Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalta poimittua: joku söi litran jäätelöä. Joku söi sipsejä ja 400 g karkkia. Miten voi elää noin?

Vierailija
23.07.2022 |

Paljonko syötte esim. karkkia kerralla ja miten usein?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön useamman suklaalevyn viikossa, mennyt jo useita vuosia näin. Paino alkaa vielä kutosella, pituutta on se tavanomainen 167 cm. Painoa tulee keskimäärin kilo vuodessa lisää. Ei mua siis se lihominen sinänsä huoleta, muu terveys kuten verensokerit enemmänkin. Mä vaan syön ihan liian vähän ruokaa, koska inhoan kaikkea ruuanlaittoon liittyvää, ja otan muun energian herkuista.

Ravitsemusterapeutilla olen käynyt, syön ruuasta kaloreita suunnilleen saman verran kuin kaikki päivät sängyssä makaava osastopotilas, eli vain sen mitä elintoimintojen ylläpitämiseen kuluu. Ravitsemusterapeuttikaan ei onnistunut ratkaisemaan pohjalla piilevää ongelmaa, eli sitä keittiössä häärimisen inhoamista.

Etkö voisi sitten osaa puolivalmisteita tai ihan valmiitakin ruokia kotiin? Jotkut toimittavat nykyään kotiruokaakin. Ja jotkut einekset ovat ihan ok, varsinkin kun yhdistää salaattiin. Keittoja ja muuta pakkaseen niin ei tarvitse kuin sulattaa. Voisit myös ostaa esim. hedelmiä ja pähkinöitä kippoon esille, joita napata suklaan sijaan.

Puolivalmisteet ja einekset on pääasiassa aivan hirveän makuisia, ja tänne maalle ei postia lukuunottamatta toimiteta kotiin mitään. Salaatti vaatii tekemistä, pilkkomista ja pesemistä, mikä on sitä keittiössä häärimistä. Hedelmien kuoriminen samoin, ja hedelmien syöminen saa nopeasti suun haavoille sekä kädet kirvelemään. Mulla on siis useampia kosketusallergioita, hedelmien kohdalla esim. kypsyys on tosi tarkkaa ettei seuraavaksi suussa maistu veri. Eikä ne edes ole kovin hyviä, kuten ei pähkinätkään. Olen siis kokeillut hedelmiä ja pähkinöitä, mutta ne jäävät syömättä vaikka herkkujakaan ei saatavilla olisi.

Pääasiassa herkuttelen kun ei ole tekemistä. Esim. luen tai katson telkkaria ja neulon sukkaa, joku siinä paikallaan olemisessa sitten laukaisee sen makean himon. Mutta ei ihminen voi olla tauotta liikkeessä heräämisestä nukahtamiseen saakka. Ja kun se makeanhimo iskee, se ei mene ohi. Pisimmillään olen sinnitellyt ilman herkkuja kaksi kuukautta, kun joku lupasi että kahdessa viikossa tottuu olemaan ilman. En tottunut, jokainen päivä oli taistelua kunnes en enää jaksanut.

Oisko joku nepsyhomma? Ite oon epäilly itelläni autismia :D t toi joka paino 45kg ja kerto herkkuleivästä

Voi hyvin olla. Mulla on Yli 35 vuotiaana vasta diagnosoitu ADHD, ja olen lähes klooni erään tutun aspergerin kanssa, mutta siitä ei ole diagnoosia. Äiti kyllä aina epäili että kuuluisin kirjolle, on kaikkea tätä ongelmaa silmiin katsomisessa, ruoka-aineiden erottelua lautasella, ne ei saaneet koskea toisiinsa, herkkyyttä tekstuureille, ei pysty valehtelemaan, sosiaalista kömpelyyttä muutenkin jne.

Vierailija
102/116 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamieni tietojen mukaan makeutusaineena käytettävä valkoinen sokeri ryöstää elimistöstä mineraaleja ja sen takia voi olla sitä parempi mitä pienemmällä määrällä sokeria saa makeanhimonsa tyydytettyä. Arvelen, että mitä enemmän valkoista sokeria syö, sitä nopeammin vanhenee, rupsahtaa ja sairastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttää miten joku voi syödä kerralla noin paljon. Joku litra jäätelöä on paljon. Pidän minäkin herkuista ja rakastan karkkia, sipsejä ja suklaata ja jotain noista on aina kaapissa mutta ei noita nyt kerralla mene paljoakaan. Karkkipussi voi säilyä viikkoja, sipsipussi myös. Suklaatakaan ei mene montaa palaa kerralla.

Minua on aina hämmästyttänyt se että jos ei edes pidä suklaasta ja saa vaivalla syötyä edes pari palaa niin miksi edes pitää ostaa sitä suklaata(ehkäpä koko levy)? 

Ihmetyttää oikeasti nämä parin palan nakertajat. 

No mä en ainakaan viitsi syödä suklaata enemmän kuin mitä mieli tekee - ja yleensä tekee mieli 2 palaa - 2 riviä suklaalevystä. Koko levystä jo tulisin todella huonovointiseksi.

Vierailija
104/116 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttää miten joku voi syödä kerralla noin paljon. Joku litra jäätelöä on paljon. Pidän minäkin herkuista ja rakastan karkkia, sipsejä ja suklaata ja jotain noista on aina kaapissa mutta ei noita nyt kerralla mene paljoakaan. Karkkipussi voi säilyä viikkoja, sipsipussi myös. Suklaatakaan ei mene montaa palaa kerralla.

Minua on aina hämmästyttänyt se että jos ei edes pidä suklaasta ja saa vaivalla syötyä edes pari palaa niin miksi edes pitää ostaa sitä suklaata(ehkäpä koko levy)? 

