Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.
Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?
N17
Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.
Missä on sinun sympatia mies uhreja kohtaan, joka on ketjun aihe?
Vai luuletko ettei mies voi olla naisten uhri näissä asioissa?
Missä se on? Esimerkiksi siinä, että aloitin tämän ketjun ja olen kysellyt miesten kokemuksista.
Jos olet ketjun aloittaja, huomaat miten tämäkin lopulta kääntyy siihen, että miesten kokemuksia vähätellään, ei uskota, naiset kokee kuitenkin enemmän jne, mitä eilisessä ketjussa epäiltiinkin. Sitten ihmetellään, miksi miehet ei näistä mielellään puhu tai tuomitse jyrkemmin naisten kokemaa ahdistelua.
Miksi heidän pitäisi, eihän kaikki naisetkaan ota miehiä tosissaan tai edes myönnä koko asiaa.
Älä nyt viitsi. Tässä on uskottu suurin osa kommenteista, suhtauduttu niihin ymmärtäväisesti, kukaan ei ole sanonut ettei miehiä ahdistella, ei ole vähätelty, trollit ja höpöjutut on sellaisiksi sanottu kuten pitääkin. Tässä on aivan turha miesten uhriutua tai sinun heidän puolestaan. Tämä on ollut asiallisin seksuaalista ahdistelua koskeva ketju tällä palstalla.
Plus tässä on ollut naisia jotka ovat itse tunnustaneet häirinneensä miehiä seksuaalisesti ja katuvansa sitä. Yksikään mies ei ikinä ole sellaista myöntänyt missään ketjussa.
Se nyt ei varsinaisesti ole ketjun aihe, mutta tässä sinulle kaipaamasi myöntäminen.
Olen ahdistellut naisia seksuaalisesti ja kadun sitä. Parikymppisenä vuosituhannen alussa meillä oli iso kaveriporukka, jossa vietettiin usein kotibileitä. Joinakin kertoina näissä bileissä huumorin varjolla puhuin joillekin porukan naisille seksuaalisia juttuja, vaikka he eivät osoittaneet mitään mielenkiintoa niihin, ja ainakin yhden kerran myös puristelin erästä naista takapuolesta ja rinnoista. Jossakin vaiheessa he sanoivat minulle, että käytökseni ei ollut ok, ja sen jälkeen en ole sellaista tehnyt. Suurin osa heistä on edelleen ystäviäni.
Hyvä. Itsereflektio on se juttu, joka näissä ahdistelukeskusteluissa jää lähes aina puuttumaan. No, onneksi siihen kykenevät naiset avasivat pään tässä ketjussa.
Haluaisitko kertoa miksi vihaat miehiä? Vai puuttuuko itsereflektio?
En vihaa miehiä. Olen puolueeton tarkkailija. Sinä kyllä tunnut projisoivan minuun jotain, mutta ei se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Jos ympärillä on vain tämän "hoitsun" humalaisia kavereita niin eivät he takuulla tuollaiseen puutu. Sitä paitsi sammuneellakin voi "peli" toimia tai sitten miehen "se" on velttonakin kookas.
Koskaan ei ole sammuneena seisonut.
Ihan mielenkiinnosta: mistä hitosta sinä sen tiedät?
Itse ainakin usein herään syvästä unesta esim. herätyskelloon teltta pystyssä. Mistä siis tiedät, että ollessasi tiedottomassa tilassa sinulla ei ole erektioita?
Joo, unessa olen itsekin herännyt, mutta sammuneena tuskin. Ei siinä tilassa. Hyvin epäuskottavaa.
Mies voi väsähtää juomalla raskaan viikon jälkeen yhden oluen. Hän ei väitä sammuneensa koska yritti juoda baarin kaiken viinan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.
Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?
N17
Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.
Missä on sinun sympatia mies uhreja kohtaan, joka on ketjun aihe?
Vai luuletko ettei mies voi olla naisten uhri näissä asioissa?
Missä se on? Esimerkiksi siinä, että aloitin tämän ketjun ja olen kysellyt miesten kokemuksista.
Jos olet ketjun aloittaja, huomaat miten tämäkin lopulta kääntyy siihen, että miesten kokemuksia vähätellään, ei uskota, naiset kokee kuitenkin enemmän jne, mitä eilisessä ketjussa epäiltiinkin. Sitten ihmetellään, miksi miehet ei näistä mielellään puhu tai tuomitse jyrkemmin naisten kokemaa ahdistelua.
Miksi heidän pitäisi, eihän kaikki naisetkaan ota miehiä tosissaan tai edes myönnä koko asiaa.
Älä nyt viitsi. Tässä on uskottu suurin osa kommenteista, suhtauduttu niihin ymmärtäväisesti, kukaan ei ole sanonut ettei miehiä ahdistella, ei ole vähätelty, trollit ja höpöjutut on sellaisiksi sanottu kuten pitääkin. Tässä on aivan turha miesten uhriutua tai sinun heidän puolestaan. Tämä on ollut asiallisin seksuaalista ahdistelua koskeva ketju tällä palstalla.
Plus tässä on ollut naisia jotka ovat itse tunnustaneet häirinneensä miehiä seksuaalisesti ja katuvansa sitä. Yksikään mies ei ikinä ole sellaista myöntänyt missään ketjussa.
Se nyt ei varsinaisesti ole ketjun aihe, mutta tässä sinulle kaipaamasi myöntäminen.
Olen ahdistellut naisia seksuaalisesti ja kadun sitä. Parikymppisenä vuosituhannen alussa meillä oli iso kaveriporukka, jossa vietettiin usein kotibileitä. Joinakin kertoina näissä bileissä huumorin varjolla puhuin joillekin porukan naisille seksuaalisia juttuja, vaikka he eivät osoittaneet mitään mielenkiintoa niihin, ja ainakin yhden kerran myös puristelin erästä naista takapuolesta ja rinnoista. Jossakin vaiheessa he sanoivat minulle, että käytökseni ei ollut ok, ja sen jälkeen en ole sellaista tehnyt. Suurin osa heistä on edelleen ystäviäni.
Hyvä. Itsereflektio on se juttu, joka näissä ahdistelukeskusteluissa jää lähes aina puuttumaan. No, onneksi siihen kykenevät naiset avasivat pään tässä ketjussa.
Haluaisitko kertoa miksi vihaat miehiä? Vai puuttuuko itsereflektio?
En vihaa miehiä. Olen puolueeton tarkkailija. Sinä kyllä tunnut projisoivan minuun jotain, mutta ei se mitään.
Eli puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pukeutuu seksuaalisesti vihjailevasti (eli viestii että haluan panna) niin sitten pitäs ymmärtää myös antaa. Muutoin tissit, persvako ja tussu piiloon ettei minun keski-ikäisen miehen tarvi kärsiä tahattomista seisokeista.
Vaikka joku haluaisikin viestiä haluavansa panna, niin se viesti ei välttämättä kohdistu suhun. Valitan.
Sitten on hyvä viestiä siellä kotona komerossa. On hyvä ottaa huomioon myös muut kanssa kulkijat ja paljastella vain sellaisissa tilanteissa joissa ei ole "väärää" kohdeyleisöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pukeutuu seksuaalisesti vihjailevasti (eli viestii että haluan panna) niin sitten pitäs ymmärtää myös antaa. Muutoin tissit, persvako ja tussu piiloon ettei minun keski-ikäisen miehen tarvi kärsiä tahattomista seisokeista.
Vaikka joku haluaisikin viestiä haluavansa panna, niin se viesti ei välttämättä kohdistu suhun. Valitan.
Sitten on hyvä viestiä siellä kotona komerossa. On hyvä ottaa huomioon myös muut kanssa kulkijat ja paljastella vain sellaisissa tilanteissa joissa ei ole "väärää" kohdeyleisöä.
Voitteko te miehet myös tänään viestiä panohalujanne jossain komerossa, kiitos. Paita päälle ja pitkät housut jalkaan. Eilen oli vähän liikaa paljasta pintaa esillä. Ollaan puolin ja toisin huomaavaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Jos ympärillä on vain tämän "hoitsun" humalaisia kavereita niin eivät he takuulla tuollaiseen puutu. Sitä paitsi sammuneellakin voi "peli" toimia tai sitten miehen "se" on velttonakin kookas.
Koskaan ei ole sammuneena seisonut.
Ihan mielenkiinnosta: mistä hitosta sinä sen tiedät?
Itse ainakin usein herään syvästä unesta esim. herätyskelloon teltta pystyssä. Mistä siis tiedät, että ollessasi tiedottomassa tilassa sinulla ei ole erektioita?
Joo, unessa olen itsekin herännyt, mutta sammuneena tuskin. Ei siinä tilassa. Hyvin epäuskottavaa.
Jos menee hetkeksi sivuun lepuuttamaan ja nukahtaa "sammuu" ja herää kun nainen ratsastaa; et voi tietää miten lyhyt hetki tuo on ollut, voihan olla että tosi lyhyt ja nainen yhden kerran ehtinyt vaan "alas asti" istahtaa ja mies on heti herännyt ja työntänyt naisen pois päältään. Mitä te kuvittelette, että tunnin ehtinyt homma jatkua? Tuskinpa, todennäköisesti hyvin lyhyt ja nopea tapahtuma.
Inhottavaa kieltämättä puhua toisen jutusta, mutta ihmeellisiä nää vänkääjät. Tulee mieleen, että ei hirveän lukeneita ihmisiä tai sitten libfemejä, jotka ei halua nähdä oman sukupuolensa edustajien pahuutta, vaan haluavat jatkaa k i ll a ll men -linjallaan.
Aaa. Tämä strategia. Aletaan haukkumaan ja syyllistämään kyseenalaistajaa.
Edelleen- emme usko, että tarinasi on totta. Keksi parempi seuraavalla kerralla. 👍
"emme usko"
montako teitä on siellä näppiksen takana vai kenen puolesta kirjoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko te miehet myös tänään viestiä panohalujanne jossain komerossa, kiitos. Paita päälle ja pitkät housut jalkaan. Eilen oli vähän liikaa paljasta pintaa esillä. Ollaan puolin ja toisin huomaavaisia.
kulkivatko miehet pelkät verkkostringit jalassa?
Melkoista...
Firman juhlissa oltiin ja yks työntekijä likka puristi perseestä ja käveli äkkiä pois. Ei se minua haitannut. Työaikana oltiin paljon tekemisissä ennen sitä ja jälkeen sen.
Yhden asian tiedän, mikä koskee käytännössä lähes aina vain miehiä eli väkivalta baareissa tmv. paikoissa. En ole koskaan ymmärtänyt enkä tule koskaan ymmärtämään, miten pienistä asioista saa nyrkkitappelun aikaiseksi. Joskus ei tarvita edes syytä, vaan riittää sekin, että toinen on tarpeeksi kännissä tai tarpeeksi kusipää.
Seksuaalisen häirinnänkin kohteeksi kai olen joutunut ainakin kahdesti. Molemmilla kerroilla oli tekijöinä mummotunneliosaston naiset. Niistä selvittiin kyllä puhumalla, mutta kyllä meidän yhteiskunnassa suhtautuu täysin eri tavalla siihen, jos minä parikymppisenä miehenä menisin kourimaan naista haarovälistä ilman ennakkoilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.
Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.
Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia.
Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.
Naiset usein tavatessaan halaavat ja antavat poskisuukkoja. Ehkä olet heidän mielestään yksi tytöistä?
Oli miten hyvänsä, sinun pitää sanoa, että et halua sinua tervehdittävän noin. Eiköhän se siihen lopu, kun tietävät, että et hyväksy noin iholle tulevaa tervehtimistä, ainakaan naisilta.
Huomaatteko, hän homottelee.
Taitaa olla osa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siis voi olettaa tänään viisikymppisenä naisena, että jos näen nuoren miehen muskelitopissa ja lyhyissä shortseissa, niin hänellä on velvollisuus antaa minulle kun kerran lupaileekin? Vähän vieraalta nyt tuntuu tuo ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.
Nainen ei ahdistele miestä pukeutumisellaan. Se että naisen paljas pinta ahdistaa sinua on eri asia.
Mitä varten alipukeutumista sitten harrastetaan? Taidetaan ihan tahallaan hakea reaktiota
Siksi kun nainen tykkää pukeutua sillä tavalla? Tänään esim. helteen takia? Mitä se oikeastaan sulle kuuluu? Ei mua kiinnosta miksi sä laitat päällesi mitä laitat. Omapa on makusi ja valintasi.
