Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos meille on oikeasti tulossa ruokakriisi, niin miksi juomme kaurajuomaa?

Vierailija
25.07.2022 |

Ne ymmärrän vielä jotenkin keillä on maitoallergia, mutta miksi tietentahtoen ajetaan maidon tuotantoa alas?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maistuu paremmalta kahvissa kuin lehmänmaito, jossa on outo perseen maku ja haju. Teen kesäkeitonkin kauramaitoon.

Vierailija
22/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän kaurajuomasta enemmän eikä sen tuottamiseksi tarvitse pitää mitään toista elävää ja tuntevaa olentoa epäinhimillisessä synnytyskierteessä. 

Yhtä suuri hiilijalanjälki on kuitenkin, kun maidossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurajuoma on siitä hyvä juttu, että litrasta juomaa lähtee 20 litraa rehua

tuotantoeläimille. Mielettömän mukava diili.

Eikö toi oo vähän ironista? Kun kaurajuomaa jyrää maidon, niin kuka sen rehun syö? Varsinkin kun kaurajuomaa kuluu enemmän kun ei ole maitoa?

Taitaisi olla ihmiselle terveellisempää jos me söisimme sen 20 litran rehun ja lehmä saisi sen litran kauramaidon?

Lehmät syövät myös heinää, eli sen kauran voisi jättää liottamatta ja tehdä ihan syötäväksi ruuaksi.

Vierailija
24/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join maitoa peruskoulun neljännellä luokalla, kun meillä oli kilpailu muiden luokkien kanssa, ketkä juovat eniten maitoa. Tämä tapahtui 1970-luvulla. Sen jälkeen olen käyttänyt maitopohjaisia tuotteita, lähinnä juustoja vielä 2010-luvulle saakka, mutta en ole juonut maitoa. Inhoan sen makua ja se lisää limaneritystä niin, että maitotuotteiden käyttämisen jälkeen on limakalvot turvoksissa ja nenä ja nielu limaa täynnä. Muutamaan vuoteen en ole enää käyttänyt mitään maitotuotteita.

Kaurasta valmistettua kermankaltaista tuotetta käytän laatikoihin, koska kaikkeen ei käy tomaattisose eikä kasvisliemi. Kauravalmistetta kuluu vuodessa ehkä pari litraa.

Syön hyvin vähän ulkomailta tuotuja hedelmiä. Pakastin juuri toissa viikolla 10 kiloa kotimaista mansikkaa ja viime viikolla 12 kiloa mustikkaa. Pakkaseen menee vielä tyrniä, puolukkaa, herukkaa, karviaista, marja-aroniaa, omenaa ja päärynää. Tyrniä ja marja-aroniaa ostan paikallisilta kasvattajilta, myös puolukat ostan luultavasti tutulta poimijalta, muut kasvatan itse. Tomaattisosetta tulee jonkin verran oman kasvihuoneen tomaateista, yrtit tulevat omalta yrttimaalta. Kurkkua ja kesäkurpitsaa tulee jonkin verran, kurkkua säilön etikkaliemeen.

Seuraan satokausia, ostan paikallisilta viljelijöiltä aina kun mahdollista, valitsen kotimaista tai jos ei ole kotimaista niin EU:ssa kasvatettua. En osta edes kiinalaisia valkosipuleita. Pyrin minimoimaan ruokahävikin.

Lihaa olen viimeksi syönyt yli neljännesvuosisata sitten.

Näin aion jatkaa tuli kriisiä tai ei. Ilman eläinperäisiä tuotteita. Aivan sama, kuinka paljon tällä palstalla meuhkataan niiden puolesta.

Mene töihin.

Vierailija
25/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kirjoitti:

Koska se maistuu paremmalta kahvissa kuin lehmänmaito, jossa on outo perseen maku ja haju. Teen kesäkeitonkin kauramaitoon.

Itse teen kalakeiton kermaan, itse pyydetyistä kaloista yleensä.

Vierailija
26/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanutkaan kaurajuomaa.

Vierailija
27/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy NWOn tulemiseen

Vieläkö joku jaksaa uskoa puten levittämiin valheisiin. Koko NWO on puten oma suunnitelma, jonka haluaa toteuttaa omassa maassaan. Kovasti on jo toteutuksessa edennyt.

Länsimaihin sitä ei kukaan ole koskaan halunnut.

