Aloitan huomenna laihduttamisen
Suunnittelin tähän tapaan:
Herätys ja kuppi kahvia, sitten aamukävelylle.
Sen jälkeen eka syöminen: omatekemää kauraleipää, voita, jotain kasvista ja kreikkalaista jugurttia kaakaojauholla/kasvismunakas/mannapuuroa voisilmällä
Lounaaksi ruokaa, jossa paljon kasviksia ja rasvaista kalaa/lihaa tai jotain kasviskeittoa ja kauraleipää voilla ja juustolla.
Välipalaksi joku hedelmä
Vikaksi ruuaksi esim. juustopannaria/ pizzaa/ kaurapuuroa voisilmällä.
Katsellaan kuin käy.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakaojauho ilman sokeria voi olla JOSKUS nautittuna terveellistä. Jos sitä makeutukseen käyttää niin siinä on väkisinkin sokeria, koska pelkkä kaakaojauhe on kitkerää.
Sokeri pois.
Kaakaojauhossa ei ole sokeria.
Van Houtenin kaakaojauheessa ei ole. Oboyssa on. kumpaa käytät makeutukseen?
Oboy ei ole kaakaojauhetta.
Mitä se sitten on?
Oletko vähän tyhmä, sehän lukee pakkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakaojauho ilman sokeria voi olla JOSKUS nautittuna terveellistä. Jos sitä makeutukseen käyttää niin siinä on väkisinkin sokeria, koska pelkkä kaakaojauhe on kitkerää.
Sokeri pois.
Kaakaojauhossa ei ole sokeria.
Van Houtenin kaakaojauheessa ei ole. Oboyssa on. kumpaa käytät makeutukseen?
Oboy ei ole kaakaojauhetta.
Mitä se sitten on?
Kaakaojuomajauhetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustopannari? Pizza? Voisilmä? Toivottavasti annoskoko ei ole kovin suuri.
Se, että ihmiset kuvittelevat näiden ruokien olevan epäterveellisiä mutta smoothieden olevan terveellisiä on se syy, miksi läskiys lisääntyy.[/quote
No hyvä että ap ei ole smoothieista sanonut yhtään mitään.
Jonkun pulllukan tekosyy taas. Itse en juo smoothieita mutten myöskään erehdy luuleemaan että pannari tai pizza olisi laihduttajalle sopivaa ravintoa.
Miksi ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä noi kaakaot, juustot ja voit pois. Miksi mannapuuroa? Samoin kreikkalaisen jukurtin vaihtoa kevyemmäksi
Miksi ihmeessä jättäisin ravintopitoisen ruuan syömättä?
Aika paljon meinasit syödä
Vierailija kirjoitti:
Voisitko Ap jakaa kauraleipäohjeesi tänne? Uskon sen olevan "järkevä". Itse teen vuokaleipää, mihin laitan esim. nokkosta.
Mitään mittoja mulla ei ole, laitan aineita "siten kuin tuntuu"
Nesteenä piimää, kaurahiutaleita, ruokasoodaa (jos nesteenä vettä, niin sitten leivinjauhetta) vehnäjauhoja, juustoraastetta. Jos ei ole juustoa, niin laitan voisulaa. Suolaa, jos haluaa. Aika löysä taikina levitetään uunipellille leivinpaperin päälle. Paistan 220 asteessa kypsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ihmiset kuvittelevat näiden ruokien olevan epäterveellisiä mutta smoothieden olevan terveellisiä on se syy, miksi läskiys lisääntyy.[/quote
Jonkun pulllukan tekosyy taas. Itse en juo smoothieita mutten myöskään erehdy luuleemaan että pannari tai pizza olisi laihduttajalle sopivaa ravintoa.
Pannari ja pizza sopii laihduttajallekin varsin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä noi kaakaot, juustot ja voit pois. Miksi mannapuuroa? Samoin kreikkalaisen jukurtin vaihtoa kevyemmäksi
Miksi ihmeessä jättäisin ravintopitoisen ruuan syömättä?
Aika paljon meinasit syödä
Missä kohtaa mainittiin määrät?
Onko tämä siis jokin vhh-dieetti vai miksi tunget rasvaa ja juustoa kaikkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pannari ja pizza sopii laihduttajallekin varsin hyvin.
Aivan. Nämä pitävät huolen että paino ei tipu liian nopsaan, ettei vaan käy tätä palstalla kuuluisaa ilmiötä jossa laihduttaja syö liian vähän eikä tämän vuoksi laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Oikean ravinnon syömiseen ei tarvita erikoisdieettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko Ap jakaa kauraleipäohjeesi tänne? Uskon sen olevan "järkevä". Itse teen vuokaleipää, mihin laitan esim. nokkosta.
Nesteenä piimää, kaurahiutaleita, ruokasoodaa (jos nesteenä vettä, niin sitten leivinjauhetta) vehnäjauhoja, juustoraastetta. Jos ei ole juustoa, niin laitan voisulaa. Suolaa, jos haluaa. Aika löysä taikina levitetään uunipellille leivinpaperin päälle. Paistan 220 asteessa kypsäksi.
Kiitos. Tuo mainitsemani vuokaleipäkin on luonnonjogurtti/ soodapohjainen. Kauraa tulee siihen rouheena, jauhona ja leseinä. Rasvana on oliiviöljy ja kananmunan avulla saa muodon vuokaleiväksi. Maustan eri tavoin yrteillä ja siemenillä fiiliksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi ja juusto eivät pienissä määrissä ole pahaksi. Täällä ei vaan ilmene määriä, mutta aika moneen juttuun niitä on listalla lisätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tuo mainitsemani vuokaleipäkin on luonnonjogurtti/ soodapohjainen. Kauraa tulee siihen rouheena, jauhona ja leseinä. Rasvana on oliiviöljy ja kananmunan avulla saa muodon vuokaleiväksi. Maustan eri tavoin yrteillä ja siemenillä fiiliksen mukaan.
Ja on huomattavasti parempaa kuin mikään kaupan leipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi ja juusto eivät pienissä määrissä ole pahaksi. Täällä ei vaan ilmene määriä, mutta aika moneen juttuun niitä on listalla lisätty.
Niinpä, määriä ei mainittu. Tosin oikealla ravinnolla ylensyönnin vaaraa ei ole.
Onhan tuossa paljon hyvää. Tulee proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja joka aterialla. Mainitaan runsaat kasvisten käytöt. Eikä ole eineksiä lisäaineineen ynnä ylenpalttista suolaa. Eikä myöskään naposteluita. Ruoka-ajat säännöllisiä. Marjoja lisäisin johonkin.
Nyt huomasin, että aloitusta on alapeukutettu oikein urakalla.
Jopa on vääristynyt kuva ravinnosta noin monella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aamukävely" Treenaa ny kunnolla ees kerran päivässä. Oot tääl muuten tekosyiden kans muutaman kuukauden päästä selittämässä mikset laihdu, "vaikka kuinka yritän"
Naurattaa aina nämä jotka kuvittelevat 30 min kävelyllä laihtuvansa.
Kunnioitan niitä, jotka voivat kävelevät 30 min lenkin päivittäin eivätkä istu sohvalla käsi sipsipussissa. Kunto kohoaa ja mieli virkistyy. Kävelystä saa paljon terveyshyötyjä, jos ei jokin vaiva sitä estä.
Menee ohi aiheen jo kohta, mutta kävely on sellaista lähes kaikille sopivaa perusliikuntaa. Kun itselleni puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta ja en vielä tiennyt siitä niin sain yhtäkkiä nivelkipuja kesken juoksulenkin ja juoksu jäi siihen. Olin sitä ennen harrastanut juoksua 20 vuotta, nuoruudesta asti.
Ennen kuin sain diagnoosin ja lääkkeet kävin kävelyillä ja sain siitäkin nivelkipuja jalkoihin jos lenkit olivat liian pitkiä. Tein aloituksia aiheesta aaveelle ja täällä joku neropatti syyllisti, että akillesjännetulehdukseni ja kipuni ovat syytä siitä etten juokse tai muuten liiku oikein.
Kuitenkin kun aloin syömään tyroksiinia niin jossain vaiheessa nivelkivut katosivat. Niitä oli ollut jalkojen lisäksi käsissä, ranteissa ja selässä. Ne yhtäkkiä vain lähtivät yhtä mystisesti kuin olivat tulleet.
Aloin kävellä pitempiä lenkkejä ja lopulta kävin taas juoksemassa. Olin aloittanut pätkäpaaston jonka kautta paino alkoi laskea siitä mitä se oli aiemmin noussut 15-20 kiloa. Menin kouluun ja töihin ja paino on sittemmin vain laskenut lisää.
Nyt jaksan taas, teen työni, jaksan laittaa terveellistä ruokaa ja näytänkin paljon paremmalta kuin ennen. Minulla auttoi jo jaksamisessa niiden lyhyiden lenkkien kävely aamuisin.
Painonhallinta kun on paljon muutakin kuin pelkkää kalorimatematiikkaa ja toisaalta jos treenaa joka aamu sadan kilokalorin edestä ja kuluttaa siten enemmän kuin saa energiaa niin kyllähän tuossakin pitkän pitkän ajan jälkeen laihtuu jne. Monia ihmisiä kun ei kiinnosta vaikka jokin salilla käynti yhtään.