Mies urheilee koko ajan - en jaksa tätä hikipyykin määrää
Kenelläkään muulla tätä ongelmaa? Äijä juoksee koko ajan salilla ja lenkillä ja sitä ja tätä ja aina on jotkut kikkelihikiset vaatteet haisemassa nurkissa ja odottamassa pesua tai naruilla kuivumassa niin, että ei saa muuta pyykkiä pyöritettyä (en pese "normipyykkiä" samassa treenipyykin kanssa, koska se haju jälkimmäisissä on vaan niin oksettava).
Ja oksettaa pyöritellä niitä jalkovälihikisiä alushousuja ja haisevia sukkia. Olen aivan lopen kyllästynyt. Olisi pitänyt naida joku hissukka postimerkkeilijä villaliivimies, kun olisi tiennyt nuorena paremmin...
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Äijähiki + sukkamehut ovat kyllä yksi karmeimpia hajuja maailmassa.
Ehkä kemiat ei vaan kohtaa.
Mulla oli kerran yks heila jonka hikikin tuoksui mukavalle...
Miksi ap on miehen kanssa yhdessä, kun kaikki on sähuonosti ja väärin?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap sinua! Meilläkin haisee koko kämppä kun mies laittelee hikisiä kamppeitaan kuivumaan kun ei heti niitä pese. Se pesee kyllä ite niitä mutta liian vähällä lämmöllä ja pesuaineella ja lyhyellä pesuohjelmalla. Että ei vaan tulisi liian kalliiksi! Ne vaatteet haisee pesunkin jälkeen ihan yrjöltä ja kissan eritteiltä. Yööööks! Eikä se ite muka haista???
Kiitos!!! Edes joku ymmärtää <3 /Ap
Tämä on yksi syy miksi en lihansyöjän kanssa menisi yksiin. Hiki ja eritteet haisevat pahalle.
t. vegaani
Minä en edes miehenä anna vaimon pestä treenivaatteitani, koska hän ei osaa tehdä sitä oikein. Kaikki muut perheen pyykit hän kyllä hoitaa.
Ettekö osaa pyykinpesun perusteita? Äijä peskööt pyykkinsä 60 asteessa tai yli ja huuhteluaineeksi väkiviinaetikka. Lähtee hajut. Tai liottakoon etikka vesiseoksessa hikipyykkejään ennen pesuun laittoa. Sitteen vaan pesette koneen tyhjillään hikipyykin jälkeen ja etikka huuhteluaineeksi.
Anna äijän pestä omat hikivaatteensa mutta jos ne hajustaa koko kämpän niin ukko riisukoot parvekkeelle jätesäkkiin pyykkinsä ja sisälle tuo vain kun on viemässä niitä koneeseen. Älä sinä puutu niihin ei oo sun tehtävä, peskööt tai menkööt likasissa ja hikisissä seuraavan kerran jos ei osaa.
En lukenut kommentteja läpi, mutta voisitteko sopia, että miehen harrastukseen kuuluu hänen omien treenivaatteiden pesu, hänen itse pestäväksi ja huolehdittavaksi, sekä kuivatus ja kaappiinsa laitto myöskin. Ei ole reilua, että sun aikasi kuluu tohon ja paljon aikaa kuluukin. Oikeesti ihan hirvee lisä kotitöissä.
Kuten jo ehdotettua, niin käytetyt treenivaatteet pestään joka päivä (= mies pesee itse). Nykykoneet mittaa pyykin painon ja käyttää vettä sen mukaan, joten ei ole edes niin epäekologista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap sinua! Meilläkin haisee koko kämppä kun mies laittelee hikisiä kamppeitaan kuivumaan kun ei heti niitä pese. Se pesee kyllä ite niitä mutta liian vähällä lämmöllä ja pesuaineella ja lyhyellä pesuohjelmalla. Että ei vaan tulisi liian kalliiksi! Ne vaatteet haisee pesunkin jälkeen ihan yrjöltä ja kissan eritteiltä. Yööööks! Eikä se ite muka haista???
Mitä miehesi syö/juo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehota häntä pesemään pyykkinsä useammin. Panostakaa likapyykkien säilytykseen, jotta eivät haise.
Vinkkejä likapyykin säilytykseen panostamiseen otetaan vastaan. Nyt viemme hikirytkyt suoraan parvekkeelle "tuulettumaan" ja sieltä ne roudataan sitten pahimpien huurujen haihduttua pesuun. Tällöin ei viitsisi viedä partsile puhdasta pyykkiä kuivumaan, ettei hien haju tartu niihin eli muut pyyikit kasaantuvat. En viitsi yhtä hikivaatekertaa ruveta pesukoneessa pyörittämään, se ei tunnu mitenkään järkevältä.
Mulla on tapana huuhdella hikisimmät vaatteet, kuten treenitoppi, heti treenin jälkeen kuumalla vedellä ja laittaa sitten kuivumaan ja seuraavana päivänä pyykkikoriin. Jos siis ei ole heti muuta pyykkiä menossa koneeseen, yleensä ei ole. Tämä auttaa jo paljon siihen, ettei hajut niin pinty. Mutta tajuat kai, että on ihan harhaista ajatella, että ne normipyykit menisi jotenkin piloille siitä että ne pesee treenivaatteiden kanssa. Sitä varten pesukone on, että se pesee pyykit puhtaaksi. Teidän pesukoneessa on jotain vikaa, jos treenivaatteet onnistuu jotenkin saastuttamaan muut pyykit.
Joskus miesten hiki vaan on vahvempaa niin että ei tee mieli samaan koneeseen laittaa.
Meillä kerran pestiin erään metallimuusikon tamineita(joita oli pidetty keikoilla pitkään) ja mies sai päähänsä käyttää niitä kuivausrummussa. Se haju jäi sinne kuivausrumpuun eikä lähtenyt ikinä.
Meillä on kaksi pesukonetta ja yksi kuivuri.
Toisessa koneessa pesen omat ja lasten vaatteet. Toisessa miehen vaatteet. Ei ongelmaa.
Suosittelen siis hankkimaan toisen koneen, jossa peset(te) vaan miehen vaatteet :)
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kommentteja läpi, mutta voisitteko sopia, että miehen harrastukseen kuuluu hänen omien treenivaatteiden pesu, hänen itse pestäväksi ja huolehdittavaksi, sekä kuivatus ja kaappiinsa laitto myöskin. Ei ole reilua, että sun aikasi kuluu tohon ja paljon aikaa kuluukin. Oikeesti ihan hirvee lisä kotitöissä.
Tämäpä tämä. Mies tietty kuvittelee, että se on vaan heittää pyykit koneeseen ja sieltä kertakauhaisulta narulle. Jää pois tykkänään se vaatteiden kääntely nurinpäin (koneeseen laittaessa), oikominen konetta tyhjätessä ja asettelu ja sijoittelu narulle niin, että kuivuvat mahdollisimman nopeasti. Nämä pienet aikaavievät finessit selviävät vasta, kun rupeaa itse pyykkäämään.
Saattaa tulla sitten ihmetys miten ne vaimon pesemät ovat aina niin suoria ja sileitä ja omat pyykit ihan muotopuolia ja ruttuisia ja vielä saumoista kosteita kaappiin viikatessa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syy miksi en lihansyöjän kanssa menisi yksiin. Hiki ja eritteet haisevat pahalle.
t. vegaani
No ei se lihasta johdu.
Itsehän te vegaanit piereskelette päivät yöt ja haisette kuolemalle. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä mutta ruokavalio pitää olla terveellinen, mitä se ei tänäpäivänä juuri kenelläkään ole ja, kun kauppojen valikoimia katsoo niin kauppiaat ja ruokateollisuus tekee kaikkensa myrkyttääkseen ihmiset.
Pesu 60vasteessa ja huuhteluaineena pyykkietikka. Ei haise tai tartu muihin pyykkeihin.
Muutaman koneellisen pessyt kun mies urheili aikanaan ammatikseen liigassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijähiki + sukkamehut ovat kyllä yksi karmeimpia hajuja maailmassa.
Ehkä kemiat ei vaan kohtaa.
Mulla oli kerran yks heila jonka hikikin tuoksui mukavalle...
Minun puolisolla on tällainen heila nytkin. Siksi kyselen, että mitä teillä kotona oikein syödään. Joku menee nyt metsään todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes miehenä anna vaimon pestä treenivaatteitani, koska hän ei osaa tehdä sitä oikein. Kaikki muut perheen pyykit hän kyllä hoitaa.
Höh. Minä en saa silittää mun mieheni kauluspaitoja, koska en muka tee kaikkia niksejä oikein.
Joku saattaisi ajatella että "konehan ne pesee". Antaahan itsensä kokeilla ja suorittaa tuo rumba, kun kerran treenaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vegaani
No ei se lihasta johdu.
Itsehän te vegaanit piereskelette päivät yöt ja haisette kuolemalle. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä mutta ruokavalio pitää olla terveellinen, mitä se ei tänäpäivänä juuri kenelläkään ole ja, kun kauppojen valikoimia katsoo niin kauppiaat ja ruokateollisuus tekee kaikkensa myrkyttääkseen ihmiset.
Sinä olet kävelevä hautausmaa ja sille myös haiset. Simppeli tosiasia.
Miten voi oma mies ällöttää noin paljon? Pallikarvat ja pallihuurut, voi elämä 🥴
Toiseksi. Lopeta se valitus, jos et kerran pistä häntä itse pesemään pyykkejään. Haluat vain valittaa.
Vai tunnetko syyllisyyttä, kun et itse jaksa urheilla?
Meillä satunnaisesti samaa. Tästä olen kymmeniä vuosia myös sanonut säännöllisesti. Eli sitten pestään ne heinänkorret ja koirankarvat sinne sukan sisään, jos väärin päin sukat riisuu pyykkikoriin. Minä en rupea silsaisia sukkia kääntelemään./ Ap