Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.
Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.
Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia.
Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.
Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.
Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.
^^ En tarkoittanut ylläolevaa neuvoa kyseisten naisten ahdistavan käytöksen vähättelyksi. Mutta jos on sellainen ihminen, joka kokee vaikeaksi puolustaa omia rajojaan ja "jähmettyy" kuten edellä ollut mies kirjoitti, niin siihen jähmettymiseen auttaa kun etukäteen miettii taktiikan, millä toimii kyseisenkaltaisessa tilanteessa. Tämä pätee ihan kaikenlaisiin tilanteisiin. Ja kyllä, antaisin saman neuvon naiselle, joka kertoo, että lamaantuu kun joutuu epätoivotun lähestymisen kohteeksi.
Kaikkihan me toivottaisiin, että muut ihmiset osaisivat käyttäytyä ja kunnioittaa toisia ilman sanomistakin. Mutta valitettavasti jotkut eivät osaa tai eivät välitä. Koska et pysty kontrolloimaan muiden käytöstä niin mieti, onko jotain miten voit itse vaikuttaa tilanteeseen. Naiset ovat aina opetelleet kikkakolmosia, joilla päästä epätoivotuista tilanteista. Kyllä naisten taktiikoista voi miehetkin jotain oppia.
Minä kun olen koko ajan luullut että tarkoitus on että ihmiset lopettavat toisten seksuaalisen häirinnän, eikä se että uhrit joutuvat kikkaskolmostelemaan.
Tuttavan halaaminen nyt ei lähtökohtaisesti ole seksuaalista häirintää, kuten hyvin tiedät.
paitsi kun sen tekee "vähän limainen eno"
Koska on halaamista ja "halaamista". Kun tapaa kaverin ja halaa tervehdykseksi, se on ok, jos toinen ei ole ilmaissut tuon olevan vääränlaista toimintaa. Kun halaa toista, mahdollisesti vierasta, ja lääppii ja kommentoi limaisuuksia, se ei ole ok.
Ei ole ok. Kysyt luvan, ja saatuasi sen vasta halaat. Ei ole mitenkään ok että sinä määrittelet mikä on kenellekin ok, ja että ihmisen pitää kieltää koskemasta itseensä, vaikka ihmiseen ei saa koskea ennen kuin on lupa siihen.
Eiköhän jokainen määrittele kaveri- ja perhepiirissään nämä rajat ihan kollektiivisesti. Useimmissa porukoissa halaaminen on ok eikä sitä tartte sen kummemmin miettiä. Aikuinen ihminen osaa sanoa ettei halua tulla halatuksi, se nyt ei aikuisten oikeesti ole mikään pelottava ja jäädyttävä seksuaalinen ahdistelutilanne. Ja jos on, niin silloin ongelma on jo ihan muu.
Silloin sinä kirjoitat että kun tapaaT kavereita, niin te haluatte halailla kaikki toisianne, etkä yleismaailmallisesti, että kun tapaa kaverin, niin halaaminen on ok. Erittele puhuvasi itsestäsi, vai kävikö nyt niin että kun viestiisi vastattiin eri meiltä olemalla, niin sisältöä piti muuttaa jälkikäteen selittelemällä ;)
En ole kirjoittanut halaamisesta aiemmin. Mutta me nyt vaan ei voida ruveta toimimaan tavallisissa sosiaalisissa tilanteissa sen erityisherkimmän autismin kirjolla olevan säännöillä, ettei sen tartte avata suutaan. Halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Jos ei osaa ja halua ottaa sitä vastaan niin sanoo itse.
Halaaminen ei ole tavallista suomessa.
Kyllä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.
Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.
Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia.
Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.
Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.
Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.
^^ En tarkoittanut ylläolevaa neuvoa kyseisten naisten ahdistavan käytöksen vähättelyksi. Mutta jos on sellainen ihminen, joka kokee vaikeaksi puolustaa omia rajojaan ja "jähmettyy" kuten edellä ollut mies kirjoitti, niin siihen jähmettymiseen auttaa kun etukäteen miettii taktiikan, millä toimii kyseisenkaltaisessa tilanteessa. Tämä pätee ihan kaikenlaisiin tilanteisiin. Ja kyllä, antaisin saman neuvon naiselle, joka kertoo, että lamaantuu kun joutuu epätoivotun lähestymisen kohteeksi.
Kaikkihan me toivottaisiin, että muut ihmiset osaisivat käyttäytyä ja kunnioittaa toisia ilman sanomistakin. Mutta valitettavasti jotkut eivät osaa tai eivät välitä. Koska et pysty kontrolloimaan muiden käytöstä niin mieti, onko jotain miten voit itse vaikuttaa tilanteeseen. Naiset ovat aina opetelleet kikkakolmosia, joilla päästä epätoivotuista tilanteista. Kyllä naisten taktiikoista voi miehetkin jotain oppia.
Minä kun olen koko ajan luullut että tarkoitus on että ihmiset lopettavat toisten seksuaalisen häirinnän, eikä se että uhrit joutuvat kikkaskolmostelemaan.
Tuttavan halaaminen nyt ei lähtökohtaisesti ole seksuaalista häirintää, kuten hyvin tiedät.
paitsi kun sen tekee "vähän limainen eno"
Koska on halaamista ja "halaamista". Kun tapaa kaverin ja halaa tervehdykseksi, se on ok, jos toinen ei ole ilmaissut tuon olevan vääränlaista toimintaa. Kun halaa toista, mahdollisesti vierasta, ja lääppii ja kommentoi limaisuuksia, se ei ole ok.
Ei ole ok. Kysyt luvan, ja saatuasi sen vasta halaat. Ei ole mitenkään ok että sinä määrittelet mikä on kenellekin ok, ja että ihmisen pitää kieltää koskemasta itseensä, vaikka ihmiseen ei saa koskea ennen kuin on lupa siihen.
Eiköhän jokainen määrittele kaveri- ja perhepiirissään nämä rajat ihan kollektiivisesti. Useimmissa porukoissa halaaminen on ok eikä sitä tartte sen kummemmin miettiä. Aikuinen ihminen osaa sanoa ettei halua tulla halatuksi, se nyt ei aikuisten oikeesti ole mikään pelottava ja jäädyttävä seksuaalinen ahdistelutilanne. Ja jos on, niin silloin ongelma on jo ihan muu.
Silloin sinä kirjoitat että kun tapaaT kavereita, niin te haluatte halailla kaikki toisianne, etkä yleismaailmallisesti, että kun tapaa kaverin, niin halaaminen on ok. Erittele puhuvasi itsestäsi, vai kävikö nyt niin että kun viestiisi vastattiin eri meiltä olemalla, niin sisältöä piti muuttaa jälkikäteen selittelemällä ;)
En ole kirjoittanut halaamisesta aiemmin. Mutta me nyt vaan ei voida ruveta toimimaan tavallisissa sosiaalisissa tilanteissa sen erityisherkimmän autismin kirjolla olevan säännöillä, ettei sen tartte avata suutaan. Halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Jos ei osaa ja halua ottaa sitä vastaan niin sanoo itse.
Halaaminen ei ole tavallista suomessa.
Kyllä se on.
Ei se ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä saisin päättää, kieltäisin laissa tissivaon paljastelun ja rintsikoiden kokoiset paidat. Johan raiskauksetkin loppuisi
Miksiköhän arabimaissa silti raiskataan vaikka naiset ovat kaavuissaan? Hyvä jos edes silmät näkyvät.
Onko tilastoa aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.
Nainen ei ahdistele miestä pukeutumisellaan. Se että naisen paljas pinta ahdistaa sinua on eri asia.
Mitä varten alipukeutumista sitten harrastetaan? Taidetaan ihan tahallaan hakea reaktiota
Siksi kun nainen tykkää pukeutua sillä tavalla? Tänään esim. helteen takia? Mitä se oikeastaan sulle kuuluu? Ei mua kiinnosta miksi sä laitat päällesi mitä laitat. Omapa on makusi ja valintasi.
Naiset tykkää pukeutua sillä tavalla, jotta muut kiinnittäisi huomiota ja miehet läähättäisi. Tollaisten naisten kuuluisi saada samalla mitalla takaisin ja tulla kourituksi!
Miehen ei tarvitse kuolata kuin pavlovin koira. Opetelkaa itsehillintää ja kouluttakaa itsenne yhteiskuntakelpoisiksi, jos vanhempanne epäonnistuivat siinä.
Eiks ole parempi että miehet alkaa kuolaamaan kun olette legginssit jalassa, muutenhan teidän pitää alkaa kulkemaan kaupoissa Wicked Weaseleissä selittäen että tämä on ihan tavallista pukeutumista.
Vaatteet vähenee kunnes miehet reagoivat.
Teidän? Olemmeko me naiset joku parviäly? Jotkut meistä pukeutuu peittävämmin, jotkut vähemmän peittävästi, riippumatta siitä mitä sinä olet asiasta mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.
Nainen ei ahdistele miestä pukeutumisellaan. Se että naisen paljas pinta ahdistaa sinua on eri asia.
Mitä varten alipukeutumista sitten harrastetaan? Taidetaan ihan tahallaan hakea reaktiota
Siksi kun nainen tykkää pukeutua sillä tavalla? Tänään esim. helteen takia? Mitä se oikeastaan sulle kuuluu? Ei mua kiinnosta miksi sä laitat päällesi mitä laitat. Omapa on makusi ja valintasi.
Naiset tykkää pukeutua sillä tavalla, jotta muut kiinnittäisi huomiota ja miehet läähättäisi. Tollaisten naisten kuuluisi saada samalla mitalla takaisin ja tulla kourituksi!
Miehen ei tarvitse kuolata kuin pavlovin koira. Opetelkaa itsehillintää ja kouluttakaa itsenne yhteiskuntakelpoisiksi, jos vanhempanne epäonnistuivat siinä.
Eiks ole parempi että miehet alkaa kuolaamaan kun olette legginssit jalassa, muutenhan teidän pitää alkaa kulkemaan kaupoissa Wicked Weaseleissä selittäen että tämä on ihan tavallista pukeutumista.
Mitä ihmettä? Joku tuli kertomaan, miten naisten pitää pukeutua välttyäkseen kourimiselta? Ketjussa, jossa kysellään miesten kokemuksia ahdistelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me läähätetäkään, vaan on ahdistavaa ettei missään voi olla rauhassa paljastelulta. Sitä varmaan naiset kuitenkin tavoittelee, jotta saisivat miehen
Toisen ihmisen keho ei ole häirintää. Toisen ihmisen pukeutuminen ei ole häirintää.
Poikkeuksena tähän vain se, jos nimenomaan tarkoituksena on paljastella (itsensäpaljastelija ym). Usein tähän liittyy seksuaalisävytteisiä kommentteja tai itsensä/toisen koskettelua.
Se ei riitä, että kävelee kadulla sinun mielestä liian vähissä vaatteissa. Mutta jos koet sen seksuaalisävytteisenä paljasteluna, niin voit toki tehdä rikosilmoituksen, jotta tiedät mitä mieltä viranomainen on tilanteesta.Naisten tarkoituksena on paljastella.
Onko naiset joku parviäly? Osa naisista paljastelee, osa ei.
Hyvä ketju meni taas jankkaamiseksi ja jatkuva linkitys tekee sen mahdottomaksi lukea. No, näin on käynyt hyville aiheille ennenkin. Kiitos aloittajalle, sain aivan uutta näkökulmaa miesten elämään. Pistää ajattelemaan, vaikka en itse ole päällekäyvää tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkomielteisesti ihastuneet naiset ovat äärimmäisen rasittavia. Osa jopa haitallisia miehen kannalta. Mutta minkäs nainen näille "tunteilleen" voi. No toki voisi ottaa yhteyttä niin voisi tehdä tähän "pilveen" reiän. Mutta kun ei pysty/halua!
Kuinka iso lauma sulla on pakkomielteisiä ihailijoita, kun noin kovasti ahdistaa?
Itselläni oli noin 25-vuotiaana pahimmillaan toistakymmentä. Sinne meni avioliitto ym kun en ymmärtänyt pitää puoliani eikä silloinen vaimo pitänyt seksiä tärkeänä. Nyt olen iäkkäämpi sinkku taas kerran, on kyllä muutama ihailijatar, vaikka ei mitään tuohon nuoruuteen verrattavaa enkä enää juuri liikukaan ravintoloissa ym. Tuijottajia kyllä on mutta en viitsi lähteä pitämään teerenpelejä.
-eri M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.
Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?
N17
Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.
Missä on sinun sympatia mies uhreja kohtaan, joka on ketjun aihe?
Vai luuletko ettei mies voi olla naisten uhri näissä asioissa?
Missä se on? Esimerkiksi siinä, että aloitin tämän ketjun ja olen kysellyt miesten kokemuksista.
Jos olet ketjun aloittaja, huomaat miten tämäkin lopulta kääntyy siihen, että miesten kokemuksia vähätellään, ei uskota, naiset kokee kuitenkin enemmän jne, mitä eilisessä ketjussa epäiltiinkin. Sitten ihmetellään, miksi miehet ei näistä mielellään puhu tai tuomitse jyrkemmin naisten kokemaa ahdistelua.
Miksi heidän pitäisi, eihän kaikki naisetkaan ota miehiä tosissaan tai edes myönnä koko asiaa.
Älä nyt viitsi. Tässä on uskottu suurin osa kommenteista, suhtauduttu niihin ymmärtäväisesti, kukaan ei ole sanonut ettei miehiä ahdistella, ei ole vähätelty, trollit ja höpöjutut on sellaisiksi sanottu kuten pitääkin. Tässä on aivan turha miesten uhriutua tai sinun heidän puolestaan. Tämä on ollut asiallisin seksuaalista ahdistelua koskeva ketju tällä palstalla.
Plus tässä on ollut naisia jotka ovat itse tunnustaneet häirinneensä miehiä seksuaalisesti ja katuvansa sitä. Yksikään mies ei ikinä ole sellaista myöntänyt missään ketjussa.
Niin... Voisiko johtua siitä että miehet jotka kokevat olevansa "alfa uroksia" joilla on oikeus läpsiä naista perselle, kouria niitä miten haluaa, kommentoida (livenä) niiden ulkonäköä ja kaikkea muuta mikä mielletään ahdisteluksi eivät pääsääntöisesti vietä aikaa tällä palstalla, eikä niitä edes kaduta mitä ne tekee?
Ja koska ei saa muistuttaa "not all men" sillä se vähättelee kokemaanne, niin totean vain etten yksilönä voi pyytää anteeksi sellaista mitä en ole tehnyt.
Kirjoitin eilen saman ja kirjoitan edelleen: onneksi rumana naisena saa olla täysin rauhassa kun on oikeasti ruma niin saa olla rauhassa, ruma mieskin saa olla rauhassa mutta kyllähän homot voi rumiakin miehiä lääppiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Joku tuli kertomaan, miten naisten pitää pukeutua välttyäkseen kourimiselta? Ketjussa, jossa kysellään miesten kokemuksia ahdistelusta?
Ahdistelua on se mikä koetaan ahdistavaksi. Näinhän naiset ovat lukuisissa artikkeleissaan painottaneet. Lainsäädännöllisesti se ei tietenkään ole näin, mutta kummasta nyt on kyse?
Jos joku mies siis kertoo kokevansa joidenkin naisten nykyisen erittäin paljastavan pukeutumisen ahdisteluksi niin mitä naiset ovat sitä kieltämään? Tilanne on aivan sama kun nainen joka kertoo kuinka häntä ahdisteltiin kun mies katsoi häntä, ja miehet nauraen vähättelisivät naisen kokemusta.
Ei sellainen sovi vuonna 2022
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.
Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?
N17
Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.
Missä on sinun sympatia mies uhreja kohtaan, joka on ketjun aihe?
Vai luuletko ettei mies voi olla naisten uhri näissä asioissa?
Missä se on? Esimerkiksi siinä, että aloitin tämän ketjun ja olen kysellyt miesten kokemuksista.
Jos olet ketjun aloittaja, huomaat miten tämäkin lopulta kääntyy siihen, että miesten kokemuksia vähätellään, ei uskota, naiset kokee kuitenkin enemmän jne, mitä eilisessä ketjussa epäiltiinkin. Sitten ihmetellään, miksi miehet ei näistä mielellään puhu tai tuomitse jyrkemmin naisten kokemaa ahdistelua.
Miksi heidän pitäisi, eihän kaikki naisetkaan ota miehiä tosissaan tai edes myönnä koko asiaa.
Älä nyt viitsi. Tässä on uskottu suurin osa kommenteista, suhtauduttu niihin ymmärtäväisesti, kukaan ei ole sanonut ettei miehiä ahdistella, ei ole vähätelty, trollit ja höpöjutut on sellaisiksi sanottu kuten pitääkin. Tässä on aivan turha miesten uhriutua tai sinun heidän puolestaan. Tämä on ollut asiallisin seksuaalista ahdistelua koskeva ketju tällä palstalla.
Plus tässä on ollut naisia jotka ovat itse tunnustaneet häirinneensä miehiä seksuaalisesti ja katuvansa sitä. Yksikään mies ei ikinä ole sellaista myöntänyt missään ketjussa.
Niin... Voisiko johtua siitä että miehet jotka kokevat olevansa "alfa uroksia" joilla on oikeus läpsiä naista perselle, kouria niitä miten haluaa, kommentoida (livenä) niiden ulkonäköä ja kaikkea muuta mikä mielletään ahdisteluksi eivät pääsääntöisesti vietä aikaa tällä palstalla, eikä niitä edes kaduta mitä ne tekee?
Ja koska ei saa muistuttaa "not all men" sillä se vähättelee kokemaanne, niin totean vain etten yksilönä voi pyytää anteeksi sellaista mitä en ole tehnyt.
Aikamoisia alfojahan täällä tuntuu pyörivän, kun naiset ahdistelevat joitain jopa sadoittain. Tuskinpa naiset nyt betamiesten kimpussa alituiseen ovat, ainakaan miesten itsensä mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana tein järkkärin hommia, niin jotkut vanhemmat naiset yrittivät väkisin viedä mut tanssimaan tai muuten vaan piirittivät. Yksi nainen seurasi kaupungilla ja tuli jopa rappukäytävään asti perässä vonkaamaan.
Baarissa on puristeltu perseestä ja munista näin keski-ikäisenäkin. Vaatekaupassa myyjä tullut kysymättä sovituskoppiin tarkastamaan miten housut istuu. Onhan näitä. Yhteistä on se suhtautuminen, että miehenä pitäisi olla kiitollinen kun naiset on kiinnostuneita ja aloitteellisia.
Tuomitsen jyrkästi kaiken ahdistelun ja häirinnän sukupuoleen katsomatta.
Naisena olen lähes koko ikäni kokenut ahdistelua (myös raiskausyrityksiä) miesten taholta. Ennen mee tuuta sanottiin, että ole kiitollinen, kun kelpaat jollekin.
Tätä ahdistellut miehet kuulevat valitettavasti nyt.
Näin vasta baarissa tilanteen, joss nainen ahdisteli miestä. Mies yritti päästä kohteliaasti eroon naisesta. Menin kertomaan portsarille, koska oletin, että pian nainen kaataa juoman miehen päälle tai nostaa metelin, että muka mies olisi ahdistellut häntä. Portsari menikin toteamaan tilanteen ja nainen jäi rysän päältä kiinni. Sen jälkeen uhrina ollut mies alkoi olla liian kiinnostunut minusta, joten lähdin pois.
Cool story bro
Miksi menit hoivaamaan uhrina ollutta miestä? Ilmoitus portsarille joka menee tilanteeseen luulisi riittävän, mikä sai sinut ottamaan mitään kontaktia mieheen?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin eilen saman ja kirjoitan edelleen: onneksi rumana naisena saa olla täysin rauhassa kun on oikeasti ruma niin saa olla rauhassa, ruma mieskin saa olla rauhassa mutta kyllähän homot voi rumiakin miehiä lääppiä...
Kirjoitit sen jo eilen niin miksi koit tarpeelliseksi trollata tänäänkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kun olin yökerhossa eräs vanhempi nainen lähestyi minua, halusi viettää yön kanssani.
Kun en suostunut puristi minua monta kertaa haaroista kunnes laukesin, jouduin hämilläni menemään taksijonoon spermatahrani kanssa
Nyt on vanhat sedät päässeet kyllä Jallun keksityiden tarinoiden makuun.
Ai vanhat sedät?
Ettei kyseessä olisi Jonne12v, vanhoilla sedillä kun on yleensä vähän enemmän elämänkokemusta jotta he saavat mielenkiintoisemman tarinan aikaiseksi.
Jos pukeutuu seksuaalisesti vihjailevasti (eli viestii että haluan panna) niin sitten pitäs ymmärtää myös antaa. Muutoin tissit, persvako ja tussu piiloon ettei minun keski-ikäisen miehen tarvi kärsiä tahattomista seisokeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Jos ympärillä on vain tämän "hoitsun" humalaisia kavereita niin eivät he takuulla tuollaiseen puutu. Sitä paitsi sammuneellakin voi "peli" toimia tai sitten miehen "se" on velttonakin kookas.
Koskaan ei ole sammuneena seisonut.
Onks sulta koskaan alettu ottamaan suihin kun sä nukut tai olet sammunut?
Nuorempana noin parikymppisenä oli homottelua niin miesten kuin naisten toimesta.
Viime aikoina ei ole sellaista enää ollut.
Työpaikan naisilta sellaista seksuaalisesti vähättelevää puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos pukeutuu seksuaalisesti vihjailevasti (eli viestii että haluan panna) niin sitten pitäs ymmärtää myös antaa. Muutoin tissit, persvako ja tussu piiloon ettei minun keski-ikäisen miehen tarvi kärsiä tahattomista seisokeista.
Vaikka joku haluaisikin viestiä haluavansa panna, niin se viesti ei välttämättä kohdistu suhun. Valitan.