Vierailija
28/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset lopettaisivat tuonkin prosessoidun paskan juomisen niin tämä pallo olisi jo hieman parempi paikka elää. Kaiken maailman elokapinaidiootit tukkii liikennettä ja samaan hengenvetoon mussutetaan toiselta puolelta palloa roudattua avokadoa niin että tyrät rytisee.

Avokadolla et tätä palloa saa pilattua. Lehmille syötettävällä soijalla kylläkin, jos sen nyt yksi yksittäinen ruoka voisi pilata.

Kasvissyöjät  ei syö sen enempää ulkomailta tuotuja hedelmiä ym , kuin sekasyöjäkään. 

Kaikki marjat/vihanneksiet/juurekset;porkkanat, lantut, nauriit, kyssäkaalit ym/vilja;jauhot, leseet, hiutaleet,suurimot ym/perunat ym on kaikki kotimaisia. Omenat , riikunat/luumut /jopa päärynät/pensasmarjat tulee omasta pihasta. Ja paljon muutakin. 

Kesäisin myöskin kesäkurpitsat, tomaatit , kurkut, herneet ym tulee omasta pihasta.

Käytän varmaan vähemmän ulkolaista ruokaa, kun joku muu joka vetää ulkomailta tuotua lihaa suupielet veressä. Katsopa joskus mistä maasta se liha on tuotu, jota siina makkarassa monesti on.

Ja mista sen karjan rehu on tuotu, jonka lihaa syöt? Ja ne lannoitteet, jolla se karjan rehu kasvatetaan?

Tiedät kai, että kun Ukrainan sota syttyi ja venjä joutui pakotteiden alle, tuli viljelijöille pulaa lannotteista? Ei siis ihan kotimaista tuotantoa sekään.  Ja silloin puhutaan ihan eri määristä, kuin jostain avokadoista, joista niistäkin luultavasti ihan lihan syöjät syö suurimman osan. Itse ainakin inhoan avokadoa.

Suomalainen lehmä ei saa soijaa, se on rehuksi aivan liian kallista.

Meillä karjan rehu on tuotu Alipellosta (lohkot 4 ja 5) sekä Mäkelästä (lohko 18), ensi vuonna sitten jostain muualta. Karja laiduntaa nyt Jokivarressa (lohkot 21, 22 ja 25). Karjan rehun kasvattamiseen tarvittavat lannoitteet on tuotu lietesäiliöstä (se on lonkon 16 vieressä) ja lietettä levitettiin muutama viikko sitten lohkoille 4, 5 ja 6. Tämmöistä on suomalainen maatalous, ei osata tuoda ulkomailta edes rehuja tai lannoitteita.

Vierailija
29/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join maitoa peruskoulun neljännellä luokalla, kun meillä oli kilpailu muiden luokkien kanssa, ketkä juovat eniten maitoa. Tämä tapahtui 1970-luvulla. Sen jälkeen olen käyttänyt maitopohjaisia tuotteita, lähinnä juustoja vielä 2010-luvulle saakka, mutta en ole juonut maitoa. Inhoan sen makua ja se lisää limaneritystä niin, että maitotuotteiden käyttämisen jälkeen on limakalvot turvoksissa ja nenä ja nielu limaa täynnä. Muutamaan vuoteen en ole enää käyttänyt mitään maitotuotteita.

Kaurasta valmistettua kermankaltaista tuotetta käytän laatikoihin, koska kaikkeen ei käy tomaattisose eikä kasvisliemi. Kauravalmistetta kuluu vuodessa ehkä pari litraa.

Syön hyvin vähän ulkomailta tuotuja hedelmiä. Pakastin juuri toissa viikolla 10 kiloa kotimaista mansikkaa ja viime viikolla 12 kiloa mustikkaa. Pakkaseen menee vielä tyrniä, puolukkaa, herukkaa, karviaista, marja-aroniaa, omenaa ja päärynää. Tyrniä ja marja-aroniaa ostan paikallisilta kasvattajilta, myös puolukat ostan luultavasti tutulta poimijalta, muut kasvatan itse. Tomaattisosetta tulee jonkin verran oman kasvihuoneen tomaateista, yrtit tulevat omalta yrttimaalta. Kurkkua ja kesäkurpitsaa tulee jonkin verran, kurkkua säilön etikkaliemeen.

Seuraan satokausia, ostan paikallisilta viljelijöiltä aina kun mahdollista, valitsen kotimaista tai jos ei ole kotimaista niin EU:ssa kasvatettua. En osta edes kiinalaisia valkosipuleita. Pyrin minimoimaan ruokahävikin.

Näin aion jatkaa tuli kriisiä tai ei. Ilman eläinperäisiä tuotteita. Aivan sama, kuinka paljon tällä palstalla meuhkataan niiden puolesta.

Mene töihin.

Vielä on viikko vuosilomaa jäljellä. Ensi maanantaina tähän aikaan kirjoittelen jo työjuttuja.

Vierailija
30/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jaksa lukea

Vierailija
31/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, miten lehmän maito on jotenkin se tuote mitä pitäisi juoda.

Sitten koiran maito, hirven maito tai hevosen maito olisi jotenkin yök yök, koska sitä ei ole vain teollistettu.

Miksi me juodaan jonkun toisen eläimen maitoa?

Kalsiumia saa purkista.

Vierailija
32/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurajuoma on siitä hyvä juttu, että litrasta juomaa lähtee 20 litraa rehua

tuotantoeläimille. Mielettömän mukava diili.

Eikö toi oo vähän ironista? Kun kaurajuomaa jyrää maidon, niin kuka sen rehun syö? Varsinkin kun kaurajuomaa kuluu enemmän kun ei ole maitoa?

Taitaisi olla ihmiselle terveellisempää jos me söisimme sen 20 litran rehun ja lehmä saisi sen litran kauramaidon?

Lehmät syövät myös heinää, eli sen kauran voisi jättää liottamatta ja tehdä ihan syötäväksi ruuaksi.

Niillä heinäpelloilla, jotka nyt on varattu lehmien ruoaksi, voitaisiin kasvattaa ihmiselle sopivaa viljaa.

Vierailija
33/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on loistava esimerkki draamanhakuisesta minäihmisestä. Ruumiilliset toiminnot ovat aina äärimmäisiä. Nyt limakalvot TÄYNNÄ 😂, suolisto-ongelmat puuttui tästä käsikirjoituksesta. Mutta onneksi oli minä&minun valinnat. Minun valinnoilla maailma pelastuu. Minä valitsen ja Kiina vapisee. Hohhoijaa....

Vierailija
34/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, miten lehmän maito on jotenkin se tuote mitä pitäisi juoda.

Sitten koiran maito, hirven maito tai hevosen maito olisi jotenkin yök yök, koska sitä ei ole vain teollistettu.

Miksi me juodaan jonkun toisen eläimen maitoa?

Kalsiumia saa purkista.

Mistä se purkin kalsium on peräisin? Tipahtanut taivaalta?

Vierailija
35/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jaksa lukea

Tämä! Ei voisi vähempää kiinnostaa lukea tuollaista jaarittelua.

Vierailija
36/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän kaurajuomasta enemmän eikä sen tuottamiseksi tarvitse pitää mitään toista elävää ja tuntevaa olentoa epäinhimillisessä synnytyskierteessä. 

Yhtä suuri hiilijalanjälki on kuitenkin, kun maidossa

No hohhoh, ei ole lähimainkaan.

Vierailija
37/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut maitoa sen jälkeen kun näin ja KUULIN miten vastasyntyneet vasikat riistettiin emoilta ja emot huusivat pakokauhussa vasikoidensa perään läpi yön.

Vierailija
38/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut yhdeltäkään vegaanilta vastausta siihen että miksi he pystyvät luopumaan kaikista eläinperäisiatä tuotteista mutta eivät pysty juomaan mustaa kahvia.

Sitä ainoaa kahvia, joka kunnioittaa kahvin viljelijöiden ja valmistajien ammattitaitoa ja kahvin makua.

Vierailija
39/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset lopettaisivat tuonkin prosessoidun paskan juomisen niin tämä pallo olisi jo hieman parempi paikka elää. Kaiken maailman elokapinaidiootit tukkii liikennettä ja samaan hengenvetoon mussutetaan toiselta puolelta palloa roudattua avokadoa niin että tyrät rytisee.

Sä et syö mitään ruokaa mitä tuodaan kaukaa, esim banaani, kahvi tai riisi? Nää avojado-jankkaajat vois keksiä välillä jotain uutta.

Vierailija
40/174 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juonut maitoa sen jälkeen kun näin ja KUULIN miten vastasyntyneet vasikat riistettiin emoilta ja emot huusivat pakokauhussa vasikoidensa perään läpi yön.

Oletko ikinä kuullut miten ihmisvauvat itkee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi