Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.
Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?
N17
Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.
Missä on sinun sympatia mies uhreja kohtaan, joka on ketjun aihe?
Vai luuletko ettei mies voi olla naisten uhri näissä asioissa?
Missä se on? Esimerkiksi siinä, että aloitin tämän ketjun ja olen kysellyt miesten kokemuksista.
Jos olet ketjun aloittaja, huomaat miten tämäkin lopulta kääntyy siihen, että miesten kokemuksia vähätellään, ei uskota, naiset kokee kuitenkin enemmän jne, mitä eilisessä ketjussa epäiltiinkin. Sitten ihmetellään, miksi miehet ei näistä mielellään puhu tai tuomitse jyrkemmin naisten kokemaa ahdistelua.
Miksi heidän pitäisi, eihän kaikki naisetkaan ota miehiä tosissaan tai edes myönnä koko asiaa.
Alapeukkua satelee, mutta ei yhtäkään vastausta itse kysymykseen. En yllättynyt.
Onko tuossa kysymys jossain, muukin kuin retorinen?
Kysymys kuuluu, miksi miesten pitäisi tuomita naisten kokema häirintä, kun ei naisetkaan sitä tee, koskien miehiä?
Koska häirintä pitää aina tuomita, jos haluaa toimia moraalisesti oikein.
Kyllä, mutta se ei koske naisten mielestä miehiä. Miksi miesten pitäisi ottaa moraalinen vastuu toisten miesten teoista naisille?
Sinulla on omituinen näkemys moraalista. Et sinä ota ahdistelun tuomitsemalla vastuuta toisten miesten teoista naisille, sinä tuomitset ne ja olet omalta osaltasi moraalinen ihminen. Kuinka vaikea on sanoa ahdistellulle, että tuo ihminen teki sinua kohtaan väärin, sinä et ole siihen syyllinen? Ei vaadi sinulta mitään, mutta on uhrille todella tärkeää. Noita viestejä on tämän ketjun alussa (oletettavasti) naisilta miehille vaikka kuinka. Sen jälkeen tämä on eskaloitunut juuri siksi, miksi nämä ketjut aina eskaloituvat.
Jos sinä löydät moraalisen selkärankasi vasta siinä vaiheessa, kun joku muu löytää omasta mielestäsi riittävässä määrin omansa, niin puhumme jostain muusta kuin oikeasta moraalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Kamalaa. Teitkö rikosilmoituksen?
Itse asiassa en, hävetti enkä halunnu kuunnella mitään avautumisia keltään. Kavereille kerroin ja ne nauro, että neitikö olet jos et seksiä kestä. Ihmettelivät miks suutuin naiselle ja työnsin sen hel..ttiin päältäni. Sen jälkeen en puhunut ku vasta uudelle naisystävälle. Nyt siitä on jo kauan. Sen kaveriporukankin muuten jätin, olis pitänyt tajuta millaisia ovat; varattuja ja kaikki käyneet liiton aikana maksullisissa.
Tämäkin esimerkki kertoo siitä, että hoitajat, myös psykiatrian puolella, ovat ihmisiä, niin hyvässä kuin pahassa. Osa on todella sympaattisia ja he ovat toimineet minulle, asiakkaalle, hyvänä malliesimerkkinä kertomalla, että ammatti ei suojaa kaikelta, ja että heilläkin on omat heikkoutensa. Sitten on valitettavasti niitä hoitajia, jotka kuvittelevat olevansa ihmisinä muiden yläpuolella, ja jotka ovat ottaneet oikeuden purkaa asiakkaisiin omat henkiset puutteensa, pätemisen tarpeensa ym. ongelmansa. En pysty edes kuvittelemaan, että mitä meno voi olla hoitajien kesken kanslian puolella/silloin, kun asiakkaat eivät ole läsnä.
Sairaalassa on potilaita, ei asiakkaita.
Turhaa te faktalle alapeukutatte :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.
Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.
Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia.
Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.
Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.
Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.
Kyllä halailijan pitää itse lopettaa se halailu eikä olettaa että miehet haluavat että heitä tavatessa halaillaan. Vai kehoitatko naisiakin vain keksimään miesten ahdostavaan käytökseen kikkoja joissa puoliksi suostutaan siihen että puolituntemattomat miehet puristavat itseään vasten?
Mistä halailija tietää, että halailu on epätoivottua, jos siitä ei sanota tai sitä ei hänelle ilmaista?
Tottunut halailija ei välttämättä ymmärrä, etteivät muut pidä siitä.
Siitä että hänen pitää nyt viimeistään ymmärtää että toisella ihmisellä on lähtökohtaisesti jo koskemattomuus, joten halailija KYSYY ÄÄNEEN että saako halata, ja toimii sen ohjeen mukaan sitten.
Jos halaaja on kaveri ja ennenkin saanut halata kaveriaan, niin pitääkö hänen joka ikinen kerta joka kaveriltaan alkaa kysellä tuota? Vai voisiko se "uhri" avata suunsa itse?
Kyseessä oli tuttavanaiset,(tiedätkö mitä tarkoittaa? Ei tarkoita hyvää ystävää) jotka halailivat ja puristelivat humalassa. Kyllä, tuohon toimintaan pitää ihan joka kerta kysyä lupa erikseen, ei ole ok halailla ja pussailla miehiä lupaa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.
Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.
Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia.
Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.
Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.
Kyllä halailijan pitää itse lopettaa se halailu eikä olettaa että miehet haluavat että heitä tavatessa halaillaan. Vai kehoitatko naisiakin vain keksimään miesten ahdostavaan käytökseen kikkoja joissa puoliksi suostutaan siihen että puolituntemattomat miehet puristavat itseään vasten?
Mistä halailija tietää, että halailu on epätoivottua, jos siitä ei sanota tai sitä ei hänelle ilmaista?
Siitä että hänen pitää nyt viimeistään ymmärtää että toisella ihmisellä on lähtökohtaisesti jo koskemattomuus, joten halailija KYSYY ÄÄNEEN että saako halata, ja toimii sen ohjeen mukaan sitten.
Jos halaaja on kaveri ja ennenkin saanut halata kaveriaan, niin pitääkö hänen joka ikinen kerta joka kaveriltaan alkaa kysellä tuota? Vai voisiko se "uhri" avata suunsa itse?
Kyseessä oli tuttavanaiset,(tiedätkö mitä tarkoittaa? Ei tarkoita hyvää ystävää) jotka halailivat ja puristelivat humalassa. Kyllä, tuohon toimintaan pitää ihan joka kerta kysyä lupa erikseen, ei ole ok halailla ja pussailla miehiä lupaa kysymättä.
Sitten sinun täytyy kertoa heille, että joko sinua ei saa halata tai sinulta tulee pyytää siihen lupa. Miten he muuten sen tietäisivät? Sanot sen heille niin ongelmasi on ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Pakkomielteisesti ihastuneet naiset ovat äärimmäisen rasittavia. Osa jopa haitallisia miehen kannalta. Mutta minkäs nainen näille "tunteilleen" voi. No toki voisi ottaa yhteyttä niin voisi tehdä tähän "pilveen" reiän. Mutta kun ei pysty/halua!
Kuinka iso lauma sulla on pakkomielteisiä ihailijoita, kun noin kovasti ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän vähän täällä on kokemuksia siitä, kun miehet ahdistelee miehiä. Osittain varmaan johtuu siitä, että seksuaalivähemmistöön kuuluvia on paljon vähemmän. Ovatkohan vielä jotenkin fiksumpaa porukkaa, eivät niin paljoa ahdistele? Vai onkohan siitä vielä vaikeampi puhua?
Homo saa helposti turpiin jos käy edes flirttaamaan väärälle miehelle. Sellaisessa maailmassa elämme.
Niin saa. Johtuu siitä että tämä flirttauskohde pelkää sitä että hän näyttää kaikkien mielestä ihan homolta, kun kerran mies tuli flirtille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkomielteisesti ihastuneet naiset ovat äärimmäisen rasittavia. Osa jopa haitallisia miehen kannalta. Mutta minkäs nainen näille "tunteilleen" voi. No toki voisi ottaa yhteyttä niin voisi tehdä tähän "pilveen" reiän. Mutta kun ei pysty/halua!
Kuinka iso lauma sulla on pakkomielteisiä ihailijoita, kun noin kovasti ahdistaa?
Ei niitä tarvitse kuin yhden. Se on jo tarpeeksi rasittavaa ja pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun tarkoitus on osoittaa, että naiset häiritsevät seksuaalisesti ja siksi on vain oikein että aikuiset miehet häiritsevät alakouluikäistä tyttöjä.
Älähän nyt taas yritä viedä keskustelua sivuraiteille. Ketjussa ei nyt puhuta lapsiin kohdistuneesta häirinnästä. Voit avata sille oman ketjun.
Olin sakkolihaa kun minua alettiin lähestymään seksuaalisesti vanhempien naisten toimesta.
Toimesta-miehelle sitä sattuu ja tapahtuu, joka ketjussa hänelle tehdään vaikka mitä naisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sinun täytyy kertoa heille, että joko sinua ei saa halata tai sinulta tulee pyytää siihen lupa. Miten he muuten sen tietäisivät? Sanot sen heille niin ongelmasi on ratkaistu.
Ihan kuin te/sä ihan tahallaan ymmärtäisitte väärin ton päällekäyvän halailun. Antakaa jo olla.
- eri
Hyvännäköinen nainen antoi ymmärtää, muttei sitten ymmärtänytkään antaa.
Kyllä minä niin paljon siitä ahdistuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinä alat kysymään lupaa lähnetelyillesi.
Olen miehenä töissä naisvaltaisella alalla. Tein jo vuosia vuosia sitten päätöksen etten osallistu työtovereiden kanssa mihinkään työpaikan ulkopuolisiin menoihin. Osa miehistä tykkää olla naisten ihailun kohteena töissä, mutta toiset, kuten minä, ahdistumme siitä. Se on myös hirveää miten nainen disauttaa oman pitkän työkokemuksensa ja korkeamman koulutuksensa ja pyytää miestyöntekijää apuun hommaan jonka osaa itsekin hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen haluaa kerran seksiä, saako sitä nussia kun se on sammuneena?
Ei saa. Halaaminen on tavallinen tapa tervehtiä, kättelyn ja poskisuudelmien lisäksi, seksi tai seksuaalisen koskettelu on eri asia.
Mutta ei myöskään sammunutta kaveria saa halata, koska silloin hän ei voi sanoa, ettei halua halausta.
Sinulle sanoisin, että koska et erota halausta ja yhdyntää, niin älä halaa ketään.
Et saa lupaa kysymättä halailla, ja pussailla miehiä, vaan sinun tulee kysyä lupa, jollei sitä ole jo esim. sen perusteella että aina olette molemmat halailleet ja suukotelleet toisianne. Jos sinä teet tuota aina niin että toinen seisoo tumput suorina, niin ole hyvä ja lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme tavaratalon liukuportaissa, minä edellä. Työkaverinainen yllättäen tapitti persettäni. Meillä ei sitä ennen tai edes sen jälkeen ollut mitään. Yllätyin niin paljon, etten osannut reagoida mitenkään.
Lol. Piti kirjoittaa, että taputti. Oli varmaan kyllä ensin tapittanutkin, mutten sitä huomannut.
Perseen tapitus kuulostaa melko homolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme tavaratalon liukuportaissa, minä edellä. Työkaverinainen yllättäen tapitti persettäni. Meillä ei sitä ennen tai edes sen jälkeen ollut mitään. Yllätyin niin paljon, etten osannut reagoida mitenkään.
Lol. Piti kirjoittaa, että taputti. Oli varmaan kyllä ensin tapittanutkin, mutten sitä huomannut.
Perseen tapitus kuulostaa melko homolta.
Tuntuu se heteromiehiäkin kiinnostavan.
6. luokalla naisopettaja järjesti minut ja kaverini puun takaa tulleeseen tukiopetukseen. Jälkeenpäin tajusin, että koko tukiopetuksen tarkoitus oli, että nainen pääsee "vahingossa" koskettamaan kovilla nänneillään kummankin olkapäätä. Nainen oli erittäin vetävän näköinen sinkku-puuma, joten tämä on hauskimpia muistoja koko peruskoulusta.(eikä tämä juttu ole keksitty)
Evoluution ydin on siinä, että nainen voi tulla raskaaksi, mies ei voi tulla. Raskaus on naiselle riski. Siksi miehen ja naisen seksuaalisuus on totaalisesti erilainen, jopa niin erilainen että naisten on vaikea hahmottaa sitä. Mies voi harrastaa vaikka minuutin tutustumisella seksiä kadulla vastaan tulevan naisen kanssa, naiselle ajatus tälläisestä vapaasta seksistä on kauhistus(riski tulla raskaaksi). Kyse ei ole moraalista, kyse on evoluutiosta. Siksi miehiä on hyvin hankala ahdistella seksuaalisesti naisten toimesta niin, että se loukkaa tai harmistuttaa miestä.
Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, minua on ahdisteltu 40 vuoden ikään mennessä tasan yhden kerran ja se oli tuo aiempi tarina.
Yläasteikäisenä jouduin kuuntelemaan ystäväni keski-ikäistä humalaista äitiä, joka sanallisesti ahdisteli toisen ystävän 12-vuotiasta veljeä automatkalla. Häpesin äidin noloa käytöstä, mutta en osannut keskeyttää häntä. N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Jos täällä on kysymys, että kuinka moni teistä on laittanut nakin joskus nenään, niin tuskin sinnekään tulee ryntäystä ihmisiä jotka eivät ole niin tehneet, kertomaan ettei ole. Vaan ne jotka ovat näin tehneet tai nähneet sitä, kertovat kokemuksistaan.
Tää palsta on kyllä kuitenkin naisvoittoinen.
Yleensä ihmiset käy päivisin töissä.
Outoa että noi kaikki ahdistellut on täällä just tähän aikaan..
Ja kun heidän ip:n tarkastaa, vielä samassa osotteessa..
Tää voi tulla sulle uutisena, mutta heinäkuu on monilla aikuisilla loma-aikaa.
Etkä sä pysty ihmisten ip-osoitteita tarkastamaan, joten mitä sä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^^ En tarkoittanut ylläolevaa neuvoa kyseisten naisten ahdistavan käytöksen vähättelyksi. Mutta jos on sellainen ihminen, joka kokee vaikeaksi puolustaa omia rajojaan ja "jähmettyy" kuten edellä ollut mies kirjoitti, niin siihen jähmettymiseen auttaa kun etukäteen miettii taktiikan, millä toimii kyseisenkaltaisessa tilanteessa. Tämä pätee ihan kaikenlaisiin tilanteisiin. Ja kyllä, antaisin saman neuvon naiselle, joka kertoo, että lamaantuu kun joutuu epätoivotun lähestymisen kohteeksi.
Kaikkihan me toivottaisiin, että muut ihmiset osaisivat käyttäytyä ja kunnioittaa toisia ilman sanomistakin. Mutta valitettavasti jotkut eivät osaa tai eivät välitä. Koska et pysty kontrolloimaan muiden käytöstä niin mieti, onko jotain miten voit itse vaikuttaa tilanteeseen. Naiset ovat aina opetelleet kikkakolmosia, joilla päästä epätoivotuista tilanteista. Kyllä naisten taktiikoista voi miehetkin jotain oppia.
Minä kun olen koko ajan luullut että tarkoitus on että ihmiset lopettavat toisten seksuaalisen häirinnän, eikä se että uhrit joutuvat kikkaskolmostelemaan.
Tuttavan halaaminen nyt ei lähtökohtaisesti ole seksuaalista häirintää, kuten hyvin tiedät.
paitsi kun sen tekee "vähän limainen eno"
Koska on halaamista ja "halaamista". Kun tapaa kaverin ja halaa tervehdykseksi, se on ok, jos toinen ei ole ilmaissut tuon olevan vääränlaista toimintaa. Kun halaa toista, mahdollisesti vierasta, ja lääppii ja kommentoi limaisuuksia, se ei ole ok.
Ei ole ok. Kysyt luvan, ja saatuasi sen vasta halaat. Ei ole mitenkään ok että sinä määrittelet mikä on kenellekin ok, ja että ihmisen pitää kieltää koskemasta itseensä, vaikka ihmiseen ei saa koskea ennen kuin on lupa siihen.
Eiköhän jokainen määrittele kaveri- ja perhepiirissään nämä rajat ihan kollektiivisesti. Useimmissa porukoissa halaaminen on ok eikä sitä tartte sen kummemmin miettiä. Aikuinen ihminen osaa sanoa ettei halua tulla halatuksi, se nyt ei aikuisten oikeesti ole mikään pelottava ja jäädyttävä seksuaalinen ahdistelutilanne. Ja jos on, niin silloin ongelma on jo ihan muu.
Silloin sinä kirjoitat että kun tapaaT kavereita, niin te haluatte halailla kaikki toisianne, etkä yleismaailmallisesti, että kun tapaa kaverin, niin halaaminen on ok. Erittele puhuvasi itsestäsi, vai kävikö nyt niin että kun viestiisi vastattiin eri meiltä olemalla, niin sisältöä piti muuttaa jälkikäteen selittelemällä ;)
En ole kirjoittanut halaamisesta aiemmin. Mutta me nyt vaan ei voida ruveta toimimaan tavallisissa sosiaalisissa tilanteissa sen erityisherkimmän autismin kirjolla olevan säännöillä, ettei sen tartte avata suutaan. Halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Jos ei osaa ja halua ottaa sitä vastaan niin sanoo itse.
Halaaminen ei ole tavallista suomessa.
Keski-ikäistyvä vuoropäällikkö heitti seksuaalista läppää kun olin 17-kesäisenä Mäkissä kesätöissä.