Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten neljänkympin kriisisi ratkesi?

Vierailija
23.07.2022 |

Löytyikö uusi suunta ja tarkoitus?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkesin ryyppäämään.

Vierailija
22/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta vuoden etsinyt täältä palstalta jotakuta, joka kertoisi miten pitäisi elää. Siis jotain esikuvaa, jota seurata. Aika epätoivoista kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta vuoden etsinyt täältä palstalta jotakuta, joka kertoisi miten pitäisi elää. Siis jotain esikuvaa, jota seurata. Aika epätoivoista kai.

:D

Vierailija
24/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkesin ryyppäämään.

Sama.

Vierailija
25/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaan kohti viidenkympin kriisiä. Odotan siltä aika paljon, koska minulla ei ole oikeastaan mitään odotettavaa elämältä. Että mitäs sitte tehdään?

Vierailija
26/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että ikäkriisejä olisi vain niillä, joilla elämä on ollut helppoa. Täytän pian 40, ja olen joutunut jo työkyvyttömyyseläkkeelle. Sairastamiseen on kaatunut niin opiskelut kuin työtkin. Kahden seurustelun jälkeen olen edelleen yksin, ei lapsia. Arki on silkkaa tasapainoilua sairauden kanssa.

Tänä vuonna aloin tajuta, että elämäni meni totaalisen eri rataa kuin naivina teininä ajattelin. Se on ollut vain selviämistä. Nelikymppisenä voin todeta, että parisuhdetta tuskin enää löytyy, lapsia en voi edes saada, en voi mennä töihin, en opiskella. Havahduin siihen, että nuo haaveet on pysyvästi takana, ja jos mielin pysyä järjissäni, on keksittävä uudet tavoitteet. Se, että on missannut tavallisen elämän ja toteaa sitten, että vanhat haaveet on haudattava, se on ollut hyvin vaikeaa. Mistä helskatista löydän sellaisia haaveita, joita kohti voisin mennä, siis sellaisia, jotka terveyteni sallii? Joo, mulla on kriisi, ja se laukesi juuri tuosta luvusta 40, vaikka luulin, etten ikimaailmassa olisi taipuvainen ikäkriiseihin. Naiselle se on jo hälyttävä aika yrittää saada lapsi, ehkä se primitiivinen reaktio syttyi siitä.

Vierailija
27/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40-vuotiaana aloitin uuden, mukavamman työn. Taustalla on voinut olla ajatus siitä, että jossakin vaiheessa tuollainen operaatio on liian myöhäistä tehdä.

Vierailija
28/96 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kriisiä.

Vierailija
29/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vaimon nuorempaa. Tuntui kuin olisi 10 vuotta lähtenyt pois iästäni. Eilenkin olin puistossa piknikillä 26 vuotiaan tyttöystäväni kanssa 😍

M42

Vierailija
31/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neljänkympin kriisi. Tajusin olevani noin puolessa välissä elämääni ja mietin, miten haluan loppuelämäni käyttää. Ja varsinkin sen noin 30 vuotta, jonka olen vielä työelämässä. Lähdin työn ohessa opiskelemaan ihan toiselle alalla ja aika pian sainkin uudelta alalta määräaikaisen työpaikan. Irtisanouduin vakituisesta työstäni terveydenhuollossa ja "hyppäsin tuntemattomaan". Päivääkään en ole katunut. 

Vierailija
32/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ratkennut vielä. Aloin matkustella yksin ja testasin vetovoimaani muiden miesten kautta. Lähdin opiskelemaan uutta alaa ja rakastuin. En kuitenkaan jättänyt miestäni, vaan nyt olemme jossain tienristeyksessä. En tiedä miten elämä tästä jatkuu.

Vierailija
33/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkesin ryyppäämään.

Sama.

Nyt potuttaa jälkikäteen noi menetyt kännivuodet. Tuli vuosikymmen kännäiltyä.Sitä mietin nyt 60 v ikäkriisissä.

Vierailija
34/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkesin ryyppäämään.

Sama.

Sama. Luovutin lopullisesti. Masennuin, lopetin yrittämisen ja omasta terveydestä välittämisen. Olen vain enkä tee mitään.

Vierailija
35/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin juomisen.

Vierailija
36/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta kiinni!

Vierailija
37/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään ihmeitä ole tapahtunut

Vierailija
38/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempaan viidenkympin kriisiin, alaspäin mennään että kolina käy.

Vierailija
39/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lopettaa numeroista kriisiytymisen ja elää muuten vain.

Vierailija
40/96 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain nuorimmat lapseni 40+ ja en ole ehtinyt kriiseilemään, ehkä sitten 50-veenä😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan