Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin sitten elämäni vähintään kahdeksi vuodeksi

Vierailija
24.07.2022 |

leikkauttamalla ihan lyhyen tukan, jossa näytän joko tädiltä/mieheltä/rumalta.

Vinkkejä miten kestää tätä? Itse en keksi muuta kuin laihduttamisen.

Kommentit (459)

Vierailija
121/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jo vanhemmat aikanaan leikkasivat väkisin hiukset aina lyhyeksi ja poikamaiseksi. Isän mielestä pitkiä hiuksia on vain h*orilla. Äidinkin pakotti aina kampaajalle ja hiukset olivat lyhyet ja rumat.

Nyt aikuisena 40+ v minulla on luonnonkiharat hiukset melkein vyötärölle. Paksut kuin mitkä. Onhan tässä hoitamista, että pysyy siivon näköisenä, mutta kehujakin tulee niin miehiltä kuin naisiltakin. Silti ikuisesti kaikuvat mielessä ne vanhempien kommentit... edelleen silloin harvoin kun nähdään, kommentoivat rumista hiuksista ja siitä, kuinka haluan vain huomiota miehiltä (huomiota rumuudesta, hmm).

Nojoo, tämä ei aloittajaa auta mitenkään, halusin vain tuoda yhden näkökulman siihen, millaisia mielikuvia hiuksiinkin liitetään.

Vanhempasi kuulostavat mielenvikaisilta.

No niin he ovatkin.

Vierailija
122/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut että muut naiset usein kehuvat ja suosittelevat lyhyttä muille naisille - koska siten ovat itse kauniimpia pidemmissä hiuksissaan onnettomaan lyhyttukkaiseen verrattuna. Totuus asiasta tuli myös poikani suusta: pitkät sopivat paljon paremmin!

Ap

Kyllä se kasvaa siedettävän pituiseksi melko nopeaan. Että saat kiinni ja muuta. Oisko sun mahdollista ottaa pidennyksiä kunnes omasi on kasvanut? Jos ei, niin yritä ajatella muuta kuin hiuksiasi. Onneksi hiukset on uusiutuva luonnonvara. Et ole tuomittu lopullisesti. Itselläni kilpirauhasen vajaatoiminta ja hiuksia lähtemyt paljon, vaikka lääkitys kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työkaverit ovat reagoineet? Voin kuvitella että naisvaltaisella alalla revitään riekaleiksi tuollaisen rumennusleikkauksen jälkeen. Tai voihan siellä olla joku mielistelevä mairittelijakin, mikä minusta on vielä hirveämpää.

Olen vielä lomalla. Ap

Sittenhän ehdit hankkia peruukin ennen kuin töissä sinut nähdään, jos sillä on merkitystä.

No onhan sillä nyt merkitystä, kun koko ajan ahdistaa ja masentaa.

Vierailija
124/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset ON helpommat. Itsellä miltei vyötärölle luonnonkihara pehko, jonka pesen noin joka kolmas päivä illalla ja aamulla kuivanut. Ei mitään aineita kuin shampoo ja hoitis. En omista fööniä enkä edes hiusharjaa. Sitten kiinni, ja kerran vuodessa kampaajalla vähän latvoja. Juhliin yleensä kampaus, tai jos auki niin laitan letit ed. Iltana. Saan kehuja hiuksistani.

Eiks sun tyyny ole homeessa, kun märällä tukalla menet nukkumaan?

Vierailija
125/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka onkin "rumat" hiukset?

Tähän ois kiva saada edes jonkunlainen vastaus

Aapeehan jo vastasi, että rumat hiukset tekevät hyvin masentuneeksi ja aiheuttavat niin vahvaa itseinhoa, ettei ihmissuhteistakaan tule mitään ja koko elämä on pilalla. Ulkonäkö on äärettömän tärkeä.

Vierailija
126/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siitä, että iso muutos vaan tuntuu oudolta? Anna itsellesi hieman aikaa tottua. Ja jo kuukauden päästä pituutta on tullut kuitenkin jonkun sentin.

Vierailija
127/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin kävi niin vedä sitten kunnolla överiksi. Värjää siilisi siniseksi, hennatatuoinnit, tissiteippaukset, lävistykset jne...

Vierailija
128/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset ON helpommat. Itsellä miltei vyötärölle luonnonkihara pehko, jonka pesen noin joka kolmas päivä illalla ja aamulla kuivanut. Ei mitään aineita kuin shampoo ja hoitis. En omista fööniä enkä edes hiusharjaa. Sitten kiinni, ja kerran vuodessa kampaajalla vähän latvoja. Juhliin yleensä kampaus, tai jos auki niin laitan letit ed. Iltana. Saan kehuja hiuksistani.

Eiks sun tyyny ole homeessa, kun märällä tukalla menet nukkumaan?

No eipä ole. Ei se likomärkä ole, vaan pyyhekuiva tai kuivempi, ehkä kostea kun menen nukkumaan. En ole törmännyt homeeseen tyynyssäni.

Vierailija
129/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka onkin "rumat" hiukset?

Tähän ois kiva saada edes jonkunlainen vastaus

Aapeehan jo vastasi, että rumat hiukset tekevät hyvin masentuneeksi ja aiheuttavat niin vahvaa itseinhoa, ettei ihmissuhteistakaan tule mitään ja koko elämä on pilalla. Ulkonäkö on äärettömän tärkeä.

No huhhuh

Vierailija
130/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä on hyvä ymmärtää, että tietyn iän jälkeen ihminen ei yleensä kaunistu, vaan ulkonäkö rapistuu väistämättä. Jollain armollisemmin, joillain ei.

Että vaikka nuorena ulkonäön ihannointi on ymmärrettävää, kyllä keski-ikään tullessa pitäisi jo hyväksyä se seikka, että parhaat vuodet alkavat armotta olla takana. Ymmärrän sinänsä, että vanhempanakin on kiva tuntea olonsa viehättäväksi ja esim epäimarteleva hiusmalli on ikävä asia. Mutta noin isommassa kuvassa kannattaa omaa energiaa suunnata ulkonäön murehtimisesta yleisemmin vaikkapa terveyteen ja hyvään oloon.

Vierailija
131/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin? Noin masentuneena tarvitsisit joka päivä tukea läheisiltäsi. Olisiko sinulla mahdollisuutta muuttaa vanhempiesi/siskosi luokse vaikeimmaksi  ajaksi? 

Vierailija
132/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Miley Cyrus esimerkiksi. Tosin se nyt on muutenkin hyvän näköinen

Vierailija
133/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut että muut naiset usein kehuvat ja suosittelevat lyhyttä muille naisille - koska siten ovat itse kauniimpia pidemmissä hiuksissaan onnettomaan lyhyttukkaiseen verrattuna. Totuus asiasta tuli myös poikani suusta: pitkät sopivat paljon paremmin!

Ap

Tämä on juuri näin. Koskaan naiset eivät kehu kuin silloin, kun pilaat ulkonäkösi hiukset lyhyeksi leikkaamalla tai kun saat lapsen ja olet lopullisesti pilalla ja pois markkinoilta. Kyllä silloin on kanat innoissaan.

Vierailija
134/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko yksin? Noin masentuneena tarvitsisit joka päivä tukea läheisiltäsi. Olisiko sinulla mahdollisuutta muuttaa vanhempiesi/siskosi luokse vaikeimmaksi  ajaksi? 

Olen ihan ydinperheen äiti, itse asiassa helpottaisi jos voisin olla yksin niin kukaan ei näkisi minua. Ap

Vierailija
135/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota Miley Cyrus esimerkiksi. Tosin se nyt on muutenkin hyvän näköinen

Ja nuori. Ap

Vierailija
136/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jo vanhemmat aikanaan leikkasivat väkisin hiukset aina lyhyeksi ja poikamaiseksi. Isän mielestä pitkiä hiuksia on vain h*orilla. Äidinkin pakotti aina kampaajalle ja hiukset olivat lyhyet ja rumat.

Nyt aikuisena 40+ v minulla on luonnonkiharat hiukset melkein vyötärölle. Paksut kuin mitkä. Onhan tässä hoitamista, että pysyy siivon näköisenä, mutta kehujakin tulee niin miehiltä kuin naisiltakin. Silti ikuisesti kaikuvat mielessä ne vanhempien kommentit... edelleen silloin harvoin kun nähdään, kommentoivat rumista hiuksista ja siitä, kuinka haluan vain huomiota miehiltä (huomiota rumuudesta, hmm).

Nojoo, tämä ei aloittajaa auta mitenkään, halusin vain tuoda yhden näkökulman siihen, millaisia mielikuvia hiuksiinkin liitetään.

Vanhempasi kuulostavat mielenvikaisilta.

Oli rumasti sanottu. Aiempina vuosikymmeninä lyhyt tukka oli myös muodissa, vaikkapa malli Twiggyllä oli, erityisesti 60- ja 70-luvun alussa yleistä. Pikkutytöille leikattiin yleensä polkkatukka tai ns poikatukka, niin kaupungissa kuin maaseudulla, katsokaa vaikka suomalaisia elokuvia noilta vuosilta. Jos oli pitkä tukka, se letitettiin kireästi ympäri päätä. Hiukset pestiin kerran viikossa saunassa.

Pojat leikattiin kesällä useimmiten muliksi. Pitkiä tukkia oli vain hipeillä.

Vierailija
137/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä on hyvä ymmärtää, että tietyn iän jälkeen ihminen ei yleensä kaunistu, vaan ulkonäkö rapistuu väistämättä. Jollain armollisemmin, joillain ei.

Että vaikka nuorena ulkonäön ihannointi on ymmärrettävää, kyllä keski-ikään tullessa pitäisi jo hyväksyä se seikka, että parhaat vuodet alkavat armotta olla takana. Ymmärrän sinänsä, että vanhempanakin on kiva tuntea olonsa viehättäväksi ja esim epäimarteleva hiusmalli on ikävä asia. Mutta noin isommassa kuvassa kannattaa omaa energiaa suunnata ulkonäön murehtimisesta yleisemmin vaikkapa terveyteen ja hyvään oloon.

Jep, vaikkapa liikunnallisuus ja normaalipaino tekevät paljon enemmän nuorekkuutta ulkonäköön keski-ikäisellä kuin hiusmalli. Meikkaustyyliäkin voi ja kannattaa päivittää hiusmallin muuttuessa, esimerkiksi erilaisilla kevyillä varjostuksilla voi leikitellä paljon enemmän kun on lyhyt hiusmalli.

Jotain leveää pantaa kannattaa myös kokeilla, etenkin siinä vaiheessa kun muutama sentti on hiuksella lisää pituutta.

Vierailija
138/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas, vastahan saman aloituksen teit. Tarkoitus haukkua lyhyitä hiuksia.

Vierailija
139/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tilaisuus panostaa meikkaamiseen. Katso netistä tutorialeja tai varaa aika jonnekin henkilökohtaiseen meikkineuvontaan. Ehkä tämä ilahduttaisi sinua.

Vierailija
140/459 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan omia pitkiä hiuksia.Tässä vaikka minkälaista kampausta minulle leikattu.

Olen mallina Wellalla , mutta nyt suostun vaan raitoihin. En enään leikkauta pitkiä hiuksiani koskaan. 

En ole milloinkaan pitänyt lyhyistä hiuksista itselläni.