Miksi osa ihmisistä raataa töissä vain siksi jotta pystyvät elättämään niitä joita työnteko ei kiinnosta
Kommentit (25)
Ketä nuo ihmiset ovat? Kyllä minä ainakin raadan töissä rahoittaakseni ennen kaikkea oman elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Ketä nuo ihmiset ovat? Kyllä minä ainakin raadan töissä rahoittaakseni ennen kaikkea oman elämäni.
Työttömät
Jos noin ajattelee, kannattaa tietysti lopettaa työnteko.
Olen samaa mieltä ap, on täysin käsittämätöntä miten oligarkki parasiitteja hyysätään.
Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.
Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.
Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.
Minä ainakin käyn töissä siksi, että voin elää (omasta mielestäni) kivantasoista elämää.
Onneksi voi itte päättää, mihin ne omat verorahat menee 😃 mun menee mun omiin tukiin 😄
Mä käyn töissä,kun saan siitä ihan kohtuullisen hyvin palkkaa. Mitä ei moni uskois.
Kysy sdp ja vas. Vih voi vastat myös kun hekin haluavat väkisin tänne muukalaisia jotka eivät koskaan työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Mitään vastinetta tässä maassa et enää saa verorahoillesi
Saat vastinetta, pelkkää v i t t u i l u a tällä palstalla, pitäisi kuulemma maksaa enemmän veroja että näiden tukia voitaisiin nostaa sammalle tasollesi kuin sinun palkkasi.
Näitä ihmisiä joita työnteko ei kiinnosta on muutama tuhat, heistäkin osa entisiä kansanedustajia.
Ap, jos siis muka vielä töissä käyt, lopeta. Voit soittaa esimiehellesi ja ilmoittaa, ettet enää tule töihin. Sama kaikille muillekin työttömille kateellisille. Töistä pääsee eroon helpolla, töihin onkin sitten vaikeampi mennä.
Ja siksi onkin niin kiva haukkua työttömiä, kun ei itse vielä kuulu siihen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, jos 600€ /kk eläminen on se suuri tavoite, niin lopettakaa ihmeessä työnteko. Siellä on jonossa muutama satatuhatta ihmistä valmiina ottamaan työpaikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Ja jos aloittaja ei ole vain turhake työpaikallaan, niin sitten joku työtön mielellään menee täyttämään työpaikkansa. Monet työssäkäyväthän on niitä toisarvoista tai turhaa palkkansa eteen tekeviä. De facto. Ja siksi monia eläköityviäkään ei korvata enää ollenkaan.
Sinäkin voit jättäytyä työttömäksi, jos olet heille kateellinen. Minä mielelläni kustannan tukia verovaroillani, mielummin kuin älyttömiä rakennushankkeita kuten tunnin junia. Sosiaalituet takaavat yhteiskuntarauhan.
Kaikki joukolla irtisanoutumaan! Tänään! Nyt on kai monessa työpaikassa aamukahvit juotu. Nyt on hyvä aika mennä pomolle irtisanoutumaan ja haistattamaan paskat, eikö?
Loppuu se ruikutus veroista ja työttömien tuista.
Miksi SUURI osa ihmisistä raataa töissä, jotta joku valmiiksi rikas pystyy ostamaan vielä vähän hienomman auton?
Mihin on hävinnyt yhteisöllisyys ja toisista välittäminen? Ei haluta huolehtia muista enää.
Mahtaakohan monenkaan työ nyt varsinaista raatamista olla? Työnteolla kustannetaan omaa ja perheen elintasoa ja osallistutaan yhteiskunnan kustannuksiin. Tällä hetkellä niihin kustannuksiin kuuluu myös tuki heille, joille ei töitä ole saatavilla.
Mitään vastinetta tässä maassa et enää saa verorahoillesi