No mä en ainakaan viitsi syödä suklaata enemmän kuin mitä mieli tekee - ja yleensä tekee mieli 2 palaa - 2 riviä suklaalevystä. Koko levystä jo tulisin todella huonovointiseksi.

Sama, ihan oikeasti olen tyytyväinen 2-4 palaan, joten miksi ahmisin enemmän? Monet tuntuvat ajattelevan että vain suuri määrä herkkua takaa nautinnon. Miksi ei voisi nauttia yhtä paljon vaikka annos on pienempi?

Vierailija
105/116 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan uppoa litraa jäätelöä, aivan liian makeaa!

Vierailija
106/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarimiehen iho onkin jotenkin tosi ohkanen, johtunee sitten siitä liiasta sokerista. -sivusta vaan

Vierailija
107/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salkkarimiehen iho onkin jotenkin tosi ohkanen, johtunee sitten siitä liiasta sokerista. -sivusta vaan

kuka

Vierailija
108/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hieman parempi ihminen.

Vierailija
109/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia syön noin 3 kiloa päivässä. Tulee paljon syötyä, koska tykkään syödä kaikkia erilaisia, niin ei kyllästy. Täydennän varastoani säännöllisesti, kerran kuussa tilaan kotiintoimituksena noin 100 kiloa karkkia. En muuta syökään, ja juonkin vain vettä, niin ihan terveellistä kai on. Ja jos ei ole, ei haittaa, koska elämästä kuuluu nauttia.

Vierailija
110/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, ihan oikeasti olen tyytyväinen 2-4 palaan, joten miksi ahmisin enemmän? Monet tuntuvat ajattelevan että vain suuri määrä herkkua takaa nautinnon. Miksi ei voisi nauttia yhtä paljon vaikka annos on pienempi?

Minäkin ihmettelin tuota kommenttia. Itselläni oli pitkään kaapissa aina suklaalevy, josta otin kaksi palaa päivässä. SItten tapa jäi pois. Syön ehkä kerran kuukaudessa suklaapatukan, senkin usein puolet ja puolet peräkkäisinä päivinä.

Vierailija
111/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

968 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hieman parempi ihminen.

Miksi vain ahmijat saisivat kirjoittaa ketjuun?

Vierailija
112/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen hoikka. Syön aina mitä haluan ja milloin haluan. Myös herkkuja. Saatan syödä vaikka kerran viikossa jonkun jälkiruoan, pari kertaa viikossa kourallisen sipsejä ja parin viikon välein muutaman karkin. Pizzan syön joka viikko, yleensä jaksan koko pizzan. Tuo on se määrä, mitä itse haluan syödä, enkä rajoita mitään. ap

Niin, ja nyt kesällä ostan tuon lisäksi jäätelön aina kun haluan. Ehkä 2-3 kertaa viikossa. ap

Minäkään en ymmärrä miten joku voi syödä litran jäätelöä kerralla tai pussin karkkia. Itse ostan karkkipussin muutaman kerran vuodessa ja se kestää pitkään ja ehkä loput heitän roskiin sillä minulle tulee tosi huono olo niistä. Jäätelöä riittää yksi pallo, kotona vielä vähemmän. En syö jäätelöä talvella. Sipsejä ostan pari kertaa vuodessa. Pizzaa teen ehkä joka kolmas kuukausi. Suklaata syön pari kertaa kuussa, ostan 60 g vegaanisuklaapatukan.

Herkuttelen näin kesällä vesimelonilla, kirsikoilla, marjoilla. Kasvikset on ihania, teen wokkeja ym. ihanaa. 

t. vegaani 100 kg, syön vähemmän herkkuja kuin 60 kiloisena

Vierailija
113/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Olen joskus syönyt litran jäätelöä kerralla, useinkin pari pussia sipsejä ja joskus mennyt karkkiakin varmaan puolikiloa. Ja pystyn "elämään noin" ihan ongelmitta, yleesä ei tee mieli ottaa uusintaa ihan lähiaikoina. Olen 167cm pitkä ja painan 52kg.

Kuulostaa ahmimishäiriöltä. 

t. ylipainoinen

Vierailija
114/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aina litran paketin kerralla ja karkkeja menee noin 500g kerralla. Olen reilusti ylipainoinen, mutta se on oma asiani.

En usko. Ei kenenkään vatsaan voi mahtua litraa jäätelöä kerralla. Ehkä pitää oksentaa välillä? 

Mulla tulee huono olo ja vatsaan sattuu jo näitä juttuja lukiessa...

Ylipainoinen itsekin

Vierailija
115/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostihan yhden suklaalevyn syö kirjaa lukiessa, ei tuossa ole mitään ihmeellistä.  Samoin leffaa katsoessa sipsejä mättää huomaamattaan kaksin käsin ja äkkiä on pussi tyhjä.

Vierailija
116/116 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpostihan yhden suklaalevyn syö kirjaa lukiessa, ei tuossa ole mitään ihmeellistä.  Samoin leffaa katsoessa sipsejä mättää huomaamattaan kaksin käsin ja äkkiä on pussi tyhjä.

Niin mutta eikö siitä tule huono ja etova olo? Ihmettelen kun meitä ylipainoisia syytetään epäterveellisestä mättämisestä tälläkin palstalla ja sitten koko ketju on täynnä 50 kg jotka syövät valtavia määriä mättöä.

Avasin äsken varsin tämän ketjun innoittamana pienen suklaalevyn, en ole muutamaan viikkoon ainakaan syönyt suklaata. Söin 5 palasta ja tuli mitta täyteen sillä. Alkaisi etoa jos söisin enemmän.

terv. siiderimursuksi nimitelty  joka ei juo siideriä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi