Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkästi loukkaantuvat ihmiset

Vierailija
23.07.2022 |

Miten ihmeessä jaksaa itse, jos perheenjäseneksi on siunaantunut ihminen, joka loukkaantuu todella herkästi mistä vain? Siis asioista, joissa muut ei keksisi mitään loukkaavaa. Jos vaikka puolisona tai vanhempana on tällainen ihminen. Asiaan tietysti kuuluu, että loukkaantumisia eivät suostu asiallisesti keskustelemaan läpi. Ehkä itsekin ymmärtävät, että ei olisi pitänyt loukkaantua ja syy oli itsessä, mutta eivät halua myöntää sitä? Joo joku ehkä vastaa tähän, että itsepähän valitsit puolisosi, mutta ei nämä asiat välttämättä suhteen alkuvuosina käy ilmi.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun vi ttuilu olekaan kaikista hauskaa?

Vierailija
2/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tämä kommentti tulee. Kyse ei ole vitt uilusta. Vaan asioista, jotka oikeasti on ihan neutraaleja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tämä kommentti tulee. Kyse ei ole vitt uilusta. Vaan asioista, jotka oikeasti on ihan neutraaleja. Ap

Ai niinkuin vaikka muiden sisarusten suosiminen?

Vierailija
4/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo.

Vierailija
5/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison ollessa kyseessä puhuisin vakavasti: en jaksa olla koko ajan pahoittelemassa, menee raskaaksi.

Saatan tietää mistä puhut, entinen ystäväni näki loukkaantumisen paikkoja asioissa joissa itse en kertakaikkiaan nähnyt. Esim jos hän oli oksennustaudissa, niin minä en olisi saanut mennä minnekään, vaan olla läsnä huolehtimassa ettei häneltä mitään puutu. Jälkeenpäin tietenkin sain kuulla tästä julmuudestani, jätin yksin selviytymään. Olin ihan ihmeissäni, eikö aikuinen ihminen osaa pyytää apua? Jä miksi juuri minä, eikö hänen perhe voi auttaa. En kerta kaikkiaan ymmärtänyt.

Vierailija
6/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan esim että siskoni haki erääseen oppilaitokseen ja kysyin häneltä miksi hän haki juuri sinne. Olisin halunnut kuulla lisää siitä mikä häntä alassa kiinnostaa. Ei vastannut mitään vaan loukkaantui ja suuttui eikä vastannut viesteihini viikkoon. Ap

Vierailija
7/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannun kyllä; mutta mielestäni ihan syystä. Kuuluin yhteisöön jossa jokainen sai olla mitä vaan, pölöttää mitä vaan suuhun tulee ja se kaikki on ok. Itse olen asiallinen ja kohtelias niin sain valtavat aggressiot ja veetyilyt niskaani. Miksen itse saanut olla sellainen kuin olen; vaan se on heti punainen vaate.

Samoin on hakuttu ilkeällä mielellä lepakoksi ja ties miksi. Miksi sellaista pitäisi sietää?!

Joskus olen huomannut että nämä jotka haukkuvat muita herkkänahkaisiksi eivät itse siedä yhtään mitään kettuilua itse.

Vierailija
8/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään tällaisen. Onnistuu todella helposti kääntämään neutraalitkin asiat muuta tarkoittaviksi. Jos hän on ehdottanut jotain ja ehdotankin itse muuta, hän kokee sen jotenkin ilkeänä. Reaktio on hyökkäys tai mykkäkoulu. Siis asiat, joista koen itse, että voisi keskustellen sopia, ei meinaa onnistua, koska hän kokee jotenkin olevansa altavastaajana ja on puolustuskannalla. Onko sitten jotain epävarmuutta vai mitä, en tiedä.

Vierailija
9/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannun kyllä; mutta mielestäni ihan syystä. Kuuluin yhteisöön jossa jokainen sai olla mitä vaan, pölöttää mitä vaan suuhun tulee ja se kaikki on ok. Itse olen asiallinen ja kohtelias niin sain valtavat aggressiot ja veetyilyt niskaani. Miksen itse saanut olla sellainen kuin olen; vaan se on heti punainen vaate.

Samoin on hakuttu ilkeällä mielellä lepakoksi ja ties miksi. Miksi sellaista pitäisi sietää?!

Joskus olen huomannut että nämä jotka haukkuvat muita herkkänahkaisiksi eivät itse siedä yhtään mitään kettuilua itse.

Tuo kuulostaa kyllä kamalalta. En tarkoittanut tuollaista. Ei ketään saa haukkua vaikka lepakoksi. Jos haukkuu, niin tietenkin siitä on ok loukkaantua. Ap

Vierailija
10/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan esim että siskoni haki erääseen oppilaitokseen ja kysyin häneltä miksi hän haki juuri sinne. Olisin halunnut kuulla lisää siitä mikä häntä alassa kiinnostaa. Ei vastannut mitään vaan loukkaantui ja suuttui eikä vastannut viesteihini viikkoon. Ap

Mielenterveys hajoilee? Ei kestä toisen "kyseenalaistamista"... selitä hänellekin että miksi haluisin pahaa kysymyksilläsi? Että kun alavalinta kiinnosti niin et ymmärrä miksi loukkaantui. Selitä että tuntuu pahalta kun ymmärretään väärin, miksi haluisin siskoani tahallaan loukata.

Sisko on uppoutunut omaan nurinkurinen ajatteluunsa, ehkä burnis?

Vierailija
11/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään tällaisen. Onnistuu todella helposti kääntämään neutraalitkin asiat muuta tarkoittaviksi. Jos hän on ehdottanut jotain ja ehdotankin itse muuta, hän kokee sen jotenkin ilkeänä. Reaktio on hyökkäys tai mykkäkoulu. Siis asiat, joista koen itse, että voisi keskustellen sopia, ei meinaa onnistua, koska hän kokee jotenkin olevansa altavastaajana ja on puolustuskannalla. Onko sitten jotain epävarmuutta vai mitä, en tiedä.

Juuri tuollaista tarkoitan. Itsellä kokemusta läheisestä, joka loukkaantuu lähes verisesti siitä, jos en innostu hänen ehdotuksesta. Vaikka omasta mielestäni on ihan normaalia, että ei aina innostu kaikesta mistä toinen tai ehdottaa itse jotain muuta. Ap

Vierailija
12/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkästi loukkaantuvat ovat YLEENSÄ niitä jotka eivät halua loukata muita, tuli mikä tuli.

Jos sitten toisilta tulee vastineeksi paskaa niskaan, niin ymmärrän hyvin, jos loukkaannutaan.

Jotkut elää sen mukaan, että kohtele muita kuten haluat itseäsi kohdeltavan. Jotkut elää "paska päivä mulla tänään, ja kärsit siitä nyt".

Vierailija
13/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on suhteessanne selvittämättömiä asioita, etkö nyt käsitä? Selkeästi siskollasi on jostain syystä tunne, että sinä vain nälvit.

Pystyisitkö ohittamaan siskosi loukkaantumiset ja koittaa selvittää sitä, miksi hän ajattelee noin?

Vierailija
14/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on suhteessanne selvittämättömiä asioita, etkö nyt käsitä? Selkeästi siskollasi on jostain syystä tunne, että sinä vain nälvit.

Pystyisitkö ohittamaan siskosi loukkaantumiset ja koittaa selvittää sitä, miksi hän ajattelee noin?

En kyllä keksi miksi hän ajattelisi, että nälvisin häntä. En ole nälvinyt. Jos hän on niin kokenut, niin on tulkinnut kyllä ihan väärin. Mutta olen tietenkin valmis asiasta puhumaan ja kuulemaan mitä ajattelee. Mutta siinäpä se. Hän kun ei suostu näitä asioita keskustellen koskaan selvittämään, loukkaantuu vain eikä suostu asiasta koskaan puhumaan. Ap

Vierailija
15/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaista tarkoitan. Itsellä kokemusta läheisestä, joka loukkaantuu lähes verisesti siitä, jos en innostu hänen ehdotuksesta. Vaikka omasta mielestäni on ihan normaalia, että ei aina innostu kaikesta mistä toinen tai ehdottaa itse jotain muuta. Ap

Ai mitä muistoja tekstisi tuokaan mieleeni. Minulle suututtiin kerran siitä kun en jaksanut lähteä uimarannalle, kun seuraavana päivänä oli kissani eutanasia, halusin olla kotona. Nokka pystyssä painuttiin autolle ja paiskattiin ovet kiinni sekä ruoditeltiin pois.

Harmi kun minulla ei ollut silloin munaa sanoa, että ja minähän en anteeksi pyytele siitä että minullakin on tunteet ja tarpeet.

Tsemppiä tilanteeseen, vain puhuminen auttaa jos haluat olla väleissä hänen kanssa

Vierailija
16/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi - kysymys on syyttävä jo lähtökohtaisesti. Avoimemmalla kysymyksellä olisit ehkä välttänyt draamaa: Mikä sai sinut kiinnostumaan x.x. koulusta ?tai Mitä kaikkea opintoihin liittyy? on paljon vähemmän ladattuja kuin MIKSI hait opiskelmaan tutkintoa x

Vierailija
17/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien yksi lajityyppi on juuri herkkänahkainen

Vierailija
18/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi - kysymys on syyttävä jo lähtökohtaisesti. Avoimemmalla kysymyksellä olisit ehkä välttänyt draamaa: Mikä sai sinut kiinnostumaan x.x. koulusta ?tai Mitä kaikkea opintoihin liittyy? on paljon vähemmän ladattuja kuin MIKSI hait opiskelmaan tutkintoa x

Uhhuh. Kysyin asiaa kuitenkin nätillä ja neutraalilla äänensävyllä. Joudun kävelemään ihan munankuorilla, jos joudun läheisen ihmisen kanssa miettimään jokaisen lähtökohtaisesti neutraalin sanankin, että voiko joku kenties tulkita sen syyttäväksi, vaikka äänessäni ei syytöstä olisikaan.

Ap

Vierailija
19/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen käyttäytymismalli , asiaan kuuluu mykkäkoulut ja uhriutuminen , taaperoikäisen käytös. En jaksa hetkeäkään näitä , pyöriköön kaltaistensa parissa tai aikuistukoot. 

Vierailija
20/61 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhhuh. Kysyin asiaa kuitenkin nätillä ja neutraalilla äänensävyllä. Joudun kävelemään ihan munankuorilla, jos joudun läheisen ihmisen kanssa miettimään jokaisen lähtökohtaisesti neutraalin sanankin, että voiko joku kenties tulkita sen syyttäväksi, vaikka äänessäni ei syytöstä olisikaan.

Ap

Joo, ei kannatakaan kävellä munankuorilla ja siten pönkittää ja mahdollistaa tuota "vallankäyttöä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi