Minkä ikäisenä sinusta tuli kaunis? Oma tilanne: 40-vuotiaana
Olen valokuvaaja, mistä syystä otan aina itse passikuvani. Muuten minusta ei paljon kuvia olekaan, kun en käytä somea, en juurikaan käy missään muiden kameroiden ulottuvilla, enkä ole linssiludetyyppiä muutenkaan. Siispä viiden vuoden välein näen itsestäni kuvan, jossa ei ole ylimääräisiä härpäkkeitä, ilme on neutraali ja hiukset ja silmälasit pois kasvoilta. Ja jota ei ole käsitelty mitenkään, eikä varsikaan kuvattu nykyisten kännykkäkamerafiltterien läpi.
Olen nyt 44 ja otin juuri uusimman kuvan. Olin 39-vuotiaana sitä mieltä että siinä taisi tulla elämäni paras passikuva ja tästä eteenpäin on tiedossa alamäkeä, mutta vielä mitä! Ihan hämmentää kuinka selvästi olen kaunistunut vielä tuon jälkeen.
Olen ollut aina sellainen "kuukasvo", ja vasta nyt poskiin on ilmestynyt pientä muotoa. Ei selkeitä kuoppia vaan sellaiset lievät painaumat, jollaisia olen aina toivonut. Silmät eivät ole ainakaan pienentyneet ja leukalinjasta on tullut erottuvampi, varmaan siksi että minulta on hitaasti lähtenyt jonkin verran painoa (normaalipainon rajoissa). Rypyt ja juonteet eivät ole vielä sitä kaliiberia että ne erottuisivat passikuvassa.
Älkää nuoremmat uskoko niitä juttuja, että 25 vuoden jälkeen ulkonäkö vain huononee. En varmasti ole ainoa, jolla on mennyt päin vastoin. Olisi kiva kuulla myös muiden kommentteja siitä, minkä ikäisenä olette ns. puhjenneet kukkaan!
Kommentit (105)
Mä olin parhaan näköinen 25-35-vuotiaana. 37 v tuli raju rupsahdus ensimmäisen kerran, ryppyjä tuli ihan joka paikkaan parissa kuukaudessa. Sen jälkeen alkoi kertyä painoa niin että nyt 47 v olen sairaalloisen lihava akanpallero. Vaan eipä tuo ulkonäkö enää kiinnosta ollenkaan joten olen ihan tyytyväinen näin.
Vähän väliä. Ilmankos miehet ovat vaihtuneet vähän väliä.
Kolmekymppisenä ja nyt lähes 50v olen hehkeimmilläni.
Olin kauneimmillani n 43-55v, sain kuopuksen 42v:nä ja vuosi tietty meni vauvahulinassa. Mutta tuolloin olin todella naisellisuuteni huipulla, ulkoisesti kauneimmillani (lihoin laihasta normaalipainoiseksi 4. raskaudessa), itsevarmuus huipussaan, parisuhde kuumimmillaan ja urakehitys kohdillaan
Ihana aloitus! Naisen kauneus todella kypsyy ja voi parantua iän myötä.