Palstalta poimittua: joku söi litran jäätelöä. Joku söi sipsejä ja 400 g karkkia. Miten voi elää noin?
Paljonko syötte esim. karkkia kerralla ja miten usein?
Kommentit (116)
Syön aina litran paketin kerralla ja karkkeja menee noin 500g kerralla. Olen reilusti ylipainoinen, mutta se on oma asiani.
Vierailija kirjoitti:
Haha. Eilen vedin pizzan+ jättipussin sipsejä dipin kera. Tunnetaan nimellä mässyt. Olen 40-vuotias ja painan vähän päälle 50kg, että joo, ei harmita :D
Ja mä söin puolikkaan pakastepizzan ja vähän sipsejä dipin kera. Olen ylipainoinen, vaikka syön kohtuudella ja arkena terveellisesti. :(
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoisten kannattaa myös hillitä mätön määrää esim. suoliston bakteerikannan ja kolesterolin takia. En tarkoita että pitäisi tiukkapipoiseksi ryhtyä, vaan jos niitä herkkuja menee liikaa. Heh, voi hitsi, tekispä mieli niitä övereitä puikkojätskejä (Classic, Magnum, mitä niitä nyt on) mutta ei energiaa lähteä kauppaan nyyh
" kannattaa"- vttuako se sinulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää miten joku voi syödä kerralla noin paljon. Joku litra jäätelöä on paljon. Pidän minäkin herkuista ja rakastan karkkia, sipsejä ja suklaata ja jotain noista on aina kaapissa mutta ei noita nyt kerralla mene paljoakaan. Karkkipussi voi säilyä viikkoja, sipsipussi myös. Suklaatakaan ei mene montaa palaa kerralla.
Minua on aina hämmästyttänyt se että jos ei edes pidä suklaasta ja saa vaivalla syötyä edes pari palaa niin miksi edes pitää ostaa sitä suklaata(ehkäpä koko levy)?
Ihmetyttää oikeasti nämä parin palan nakertajat.
Mä syön useamman suklaalevyn viikossa, mennyt jo useita vuosia näin. Paino alkaa vielä kutosella, pituutta on se tavanomainen 167 cm. Painoa tulee keskimäärin kilo vuodessa lisää. Ei mua siis se lihominen sinänsä huoleta, muu terveys kuten verensokerit enemmänkin. Mä vaan syön ihan liian vähän ruokaa, koska inhoan kaikkea ruuanlaittoon liittyvää, ja otan muun energian herkuista.
Ravitsemusterapeutilla olen käynyt, syön ruuasta kaloreita suunnilleen saman verran kuin kaikki päivät sängyssä makaava osastopotilas, eli vain sen mitä elintoimintojen ylläpitämiseen kuluu. Ravitsemusterapeuttikaan ei onnistunut ratkaisemaan pohjalla piilevää ongelmaa, eli sitä keittiössä häärimisen inhoamista.
Vietän sunnuntaisin herkuttelupäivää, eli silloin syön kaikkea epäterveellistä, mitä mun tekee mieli. Yleensä saatan syödä litran jäätelöä ja kokonaisen 2dl:n pakkauksen lakritsikastiketta, irtokarkkeja, leivoksia, pizzaa jne. Kun arki koittaa vuorossa on jälleen terveellinen ruokavalio ja 12 tunnin joka päiväinen pätkäpaasto. Olen tanssija, joten mun on tärkeää pitää huoli mun vartalon ulkonäöstä:)
Vierailija kirjoitti:
Mä syön useamman suklaalevyn viikossa, mennyt jo useita vuosia näin. Paino alkaa vielä kutosella, pituutta on se tavanomainen 167 cm. Painoa tulee keskimäärin kilo vuodessa lisää. Ei mua siis se lihominen sinänsä huoleta, muu terveys kuten verensokerit enemmänkin. Mä vaan syön ihan liian vähän ruokaa, koska inhoan kaikkea ruuanlaittoon liittyvää, ja otan muun energian herkuista.
Ravitsemusterapeutilla olen käynyt, syön ruuasta kaloreita suunnilleen saman verran kuin kaikki päivät sängyssä makaava osastopotilas, eli vain sen mitä elintoimintojen ylläpitämiseen kuluu. Ravitsemusterapeuttikaan ei onnistunut ratkaisemaan pohjalla piilevää ongelmaa, eli sitä keittiössä häärimisen inhoamista.
Ravitsemusterapeutti ei olekaan alan ammattilainen. Tuo ongelmasi on enemmän psykiatrian alaa.
Onhan noi ihan käsittämättömiä määriä. Ei ihme, että enemmistö suomalaisista on ylipainoisia. Ei kaikkien kroppa kestä ylensyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vietän sunnuntaisin herkuttelupäivää, eli silloin syön kaikkea epäterveellistä, mitä mun tekee mieli. Yleensä saatan syödä litran jäätelöä ja kokonaisen 2dl:n pakkauksen lakritsikastiketta, irtokarkkeja, leivoksia, pizzaa jne. Kun arki koittaa vuorossa on jälleen terveellinen ruokavalio ja 12 tunnin joka päiväinen pätkäpaasto. Olen tanssija, joten mun on tärkeää pitää huoli mun vartalon ulkonäöstä:)
Tuota samaahan harrastaa mm. Aki Nikkinen eli Sami Uotila. Viikonloppuna rasva-sokeri-överit ja viikolla tiukka terveellinen ruokavalio. Sami on ikäisekseen sen verran solakassa ja muutenkin terveen näköisessä kunnossa, että vaikea lähteä sanomaa, että tuossa olisi jotain väärää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi ihan käsittämättömiä määriä. Ei ihme, että enemmistö suomalaisista on ylipainoisia. Ei kaikkien kroppa kestä ylensyöntiä.
Ei mitään ongelmaa, jos kuluttaa enemmän kuin syö. Ei se ylipaino itsekseen tule, vaan se tulee siitä, että kaloreita tulee sisään enemmän kuin lähtee ulos. Ihan sama missä muodossa ne kalorit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voisi sitten osaa puolivalmisteita tai ihan valmiitakin ruokia kotiin? Jotkut toimittavat nykyään kotiruokaakin. Ja jotkut einekset ovat ihan ok, varsinkin kun yhdistää salaattiin. Keittoja ja muuta pakkaseen niin ei tarvitse kuin sulattaa. Voisit myös ostaa esim. hedelmiä ja pähkinöitä kippoon esille, joita napata suklaan sijaan.
Voin vetää 500g pussin karkkeja/ sipsipussin/suklaalevyn yhdellä kertaa ja olen normipainon alarajoilla. Harrastan kestävyysliikuntaa ja satunnainen mässy on vain ylimääräistä energiaa, että jaksaa taas liikkua. Ärsyttääkö?
Painoindeksini on 19. Olen syönyt viikonlopun aikana puolikkaan brie-juuston, pussin karkkia, pussin sipsejä, vaahtokarkkeja, mansikoita, jäätelöä ja siideriä. En ole syönyt mitään muuta, joten kalorimäärä ei ole mikään ihmeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa, jos kuluttaa enemmän kuin syö. Ei se ylipaino itsekseen tule, vaan se tulee siitä, että kaloreita tulee sisään enemmän kuin lähtee ulos. Ihan sama missä muodossa ne kalorit ovat.
Kyllä on ongelma, jos korvaa vitamiinit ja kuidut suolalla, sokerilla ja kovalla rasvalla. Ihanko oikeasti voit _hyvin_ tuollaisen mässäilyn jälkeen. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ongelma, jos korvaa vitamiinit ja kuidut suolalla, sokerilla ja kovalla rasvalla. Ihanko oikeasti voit _hyvin_ tuollaisen mässäilyn jälkeen. 🤔
Kuka puhui korvaamisesta? Minä ainakin mässäilen herkkuja normiruuan LISÄKSI, en sen SIJAAN.
Vierailija kirjoitti:
Syön joka päivä suklaata, mutta vain pari palaa. Yritin joskus olla kokonaan ilman, mutta siinä kävi niin, että aloin vetämään kaksin käsin suklaata.
Ehkä sinun pitäisi löytää kohtuus ja syödä suklaata joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhui korvaamisesta? Minä ainakin mässäilen herkkuja normiruuan LISÄKSI, en sen SIJAAN.
Sulla on kyllä mieletön ruokahalu ja iso mahalaukku kun vedät tasapainoisen ruokavalion päälle järjettömät määrät mässyä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä mieletön ruokahalu ja iso mahalaukku kun vedät tasapainoisen ruokavalion päälle järjettömät määrät mässyä. 😊
Ei edes ole. Eihän kukaan sanonut, että niitä herkkuja joka päivä vedellään. Esimerkiksi aiemmin mainittu arkena terveellistä viikonloppuna mitä vaan, toimii monilla oikein hyvin. Itse en herkkuja syö edes joka viikko, joten ei tuota mitään ongelmaa silloin tällöin vetää litraa jäätelöä tavallisten aterioiden päälle.
Litra jäätelöä menee helposti.
N kokoa 38
Olen eri, mutta minulla menisi limpparia tuon kanssa, ehkä noin 1,5 litraa. Joo, ja olen normaalipainoinen.