Kertokaa, onko teille koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista, joka on täysin selittämätöntä ihmismielelle?
Monille ihmisille on tapahtunut yliluonnollisia asioita, mutta minulle ei koskaan. Kertokaa, onko teille koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista, joka on täysin selittämätöntä ihmismielelle?
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen eri paikoissa olentoja, joita kutsun sieluiksi kun en sopivampaa keksi. Entisessä talossa niitä on paljon, toinen lapsistani näkee niitä myös. Tulevat katsomaan viereen, kun tekee jotain. Toisissa paikoissa keskittyvät useammin omiin juttuihinsa. Ihan mukavia ovat, oletan jo kuolleiden ihmisten hengiksi.
Olen nähnyt äärettömän pahuuden ja myös olennon, jota epäilen "noutajaksi". En osaa selittää kohtaamisia, mutta minulle täyttä totta.
Unessa olen nähnyt tulevia tapahtumia ja käynyt paikoissa, joissa en ollut käynyt ikinä ennen unta, enkä tiennyt, että unessa nähty paikka on olemassa (eli ei voi mitenkään olla muisto), mutta tunnistin mentyäni sinneSubjektiiviset kokemukset ovat aivan yhtä tyhjän kanssa. Palaa asiaan kun osaat unessasi ennustaa ja sen jälkeen myös estää esim. jonkin suuronnettomuuden sattumisen.
Mistäpä tiedät, ettei näin olisi tapahtunut? Kun sitä suuronnettomuutta, tai pienempääkään ei koskaan tullut.
Ylipäänsä asioitten estäminen on melko lailla mahdotonta kuitenkin. Maailma kulkee kulkuaan. Millä estät sodan syttymisen?
Suvussani tapahtui nuoren miehen kuolema hukkumalla. Äitinsä suri asiaa aivan valtavasti, tietenkin ja mietti miten olisi voinut estää pojan hukkumisen jne. Sitten hän näki eräänlaisen valveunen, jossa poika sanoi, ettei äidin pidä itseään syyttää, hänen aikansa vain tuli täyteen ja se on hyväksyttävä. Jos hän ei olisi hukkunut silloin, hän olisi joka tapauksessa kuollut auto-onnettomuudessa puoli vuotta myöhemmin.
Onhan nämä vaikeita asioita ymmärtää, varsinkin niille, joiden on pakko voida selittää kaikki järjellisesti.
Jossain kohtaa tulee kuitenkin piste, jonka yli ei pääse millään. Jo luonto sinänsä on ihmiselle outo asia, kaikkea emme ymmärrä. Oliko se kimalainen, vai mikä pörriäinen, jonka järjellä ja tieteellä selittäen ei pitäisi pystyä lentämään.
Kuvittelemani asiat joko unessa tai muuten ovat toteutuneet. Ja sen verran tarkasti että sattuma niin monelle olisi sula mahdottomuus. Enemmän kuin lottovoitto,. Mutta lottovoitosta valitettavasti ei ole ollut kysymys vaan ikävistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sekopäinen juttu. Näen välillä niitä sellaisia "halvaantumisunia" että on silmät auki ja näkee jonkun esim. huoneessa eikä pysty liikkumaan eikä huutamaan tms. Yleensä joku hahmo tulee ja yritän väistää sitä, päästä pakoon. Ei onnistu. Kerran tämmöisen yön jälkeen huomasin että kädessäni oli suonen kohdalla verinen minireikä. Siis siinä kohtaa mistä verikokeita otetaan. Aivan samanlainen jälki kun olisi kokeita otettu. Myös lakanassa oli pieniä veritahroja. Otin kuvan kädestä kun en voi uskoa ja tajuta tätä juttua! Kait mä ite unissani pistelen neuloja suoneen?!
Ihan tavallinen unihalvaus. Hyttysenpisto selittää pienet veritahrat.
Tapahtui talvella. Ei meillä mitään ötököitä ole asunnossa. Eikä hyttysestä tule mitään mustelmaa suonen kohdalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen eri paikoissa olentoja, joita kutsun sieluiksi kun en sopivampaa keksi. Entisessä talossa niitä on paljon, toinen lapsistani näkee niitä myös. Tulevat katsomaan viereen, kun tekee jotain. Toisissa paikoissa keskittyvät useammin omiin juttuihinsa. Ihan mukavia ovat, oletan jo kuolleiden ihmisten hengiksi.
Olen nähnyt äärettömän pahuuden ja myös olennon, jota epäilen "noutajaksi". En osaa selittää kohtaamisia, mutta minulle täyttä totta.
Unessa olen nähnyt tulevia tapahtumia ja käynyt paikoissa, joissa en ollut käynyt ikinä ennen unta, enkä tiennyt, että unessa nähty paikka on olemassa (eli ei voi mitenkään olla muisto), mutta tunnistin mentyäni sinneSubjektiiviset kokemukset ovat aivan yhtä tyhjän kanssa. Palaa asiaan kun osaat unessasi ennustaa ja sen jälkeen myös estää esim. jonkin suuronnettomuuden sattumisen.
Mistäpä tiedät, ettei näin olisi tapahtunut? Kun sitä suuronnettomuutta, tai pienempääkään ei koskaan tullut.
Ylipäänsä asioitten estäminen on melko lailla mahdotonta kuitenkin. Maailma kulkee kulkuaan. Millä estät sodan syttymisen?
Suvussani tapahtui nuoren miehen kuolema hukkumalla. Äitinsä suri asiaa aivan valtavasti, tietenkin ja mietti miten olisi voinut estää pojan hukkumisen jne. Sitten hän näki eräänlaisen valveunen, jossa poika sanoi, ettei äidin pidä itseään syyttää, hänen aikansa vain tuli täyteen ja se on hyväksyttävä. Jos hän ei olisi hukkunut silloin, hän olisi joka tapauksessa kuollut auto-onnettomuudessa puoli vuotta myöhemmin.
Onhan nämä vaikeita asioita ymmärtää, varsinkin niille, joiden on pakko voida selittää kaikki järjellisesti.
Jossain kohtaa tulee kuitenkin piste, jonka yli ei pääse millään. Jo luonto sinänsä on ihmiselle outo asia, kaikkea emme ymmärrä. Oliko se kimalainen, vai mikä pörriäinen, jonka järjellä ja tieteellä selittäen ei pitäisi pystyä lentämään.
Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää. Mielikuvitus, valehtelu, aistiharhat, väärät muistot.
Ja kyllä kimalainen pystyy "tieteellä selittäen" lentämään. Tiedämme sen mm. siitä, ETTÄ SE LENTÄÄ!!!
Mistä näitä vatipäitä oikein sikiää...
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelemani asiat joko unessa tai muuten ovat toteutuneet. Ja sen verran tarkasti että sattuma niin monelle olisi sula mahdottomuus. Enemmän kuin lottovoitto,. Mutta lottovoitosta valitettavasti ei ole ollut kysymys vaan ikävistä asioista.
Tuskinpa. Millä kaavalla laskit tapahtumien todennäköisyydet? Luulen että olet laskenut väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sekopäinen juttu. Näen välillä niitä sellaisia "halvaantumisunia" että on silmät auki ja näkee jonkun esim. huoneessa eikä pysty liikkumaan eikä huutamaan tms. Yleensä joku hahmo tulee ja yritän väistää sitä, päästä pakoon. Ei onnistu. Kerran tämmöisen yön jälkeen huomasin että kädessäni oli suonen kohdalla verinen minireikä. Siis siinä kohtaa mistä verikokeita otetaan. Aivan samanlainen jälki kun olisi kokeita otettu. Myös lakanassa oli pieniä veritahroja. Otin kuvan kädestä kun en voi uskoa ja tajuta tätä juttua! Kait mä ite unissani pistelen neuloja suoneen?!
Ihan tavallinen unihalvaus. Hyttysenpisto selittää pienet veritahrat.
Tapahtui talvella. Ei meillä mitään ötököitä ole asunnossa.
No näytti olevan. Tai saatoithan toki itsekin raapaista kättäsi. Tai muistaa väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovet avautuvat itsekseen,kun olen menossa ovesta sisään.Tätä olen miettinyt ja ei ole ilmanvirtausta,koska ei ikkunoita jotka olisivat auki tai sitten tilassa ei ole ikkunoita.
Puolisoni asui tässä talossa ja hän on ollut kuolleena vuosia.Tätä ei siis tapahtunut hänen eläessä.Sinä aiheutat sen ilmavirran kävellesäsi.
Tuo se vasta kummallinen ja yliluonnollinen selitys on. Kerro, miten aiheutuu ilmavirta, kun kävelee ovea kohti
Siten, että kehosi työntää ilmaa edessäsi. Ihan ala-aste fysiikkaa.
Ai, no sittenhän voisimme tehdä mitä tahansa työntämällä vain ilmaa edellämme! Kaikki esteetkin olisi hyvin raivattavissa. Jopas vallan! Miksi tätä ei käytetä hyväksi maailmanlaajuisesti?
Kävelin juuri reippaasti kohti vessan ovea ja odotin, että näin työntäessäni ilmaa edelläni se aukeaisi, mutta ei se auennut. Annapa tarkempi ohje, miten se tapahtuu.
Ei muuten edes tuo koiran kevyt pallo tuossa lattialla siirtynyt senttiäkään, vaikka yritin kovasti sitä ilman avulla työntää. Puhaltaahan ei saa, koska eihän ovea päinkään kävelemällä mitään puhaltamista tapahdu. Vain luonnollinen ilmavirtaus.
Vierailija kirjoitti:
Näistä ilkeistä kommenteista täällä huomaa taas sen saman:. ei kannata kertoa mitään. Minullakin on lapsesta asti ollut näitä kokemuksia, mutta vain harvalle ihmiselle olen puhunut. Siskoni kanssa on helppoa, koska koimme ja näimme niitä myös yhdessä. Myös äitini ja isäni on nähneet yliluonnollisia asioita.
Kerron vain sen verran, että lapsuudenkodissani asui myös muita ihmisiä. Keitä he olivat, emme tiedä. He elivät omaa elämäänsä niin päivällä kuin yölläkin.
Olen nähnyt myös erittäin selkeitä enneunia pitkin elämääni.
Kyynikot riehaantukoot.
Älä ilkeiden kommentien takia jätä kertomatta! Meitä keitä kiinnostaa ja uskoo on kuitenkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa tulee kuitenkin piste, jonka yli ei pääse millään. Jo luonto sinänsä on ihmiselle outo asia, kaikkea emme ymmärrä. Oliko se kimalainen, vai mikä pörriäinen, jonka järjellä ja tieteellä selittäen ei pitäisi pystyä lentämään.Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää. Mielikuvitus, valehtelu, aistiharhat, väärät muistot.
Ja kyllä kimalainen pystyy "tieteellä selittäen" lentämään. Tiedämme sen mm. siitä, ETTÄ SE LENTÄÄ!!!
Ai siitä, että silmä näkee sen? No jos silmä näkee kummituksen, niin eikös sen olemassaolo ole sitten tieteellisesti selitetty?
Meneekö sulta muuten hermot?
Nyt kuvittelen tämän yhden jankuttaja-skeptikon kävelemässä eri vauhdilla ovea päin saadakseen auki ilmavirran joka avaa oven :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovet avautuvat itsekseen,kun olen menossa ovesta sisään.Tätä olen miettinyt ja ei ole ilmanvirtausta,koska ei ikkunoita jotka olisivat auki tai sitten tilassa ei ole ikkunoita.
Puolisoni asui tässä talossa ja hän on ollut kuolleena vuosia.Tätä ei siis tapahtunut hänen eläessä.Sinä aiheutat sen ilmavirran kävellesäsi.
Tuo se vasta kummallinen ja yliluonnollinen selitys on. Kerro, miten aiheutuu ilmavirta, kun kävelee ovea kohti
Siten, että kehosi työntää ilmaa edessäsi. Ihan ala-aste fysiikkaa.
Ai, no sittenhän voisimme tehdä mitä tahansa työntämällä vain ilmaa edellämme!
Niin voimmekin, taas sitä ala-aste fysiikkaa. Tietysti niissä rajoissa mihin se liikuttamamme ilman voima riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa tulee kuitenkin piste, jonka yli ei pääse millään. Jo luonto sinänsä on ihmiselle outo asia, kaikkea emme ymmärrä. Oliko se kimalainen, vai mikä pörriäinen, jonka järjellä ja tieteellä selittäen ei pitäisi pystyä lentämään.Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää. Mielikuvitus, valehtelu, aistiharhat, väärät muistot.
Ai siitä, että silmä näkee sen?
Ei, vaan siitä että pystymme dokumentoidusti havaitsemaan sen lukuisia eri mittalaitteita käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuvittelen tämän yhden jankuttaja-skeptikon kävelemässä eri vauhdilla ovea päin saadakseen auki ilmavirran joka avaa oven :D
Uskon. Vaikutat juuri niin tyhmältä että ei sinusta juuri muuhun olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä ilkeistä kommenteista täällä huomaa taas sen saman:. ei kannata kertoa mitään. Minullakin on lapsesta asti ollut näitä kokemuksia, mutta vain harvalle ihmiselle olen puhunut. Siskoni kanssa on helppoa, koska koimme ja näimme niitä myös yhdessä. Myös äitini ja isäni on nähneet yliluonnollisia asioita.
Kerron vain sen verran, että lapsuudenkodissani asui myös muita ihmisiä. Keitä he olivat, emme tiedä. He elivät omaa elämäänsä niin päivällä kuin yölläkin.
Olen nähnyt myös erittäin selkeitä enneunia pitkin elämääni.
Kyynikot riehaantukoot.Älä ilkeiden kommentien takia jätä kertomatta! Meitä keitä kiinnostaa ja uskoo on kuitenkin enemmän.
Ei todellisuus ja faktat ole mitään uskon asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä siltä että testailet siellä oven kanssa koska muu mahdollisuus ei mahdu ahtaaseen mielikuvaasi, ilmavirta tai ei mitään. Pidä hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, lentämisen mekaniikka on tieteellisesti selvitetty, mutta edelleen on esim. tämä hyönteinen, jolla ei ole sitä mekaniikkaa, ja silti se lentää. Tiede ei siis kykene kaikkea näkemäämme selittämään.
Luonnossa on paljon sellaista, mikä on ihmiselle mystistä, vaikka olemme täällä jo niin kauan eläneet. Ja miksi tiede on kehittynyt vasta viimeisen parin tuhannen vuoden aikana, vaikka ihmisen oletetaan olleen olemassa jo valtavan kauan ennen sitä?
Eihän lääketiedekään pysty selittämään kaikkien sairauksien syitä, joten tieteellä emme pysty kaikkea selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä siltä että testailet siellä oven kanssa koska muu mahdollisuus ei mahdu ahtaaseen mielikuvaasi, ilmavirta tai ei mitään. Pidä hauskaa.
Ei minun tarvi testailla mitään, kas kun se ala-asteen fysiikka ei ole mitenkään vieras konsepti minulle. Voin hyvin nopeasti nähdä tai päätellä kaikki mahdolliset oveen vaikuttavat voimat.
Sinäkö sitten tapaat odotella että josko joku mielikuvitusmenninkäinen tulisi availemaan sinulle ovia, vai tartutko kuitenkin ihan vaan tylsästi kahvaan mennessäsi ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äidin puolen suvussa on tapahtunut paljon yliluonnollisia asioita. Heille se on aivan normaalia eivätkä sen kummemmin enää huomioi asioita.
Ainoa suoraan itse näkemäni outo tapahtuma oli, kun äitini veli kuoli. Suvun perintökello oli minun lapsuudenkodissa, mutta siinä ei ollut pattereita paikallaan. Hautajaisten jälkeen illalla kello käveli tunteroisen ajan. Äitini ja tätini alkoivat itkeä ja sanoivat, että Nyt Seppo ilmoittaa meille olevansa perillä ja kaikki on hyvin. Mielenkiintoista tässä on se, että samainen kello teki saman tempun kun mummuni kuoli. Taas käveli tunnin ajan hautajaisten jälkeen illalla. Sama täti oli meillä silloinkin kylässä, kun asui eri maassa silloin.
Tämä tätini on myös lapsena nähnyt paljon enneunia. Aivan yksityiskohtaisia ja asiat tapahtuivat juuri kuten uni meni. Hän oli silloin lapsi ja ne pelotti häntä kovasti. Viimeisin uni oli sellainen, jossa hän näki naapurin miehen hirttäytyvän peltonsa latoon. Seuraavana aamuna tätini kertoi tästä äidilleen (eli mummulleni) ja samana päivänä tämä tapahtui oikeasti. Mummuni kertoi, että hänen yksi sisko oli nähnyt myös paljon enneunia ja ne oli päättyneet, kun sisko oli vain päättänyt että enää hän ei halua nähdä niitä. Onneksi tädilleni kävi samoin. Joskus aikuisena tuli muutama uni, joista hän ei suostunut puhumaan enempää.
Tuolla äitini kotitilalla (jossa siis mummuni ja tätini myös aikanaan asuivat) on sattunut kyllä monenlaista ja edelleenkin siellä mm. aukenee ovet itsestään. Nykyään siellä asuu enoni, joka aina vain sanoo, että siinäpähän kulkevat, ei ne minua ole häirinneet 😅 Äitiki ei halua yöpyä talossa enää nykyään tästä syystä, kun kokee nämä henget tai mitä lie ahdistaviksi.
Kerran pappani osti naapurin saappaat. Ennenvanhaan kun joku menehtyi, saatettiin myydä hänen omaisuuttaan. Tämä naapuri oli ollut jonkinlainen henkikirjoittaja. Pappa laittoi saappaat vintin portaiden alaportaalle, missä kengät monesti olivat säilössä. Seuraavana yönä koko yli kymmenen henkinen perhe heräsi kauheaan kolisteluun ja ihmettelivät mitä tapahtuu. Pappani meni katsomaan ja kengät olivat siirtyneet ylätasanteelle. Hän ei niihin koskenut ja kaikki menivät nukkumaan. Mutta kengät jatkoivat älämölöä ja pappa sitten heitti ne ulos ja poltti ne.
Kerran samainen perhe heräsi keskellä yötä ääneen, että tuntui kuin kaikki kattotiilet tippuivat katolta. Tosi iso ääni, raahaava ääni. Äitini kertoi tästä. Pappa meni taas katsomaan ja ei siellä mitään näkynyt. Ääni jatkui kuitenkin kaikkien ollessa sängyssä. Tämä äskeisen tarinan edesmennyt henkikirjoittaja kävi sitten paikan päällä aamulla ja ääni loppui.
Lisäksi tuolla tilalla on jokin portti, josta mikään eläin ei suostunut kulkemaan. Hevoset pillastuivat, jos ne yritti siitä pellolle viedä. Tästä en enää muista, että purkivatko sen vai tekivätkö uuden kulkupaikan pellolle.
Tämmöiset nyt tuli ensimmäisenä mielen päältä mieleen. Tarinoita on ilmeisesti paljon ja tosiaan ne on äidin suvulle varsin normaalia. No, kaikkihan näihin ei usko ja kyllähän ne kuulostaa humpuukilta. Itse olen tuon kellon kävelyn todistanut kaksi kertaa ja kyllä sitä ihmettelin, vaikka lapsi olin. Kävin ihan katsomassa, että ei siinä tosiaan ole pattereita paikalla.
Humpuukia ne ovatkin. Voihan sitä kuka vaan väittää ihan mitä vaan.
Niin kuin sinäkin.
Mitä muuten teet keskusteluketjussa, joka ei anna sinulle yhtään mitään, muuta kuin ilmeisen pahan mielen?
Täällä jakaa ihmiset kokemuksiaan asioista, jotka eivät koske sinua lainkaan.Kerron ihmisille miksi he ovat väärässä.
Kaikki tietävät, että sinunlaisiasi selittäjiä on, joten ei sinun tarvitse.
Ja kun et edes pysty selittämään, miksi. Sinun mielestäsi he ovat väärässä, mutta kuka täällä sinun mielipidettäsi kaipaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, lentämisen mekaniikka on tieteellisesti selvitetty, mutta edelleen on esim. tämä hyönteinen, jolla ei ole sitä mekaniikkaa, ja silti se lentää. Tiede ei siis kykene kaikkea näkemäämme selittämään.
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
https://tieku.fi/elaimet/hyonteiset/vastoin-huhuja-kimalainen-lentaa-hy…
Kerro nyt joku esimerkki luonnollisesta asiasta jota tiede ei osaa selittää?
Kerron ihmisille miksi he ovat väärässä.