Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilasin sitten elämäni vähintään kahdeksi vuodeksi

Vierailija
24.07.2022 |

leikkauttamalla ihan lyhyen tukan, jossa näytän joko tädiltä/mieheltä/rumalta.

Vinkkejä miten kestää tätä? Itse en keksi muuta kuin laihduttamisen.

Kommentit (459)

Vierailija
161/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein minäkin tuon virheen aikoinaan ja toista kertaa en samaan enää sorru.

Lyhyiden hiusten aikaan meikkasin tosi paljon enemmän ja vahvemmin, käytin voimakkaan värisiä huulipunia. Käytin myös paljon mekkoja ja hameita ja laittauduin enemmän. Tuntui että näytän ihan mieheltä ilman meikkiä.

Kasvatin takaisin pitkäksi (se oli hirveä vaihe) ja kyllä tämä on vaan helpompi ja monipuolisempi.

Vierailija
162/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee nopeasti. Unohda hiukset vähäksi aikaa ja keskity muuhun.

Minulle pahimpia hiuskokemuksia on ollut se kun taannoin, kun permanentit olivat suosittuja, otin permanentin, joka epäonnistui täysin. Hiuksistani tuli kuiva kähäräpehko. Muutaman päivän paniikin jälkeen hyväksyin tilanteen. Laitoin hiukset ponnarille ja jonkin kk kuluttua värjäsin tummiksi. Loppujen lopuksi tummat kiharat hiukset ponnarilla näyttivät tosi viehättäviltä.

Vierailija
164/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhy tukka ei ole todellakaan helppo. Se on pakko laittaa, jotta on naisellinen tukka. Kauniita hiuksia on lyhythiuksisillakin. Ei vain ole mitään mun juttu.

Naisellisuutta saa upeilla korvakoruilla, mitkä ainakin näkyvät. Huivit, hatut, hiusväri...

Huovutettu poncho ja nenälävistys. Propellihattu ja crocksit. Kukaan ei enää ihmettele hiuksia.

Vierailija
165/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta hyvä peruukki ja lopeta lapsellinen ininä.

Maksaa minkä maksaa mut tyhmyydestä sakotetaan.

Kyl se siitä

ja kun pääset tästä yli huomaat että tää ei ollutkaan mitään verrattuna ihan oikeisiin ongelmiin.

Mitä veikkaat tuttujen ajattelevan/sanovan jos olisin yhtäkkiä peruukissa? Että mulla olis syöpä. Sitäkö haluaisin? No en. Ap

En ole lukenut ihan koko ketjua, mutta itse sanoisin tutuille suoraan, että leikkasin mielenhäiriössä hiukset lyhyiksi, mikä ei ollutkaan mun juttu, joten päätin käyttää peruukkia siihen asti, että hiukset kasvaa.

Mutta ei tässä ole kuin kolme vaihtoehtoa: joko odotat, että tukka kasvaa, hankit peruukin, tai sitten keksit jonkin keinon pelastaa tilanne muuten - täällä on ehdotettu erilaista meikkiä ja toisenmallisia silmälaseja. Kesällä joku huivi voisi toimia, mikäli osaa sellaisen laittaa muuten kuin tätimäisesti. Tai sitten joku kiva kesähattu, ehkä syksyksi voisi löytää jonkun hatun myös.

Vierailija
166/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, mä jo säikähdin että menit solmimaan kalliin määräaikaisen sähkösopimuksen.

Onhan sekin yksi aspekti tässä yhteydessä.

Kuinkahan monta ilmaista permanenttia saa kansa paljaasta shokista kun näkevät sähkölaskut talvella. 

Vierailija
167/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta hyvä peruukki ja lopeta lapsellinen ininä.

Maksaa minkä maksaa mut tyhmyydestä sakotetaan.

Kyl se siitä

ja kun pääset tästä yli huomaat että tää ei ollutkaan mitään verrattuna ihan oikeisiin ongelmiin.

Oletko koskaan käyttänyt peruukkia? Siinä vasta pirullinen kapistus. Se ei missään nimessä ole minkäänlaisia omia hiuksia parempi

Vierailija
168/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, hyvä se on, äkkiä siihen tottuu. Ja lyhyt on paljon helpompi ja nopeampi hoitaa ja laittaa.

Ei kyllä totu. Minulle leikattiin jokunen vuosi sitten liian lyhyt tukka, eli lähes lanteille ulottuva pitkä tukka leikattiin harteille ulottuvaksi tätipolkaksi.

Tuntui todella oudolta kun hiusten paino lähti, näytti aivan järkyttävältä ja 10 vuotta vanhemmalta kuin pitkällä tukalla, enkä tottunut missään vaiheessa.

Harmitus alkaa väistyä vasta siinä vaiheessa, kun hiukset on kasvaneet taas siedettävään mittaan, eli useampi vuosi siihen menee.

Tämän kokemuksen olen kuullut joiltain kavereiltakin, joille on leikattu liian lyhyt tukka.

Se on kammottavaa. Ruma olo vähintään sen kaks vuotta.

Vierailija
169/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse siitä, että iso muutos vaan tuntuu oudolta? Anna itsellesi hieman aikaa tottua. Ja jo kuukauden päästä pituutta on tullut kuitenkin jonkun sentin.

Ai hiukset kasvaa joitakin senttejä kuukaudessa? Joo-o

Vierailija
170/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hei, jos nyt jotain posiitivista ap, sinulla on sentään hiukset vielä päässä. Kyllä ne sieltä takaisin kasvaa ja saat kokeiltua montaa eri tyyliä matkan varrella. Plus, lyhyet stailatut hiukset voivat monesti olla naisellisemmat kuin pitkät, hoitamattomat.

Minä antaisin mitä vain, jos saisin takaisin hiukseni edes huonoon malliin leikkauttuna. Elämä ei naurata siinä vaiheessa (paitsi ehkä vähän nyt jälkikäteen, eipä siinä muu auta) kun päänahka paistaa muutaman karvan alta. Ei tunnu kovin naiselliselta. :)

Vierailija
171/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvakorut meikki muodikkaat silmälasit...

Lopputulos - tätimäinen.

Ap

Vanhoilla tädeillä kaikki on tätimäistä, eikä siinä ole mitään pahaa. Kasvata itsetunto ja hyväksy itsesi.

Vierailija
172/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta ihmiset näyttävät pääosin paljon paremmilta pitkällä tukalla, sukupuolesta riippumatta. Miehillä tietysti kaljuuntuminen voi jossain vaiheessa tehdä pitkän tukan pitämisen hankalaksi, mutta noin muuten. Olen siis mies, jolla on takapuoleen asti yltävä tukka. Itsekin kymmenisen vuotta sitten leikkautin lyhyeksi, mutta ei se kyllä komistanut yhtään. Koin näyttäväni rumalta. Onneksi aika korjaa.

Vierailija
173/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toi kokemuksena siitä jos joutuis syöpähoitoihin jotka vie hiukset, ne varmaan ois mieluummin terveenä ja kaljuna.

Mulla on toi sama juttu ja jotenkin aattelen että se on psyyken ongelma, että miten hiusten pituus vaikuttaa niin paljon. Oon aatellu että koska en ole mikään ulkonäkötyyppi asia liittyy jotenkin turvaan ja muutoksen pelkoon...

Vierailija
174/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oi voi. Ukrainalaisnaiset miettivät, että olisiko heidänkin elämänsä vuosiksi pilalla jostakin hiusten pituudesta.

Vierailija
175/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä ne takas kasvaa. Mulla oli alkukeväällä osittain 6 mm:n sänki ja nyt on jo melkein niskapituiset :) jos ei muuta, niin kohtahan on jo pipokelit...kesällä voi laittaa vaikka huivin päähän.

That's the attitude! Tällaista positiivista ongelmanratkaisua enemmän palstoille! t. bystander

Vierailija
176/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovin ahdistaa, niin laitata pidennykset? :) 

Mutta muuten.. ymmärrän :( Itselläni on pitkät hiukset ja tämä on "kruununi". Jos ovat likaiset, niin nutturalle vaan. Likaisena nuttura jopa näyttää vähän paremmalta. Ja aina ottahiukset voi nopeesti pestä lavuaarissakin ja hiustenkuivaajalla kuivattaa, menee max. 1-2minuuttia! Ja näyttää ihan hyvältä!

Tsemppiä :S 

Vierailija
177/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta ihmiset näyttävät pääosin paljon paremmilta pitkällä tukalla, sukupuolesta riippumatta. Miehillä tietysti kaljuuntuminen voi jossain vaiheessa tehdä pitkän tukan pitämisen hankalaksi, mutta noin muuten. Olen siis mies, jolla on takapuoleen asti yltävä tukka. Itsekin kymmenisen vuotta sitten leikkautin lyhyeksi, mutta ei se kyllä komistanut yhtään. Koin näyttäväni rumalta. Onneksi aika korjaa.

Tuli Juice mieleen. Komea mies oli.

Vierailija
178/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt ei mahda mitään. Itsekin joskus leikkautin liian lyhyeksi ja näytin kauhealta jonkin aikaa, se hiusten lyhyys korosti pallonaamaani ja näytin muutenkin rumalta, eikä ollut vain omaa huonoa itsetuntoani, kaverikin sanoi suoraan että ei kyllä sovi sulle :D

Sama mulla, tosin naama ei ole pallo vaan neliö ja piirteet ns. kolhot.

Kun minulle leikattiin olkapäille ulottuva tätipolkka, sanoi kaveritkin suoraan, ettei sovi mulle ja olivat silminnähden harmissaan puolestani, kun vanha, minulle täydellisesti sopiva pitkä tukka tuhoutui.

Se on ihan kamalaa, kun joutuu olla jollain rumilla hiuksilla.

Itse pidin sitten vaan kiinni, mutta sekin oli hankalampaa ja tuli rumemmat kampaukset kuin pitkällä tukalla jonka ponnari oli aina näyttävä ja nutturan tai letin pystyi vain kietomaan/sitomaan rennosti, ei tarvinnut pompuloita.

Lyhyellä joutui ottamaan ponnarit käyttöön, kun ei ne pysyneet ilman kiinnikkeitä nutturalla. Ja letti on niin lyhyessä niin ruma, etten edes tehnyt sitä.

Vierailija
179/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja harrasta liikuntaa - sellaiset naiset ovat sexyjä. Äläkä hanki tukkaan  mitään shokkiväritystä tai tatuointeja.

Vierailija
180/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun koet todellisia ongelmia, naurat omalle lapsellisuudellesi, kun mietit tätä. Tiedän, että tuo ei lohduta, mutta valitettavadti se on totta.