Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Baarissa perseen puristelu tuntuu naisten mielestä olevan heille kuuluva oikeus, etenkin plus kymmenen ja yli vuotta vanhemmille.
Tämä. On kiusallista varsinkin kun kaverin äiti tekee tätä.
Vierailija kirjoitti:
Baarissa perseen puristelu tuntuu naisten mielestä olevan heille kuuluva oikeus, etenkin plus kymmenen ja yli vuotta vanhemmille.
Törkeää. Miten reagoit niihin?
Baarissa on kourittu, ilmeisesti iskumielessä. Selvästi itseäni vanhempi nainen. Kun sanoin hanelle, että ei kiitos, hän kävi kostoksi itkemässä pokelle minun ahdistelleen, minkä johdosta minut heitettiin baarista ulos. Siinä ei selittelyt auttaneet.
Niitä perus perseen tai munien puristeluja ja muita iholle käymisiä baareissa ja musiikkikeikoilla yms. Myös sinnikkäitä iskuyrityksiä, mutta niitä en varsinaisesti pidä ahdisteluna, voi olla vain sosiaalista kömpelyyttä.
En ole ottanut noita kovin vakavasti, eivät pilaa iltaani.
Baarissa kourittu edestä ja takaa. Taksikuljettajana opiskeluaikoina reiteen ja käsivarteen on tartuttu, kesken ajon siis. Yksi keikisteli siinä edessäni, ja kun en reagoinut hän antoi litsarin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Niitä perus perseen tai munien puristeluja ja muita iholle käymisiä baareissa ja musiikkikeikoilla yms. Myös sinnikkäitä iskuyrityksiä, mutta niitä en varsinaisesti pidä ahdisteluna, voi olla vain sosiaalista kömpelyyttä.
Tekevätkö naiset näitä kännissä vai selvinkin päin? Tosi asiatonta meininkiä.
Kourimista, hiplaamista, suudeltu väkisin, purtu korvasta, yksi onnistui tunkeutumaan laivan hyttiinkin.
Mua kerran yksi nainen hipaisi muka ohimennen ja katsoi pitkään ja nuoli huuliaan.
Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?
Voitin tietämättäni ja ilman osallistumista kuulema jonkun paras perse kilpailun ja sittenhän sitä sai puristella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miehet useinkin joutuneet miettimään raiscataanko tai t a p e t a a n k o teidät kun lähdette treffeille tai vaan kaupungille kävelemään?
Kerran kun menin jatkoille naisen luo uhattiin lähettää "hakkaaja porukka" perään jos en jää yöksi antamaan kikulia. True story.
No mitä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ovat vaikuttaneet olevan minun kokemukseni mukaan. Ei tuo mitenkään hirveän yleistä ole, varmasti ainakin 95% osaa käyttäytyä asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ovat vaikuttaneet olevan minun kokemukseni mukaan. Ei tuo mitenkään hirveän yleistä ole, varmasti ainakin 95% osaa käyttäytyä asiallisesti.
Ok, no hyvä että ei hirveän yleistä. Entä katuhäirintä? Onko sitä? Ahdistellaan kadulla, julkisissa liikennevälineissä?
Vierailija kirjoitti:
Kourimista, hiplaamista, suudeltu väkisin, purtu korvasta, yksi onnistui tunkeutumaan laivan hyttiinkin.
Hyi että😨
Pitääkö lanseerata setämiehen kaveriksi tätinainen termi näille oman elämänsä "puumanaisille"?
Käsittämätöntä toimintaa.
Meinasin sanoa, etten toivo kenellekään, mutta kerran nauratti, kun yksi tuttu mies tohkeissaan selitti, kun joku mies oli tullut häntä iskemään ja pitänyt kättä alaselällä. Itse oli juuri edellisellä viikolla kännissä yrittänyt kouria kaverinsa tyttöystävää, niin hänelle olisi toivonut ikävämpääkin lähestymistä.
Vierailija kirjoitti:
Huudellaanko teille kadulla? Homotellaanko? Paljasteleeko teille ihmiset sukuelimiään? Voi oöla tyhmiä kysymyksiä, mutta en todella tiedä. Ja missä iässä ekat ahdistelukokemukset ovat olleet?
Joskus on huudeltu ja homoteltu, nämä ovat poikkeuksetta olleet miehiä ja kovassa humalassa.
Ensimmäinen muistamani ahdistelukokemus oli kasiluokalla. Olin samassa autokyydissä luokkakaverin äidin ystävien kanssa, ja nämä naiset olivat humalassa. Joku heistä puristeli minua reidestä. En kokenut tätä mitenkään erityisen traumaattisena, vähän epämiellyttävänä kyllä.
Humalainen työkaveri tuli baarissa likistelemään, poski poskea vasten kertoi juttujaan. Olin selkä seinää vasten enkä päässyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudellaanko teille kadulla? Homotellaanko? Paljasteleeko teille ihmiset sukuelimiään? Voi oöla tyhmiä kysymyksiä, mutta en todella tiedä. Ja missä iässä ekat ahdistelukokemukset ovat olleet?
Joskus on huudeltu ja homoteltu, nämä ovat poikkeuksetta olleet miehiä ja kovassa humalassa.
Ensimmäinen muistamani ahdistelukokemus oli kasiluokalla. Olin samassa autokyydissä luokkakaverin äidin ystävien kanssa, ja nämä naiset olivat humalassa. Joku heistä puristeli minua reidestä. En kokenut tätä mitenkään erityisen traumaattisena, vähän epämiellyttävänä kyllä.
Kuulostaa kyllä ahdistavalta, näin naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miehet useinkin joutuneet miettimään raiscataanko tai t a p e t a a n k o teidät kun lähdette treffeille tai vaan kaupungille kävelemään?
Kerran kun menin jatkoille naisen luo uhattiin lähettää "hakkaaja porukka" perään jos en jää yöksi antamaan kikulia. True story.
No mitä tapahtui?
Sanoin että sen kun lähetät ja lähdin pois. Ei ole näkynyt hakkaaja porukkaa vielä.