Pilasin sitten elämäni vähintään kahdeksi vuodeksi
leikkauttamalla ihan lyhyen tukan, jossa näytän joko tädiltä/mieheltä/rumalta.
Vinkkejä miten kestää tätä? Itse en keksi muuta kuin laihduttamisen.
Kommentit (459)
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun koet todellisia ongelmia, naurat omalle lapsellisuudellesi, kun mietit tätä. Tiedän, että tuo ei lohduta, mutta valitettavadti se on totta.
Olen kokenut elämässäni todellisia ongelmia, paljonkin.
Miksi luulet, ettei sen vuoksi harmittaisi ja kärsisi rumasta olosta, jos hiukset tuhoutuu?
Eli ei ole totta tuo mitä väität.
Vierailija kirjoitti:
Jos kovin ahdistaa, niin laitata pidennykset? :)
Mutta muuten.. ymmärrän :( Itselläni on pitkät hiukset ja tämä on "kruununi". Jos ovat likaiset, niin nutturalle vaan. Likaisena nuttura jopa näyttää vähän paremmalta. Ja aina ottahiukset voi nopeesti pestä lavuaarissakin ja hiustenkuivaajalla kuivattaa, menee max. 1-2minuuttia! Ja näyttää ihan hyvältä!
Tsemppiä :S
Suihkautus kuivashampoota hiuksiin, pörrötys ja kiertää nutturalle. On raikkaan tuoksuiset ja kuohkeat sekä menee puhtaan näköisinä seuraavaan pesuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun koet todellisia ongelmia, naurat omalle lapsellisuudellesi, kun mietit tätä. Tiedän, että tuo ei lohduta, mutta valitettavadti se on totta.
Miksi luulet, ettei sen vuoksi harmittaisi ja kärsisi rumasta olosta, jos hiukset tuhoutuu?Eli ei ole totta tuo mitä väität.
Jos sairastut vakavasti, tai öäheisesi sairastuu, kuolee tai kotisi tuhoutuu tulipalossa, et väliyä paskan vertaa hiuksistasi, et vältyä,ättä muista edes katsoa peiliin päiväkausiin.
No on se kumma että ei saisi surra ulkonäköään jos on menettänyt jonkun kauniina pitämänsä piirteen. Ei se tarkoita sitä että ulkonäkö olisi ainoa asia josta se ihminen välittää, tai että ei olisi "oikeita ongelmia". Hiukset voivat olla todella iso osa identiteettiäkin naiselle, ja kova paikka kun ne ovat poissa ja kasvavat niin hitaasti takaisin että tosiaan menee pari vuotta vähintään ennen kuin alkaa helpottaa.
Harmi juttu kyllä AP, ei kai tuossa voi kuin ottaa oppimiskokemuksena että nyt et varmaan ainakaan jatkossa haksahda ystävien "neuvoihin". :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, ettei sen vuoksi harmittaisi ja kärsisi rumasta olosta, jos hiukset tuhoutuu?Eli ei ole totta tuo mitä väität.
Ei tod. Ihmiset hautajaisissakin pääsääntöisesti välittävät siitä miltä näyttävät ja miltä muut näyttävät ja puhuvat siitä. Ap
Voi olla ettei tukka ole leikattu sopivaan malliin. Mulla on lyhyt juuri korvien alle ulottuva tukka, mutta todella paksu. Kävin vielä joku aika sitten leikkauttamassa pixien otsatukalla josta kasvatin pitemmän.
Mikä on ongelma tässä niin tukka on siis todella paksu ja kampaajat usein eivät ymmärrä mitä haluan tähän eli keveyttä ja ilmavuutta. Pitää siis todella kerrostaa ja keventää. Usein he tuntuvat säilyttävän liikaa sitä paksuutta latvassa ja lopputulos on usein graafinen potta kun nimenomaan haluaisin mallin olevan rikottu ja kevyt.
Niinpä olen itse hankkinut hiustenleikkuusakset, ohennussakset ja niskan ottaa mies partakoneella. Teroitan välineet joka leikkuun jälkeen ja jälki on tasan mitä haluan. Toki kampaaja osaa ihan toisella tasolla eri leikkuutekniikoita ja on helpompaa kampaajalle kuin kotiparturille peilin kautta.
Mutta minulla on perustekniikka millä teen eli kerrostan reippaasti alaosaa ja leikkaan rikotun näköisen latvan. Kun tukka on tarpeeksi ilmava ja lyhyt niin se nouseekin kunnolla ylös vahan avulla. Se kampaajien suosima pottamalli kun saa minut näyttämään viisikymppiseltä ja olen kuitenkin 36.
Ja ongelma on ettei kukaan pääse pääni sisään ja voi kaivaa sieltä jotain mielikuvaa joka päässäni on hiuksista jotka haluan vaan se pitäisi osata kertoa ja kampaajan ymmärtää.
Eli en usko, että pituus on välttämättä huono vaan hiusmalli ei vain sovi sinulle.
Tämä on se erillistalohullu, miekkoshullu, ruokataukohullu etc. Kaikki keskustelu on täysin mahdotonta koska hän lietsoo itsensä raivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, hyvä se on, äkkiä siihen tottuu. Ja lyhyt on paljon helpompi ja nopeampi hoitaa ja laittaa.
Tämä on totaalinen vale. Pitkän saa helposti kiinni likaisena ja hyvältä näyttää, lyhyt on aina pestävä ja laitettava ja kasvaa ulos mallista parissa viikossa.
Ap
Olet aivan oikeassa, olin itsekin varmaan 20 vuotta lyhyttukkainen (minulle se onneksi sopi), mutta valtavan työläs se on verrattuna pitkään. Pää on pakko pestä joka päivä kun tukka on täynnä kaikenlaisia tököttejä, ja aamulla herätessä sitten sojottaa joka suuntaan niin ettei sitä saa siistiksi pesemättä. Varsinkin takaraivon pyörre.
Parasta on olla miettimättä asiaa liikaa. Teet vaan parhaasi sillä mitä on ja muuten unohdat asian, niin se kasvaa ihan huomaamatta.
Voisitko saada inspistä joltain tyylikkäältä lyhyttukkaiselta naiselta? Esim. Toimittaja Emmi Nuorgamilla on upeita turbaaneja ja hiuskoristeita lyhyen tukan parina. Jos käytät silmälaseja, uudet pokat voi myös piristää.
Mene aina bussissa pitkähiuksisten naisten taakse istumaan, vedä esiin kompaktit sakset ja tärvele huomaamatta myös heidän hiukset. Aikaa myöten olette taas kaikki samalla viivalla.
Käy leikkauttamassa lyhyeen parempi malli. Kerro, että tämä malli on sinusta ruma. Pyydä kampaajalta ehdotuksia mallista ja ennen kaikkea, miten uutta lyhyttä tukkaa pitää laittaa.
Olisi mukava kuulla, mihin malliin päädyt ja miten pärjäilet.
Minusta lyhyt ei ole automaattisesti työläs. Jos vaikka joutuu pesemään tukan muutenkin joka päivä niin se menee siinä samalla ja on helppmpaakin lyhyellä tukalla. Lisäksi mallista riippuen se voi ollakin helppo laittaa. Eli pitää tuntea oma hiuslaatu ja toimia sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta vanhempana ihmisenä on pakko kommentoida. Muistan kyllä ajan, kun joku pikkujuttu ulkonäössä saattoi vaikuttaa ihan kauhealta katastrofilta. Tuolloin olin heikkoitsetuntoinen ja muiden mielipiteistä riippuvainen. Käytin ihan liikaa aikaa ja energiaa sen miettimiseen miltä näytän ja mitä muut ajattelevat. Pidemmälle elämää nähneenä olen huomannut, että ihmiset eivät arvostele saati edes huomaa jotain muutosta joka itselle on ihan hirveä huolen aihe.
Ole kiltti ja hanki apua itsetuntosi parantamiseen. Sinulle jää aikaa ja voimia tärkeämpien asioiden tekemiseen ja ajattelemiseen, kun ulkonäön miettiminen jää tavalliselle tasolle. Tuolla ajattelulla "elämäsi pilaa" seuraavaksi pikku finni, katkennut kynsi, kilo ylimääräistä tms. kertakaikkiaan turha ja mitätön asia. Ajattele mitä tuhlausta.
Vakavasti syöpäsairaat naisetkin kertovat, että hiusten menetys oli kamalaa. Älä viitsi tekojeesustella.
Ap:lle suosittelen ponnarilisäkettä aidoista hiuksista kasvattamisen ajaksi.
Osta peruukki? Talvella voi käyttää kun tulee kylmä
Vierailija kirjoitti:
Käy leikkauttamassa lyhyeen parempi malli. Kerro, että tämä malli on sinusta ruma. Pyydä kampaajalta ehdotuksia mallista ja ennen kaikkea, miten uutta lyhyttä tukkaa pitää laittaa.
Olisi mukava kuulla, mihin malliin päädyt ja miten pärjäilet.
Olen jo päätynyt siihen etten mene ainakaan vuoteen kampaajalle. Millinkin leikkaaminen olisi takapakkia tavoitteeseen. Ap
"Ole kiltti ja hanki apua itsetuntosi parantamiseen." kommentoi joku.
Ihan arkipäiväisten kokemusten perusteella tuollaisia kommentteja laukoo lähinnä ilkeät, vihaiset, kateelliset ja myrkylliset ihmiset. Välittämisen ja empaattisuuden kaapuun käärittyä vittuilua, vallankäyttöä ja muiden repimistä siihen samaan katuojaan jossa "auttaja" itse röhnöttää.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko saada inspistä joltain tyylikkäältä lyhyttukkaiselta naiselta? Esim. Toimittaja Emmi Nuorgamilla on upeita turbaaneja ja hiuskoristeita lyhyen tukan parina. Jos käytät silmälaseja, uudet pokat voi myös piristää.
Olen ulkonäöltäni suunnilleen Emmi Nuorgamin vastakohta, joten häneltä en taida inspistä löytää! Ap
Siellä joku uliseva inseli taas tehnyt tällaisen provon tähän aamuun.
Ja te tölvänät vastaatte kymmenen sivun verran? Njooh.
Vierailija kirjoitti:
Siellä joku uliseva inseli taas tehnyt tällaisen provon tähän aamuun.
Ja te tölvänät vastaatte kymmenen sivun verran? Njooh.
Tuota noin... en tiedä miten sanoa tämän, mutta sinä näyttäisit olevan ainut joka ulvoo ja vollottaa tässä ketjussa. Mutta syytä toki meitä muita jos tulet siitä vähän reippaammaksi. 🤗
Njoo jollain Halle Berry-vartalolla voi kyllä kompensoida rumaa tukkaa:
https://images.app.goo.gl/EhCeEgC3Foy1Q46V8
(Tosin Hallelle oikeasti sopii tuo tukka, ei ole ruma)