Lue keskustelun säännöt.
Herkästi loukkaantuvat ihmiset
23.07.2022 |
Miten ihmeessä jaksaa itse, jos perheenjäseneksi on siunaantunut ihminen, joka loukkaantuu todella herkästi mistä vain? Siis asioista, joissa muut ei keksisi mitään loukkaavaa. Jos vaikka puolisona tai vanhempana on tällainen ihminen. Asiaan tietysti kuuluu, että loukkaantumisia eivät suostu asiallisesti keskustelemaan läpi. Ehkä itsekin ymmärtävät, että ei olisi pitänyt loukkaantua ja syy oli itsessä, mutta eivät halua myöntää sitä? Joo joku ehkä vastaa tähän, että itsepähän valitsit puolisosi, mutta ei nämä asiat välttämättä suhteen alkuvuosina käy ilmi.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onko siskollasi esim. koulukiusaamistausta tai jotain traumaattisia kokemuksia?
Mä olin ennen tuollainen. Olisin tulkinnut kysymyksen kritiikkinä valitsemaani opinahjoa kohtaan. Nyt myöhemmin kun miettii mistä kaikesta suutuin ja miten vinksalleen tulkitsin ihmisten ihan vilpittömätkin kysymykset, niin hävettää ja kummastuttaa. Mietin jopa, olisinko voinut olla vähän psykoosissa silloin. Hyvin masentunut ainakin olin.
Sittemmin olen työstänyt traumaani. Kasvoin siis henkisen ja fyysisen väkivallan alla. Kritiikkiä en osaa kovin hyvin ottaa vastaan vieläkään, ja jos joku ihan oikeasti *ittuilee, menen herkästi silmille. Pysyttelen aika lailla omissa oloissani.