän siis piipahti luonani juuri kun leivoin " ai että , toivottavasti ei tarttunu mahatauti , nonniin nyt syödään".
Vierailija kirjoitti:
Kuka noi ruuat maksaa? Tietääkö kuntalaiset, että rahaa menee tuollaiseen? Puhumattakaan työntekijän työajasta?
Kerhon jäsenet maksaa. Lisäksi ollaan myyjäisissä ym tapahtumissa. Kunnan rahat ei mene tähän. Eikä mun työaika. Tämä on vapaaehtoista.
Ap
Ota sitten lopputili. Ei tässä maassa nälkään tapeta.
Vierailija kirjoitti:
kahvi ja keksi
tee ja keksiTai vaihtoehtoisesti sillä periaatteella tarjoilut, että jokainen tuo omalla vuorollansa jotakin.
En usko, että tee ja keksit saavat kannatusta.
Ap
Jos se on vapaaehtoista niin voit jättää väliinkin
Anna arvaan. Aluksi vaikutti ihan mukavalta pestiltä, ainakin työ ja ehkä myös nuo "työhön kuuluvat ylimääräiset". Sitten kuitenkin kävi ilmi, ehkä ensin pikkuhiljaa ja lopulta rysäyksellä, että akat pompottavat sinua (ehkä edeltäjääsikin - joutuiko hän burnoutin vuoksi pois?). Siinä missä periaatteesssa voisitkin tehdä eväät ja hyvätkin eväät johonkin kivaan vapaaehtoistapahtumaan, on sinua alkanut ***tuttamaan niin paljon, että jo pelkkä kirjan näkeminen saa raivon partaalle?
Jos näin, niin toivon, että täällä lukijat antavat hyviä vinkkejä siitä, miten saa itsensä zen-tilaan tuollaisessa.
Itse seuraan keskustelua kiinnostuksella (omat lehmät olleet ojissa, enkä tiedä olenko oppinut vieläkään, kun en edes ihan tiedä, mitä pitäisi itse oppia, jos/kun osa ihmisistä on kohtuuttomia). Toistaiseksi annan epätyydyttävän neuvon: ehdota kirjapiirin muuttamista uuden syyskauden avaamisen kunniaksi leffapiiriksi ja katsotte Leea Klemolan tähdittämän elokuvan Huonot naiset. Jos eivät tajua muuten, niin voit vaikka elokuvan päätteeksi sanoa, että olet kuullut teidän paikkakunnalle olevankin tulossa bussilastillisen venäläisiä prostituoituja.
Voimia, oikeasti! Ja kykyä päästä tuosta v*maisesta tilanteesta irti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, leivälle oliiviöljyä eikä levitettä.Ei kun meillä on oma kassa. Jäseniltä kerätään rahaa, ollaan mukana myyjäisissä, ym.
Ja joka kerta on syötävää. En ihan aina tee ruokia, mutta noin 75%:sti
Ap
Saatko palkkaa eväiden teon ajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kahvi ja keksi
tee ja keksiTai vaihtoehtoisesti sillä periaatteella tarjoilut, että jokainen tuo omalla vuorollansa jotakin.
En usko, että tee ja keksit saavat kannatusta.
Ap
Sun EI TARVITSE KYSYÄ ETUKÄTEEN. Jos oikeasti et sanomalla selviä, niin tarjoat jotain tosi ankeaa varoittamatta, sanot tukahtuneella äänellä
- anteeksi, tänään kaikki meni pieleen
Ja juokset vessaan lukkojen taa, ettei kukaan saa selville ettet itke oikeasti.
Tai teet eväät salaa työajalla, jolloin saat palkkaa,
Tai LINTSAAT, saat migreenin, ripulia, mitä vain, tuntia ennen.
Ei ole pakko olla ylikiltti!
T. Eräs kiltti, joka nykyään sanoo suoraan
Kyllä sä voit kieltäytyä tuosta kirjakerhosta oikeasti. Rohkeutta ja pidä puolesi!
E. M. Forster: Hotelli Firenzessä
Ap