Naiset tykkää pukeutua sillä tavalla, jotta muut kiinnittäisi huomiota ja miehet läähättäisi. Tollaisten naisten kuuluisi saada samalla mitalla takaisin ja tulla kourituksi!
Miehen ei tarvitse kuolata kuin pavlovin koira. Opetelkaa itsehillintää ja kouluttakaa itsenne yhteiskuntakelpoisiksi, jos vanhempanne epäonnistuivat siinä.
Eiks ole parempi että miehet alkaa kuolaamaan kun olette legginssit jalassa, muutenhan teidän pitää alkaa kulkemaan kaupoissa Wicked Weaseleissä selittäen että tämä on ihan tavallista pukeutumista.
Vaatteet vähenee kunnes miehet reagoivat.
Teidän? Olemmeko me naiset joku parviäly? Jotkut meistä pukeutuu peittävämmin, jotkut vähemmän peittävästi, riippumatta siitä mitä sinä olet asiasta mieltä.
Kyllä palstamiesten mielestä naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista...
Jos näet naisen kadulla pelkissä verkkostringeissä niin soitto poliisille. Se hoitaa asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siis voi olettaa tänään viisikymppisenä naisena, että jos näen nuoren miehen muskelitopissa ja lyhyissä shortseissa, niin hänellä on velvollisuus antaa minulle kun kerran lupaileekin? Vähän vieraalta nyt tuntuu tuo ajatusmaailma.
En osaisi ajatella olevani tuollaisen komistuksen kohderyhmää, mutta kaikkihan me naiset sitten olemme ilmeisesti. Kaikkea sitä oppii kun keski-ikäiseksi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vois pukeutua säädyllisesti, myös miehet.
T Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista...
Jos näet naisen kadulla pelkissä verkkostringeissä niin soitto poliisille. Se hoitaa asian.
Sama teille kun mies "ahdistelee" kadulla.
Ai mutta huuteluhan ei ole lain mukaan ahdistelua. Voi kyynel
Taitaa juuri astua ensi vuoden alusta voimaan laki, jonka mukaan on. Kannattaa nyt loppuvuosi sitten huudella oikein sydämenkyllyydestä, kun nyt vielä laillisesti voit.
Mun miestä on tulleet lämpimään homomiehet, jopa silloin kun olen itse paikalla. Hipelöidään lihaksia, puristellaan erinäisistä paikoista, yritetään suudella väkisin. Hän on mennyt jotenkin ihan lukkoon noissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan, miehen elin voi aivan hyvin toimia vaikka mies olisi humalassa, ja miehet saavat todella yleisesti erektioita unissaan.
Eipä sillä, ei se sammuneella ratsastaminen ole sen vähempää seksuaalista hyväksikäyttöä vaikka ei olisikaan seisokkia. Sama kuin väittäisi, ettei se ole r aiskaus jos nainen ei ole kostea.
Mies saa erektion noin viitisen kertaa unensa aikana ja ihan ilman mitään seksiuniakin. Mekanismin arvellaan suojelevan peniksen terveyttä. Uskoakseni toimii näin myös alkoholin vaikutuksen alaisena nukkuessa. Asiasta löytyy kyllä enemmän lääketieteellisistä julkaisuista. Kerronpa omam kokemukseni tähän, vaikka se ei mikään häirintäjuttu olekaan. Erään kerran silloinen tyttöystäväni oli huomannut tällaisen erektioni selällä nukkuessani ja ottanut varovasti peiton pois ja alkanut varovasti "ratsastamaan". Oli ihan miellyttävää herätä tällaiseeen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vois pukeutua säädyllisesti, myös miehet.
T Mies
Ymmärrät varmaan, että se että mies yrittää määritellä naisten pukeutumista ja sitä kautta moraalia on ollut ja on aika suuri ongelma maailmassa. Naisilla ei tunnu aikuisten oikeesti olevan suurta ongelmaa sen suhteen, kuinka monta nappia miehellä on paidasta auki tai kuinka pitkät on shortsien lahkeet. Ehkä annetaan kaikkien pukeutua kuten haluavat ja hiolehditaan vaan siitä omasta garderoobista.
Älä käytä energiaa vastaamalla naiselle jonka mielestä itsensäpaljastelu on ok