Pilasin sitten elämäni vähintään kahdeksi vuodeksi
leikkauttamalla ihan lyhyen tukan, jossa näytän joko tädiltä/mieheltä/rumalta.
Vinkkejä miten kestää tätä? Itse en keksi muuta kuin laihduttamisen.
Kommentit (459)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, hyvä se on, äkkiä siihen tottuu. Ja lyhyt on paljon helpompi ja nopeampi hoitaa ja laittaa.
Tämä on totaalinen vale. Pitkän saa helposti kiinni likaisena ja hyvältä näyttää, lyhyt on aina pestävä ja laitettava ja kasvaa ulos mallista parissa viikossa.
Ap
Tämä on totaalinen vale. Ei se likainen pitkä tukka kiinni paremmalta näytä. Lyhyt pitää pestä, mutta se kuivuu hetkessä. Pitkä tukka kuivuu puolitoista tuntia ja kastelee sillä välin selän. Hiustenkuivain taas tuhoaa hiukset ja joudut leikkaamaan useammin. Mulla oli vuosia lyhyet hiukset ja ne näytti hyvältä, vaikka en tehnyt mitään. Mä en tajua millainen malli on teillä lyhythiuksisilla, jotka joudutte laittamaan sitä joka aamu puolituntia. Mulla menee kauemmin pitkien hiusten hellävaraiseen kampaamiseen kuin meni ikinä lyhyiden hiusten laittoon.
Anteeksi nyt, mutta vanhempana ihmisenä on pakko kommentoida. Muistan kyllä ajan, kun joku pikkujuttu ulkonäössä saattoi vaikuttaa ihan kauhealta katastrofilta. Tuolloin olin heikkoitsetuntoinen ja muiden mielipiteistä riippuvainen. Käytin ihan liikaa aikaa ja energiaa sen miettimiseen miltä näytän ja mitä muut ajattelevat. Pidemmälle elämää nähneenä olen huomannut, että ihmiset eivät arvostele saati edes huomaa jotain muutosta joka itselle on ihan hirveä huolen aihe.
Ole kiltti ja hanki apua itsetuntosi parantamiseen. Sinulle jää aikaa ja voimia tärkeämpien asioiden tekemiseen ja ajattelemiseen, kun ulkonäön miettiminen jää tavalliselle tasolle. Tuolla ajattelulla "elämäsi pilaa" seuraavaksi pikku finni, katkennut kynsi, kilo ylimääräistä tms. kertakaikkiaan turha ja mitätön asia. Ajattele mitä tuhlausta.
Mitä sitten vaikka onkin "rumat" hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut miksi leikkasit. Luin koko ketjun kertaalleen ja ei osunut silmiini ap syytäsi leikkaamiselle, kuvailet vain kuinka kauheanon ja naiset kannusti. Miksi siis leikkasit?
Koska kuvittelin olevani sen verran hyvännäköinen että olisin sitä lyhyessäkin, halusin vaihtelua, pari kaveria kannusti leikkaamaan ja kaipasin vaihtelua. Ap
Kiitos. Toi on kyllä jännä että kaverit kannustaa leikkamaan. Ehkä ajattelevat että tekevät hyvää että uskaltaisit jos sitä tahdot, mutta esim omalle siskolleni ole suoraan sanonut että älä helvetissä leikkaa, pitää olla Natalie Portman että näyttää lyhyellä hyvältä ja se vanhentaa ja on hankalaa käsitellä. Älkää leikatko! Koska sitten tulevat juuri ne emännänniskat esiin ja korostetaan tätimäisyyttämnäyttävillä koruilla, pahimmillaan vielä joku pitkä riipus heilumaan isojen tissien päälle vaakatasoon kuin pöydälle.
Ei kaikki näyttävät korut tätimäiseksi tee. Riippuu ihan siitä, minkä tyylisiä koruja valitsee.
Osta hyvä peruukki ja lopeta lapsellinen ininä.
Maksaa minkä maksaa mut tyhmyydestä sakotetaan.
Kyl se siitä
ja kun pääset tästä yli huomaat että tää ei ollutkaan mitään verrattuna ihan oikeisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistun hiuskeskusteluun, koska itselläni on niin monta kertaa ollut mielessä leikkauttaa ns. kesähiukset, eli niin lyhyiksi etteivät ole ikinä niin lyhyet olleetkaan. Haluaisin helpot hiukset - joita minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut. No, ihan lapsena, mutta silloinhan äiti pesi hiukseni.
Eilenkin katselin hiustenpesun jälkeen miten kauhean pitkiksi ne taaaaas ovat kasvaneet, vaikka yritän niitä nirhata parhaani mukaan 'olkapäähiuksiksi'. Minullakin olisi suuri muutos ulkonäössä rumempaan suuntaan, jos leikkauttaisin poikatukan. Sinä uskalsit, minä en.
Oikeasti siinä ei ole mitään rohkeaa että menee rumentamaan itseään monta pistettä. Se on pelkästään masentavan idioottia. Ap
Niin makaa kuin pedaa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta vanhempana ihmisenä on pakko kommentoida. Muistan kyllä ajan, kun joku pikkujuttu ulkonäössä saattoi vaikuttaa ihan kauhealta katastrofilta. Tuolloin olin heikkoitsetuntoinen ja muiden mielipiteistä riippuvainen. Käytin ihan liikaa aikaa ja energiaa sen miettimiseen miltä näytän ja mitä muut ajattelevat. Pidemmälle elämää nähneenä olen huomannut, että ihmiset eivät arvostele saati edes huomaa jotain muutosta joka itselle on ihan hirveä huolen aihe.
Ole kiltti ja hanki apua itsetuntosi parantamiseen. Sinulle jää aikaa ja voimia tärkeämpien asioiden tekemiseen ja ajattelemiseen, kun ulkonäön miettiminen jää tavalliselle tasolle. Tuolla ajattelulla "elämäsi pilaa" seuraavaksi pikku finni, katkennut kynsi, kilo ylimääräistä tms. kertakaikkiaan turha ja mitätön asia. Ajattele mitä tuhlausta.
Mitäs apua kehotat hankkimaan? Olen jo käynyt terapiassa eikä siitä mitään hyötyä ole. Ulkonäöllä on tässä maailmassa ihan hirveästi väliä, on totaalista itsepetosta yrittää uskotella mitään muuta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Osta hyvä peruukki ja lopeta lapsellinen ininä.
Maksaa minkä maksaa mut tyhmyydestä sakotetaan.Kyl se siitä
ja kun pääset tästä yli huomaat että tää ei ollutkaan mitään verrattuna ihan oikeisiin ongelmiin.
Mitä veikkaat tuttujen ajattelevan/sanovan jos olisin yhtäkkiä peruukissa? Että mulla olis syöpä. Sitäkö haluaisin? No en. Ap
Miten työkaverit ovat reagoineet? Voin kuvitella että naisvaltaisella alalla revitään riekaleiksi tuollaisen rumennusleikkauksen jälkeen. Tai voihan siellä olla joku mielistelevä mairittelijakin, mikä minusta on vielä hirveämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lyhyt tukka tai tukka ylipäätään pilaa jonkin ihmissuhteen, niin sellainen ihmissuhde ei taida kovin arvokas olla muutenkaan. Hakeudu inhimillisempään ja mukavampaan seuraan.
Tukka pilaa ihmissuhteet siksi, että koen koko ajan olevani ruma, mikä masentaa ja ahdistaa koko ajan. Ei siksi, että muut suhtautuisivat minuun tukan takia oleellisesti eri tavalla. Ap
Kokemus syntyy sinussa itsessäsi, joten voit vaikuttaa siihen vaikka hiuksesi olisivatkin lyhyet. Suhtautumistapaa voi olla hyödyllistä muuttaa. Tukka ei pilaa ihmissuhteita, vaan reagointitavallasi on mahdollisuus tehdä se.
Käy ottamassa ihan jäätävät huulitäytteet ja ala maalaamaan huulet kirkkaanpunaiseksi niin kukaan ei huomaa hiuksiasi tai niiden puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten työkaverit ovat reagoineet? Voin kuvitella että naisvaltaisella alalla revitään riekaleiksi tuollaisen rumennusleikkauksen jälkeen. Tai voihan siellä olla joku mielistelevä mairittelijakin, mikä minusta on vielä hirveämpää.
Olen vielä lomalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs apua kehotat hankkimaan? Olen jo käynyt terapiassa eikä siitä mitään hyötyä ole. Ulkonäöllä on tässä maailmassa ihan hirveästi väliä, on totaalista itsepetosta yrittää uskotella mitään muuta. Ap
Ulkonäöllä on juuri sen verran merkitystä kuin annat sille sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sellainen lyhyt epätasaiseksi leikattu kuontalo on varsin kuuma.
Mulla tulee ainakin omasta tukasta jotkut 70-luvun rokkarivibat jopa :) Long bob ja reippaasti kerrostettu + curtain bangsit. (Kyselin mallista palstalla joku pari viikkoa sitten ja uskalsin toteuttaa jopa sen!)
Kuulostavat upeilta. Onko sulla jotain kuvaa vastaavasta kanpauksesta?
Näe tämä mahdollisuutena hankkia peruukki unelmahiusmallistasi.
Silari,huulitäytteet,tekoripset et näytä ainakaan mieheltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöllä on juuri sen verran merkitystä kuin annat sille sitä.
Höpö höpö. Ulkonäkö vaikuttaa siihen, kuinka helppo on löytää kumppani ja myös siihen, miten työelämässä menestyy. Varsinkin naisilla, mutta myös miehillä. Ei se ole pelkästään siitä kiinni, minkä merkityksen ulkonäölle itse antaa.
Kuinka lyhyt, laita kuva nykysestä hiusmallista netistä? ei tarvitse siis omaa kuvaa, mutta vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, hyvä se on, äkkiä siihen tottuu. Ja lyhyt on paljon helpompi ja nopeampi hoitaa ja laittaa.
Tämä on totaalinen vale. Pitkän saa helposti kiinni likaisena ja hyvältä näyttää, lyhyt on aina pestävä ja laitettava ja kasvaa ulos mallista parissa viikossa.
Ap
Tämä on totaalinen vale. Ei se likainen pitkä tukka kiinni paremmalta näytä. Lyhyt pitää pestä, mutta se kuivuu hetkessä. Pitkä tukka kuivuu puolitoista tuntia ja kastelee sillä välin selän. Hiustenkuivain taas tuhoaa hiukset ja joudut leikkaamaan useammin. Mulla oli vuosia lyhyet hiukset ja ne näytti hyvältä, vaikka en tehnyt mitään. Mä en tajua millainen malli on teillä lyhythiuksisilla, jotka joudutte laittamaan sitä joka aamu puolituntia. Mulla menee kauemmin pitkien hiusten hellävaraiseen kampaamiseen kuin meni ikinä lyhyiden hiusten laittoon.
Minulla on ollut useammankin kerran elämäni aikana lyhyt tukka. Malleja monta, mutta yhteistä niille on ohut ja hento hius.
Jos sitä ei laita mitenkään, se vaan "valuu" päätä pitkin eikä näytä hyvältä. Mulle riitti kyllä aina vaikka vähän geeliä tms, jolla sai hiuksiin ryhtiä ja kaikista malleista pidin ja näytin mielestäni hyvältä.
Ei siihen kyllä kauaa mennyt, kun sen laittoi, mutta kyllä nyt kun on pitkä niin sen ponnarille kietaisu kestää vain hetken. Ja kun ei käytä geeliä yms. ei hiuksia tarvitse olla päivittäin pesemässä.
Lyhyt tukka on oikein hyvä, kunhan ei ole Kouvola-mallia.