Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa jo syksy, koska meidän kirjakerho alkaa!

Vierailija
25.07.2022 |

Kirjakerhon puuhanainen laittoi tänään viestiä, että sinähän voit laittaa jotain pientä herkkua kirjan teemaan sopivasti. Joku kiva antipasti-lautanen, itsetehtyä leipää juureen ja jälkkäriksi tiramisut. Nuo ainakin teet ihan käden käänteessä.

Minua ihan vatsassa vääntää kun ajattelen, että joudun taas tuonne noiden pompoteltavaksi.

Ja minun on vähän pakko osallistua työni puolesta. Joo, näitä pikkupaikkakunnan iloja.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juureen tehty leipä ei ole kovin suuritöinen, jos on tehnyt ennen (ja/tai tekee pikajuureen, jos kotona ei ole aitoa juurta) ja tiramisu vielä vähemmän, mutta pointti ei tainnutkaan olla se, onko helppoa vai ei, jos ei HALUA tehdä. Silloin sanot, että et halua/ehdi/pysty. Jos siitä ei palkkaa saa, en omalla rahalla kyllä tekisi, jos en tykkäisi leipoa/kokkailla.

Vierailija
42/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten haluat meidän kommentoivan avaustasi? On ehdotettu vaikka mitä - "ei,  ei".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat sanoa meille ei, niin kai osaat sanoa piiriläisille, että sinua ahdistaa ja lopetat tarjoilun hoitamisen. Mutta olet muuten mukana vapaaehtoisuutesi ja kiinnostuksesi pohjalta.

Vierailija
44/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa seuraavaksi joku Neiti Marpe ja leipaset sinne mehevän sormustinkukkatortun. Johan loppuu kirjapiiri ja luottamustoimet.

Vierailija
45/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa seuraavaksi joku Neiti Marpe ja leipaset sinne mehevän sormustinkukkatortun. Johan loppuu kirjapiiri ja luottamustoimet.

´Teetä kolmelle´ kävisi myös vaikkakin siinä on Poirot.

Vierailija
46/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkullisinta tässä ketjussa olisi tietysti ehdottaa tarjottavia ja teoksia yhteen.

Vierailija
47/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä laitat, sinä päätät. Älä anna niiden pompotella! Laitat jotain Lidlistä saatavaa ja ilmoitat, ettei mopolla sentään mahottomia.

Nimi. Pikkukunnassa työskennellyt

PS. Mieti, mitä menetät. Heidän määräilynsä. Ehkei sinua enää kutsuta, mutta haitanneeko tuo mittää?

Vierailija
48/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se oot sinä, joka ne tarjottavat tekee? Kieltäydy hyvä ihminen, jos et halua tehdä!

Vierailija
49/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murra kätesi ja saat siihen kipsin ja näin et voi tehdä mitään . Ongelma ratkaistu

Tai laita itse käteesi paksu side.Näkevät et kädelläsi voi tehdä mitään. Minulla oli paha rastusvamma viikoja ja jossain kerhossa kävin.. Eväitä väänsin ja jalkautumisessa työnetiin raskaimat kassit. Ei kuuneltukäteni oikeasti kipeä ,kun ei vamma ulos päin näkynyt, Oletetaan toi kyllä kantaa, ihan terve on. Kun liikkuukin paljon!.Hommasta pääsi irti,kun heitti hanskat naullan ja ei enää mennyt koko kerhoon.

Vierailija
50/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että "en ehdi".

Voit myös ehdottaa, että jokainen voisi tuoda jotain syötävää, ihan oman mielensä mukaan.

Jos joku haluaa välttämättä juureen leivottua leipää, niin tuo itse sellaista.

Kuule mulla on tässä vastassa useampi naishenkilö, jotka dont take no for an answer.

Ap

Ja mitä nämä naiset sulle tekee, jos sanot ei? Alkavat huutaa? Lähdet lätkimään. Alkavat syyttelemään? Lähdet lätkimään. Alkavat painostaa? Lähdet lätkimään. Alkavat juoruilla kylillä? Siinäpähän juoruavat. Erottavat kirjakerhosta? Hyvä, eihän tuosta olekaan sulle kuin harmia.

Sinulla ei ole harrastuksissa mitään velvollisuuksia, vaikka joku haluaisikin vaatia sinulta sitä ja tätä. Harrastusten on tarkoitus ilahduttaa ja tehdä elämästä mielekkäämpää. Työnantajaa kohtaan on velvollisuuksia, mutta työnantajaltakin voi lähteä lätkimään toiseen paikkaan, jos käyttäytyminen työnantajan puolelta on asiatonta.

Asiatonta käytöstä ei tarvitse sietää keneltäkään missään tilanteessa. Et ole vastuussa toisten aikuisten ihmisten tunteesta ja hyvästä mielestä jossain kirjakerhossa.

Vierailija
51/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noi ruuat maksaa? Tietääkö kuntalaiset, että rahaa menee tuollaiseen? Puhumattakaan työntekijän työajasta?

Kerhon jäsenet maksaa. Lisäksi ollaan myyjäisissä ym tapahtumissa. Kunnan rahat ei mene tähän. Eikä mun työaika. Tämä on vapaaehtoista.

Ap

Sun aloituksesta saa sen kuvan ettei ole vapaaehtoista.  Yritä nyt päättää onko vapaaehtoista vai ei!

Vierailija
52/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juureen tehty leipä ei ole kovin suuritöinen, jos on tehnyt ennen (ja/tai tekee pikajuureen, jos kotona ei ole aitoa juurta) ja tiramisu vielä vähemmän, mutta pointti ei tainnutkaan olla se, onko helppoa vai ei, jos ei HALUA tehdä. Silloin sanot, että et halua/ehdi/pysty. Jos siitä ei palkkaa saa, en omalla rahalla kyllä tekisi, jos en tykkäisi leipoa/kokkailla.

No tämäpä! Itse elätän itseäni taiteella ja voisin tehdä itse kaikki onnittelukortit, mutta kyllä minä vaan hankin kortit aina valmiina kaupasta.

Vierailija
53/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että "en ehdi".

Voit myös ehdottaa, että jokainen voisi tuoda jotain syötävää, ihan oman mielensä mukaan.

Jos joku haluaa välttämättä juureen leivottua leipää, niin tuo itse sellaista.

Kuule mulla on tässä vastassa useampi naishenkilö, jotka dont take no for an answer.

Ap

Ja mitä nämä naiset sulle tekee, jos sanot ei? Alkavat huutaa? Lähdet lätkimään. Alkavat syyttelemään? Lähdet lätkimään. Alkavat painostaa? Lähdet lätkimään. Alkavat juoruilla kylillä? Siinäpähän juoruavat. Erottavat kirjakerhosta? Hyvä, eihän tuosta olekaan sulle kuin harmia.

Sinulla ei ole harrastuksissa mitään velvollisuuksia, vaikka joku haluaisikin vaatia sinulta sitä ja tätä. Harrastusten on tarkoitus ilahduttaa ja tehdä elämästä mielekkäämpää. Työnantajaa kohtaan on velvollisuuksia, mutta työnantajaltakin voi lähteä lätkimään toiseen paikkaan, jos käyttäytyminen työnantajan puolelta on asiatonta.

Asiatonta käytöstä ei tarvitse sietää keneltäkään missään tilanteessa. Et ole vastuussa toisten aikuisten ihmisten tunteesta ja hyvästä mielestä jossain kirjakerhossa.

Kiitos neuvostasi. Ja kiitokset myös kaikille muille neuvoja antaneille. Otan ne harkintaan. Ehdottomasti. Jotainhan mun on pakko keksiä, koska tilanne ei voi jatkua tällaisena.

Siis en voi vain lähteä kirjakerhosta vaikka toki ymmärrän ettei tämä tilanne ole terve.

Kerholla ei ole mitään varsinaista tekemistä kunnan kanssa, paitsi yksi kirjastoihminen on perinteisesti toiminut sijteerinä (nyt minä).

12 jäsenestä 7 on joko kunnan palkkalistoilla tai päättävässä asemassa kunnassa.

Ymmärrätte varmasti, ettei minun kannata ryhtyä riitoihin ihmisten kanssa, joiden yhteistyökykyyn joudun luottamaan päivittäin työssäni. Lisäksi myös mieheni on kunnan töissä (hänen perässään tänne muutinkin, hyvä että sain koulutustani vastaavaa työtä!)

Kyllä välien pitäminen tärkeisiin toimijoihin on osa työelämää.

Ap

Vierailija
54/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se oot sinä, joka ne tarjottavat tekee? Kieltäydy hyvä ihminen, jos et halua tehdä!

Minun tehtäväni on hoitaa kirjakerhon käytännön järjestelyt.

Ap

Vierailija
55/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noi ruuat maksaa? Tietääkö kuntalaiset, että rahaa menee tuollaiseen? Puhumattakaan työntekijän työajasta?

Kerhon jäsenet maksaa. Lisäksi ollaan myyjäisissä ym tapahtumissa. Kunnan rahat ei mene tähän. Eikä mun työaika. Tämä on vapaaehtoista.

Ap

Sun aloituksesta saa sen kuvan ettei ole vapaaehtoista.  Yritä nyt päättää onko vapaaehtoista vai ei!

No on se siinä mielessä vapaaehtoista, ettei työlainsäädäntö tai kunnan ohjesääntö velvoita minua mihinkään. Kyse on sosiaalisista suhteista ja elämästä pikkupaikkakunnalla.

Ap

Vierailija
56/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai siis osa niistä. Yksi jäsen hoitaa kirjatilaukset, toinen hoitaa fb:n, jne.

Ap

Vierailija
57/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida ap ne käytännön järjestelyt oman jaksamisesi mukaan ja jos muut eivä usko laita vaikka se side käteesi. Kerrot vaan että ei oikein kokkailut suju nyt....

Vierailija
58/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi kierrättää vastuita? Sano vaan reippaasti, että et jaksa enää ottaa vastuullesi tarjoiluja. Onhan tossa hommaa, jos joka kerralle pitää laitella teeman mukaiset ruoat ja vielä noin monelle ihmiselle! Kuulostaa joku FB:n hoito paljon helpommalla. Vaihda siihen!

Vierailija
59/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivässä ja tiramisussa on kyllä duunia. Antipaston, oliivit ja jäätelön saa helpommin. 

Vierailija
60/63 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai siis osa niistä. Yksi jäsen hoitaa kirjatilaukset, toinen hoitaa fb:n, jne.

Ap

Ainoa mahdollisuutesi taitaa sitten olla se, että otat ihan rohkeasti puheeksi toimenkuvien kierrättämisen. Sanot, ettei sinulla ole ikävä kyllä resursseja jatkaa yksin tarjoiluvastuussa ja kuka ottaisi tehtävän tästä eteenpäin hoitaakseen? Älä kysy, haluaisiko joku vaan kysy, kuka vaihtaa hommaa, sillä sinä et enää voi sitä tehdä. Mikäli halutaan pitäytyä siinä, että tarjoilut ovat näin aikaavieviä nimittäin (jos kaupan valmiit tarjoamiset kelpaavat, sitten sinulle toki sopii jatkaa). Pahoittelet toki kovasti, koska haluat pysyä hyvissä väleissä. Eli olet ystävällinen, mutta jämäkkä.

Syitä ei ole pakko avata tarkasti, mutta voit sanoa, että työnkuvasi on muuttunut kiireisemmäksi, joudut tekemään kotona jotain remppaa, lapsilla on nyt juttuja, jotka vievät sinun aikaasi syksyllä (valitse syy, joka menee uskottavasti läpi oman elämäsi kohdalla). Eihän se heille kuulu, mutta tuntuu olevan erittäin vaikeaa pistää porukalle vastaan, niin tästä saat ilmoitustasi pehmentämään validin syyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän